گردشگران شیراز لوگو
برنامه‌ریزی برای سفری به‌یادماندنی در بهار و تابستان - گردشگران شیراز
برنامه‌ریزی برای سفری به‌یادماندنی در بهار و تابستان - گردشگران شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

برنامه‌ریزی برای سفری به‌یادماندنی در بهار و تابستان

سرفصل های مقاله

یکی از بهترین فعالیت ها در زمان تعطیلات و یا استراحت، برنامه ریزی سفر است. به طور کلی متقاضی برای سفر کردن در فصل های بهار و تابستان بسیار بیشتر است در نتیجه این زمان بسیار شلوغ است و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و جامع دارد. برنامه ریزی سفری به یادماندنی در بهار و تابستان اولین اقدام برای گذراندن یک تعطیلات به یادماندنی است.

برنامه سفر - برنامه‌ریزی برای سفری به‌یادماندنی در بهار و تابستان - گردشگران شیراز

برنامه ریزی سفر

قدم اول: کجا بریم؟

اولین اقدام برای شروع برنامه ریزی سفر، انتخاب مقصد مورد علاقه شما میباشد. اگر بین چند گزینه برای سفر مانده اید، بهترین راه برای انتخاب مشاوره گرفتن از متخصصان این حوزه است که با توجه به علاقه و بودجه شما، به شما بهترین گزینه را پیشنهاد دهند.

قدم دوم: چه مدت سفر کنید؟

با توجه به شرایطی که دارید به طور مثال: شاغل هستید و نیاز به مرخصی دارید، محصل هستید، بودجه شما چقدر است و یا موارد دیگر، باید به یک جمع بندی برسید که چه مدت زمانی را میتوانید به سفر کردن بگذرانید. طول مدت سفرتان را با توجه به مقصد مدنظر تعیین کنید.

قدم سوم: تور گروهی یا سفر انفرادی؟

این یک انتخاب کاملا شخصی است که شما با توجه به روحیات و شرایط خود می توانید انتخاب کنید. اگر به بودن در جمع و آشنایی با افراد جدید علاقه دارید تورهای گروهی می تواند برای شما انتخاب خوبی باشد تا با افراد جدید همراه شوید. اما اگر ترجیح میدهید برنامه و مدت زمان هر چیزی به انتخاب شما باشد، بهتر است سفر انفرادی را انتخاب کنید.

قدم چهارم: چقدر هزینه کنیم؟

بالاخره هر مسافر بودجه ای با توجه به شرایط خود برای سفارش در نظر میگیرد. شما میتوانید با توجه به بودجه ای که برای سفر در نظر گرفتید از متخصصان تور راهنمایی بگیرید تا بهترین گزینه را با توجه به هزینه ای که میخواهید انجام دهید، انتخاب کنید.

قدم پنجم: خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

بعد از انتخاب مقصد و مراحل قبل باید ببینید سفر زمینی را ترجیح میدهید و یا هوایی. اگر ترجیح شما سفر هوایی بود و یا اینکه مقصد مورد نظرتان فقط به صورت هوایی انجام می شد، می بایست به فکر خرید بلیط هواپیما باشید. باید از چند هفته قبل بلیط خود را خریداری کنید تا مشکلی برای سفرتان پیش نیاید. البته استثنایی هم برای تور های لحظه آخری وجود دارد که به صورت آفرهایی به شما ارائه داده میشود که با هزینه های کمتر بتوانید سفر کنید اما تورهای لحظه آخری شرایط مخصوص به خود را دارد. بعد از آن نیز رزرو هتل یک قدم دیگر برای سفر شماست که چه نوع اقامتگاهی را در نظر دارید که میتوانید در این مورد نیز با توجه به بودجه خودتان از همکاران ما راهنمایی بگیرید.

بهترین زمان برای سفر - برنامه‌ریزی برای سفری به‌یادماندنی در بهار و تابستان - گردشگران شیراز

برنامه ریزی سفر برای تابستان

در فصل تابستان حجم کار برخی از مشاغل و بیزینس ها کمتر است. همچنین با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، این فصل مناسب ترین زمان برای برنامه ریزی یک سفر ایده آل میباشد. با توجه به آب و هوا در تابستان، فعالیت های آبی و تفریحی بیشتری نیز قابل ارائه است در نتیجه فرصت مناسب تری برای تفریح میباشد. البته که یک سری محدودیت ها و چالش هایی نیز در این فصل وجود دارد از نظر نوع لباس، بهداشت فردی، غذاهای مربوط به این فصل و غیره که بهتر است برای راحتی بیشتر آن ها را رعایت کنیم.

نکاتی درباره سفرهای تابستانی

  • نوشیدن آب به مقدار زیاد و حفظ رطوبت بدن در این فصل اهمیت زیادی دارد.
  • بهداشت فردی را جدی بگیرید. رعایت شستشوی مرتب دست‌ و صورت و حمام کردن روزانه از بیماری‌ و عوارض پوستی جلوگیری میکند. 
  • اگر به صورت طولانی مدت قصد راه رفتن دارید بهتر است یک خوراکی کوچک نمکی و یا شیرینی و آب معدنی همراه داشته باشید.

انتخاب مقصد سفر - برنامه‌ریزی برای سفری به‌یادماندنی در بهار و تابستان - گردشگران شیراز

برنامه ریزی سفر برای بهار

تمام دنیا در فصل بهار به زیباترین شکل ممکن در می آیند. فرقی نمیکند که علاقه به سفرهای خارجی دارید و یا سفرهای داخلی، هر نقطه از جهان در فصل بهار زیبا و دیدنی است. فروردین با کمی از سرمای زمستان شروع میشود و در خرداد با گرمای تابستان به پایان میرسد. اما در تمام این 3 ماه نهایت لذت بردن از سفر را می توانید ببرید از هوای بینظیر و طبیعت خوشرنگ استفاده کنید. اگر علاقه مند به برنامه ریزی سفر برای بهار بودید همکاران ما در بخش تور بهترین ها را به شما پیشنهاد میدهند از جمله: تور شمال، تور کیش و غیره در بخش داخلی و یا حتی تور سریلانکا، تور اروپا، تور تایلند و غیره در بخش خارجی.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com