گردشگران شیراز لوگو
انتخاب رستوران مناسب در سفر - گردشگران شیراز
انتخاب رستوران مناسب در سفر - گردشگران شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

انتخاب رستوران مناسب در سفر: 8 نکته کلیدی

سرفصل های مقاله

تصور کنید با هزار امید و آرزو، برنامه‌ریزی یک ماهه برای سفر، گرفتن مرخصی و تنظیم کردن برنامه تمام اعضا و رزرو هتل بلاخره راهی سفر می‌شوید. در انتخاب رستوران مناسب در سفر برای صرف غذا به نکات طلایی و مهم زیر دقت نمی‌کنید و در نهایت هزینه زیادی برای غذا پرداخت می‌کنید یا اینکه غذای بی‌کیفیت یا مسموم می‌خورید! چه فاجعه‌ای! اگر نمی‌خواهید تا این شرایط به عنوان یک سناریو در سفر شما اتفاق بیفتد، به نکات طلایی زیر برای انتخاب رستوران مناسب در سفر دقت کنید!

ویژگی های یک رستوران خوب - انتخاب رستوران مناسب در سفر - گردشگران شیراز

نکاتی طلایی برای انتخاب رستوران مناسب در سفر    

انتخاب بهترین رستوران همراه با خدمات عالی و قیمت مناسب در سفر از ضروریات تجربه یک سفر لذت‌بخش به حساب می‌آید. بخش مهمی از زمان ما در سفر صرف پیدا کردن رستوران، کافه و فست‌فودهای خوب و باکیفیت در شهر یا کشور مقصد می‌شود. حال اگر یک برنامه یا یک راهنمای کاربلد در این مسیر به ما کمک کند، در این حالت هم در زمان و هم در هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی می‌کنید.

  • از برنامه‌ها و اَپ‌های معتبر استفاده کنید!

اگر توصیه ما را می‌خواهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از شروع سفرتان به فکر همه‌چیز باشید و برنامه‌ریزی کاملی داشته باشید. چطور؟ از برنامه‌ها و اَپ‌های مختلفی استفاده کنید که به عنوان راهنمای سفر شما عمل می‌کنند. این برنامه‌ها عبارتند از: TripAdvisor، Four Square، Google Maps و Travel zoo.

  • برنامه TripAdvisor برای انتخاب بهترین رستوران:

این برنامه دارای یک سایت اختصاصی معتبر است که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در حال حاضر بیش از 4.3 میلیون رستوران در این برنامه ثبت شده است و مسافران و گردشگران زیادی بعد از صرف غذا در هر رستوران بلافاصله نظر خود را در مورد غذا، کیفیت غذا، رفتار پرسنل و خلاصه همه‌چیز ثبت می‌کنند. خواندن نظرات بقیه به شما امکان انتخاب مناسب‌ترین رستوران بر اساس نظرات و تجربیات دیگران را می‌دهد.

این وب‌سایت و اپ تخصصی به شما حتی امکان رزرو میز و صندلی در رستوران موردنظرتان را نیز می‌دهد. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا قیمت، لوکیشن و تنوع غذای رستوران‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه و سپس انتخاب کنید.

  • اپ گوگل مپ برای یافتن رستوران خوب:  

گوگل مپ یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای یافتن رستوران‌های خوب و در کل همه‌چیز است. زمانی که شما این برنامه را باز می‌کنید، با انتخاب لوکیشن و شهر موردنظرتان بلافاصله تمام مکان‌های مختلف مانند رستوران، هتل، مغازه و خلاصه همه‌چیز با لوکیشن دقیق و حتی مسیر راحت برای رسیدن به مقصد موردنظر به شما نشان داده می‌شود.

گاهی اوقات مسافران زیادی بعد از استفاده از خدمات هر رستوران معمولاً عکس و نظرات خود را ثبت می‌کنند که شما می‌توانید از این تجربیات نیز استفاده کنید.

از چه اپلیکشین هایی برای انتخاب بهترین رستوران استفاده کنیم؟-انتخاب رستوران مناسب در سفر - گردشگران شیراز

  • اپلیکیشن Travel zoo و یک راهنمای کاربردی:

این اپلیکیشن در اصل یک برنامه کاربردی و همه‌کاره در طول سفر است و اتفاقاً طرفداران بسیار زیادی هم دارد. در این اپلیکیشن کامل شما می‌توانید از تمام کاربری‌های مختلف آن مانند رزرو هتل، رستوران، کافه و حتی جاذبه‌های محلی استفاده کنید. نظرات مسافران و گردشگران دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا با مقایسه همه‌چیز به انتخاب بهترین رستوران در سفر خود بپردازید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از اپلیکیشن Travelzoo این است که شما می‌توانید از کوپن‌ها و تخفیفات عالی و بی‌نظیر این برنامه برای هرکدام از برنامه‌های تفریحی خود استفاده کنید.

  • اپلیکیشن Foursquare و دسترسی آسان:

زمانی که این اپ کاربردی را نصب و شروع به استفاده از آن می‌کنید، دیگر در هیچ کجای دنیا غریبه به حساب نمی‌آیید. همه‌چیز در این برنامه موجود است و مسافران و گردشگران قبل از شما دسترسی به همه‌چیز را برای شما مثل آب‌خوردن راحت کرده‌اند. اگر به دنبال انتخاب بهترین رستوران در سفر خود هستید، فقط کافیست لوکیشن و نام رستوران موردنظر خود را روی نقشه مشخص کنید تا به تمامی اطلاعات و نظرات کاربران در مورد آن دسترسی پیدا کنید.

همچنین، حتی اگر رستوران و هر کاربری دیگری در این برنامه تعریف نشده بود، شما بعد از استفاده از خدمات آن محل می‌توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ثبت کنید و دیگر مسافران بعد از خود را در هنگام انتخاب راهنمایی کنید.

  • از دوست و آشنایان خود بپرسید!

یکی از مهم‌ترین و بهترین دارایی‌ها و منابع ارزشمند ما برای تجربه یک سفر عالی یا حتی برای مثال رزرو بهترین کافه‌های شیراز در هنگام سفر به شیراز و هر شهر دیگری در اصل دوستان، آشنایان و نزدیکان ما هستند. سوال پرسیدن از افرادی که قبل از شما به یک شهر یا کشور خاص سفر کرده‌اند، قطعاً شما را چندین قدم در مسیر جلو می‌اندازد. اطرافیان شما می‌توانند از تجربیات خود در هنگام خوردن غذا در یک رستوران و کافه مشخص برای شما بگویند تا شما انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

  • از کارکنان هتل یا محل اقامت خود سوال بپرسید!

اگر به دنبال یک روش بسیار خوب برای پیدا کردن رستوران خوب و باکیفیت در شهر موردنظر خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از کارمندان هتل یا افراد محلی سوال بپرسید. معمولاً افراد محلی یا کارکنان هتل می‌توانند به شما پیشنهادهای بسیار خوب و ارزشمندی بدهند که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد. اگر رستورانی به تازگی در جایی افتتاح شده باشد یا اینکه رستورانی بی‌دلیل قیمت‌های بالا و گرانی داشته باشد، فقط افراد محلی می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

پس برای دفعه بعد در سفر خود زمانی که به هتل یا محل اقامتتان رسیدید، با کارکنان آن حسابی روابط دوستانه برقرار کنید تا آن‌ها هم در صورت نیاز اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهند. یک بازی برد-برد!

ارزانترین رستوران ها در سفر - انتخاب بهترین رستوران در سفر - گردشگران شیراز

  • منو و قیمت رستوران را بررسی کنید!

یکی از بهترین کارهایی که به شما در انتخاب رستوران مناسب در سفر کمک می‌کند این است که قبل از رفتن به یک رستوران حتماً منو و قیمت‌ را به صورت آنلاین از اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. این کار به شما فرصت این را می‌دهد تا قبل از ورود به رستوران مورد نظر خود با دقت و سر حوصله تمامی آیتم‌های موجود در منو را چک کنید. اگر نوشیدنی‌ها و غذاهای یک رستوران خاص باب سلیقه و ذائقه شما بود، در نتیجه انتخاب درستی کرده‌اید.

علاوه بر این، معمولاً نظرات کاربران و مسافران دیگر نیز در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی موجود است که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

  • به نشانه‌ها دقت کنید!

برای اینکه تجربه خوبی از سفر خود داشته باشید، فرقی ندارد تور فرانسه یا تور کیش را رزرو کرده باشید، باید حسابی تیز و زرنگ باشید و به نشانه‌های اطراف خود دقت کنید. برای مثال، معمولاً مردم محلی هر شهر یا کشور برای گذراندن اوقات فراغت همیشه به بهترین رستوران و کافه‌های شهر خود می‌روند.

بنابراین در طول مسیر خود تا هتل یا هنگام گردش در سطح شهر به کافه‌ها و رستوران‌های شلوغ و پرطرفدار دقت کنید. این شلوغی در بیشتر اوقات نشان از خدمات خوب، کیفیت بالا و غذای خوشمزه دارد. البته هیچ‌چیز تا زمانی که خودتان آن را امتحان نکنید معمولاً قطعی نیست! حالا نوبت شماست.

  • مطالعه راهنمای سفر محلی، مجله و وبلاگ!

امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و دسترسی عمومی به اینترنت، تا حد زیادی آگاهی مردم از یکدیگر در شهرها و حتی کشورهای دیگر بالا رفته است. شما بدون رزرو تور مالدیو و سفر به این جزیره زیبا می‌توانید فق با مطالعه نظرات و تجربه‌های دیگر مسافران و تماشای ویدیوهایی باکیفیت Full HD از منطقه موردنظر تمامی اطلاعات لازم و ارزشمند را به دست آورید. پس چرا از این فرصت به نفع خود استفاده نکنید؟!

با یک سرچ و جستجوی ساده در گوگل با صدها مقاله، وبلاگ و سفرنامه روبرو می‌شوید که همگی آن‌ها معمولاً اطلاعات دقیق و بسیار کاربردی را در مورد شرایط به شهر یا کشور خاصی داده‌اند. این نوشته‌ها را با دقت بخوانید و سپس در مقصد موردنظر از آن‌ها استفاده کنید! سفر خوشی را برایتان آرزرو می‌کنیم.

  • رستوران‌های نزدیک جاذبه‌های گردشگری، بله یا خیر؟!

حقیقتاً در این زمینه اطلاعات ضدونقیض و نظرهای مختلف بسیار زیادی وجود دارد. برخی‌ها بر این عقیده‌اند که رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های نزدیک اماکن تاریخی و گردشگری فقط قیمت‌های بسیار زیادی دارند و در مقابل کیفیت غذاهای آن‌ها ضعیف است. اما عده‌ای دیگر دقیقاً نظر برعکس دارند. حقیقت این است که هر دو حالت امکان‌پذیر است.

از آنجایی که رستوران و کافه‌های نزدیک به اماکن تاریخی و گردشگری در اصل جزو اولین انتخاب‌های هر مسافر به حساب می‌آیند، قطعاً قیمت‌ها و درصد مالیات نیز در آن‌ها بیشتر است. اما از طرف دیگر کادر رستوران و سرآشپزها همیشه تلاش می‌کنند تا بهترین غذاها با کیفیت عالی را در اختیار مشتری قرار دهند تا مشتری راضی از مجموعه خارج شود. اما به هر حال استثنا هم وجود دارد.

 

  • عقلتان در چشمتان باشد!

در این یکی مورد می‌توان گفت که این ضرب‌المثل واقعاً مصداق صحیحی دارد: “عقلتان در چشمتان باشد!”

مکان مناسب، دکوراسیون خوب و تمیزی رستوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به هر میزان که رستوران تمیز و مرتب باشد، نشان‌دهنده کارکنان و سرآشپزان متعهد و تمیز و در نتیجه غذای سالم و خوب است. زمانی که رستورانی تمیز و مرتب باشد، تجربه مشتری نیز از زمان حضور و صرف غذا در رستوران بهتر می‌شود و همین باعث برگشت مجدد مشتری و توصیه او به دیگر اطرافیانش است. پس اگر اکثر اطرافیان شما یک رستوران مشخصی را تایید می‌کنند و از آن راضی هستند، حتماً یک دلیلی دارد!

معیارهای بهترین رستوران ها در طول سفر - انتخاب بهترین رستوران در سفر - گردشگران شراز

عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک رستوران خوب توسط مشتریان چیست؟  

معمولاً همه مسافران و مشتریان برای اینکه مهر تایید بر یک رستوران و غذاهای آن بزنند، همه‌چیز را از زیر تیغ نگاه تیزبین خود رد می‌کنند. حالا اگر یک رستوران امتیاز بالا و محبوبیت زیادی در میان مشتریان خود دارد، احتمالاً به این نکات طلایی در خدمات خود توجه کرده است.

  • پذیرش و استقبال: حس مشتری در هنگام ورود به رستوران و همچنین خروج از آنجا بسیار بسیار تاثیرگذار است. هر مشتری یک سرمایه ارزشمند برای رستوران به حساب می‌آید. پس لحظه استقبال و خروج مشتری باید به‌یادماندنی باشد.
  • مراحل ثبت سفارش: پرسنل رستوران باید با دقت و در نهایت احترام سفارشات مشتریان را ثبت و بدون هیچ‌گونه کم‌وکسری غذای موردعلاقه آن‌ها را تحویل بدهند. اگر یک مشتری به خوراکی حساسیت دارد یا درخواست کم و زیاد شدن مخلفات در وعده غذایی خود را دارد، پرسنل حتماً به آن توجه کنند.
  • ظاهر تمیز، ظروف تمیز و محیط تمیز: تمیزی در هنگام صرف غذا یک مساله بسیار مهم است. بنابراین همیشه رستوران‌هایی توسط مشتریان انتخاب می‌شوند که این اصل در آن‌ها رعایت شده باشد. هیچ مشتری تمایل به نوشیدن در لیوانی کثیف یا خوردن غذا در بشقابی با ته‌مانده غذای قبلی ندارد!
  • دکوراسیون داخلی رستوران: هرچقدر که دکوراسیون داخلی رستوران، نورپردازی و چیدمان میز و صندلی‌ها مناسب و صحیح باشد، قطعاً در میزان رضایت مشتری و حال خوب او در هنگام صرف غذا تاثیرگذار است. بنابراین تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون و میزان نورپردازی فضا را نادیده نگیرید.
  • تناسب کیفیت و قیمت: تمامی مشتریان حساسیت زیادی روی کیفیت غذا و همچنین قیمت آن دارند. اگر قیمت یک رستوران بی‌دلیل بالا باشد یا در مقایسه با هزینه دریافتی خود به همان اندازه نیز به مشتری غذای باکیفیت ارائه ندهد، قطعاً مشتری ناراضی می‌شود.

چگونه رستوران مناسب در سفر انتخاب کنیم؟ - انتخاب بهترین رستوران در سفر - گردشگران شیراز

چگونه رستوران مناسب در سفر انتخاب کنیم؟

غذا خوردن بخش مهمی از تجربه یک سفر لذت‌بخش را تشکیل می‌دهد. هر فرد حداقل سه بار در روز برای صرف وعده صبحانه، ناهار و شام به کافه یا رستوران موردعلاقه خود در شهر مقصد می‌رود. اگر شما هم به عنوان یک مسافر به دنبال انتخاب بهترین رستوران مناسب در سفر خود هستید، فقط کافیست تا به موارد ذکرشده در بالا دقت کنید تا تجربه خوشایندی از غذا خوردن در سفر خود داشته باشید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com