گردشگران شیراز لوگو
مشهد پایتخت معننوی ایران - تور مشهد - گردشگران شیراز
مشهد پایتخت معننوی ایران - تور مشهد - گردشگران شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

مشهد، پایتخت معنوی ایران: زیارتی دلچسب در بهار 1403

سرفصل های مقاله

سفر به مشهد پایتخت معنوی ایران در میان ما ایرانیان همیشه مرسوم است. با شروع فصل تعطیلات و عید نوروز هم بیشتر مردم به دنبال سفر به شهری هستند که حال و هوایشان را حسابی تغییر بدهد و به نوعی دلشان را هم یک خانه‌تکانی اساسی کنند. زمانی که به بررسی تمام انتخاب‌های موجود می‌پردازیم، چه جایی بهتر از مشهد، پایتخت معنوی ایران و تجربه زیارتی دلچسب در بهار؟

برای اینکه تجربه یک سفر جذاب و دلنشین به مشهد را داشته باشید، باید از تمام مکان‌های گردشگری و تفریحی گرفته تا سوغات مشهد اطلاع دقیق داشته باشید تا بتوانید از تک‌تک لحظات خود نهایت استفاده را ببرید. اگر همین الان در مشهد هستید و به دنبال یک راهنمای جامع می‌گردید یا اینکه بلیط خود را برای بهار امسال رزرو کرده‌اید، این راهنما حکم نقشه گنج را برای شما دارد.

تور مشهد - گردشگران شیراز

سفر به مشهد، پایتخت معنوی ایران و زیارت حرم امام رضا (ع)     

مشهد در مرحله اول به دلیل حرم امام هشتم به یکی از مقاصد گردشگری محبوب و پرطرفدار ایران تبدیل شده است. پس از آن می‌توان به بازارها و مکان‌های تفریحی جذاب آن برای جذب گردشگر اشاره کرد. حتی اگر برای تفریح و گردش هم به مشهد سفر کرده باشید، در آخر باید حداقل یک بار هم که شده از حرم مقدس دیدن کنید. آخر چه کسی می‌تواند به مشهد سفر کند و دلش برای زیارت حرم امام رضا پر نکشد؟!

برای اینکه برنامه سفر به مشهد شما کامل و جامع باشد، قبل از سفر باید وسیله حمل‌ونقل مناسب برای سفر خود انتخاب کنید. سپس تعداد روزهای سفر را مشخص کنید و در نهایت تمام مکان‌های تاریخی و گردشگری را لیست کرده و از بین آن‌ها به اولویت‌های خود بپردازید. آیا از بهترین زمان سفر به مشهد باخبر هستید؟

بهترین زمان سفر به مشهد - تور مشهد - گردشگران شیراز

بهترین زمان سفر به مشهد و آب‌وهوای آن    

معیار شما برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز و دلچسب به مشهد چیست؟ اگر هزینه‌های سفر برای شما در اولویت است یا اینکه می‌خواهید مشهد را در خلوت‌ترین حالت خود ببینید، پس باید در فصل‌های کم‌گردشگر به مشهد سفر کنید تا هزینه‌های سفر و اقامت شما در مشهد در مقایسه با سایر فصل‌ها کمتر باشد. برای مثال، در فصل زمستان هم تعداد گردشگران به حداقل می‌رسد و هم هزینه‌های سفر شما به اندازه چشمگیری کاهش می‌یابد.

از آنجایی که آب‌وهوای مشهد سرد و خشک است، بنابراین بهترین زمان برای سفر به مشهد اوایل فصل بهار و همزمان با تعطیلات عید نوروز است. به دلیل تعطیلی مدارس در فصل تابستان نیز تعداد گردشگران در مشهد زیاد می‌شود. اما شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که مشهد پایتخت معنوی ایران است، پس در ایام‌های خاصی مشهد در بیشترین ازدحام خود قرار دارد. شلوغ‌ترین زمان‌ها که معادل محبوب‌ترین و پرطرفدارترین زمان برای سفر به مشهد نیز شناخته می‌شود عبارتند از:

  • ایام تعطیلات نوروز
  • ایام شهادت و ولادت امام رضا
  • ماه‌های مذهبی مانند ماه رمضان
  • ایام تعطیلات تابستان

در ایام شلوغ و پرازدحام معمولاً هزینه‌های تور نیز افزایش پیدا می‌کند. برای اینکه بتوانید ارزانترین تور مشهد را در این ایام رزرو کنید، فقط کافیست تا با کارشناسان تورهای داخلی ما در گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید.

اماکن گردشگری مشهد - تور مشهد - گردشگران شیراز

سفر به مشهد، زیارت و سیاحت با هم     

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت تور مشهد نوروز 1403 در میان گردشگران شده است، در اصل فرصت بی‌نظیر زیارت، تفریح و خرید در کنار یکدیگر است. پس از اینکه زیارت شما در حرم امام رضا تمام شد، روزهای باقیمانده از سفرتان را به بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری و همچنین خرید بپردازید.

 

مکان‌های تفریحی و گردشگری مشهد       

در شهر مشهد انواع تفریحات گردشگری مختلف وجود دارد که برای هر سلیقه‌ای یک نوع تفریح را ارائه می‌دهد. پس خیالتان راحت باشد که شما هم تفریح مورد علاقه خود را در مشهد پیدا می‌کنید. کدام یکی از تفریحات زیر تفریح مورد علاقه شماست؟

بزرگترین پارک های آبی مشهد - تور مشهد - گردشگران شیراز

  • پارک‌های آبی مشهد و دنیای هیجان

نه تنها یک پارک آبی، بلکه 4 پارک آبی مجهز و بزرگ در مشهد با انواع بازی‌ها و تفریحات مختلف در مشهد وجود دارد که آن را به برترین پارک‌های آبی در خاورمیانه تبدیل کرده است. حتی اگر اندکی هم عاشق هیجان و دوپامین هستید، حتماً یک روز خود را به تفریح در یکی از پارک‌های آبی مشهد اختصاص دهید.

شنا بلد نیستید؟ اصلاً جای نگرانی نیست! در این پارک‌های آبی انواع بازی‌های مختلفی وجود دارد که حتی برای مبتدیان نیز مناسب است. سرزمین موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب نام چهار پارک آبی مشهد هستند.

  • پارک کوهسنگی و تلفیق طبیعت و زیبایی

تلفیق بی‌نظیری از کوهستان و دامنه‌های سنگی کوه در کنار استخری بزرگ و پرآب که صدای آب هوش از سر هر گردشگری را می‌برد، فقط قسمتی از زیبایی این پارک جذاب است. فقط کافیست تا از پله‌های سنگی کنارپارک بالا بروید تا به چشم‌اندازی ابدی برسید و محو زیبایی و طبیعت شوید. اگر به دنبال ساعاتی آرامش و قدم زدن در فضایی بی‌نظیر هستید، پارک کوهسنگی برای شما بهترین انتخاب است.

تفریحات مشهد - تور مشهد - گردشگران شیراز

  • پارک علمی بازیما و هیجانی تکرارنشدنی

اگر در خانواده خود کودک و نوجوانی دارید که به دنبال یک تفریح مناسب برای او هستید، پارک علمی بازیما را از دست ندهید. بهترین پارک علمی که می‌توانید کودکان و نوجوانان را به صورت عملی و در محیط به علوم بدن و تکنولوژی آشنا کنید. در این پارک علمی بخش‌های مختلفی به تکنولوژی، علوم طبیعی بدن انسان و باغ‌وحش اختصاص یافته است که دنیایی سراسر از هیجان و آموزش را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

  • باغ گل مشهد و تماشای دنیای رنگارنگ

اگر به مشهد سفر کردید، بدون بازدید از باغ گل هیچ‌وقت مشهد را ترک نکنید. تصور کنید یک فضای 3 هکتاری بزرگ فقط پر از گل‌های رنگارنگ و زیبا باشد. گل‌هایی که عطر و بوی آن هر مسافری را با خود به عالم خیال می‌برد و زیبایی و لطافت آن‌ها چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. راستی باید از سبدهای گل دیزاین‌شده در این باغ نیز دیدن کنید. اگر شما بودید، آیا مشهد را بدون بازدید از این باغ بی‌نظیر ترک می‌کردید؟

 

سوغات مشهد پایتخت معنوی ایران چیست؟

همه ما عاشق یادگاری و سوغاتی از سفرهایمان هستیم. یادگاری همان چیزی است که برای خودتان از سفر به خانه می‌آورید و سوغاتی همان هدیه‌ای است که برای اطرافیان و عزیزان خود می‌آورید. همیشه سوغاتی حس و حال خوبی به عزیزانمان می‌دهد. حالا اگربه مشهد سفر کردید، باید چه سوغاتی اصیل و ارزشمندی برای عزیزان خود بیاورید؟ لیست زیر راهنمای شماست. البته زرشک و زعفران همیشه رتبه اول و دوم را در میان سوغاتی‌های محبوب و پرطرفدار مشهد به خود اختصاص می‌دهند.

برای هر کدام از نزدیکان خود با توجه به علاقه و سلیقه‌هایشان یکی از سوغاتی‌های زیر را انتخاب کنید.

  • سنگ فیروزه اصل مشهد (انگشتر فیروزه یا گردنبند فیروزه)
  • سنگ‌های زینتی و گرانبها با خاصیت درمانی
  • مهر و تسبیح متبرک
  • گلیم و فرشینه دستباف
  • نبات
  • انواع خشکبار
  • پوستین

 

بهترین غذاهای محلی مشهد چیست؟

به نظر من بخش مهمی از خاطرات یک سفر لذت‌بخش و به‌یادماندنی را غذاها و خوراکی‌های سنتی و محلی آن شهر تشکیل می‌دهد. تجربه طعم‌های بی‌نظیر و متفاوت غذاهای محلی که حتی بیانگر اصالت مردمان آن شهر است، قطعاً تاثیر زیادی در خاطرات شما از سفر دارد. بنابراین در این سفر خود به مشهد دیگر فقط سراغ کباب و جوجه کباب نروید. این غذاهای محلی بی‌نظیر را امتحان کنید.

  • شله مشهدی (شوله مشهدی)

یک غذای اصیل و خوشمزه که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد و اولین غذای ایرانی با قدمتی بیش از یک قرن است. حقیقت داستان را بخواهید، به قول خود مشهدی‌ها این غذا به قدری خوشمزه است که همیشه سر آن جنگ می‌شود. در شله مشهدی از حبوباتی مانند لوبیا چیتی، ماش و لوبیا سفید استفاده می‌شود و گوشت موجود در غذا با ادویه‌هایی مانند هل و دارچین معطر می‌شود. در سفر بعدی خود به مشهد حتماً این غذا را نوش‌جان کنید.

  • پلو مخلوط مشهدی

رنگ و طعم بهشتی را در این غذای معروف و محبوب مشهدی ببینید. این غذای خوشمزه طرفداران زیادی دارد و اتفاقاً گردشگران هم به این غذا بسیار علاقه نشان می‌دهند. کوفته‌های قلقلی کوچک روی برنج خوشمزه زرد رنگی که بوی عطر آن شما را دیوانه می‌کند، حتماً ترکیب برنده است. هویج، لوبیا سبز و پیاز سرخ‌شده از مواد اصلی این غذای بی‌نظیر هستند.

جاذبه های گردشگری ممشهد - تور مشهد - گردشگران شیراز

  • آش لخشک مشهدی

سادگی و خوشمزگی همزمان در غذا را می‌توانید در طعم به‌یادماندنی این غذای مشهدی تجربه کنید. عدس، رشته، اسفناج، نعنا و سیر داغ از مواد اصلی این آش خوشمزه هستند که در کنار نان سنگگ یک ترکیب بی‌نظیر را برای شب‌های سرد مشهد به وجود می‌آورد.

روش‌های مختلف سفر به مشهد

حال که تصمیمتان برای سفر به مشهد و رزرو تور مشهد برای تعطیلات پیش‌رو قطعی شد، وقت آن رسیده است تا وسیله حمل‌ونقل مناسب خود در سفر را انتخاب کنید. البته نگران نباشید، زیرا همان‌طور که راه‌های رسیدن به خدا بسیار است، روش‌های سفر به مشهد نیز بسیار متنوع است. فقط کافیست تا با توجه به برنامه زمانبندی و بودجه سفر خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • سفر به مشهد با قطار

اگر از مسیرهای طولانی همراه با چرت‌های کوتاه نیم‌روزی و تماشای مناظر بیرون از پنجره در طول مسیر لذت می‌برید، سفر به مشهد با قطار برای شما بهترین گزینه است. قبل از هرچیز باید مسیر راه‌آهن از شهر خودتان را بررسی کنید و اگر مسیر راه‌آهن به مشهد وجود داشت، سریع بلیط خود را قبل از تکمیل ظرفیت قطار رزرو کنید. هزینه سفر به مشهد با قطار در مقایسه با هواپیما کمتر است و خستگی رانندگی با ماشین شخصی را هم ندارد.

بهترین زمان رزرو تور نوروزی مشهد - تور مشهد - گردشگران شیراز

  • سفر به مشهد با ماشین شخصی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه تفریح با ماشین شخصی خود را ترجیح می‌دهید، پس بهتر است تا نقشه گوگل مپ خود را آماده کنید و بار سفر را ببندید. به مسیر خود از شهرتان تا مشهد دقت کنید و بازه‌های زمانی مختلفی را برای استراحت در نظر بگیرید. همچنین یک برنامه بودجه‌بندی برای هزینه‌های خود در طول سفر مانند هزینه سوخت و خوراک را مشخص کنید تا با هیچ مشکلی در مسیر مواجه نشوید.

  • سفر به مشهد با هواپیما

سفر به مشهد با هواپیما یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های سفر به مشهد است. اگر با هواپیما به مشهد سفر کنید، مدت زمان سفرتان بسیار کوتاه می‌شود و حتی می‌توانید با خیال راحت استراحتی کوتاه نیز در طول سفر داشته باشید. هزینه سفر به مشهد با هواپیما در مقایسه با روش‌های دیگر بیشتر است، اما مزایای بیشتری نیز دارد.

  • سفر به مشهد با اتوبوس

سفرهای دسته‌جمعی و گروهی با اتوبوس به سمت مشهد قطعاً حال‌وهوای دیگری دارد. هرچند که با توجه به شهر مبدا خود ممکن است یکی دو روزی را با اتوبوس در سفر باشید تا به مشهد برسید، اما لحظات خوش سفر دسته‌جمعی هر سختی را راحت و زودگذر می‌کند.

ارزانترین تور مشهدد - تور مشهد - گردشگران شیراز

چگونه ارزان‌ترین تور مشهد را رزور کنم؟    

تور مشهد یکی از سفرهایی است که هر شخص باید حداقل یکبار آن را در زندگی خود تجربه کند. قطعاً هزینه‌های سفر نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین تور مشهد است. برای رزرو ارزان‌ترین تور مشهد از شیراز می‌توانید با کارشناسان تورهای داخلی ما در گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com