گردشگران شیراز لوگو
بهترین زمان سفر به اروپا- تور اروپا - گردشگران شیراز
بهترین زمان سفر به اروپا- تور اروپا - گردشگران شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

بهترین زمان سفر به اروپا: 1403 را در قاره شگفتی‌ها تجربه کنید

سرفصل های مقاله

در این راهنمای سفر به اروپا قصد داریم تا بهترین زمان سفر به اروپا را با بررسی دقیق جزئیات و تجارب سایر مسافران مشخص کنیم. بهترین زمان سفر به اروپا از لحاظ شرایط آب‌وهوایی اواخر فصل بهار تا اواسط فصل تابستان است. در این بازه زمانی هوای کشورهای اروپایی بسیار عالیست و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن کشورهای اروپایی راهی سفر می‌شوند.

مدارک للازم برای اخذ ویزای شنگن- تور اروپا - گردشگران شیراز

بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟  

بهترین زمان سفر به اروپا معمولاً از اوایل خرداد تا اواخر مرداد است. هرچند که هر کدام از کشورهای اروپایی در هر فصل از سال دارای آب‌وهوا و زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود هستند، اما فصل داغ گردشگری اروپا در همان اواخر بهار تا اواسط تابستان (اواسط ماه ژوئن تا آگوست) است.

قبل از هر چیز دیگر باید بهترین زمان سفر به اروپا را بر اساس اولویت‌های خود مشخص کنید. آیا از نظر شما بهترین زمان سفر به اروپا زمانی است که آب‌وهوای کشور مقصد در بهترین حالت است؟ یا بهترین زمان سفر در اصل زمانی است که هزینه‌ها و قیمت‌ها بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستند؟ راستی شلوغی یا خلوتی کشور مقصد برایتان چقدر اهمیت دارد؟

  • فصل بهار؛ فصل شکوفه و نسیم خنک بهاری

تنوع آب‌وهوایی در میان کشورهای قاره اروپا بسیار زیاد است و شما با شروع فصل بهار می‌توانید به کشوری سفر کنید که هنوز سرمای زمستان را در خود دارد یا به کشورهایی مانند مجارستان، هلند و سوئد سفر کنید که نسیم خنک بهاری همراه با شکوفه‌های گل و درختان به شما خوش آمد می‌گویند.

از طرف دیگر، فصل بهار برای ما ایرانیان با عید نوروز و تعطیلات بهاری همراه است. همین موضوع باعث می‌شود تا فصل بهار به عنوان یک زمان طلایی برای رزرو تور اروپا همراه با تفریحات عالی و هیجان‌انگیز باشد. اگر به دنبال تجربه تمام زیبایی‌های دنیا در یک تور اروپایی هستید، تور فرانسه برای شما بهترین انتخاب به حساب می‌آید.

 

  • فصل تابستان؛ بهترین زمان سفر به اروپا

بر اساس تجربه مسافران، فصل تابستان بهترین زمان سفر به اروپا از لحاظ شرایط آب‌وهوایی به حساب می‌آید. در فصل تابستان تمام تفریحات و لذت‌های گردشگری جانی دوباره می‌گیرند و تمامی کشورهای اروپایی به مقصدی جذاب و پرطرفدار برای مسافران تبدیل می‌شود.

در فصل تابستان معمولاً تور فرانسه، تور ایتالیا یا تور یونان طرفداران زیادی دارد. در این فصل معمولاً مسافران به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول به دنبال شهرهای ساحلی با آب‌وهوای گرم و مناسب برای آب‌تنی در دریا هستند و گروه دوم به دنبال شهری با آب‌وهوای خنک و متعادل تا امکان بازدید از تمام جاذبه‌های گردشگری در طول روز را داشته باشند.

بهترین مقاصد اروپا برای ایرانیان-تور اروپا - گردشگران شیراز

  • فصل پاییز؛ فصل رنگارنگ برگ‌های خشک

فصل پاییز در کشورهای اروپایی واقعاً زیبایی خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد و به شما قول می‌دهیم فقط با یک بار تجربه سفر به کشورهای اروپایی در فصل پاییز برای همیشه عاشق آن خواهید شد. هوا کم‌کم رو به سردی می‌رود، اما با پوشیدن یک ژاکت یا لباس گرم همه‌چیز دوباره عالی می‌شود. حتی سفر به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا در فصل پاییز یکی از برنامه‌های موردعلاقه زوج‌های جون برای ماه‌عسل یا گذراندن تعطیلاتی لذت‌بخش به دور از دغدغه‌های زندگی است.

در فصل پاییز تعداد گردشگران کمتر می‌شود و بالطبع هزینه سفر و هتل‌ها نیز تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اگر به دنبال ارزان‌ترین زمان سفر به اروپا هستید، فصل پاییز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به حساب می‌آید. فصل پاییز از معدود فصل‌هایی است که می‌توانید یک سفر آرام و لذت‌بخش با هزینه‌های پایین و مقرون‌به‌صرفه ولی با همان خدمات کامل و عالی تجربه کنید.

  • فصل زمستان؛ بهترین فصل تفریحات زمستانی

اگر به دنبال لذت بردن از تفریحاتی خاص و جذاب مانند اسکی روی یخ و سورتمه‌سواری هستید، فصل زمستان بهترین فصل برای سفر به کشورهای اروپایی برای شما به حساب می‌آید. در این فصل تعداد مسافران به نسبت بسیار کمتر است و هزینه‌ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، گردشگران زیادی ترجیح می‌دهند تا از تخفیفات و آفرهای ویژه قبل از کریسمس برای رزرو تور اروپا خود استفاده کنند.

همچنین، در فصل زمستان و همزمان با نزدیکی به ایام تعطیلات کریسمس، تمام شهر چراغانی می‌شود و همه‌جا بوی شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه می‌پیچد. حتی بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز آفرهای آخر فصل بسیار خوبی برگزار می‌کنند.

بهترن فستیوال های اروپا- تور اروپا-گردشگران شیراز

بهترین زمان سفر به اروپا از لحاظ شرکت در فستیوال‌ها چه زمانی است؟

هر کشور فستیوال‌های خاص و جذاب خود را در بازه زمانی مشخصی از سال دارد. در ادامه به معرفی فستیوال‌های هر کشور و زمان برگزاری آن‌ها پرداختیم. زمان سفرتان به اروپا را هوشمندانه انتخاب کنید.

  • فستیوال‌های ایتالیا

فستیوال کارناوال ونیز (Carnival of Venice): محل برگزاری در شهر ونیز و ماه فوریه

فستیوال روز ملی ایتالیا (Festa della Republica): تمام شهرهای ایتالیا در ماه ژوئن

فستیوال سن پائول (Palio di siena): شهرهای توسکانا و سیه‌نا در ماه‌های جولای و آگوست

  • فستیوال‌های فرانسه

فستیوال جهانی موسیقی (Fête de la Musique): پاریس و دیگر شهرهای فرانسه در ماه ژوئن

جشنواره بادبادک‌بازی: شهر برک سور مر در ماه آپریل

کارناول نیس (Carnaval de Nice): شهرهای ریویرا و شهر نیس در ماه فوریه

فستیوال هنرهای مدرن پاییزی (Salon D’automne): در ماه ژانویه و در سالن موزه بزرگ شهر

  • فستیوال‌های اسپانیا

فستیوال درام اسپانیا (La Tamborrada): محل برگزاری در شهر سان سباستین همراه با شروع سال نو میلادی

فستیوال لاس فالاس والنسیا (Las Fallas de Valnecia): محل برگزاری در شهر والنسیا در اواسط ماه مارچ

لا توماتینا (La Tomatina): محل برگزاری در شهر بونیل و در تاریخ 31 آگوست

تورهای ارزان اروپا -  تور اروپا-گردشگران شیراز

بهترین زمان سفر به اروپا از لحاظ تورهای ارزان چه زمانی است؟

اگر به دنبال سفرهای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به اروپا هستید، باید در فصل‌هایی به کشورهای اروپایی سفر کنید که تعداد مسافران و گردشگران کم است. سفر به اروپا در فصل‌های لو سیزن (Low Season)  به شما این امکان را می‌دهد تا با پرداخت کمترین هزینه به کشورهای اروپایی سفر کنید. در این بازه‌های زمانی حتی هزینه سفر یک ماهه به اروپا نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌شود.

برای اینکه سفری ارزان و اقتصادی به کشورهای اروپایی را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اوایل فصل بهار یا اوایل فصل پاییز سفر کنید. زمستان هم فصل مناسبی برای سفر به اروپا با هزینه‌های کم و مقرون‌به‌صرفه است. اما به خاطر داشته باشید که در ایام کریسمس و جشن عید پاک هزینه‌ها دوباره افزایش پیدا می‌کند.

هزینه سفر به اروپا -  تور اروپا-گردشگران شیراز

برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است؟

اگر یکی از دغدغه‌های شما هم در مورد پول و هزینه‌های سفرتان به اروپاست، باید بدانید که با یک برنامه‌ریزی دقیق و همچنین خرید بلیط تور از یک آژانس مسافرتی معتبر با آفرهای ویژه می‌توانید تا حدود زیادی هزینه‌های خود را مدیریت کنید. برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است؟ به هزینه‌های ذکرشده در ادامه توجه کنید.

  • هزینه خرید بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما
  • هزینه اخذ ویزای شنگن
  • تمکن مالی
  • هزینه تور (شامل خدمات هتل، صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، تورلیدر محلی و گشت شهری)
  • هزینه‌های جانبی
  • مبلغ ضمانت‌نامه بازگشت از سفر

هزینه سفر به اروپا شامل تمام هزینه‌های ذکرشده در بالا می‌شود. نرخ دقیق این هزینه‌ها به نرخ ارز وابسته است و شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان تورهای خارجی ما در گردشگران شیراز اطلاعات دقیقی در مورد هزینه‌ها و شرایط سفر کسب کنید. برای مدیریت در هزینه‌های سفر به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً از آفرهای ویژه استفاده کنید.

مدارک لازم برای سفر به اروپا -  تور اروپا-گردشگران شیراز

مدارک لازم برای سفر به اروپا چیست؟

از آنجایی که شما برای سفر به کشورهای اروپایی احتیاج به اخذ ویزای توریستی دارید، بنابراین باید مدارک خود را به صورت کامل به یک آژانس معتبر گردشگری ارائه دهید تا بدون هیچ دردسری مراحل اخذ ویزای توریستی شنگن را برای شما انجام دهد. مدارک لازم برای سفر به اروپا عبارت است از:

  • عکس جدید رنگی با زمینه سفید در اندازه 3*4
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت
  • سند ملکی
  • ارائه برگه تمکن مالی از بانک به زبان انگلیسی (در صورت نیاز به زبان‌های دیگر)
  • اصل مدرک شغلی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • برگه تایید رزرواسیون هتل یا محل اقامت
  • پرینت 3 ماهه حساب بانکی
  • پرداخت ضمانت بازگشت از سفر

قطعاً شرایط سفر به هر کدام از کشورهای اروپایی با دیگری متفاوت است. اگر سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید جهت رزرو تور اروپا و سوالات تکمیلی با کارشناسان ما در گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید.

برای انتخاب مقاصد اروپا به چه مواردی توجه کنیم؟ -  تور اروپا-گردشگران شیراز

برای سفر به اروپا چه باید کرد؟  

حال که اطلاعات لازم برای سفر به اروپا را به دست آورده‌اید، وقت آن رسیده است تا برای سفرتان یک برنامه‌ریزی کلی و دقیق داشته باشید. اگر جز سفر اولی‌ها هستید، جواب دادن به این سوالات کمکتان می‌کند تا انتخاب صحیحی برای مقصد و زمان سفر داشته باشید. اگر هم قبلاً تجربه سفر به اروپا داشته‌اید، این بار پس از بررسی این گزینه‌ها می‌توانید از سفرتان بیشتر لذت ببرید.

  • مقصد را هوشمندانه انتخاب کنید!

لطفاً تمامی گزینه‌های روی میز را به دقت بررسی کنید و ذهنتان را فقط محدود به یک کشور یا شهر نکنید! از آنجایی که قاره اروپا بسیار بزرگ و دارای شرایط آب‌وهوایی متنوع در سراسر مرزها و کشورهای خود است، پس شما به راحتی می‌توانید با توجه به فصل سفر، هزینه‌ها و علاقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای مثال، برخلاف تصور عموم که سوئیس را از لحاظ آب‌وهوا و سرما با آلاسکا مقایسه می‌کنند، شما می‌توانید تور سوئیس-اسپانیا ترکیبی با قیمت باورنکردنی در نیمه دوم سال رزرو کنید. باید به شما بگوییم که در فصل پاییز و زمستان حتی به ندرت دمای هوا به زیر صفر درجه می‌رسد!

  • شرایط آب‌وهوایی را بسنجید!

حقیقت این است که اگر شرایط آب‌وهوایی کشور مقصد را به دقت بررسی نکنید، شاید گرفتار باران‌های موسمی و خسته‌کننده سریلانکا شوید. این جزیره زیبا در اقیانوس هند دارای دو مدل باران موسمی در زمان‌های مختلفی از سال است که تمام کشور را دربرمی‌گیرد و تقریباً سفر به سریلانکا را غیرممکن می‌کند. به همین دلیل باید از الان به این موضوع آگاه باشید که بهترین زمان سفر به سریلانکا در اصل بین ماه‌های آذر تا دی و اوایل فروردین تا اردیبهشت است.

البته کشور سریلانکا یکی از خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا به حساب می‌آید. دلیل این موضوع هم این است که در هر نیمه از سال فقط یک بخش از سریلانکا باران‌های موسمی دارد، در حالی که بخش دیگر کشور کاملاً خشک است. همین موضوع باعث شده است تا سریلانکا به یکی از قطب‌های پرطرفدار گردشگری در تمام طول سال تبدیل شود.

 

  • بهترین زمان سفر به اروپا؟ شلوغ یا خلوت؟

تور اروپا یکی از تورهای محبوب و پرطرفدار در میان گردشگران به حساب می‌آید و تقریباً در تمام طول سال امکان سفر به یکی از کشورهای اروپایی وجود دارد. طبیعی است که اگر شما قصد سفر به کشورهای اروپایی در بهترین شرایط آب‌وهوایی را داشته باشید، قطعاً با های سیزن مواجه می‌شوید و کشور مقصدتان پر از گردشگر خواهد بود.

در حالت کلی، بهترین زمان سفر به اروپا از اواخر فصل بهار تا اواسط فصل تابستان است. در این بازه زمانی که تعداد گردشگران در اوج قرار دارد، ممکن است شلوغی یا افزایش هزینه تور و خدمات در سفر برای بسیاری از مسافران خوشایند نباشد. بنابراین اگر طرفدار تجربه سفری آرام و اقتصادی به اروپا هستید، هیچ‌وقت در زمان پیک گردشگری به کشورهای اروپایی سفر نکنید.

  • شرکت در مناسبت‌های خاص یا فقط سفری ساده؟

اگر قصد شرکت در قستیوال، جشن یا رویداد خاصی را دارید، باید حتماً از چند هفته قبل برای سفر خود برنامه‌ریز کنید تا دقایق آخر به مشکلی برنخورید. اگر برنامه شما برای سفر در اصل شرکت در جشن خاصی مانند کریسمس است، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید محل اقامت و بلیط رفت و برگشت خود را زودتر رزرو کنید تا به زمان شلوغی و افزایش هزینه‌ها نخورید.

فصل های شلوغ و خلوت برای سفر به اروپا- تور اروپا-گردشگران شیراز

 چگونه بهترین زمان سفر به اروپا را انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین زمان سفر به اروپا فقط کافیست تا به مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم دقت داشته باشید و با بررسی هر کدام از عوامل تاثیرگذار به انتخاب مناسب‌ترین و بهترین زمان برای سفر خود بپردازید. اگر به دنبال آفرهای ویژه برای تور اروپا هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com