گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به کیش در نوروز 1403: 7 نکته کلیدی برای سفری خاطره‌انگیز

سرفصل های مقاله

چه افرادی به به دنبال راهنمای سفر به کیش در نوروز 1403 هستند؟ فرقی نمی‌کند شما برای چندمین بار به کیش سفر می‌کنید یا اینکه در دسته کیش اولیها قرار دارید، در هر صورت یک راهنمای جامع و کاربردی می‌تواند به عنوان چراغ راه شما تمام لحظات سفر را برایتان خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی کند.

راهنمای سفر به کیش - گردشگران شیراز

نکات مهم در سفر به کیش برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز عبارت است از:

  • رزرو تور با هزینه مناسب
  • اقامت در هتل خوب با خدمات کامل
  • انتخاب بهترین تفریحات ساحلی
  • بازدید از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری
  • خوردن خوشمزه‌ترین غذاها
  • خرید در بهترین مراکز خرید کیش
  • استراحت در جذاب‌ترین ساحل‌ها

اگر در مورد تمامی این موارد اطلاعاتی دقیق و موثق داشته باشید، به شما تضمین می‌دهیم که این سفر شما در مقایسه با دیگر سفرهایتان جذاب و فراموش‌نشدنی خواهد بود. به ما اعتماد کنید.

بهترین زمان سفر به کیش - راهنمای سفر به کیش - گردشگران شیراز

آب‌وهوای جزیره کیش در فصل نوروز چگونه است؟    

حقیقت ماجرا این است که آب‌وهوای مقصد گردشگری همیشه در میزان رضایت خاطر ما از سفر بسیار تاثیرگذار است. در این مورد باید حسابی در انتخاب فصل مورد نظرمان برای سفر به کیش، جنوبی‌ترین جزیره تفریحی ایران، دقت کنیم. آب‌وهوای جزیره کیش معمولاً گرم و مرطوب است و همین مورد باعث می‌شود که تمامی فصل‌های سال برای سفر به کیش مناسب نباشد.

دمای هوای جزیره کیش در فصل بهار کاملاً خنک و دلنشین است و تجربه تفریحات آبی در این فصل به شما کمک می‌کند تا از هوای خوب کیش بیشتر لذت ببرید. البته هر چقدر به فصل تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، دمای هوا نیز افزایش پیدا می‌کند و تقریباً سفر به کیش در فصل تابستان و اوج گرما غیرممکن می‌شود.

دمای هوای کیش در فصل بهار: دمای هوا بین 25 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغیر است و وزش بادهای موسمی از سمت شمال غرب به خنکی هوا در طول روز کمک می‌کند. با سفر به کیش در فصل بهار و دیدن گل‌های کاغذی رنگارنگ در گوشه و کنار شهر، خاطره‌ای ماندگار را برای خود رقم بزنید.

رزرو تور نوروزی کیش - راهنمای سفر به کیش - گردشگران شیراز

7 نکته کلیدی برای سفری خاطره‌انگیز در فصل بهار    

سفر به کیش یکی از بهترین تجربه‌های هر گردشگری در طول زندگی به حساب می‌آید. این جزیره زیبا روزها و لحظات قشنگی را برایتان رقم می‌زند، تنها به شرطی که در هنگام رزرو تور کیش نوروز 1403 و در طول سفر خود به این 7 نکته طلایی دقت کنید.

 

راهنمای سفر به کیش در نوروز: نکته طلایی اول

“خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج!”

همه‌چیز از قدم اول شروع می‌شود. باید تور نوروزی کیش را از یک آژانس مسافرتی و گردشگری معتبر تهیه کنید که خدمات کامل تور را به شما ارائه دهد. این موضوع بسیار مهم است و باعث می‌شود تا خیالتان از بابت خدمات کامل قبل از سفر راحت شود. رزرو بلیط هواپیما با بهترین ساعات پروازی و تور کیش با قیمت مناسب و خدمات کامل از مهم‌ترین خدمات یک آژانس گردشگری به حساب می‌آید.

برخی از آژانس‌های مسافرتی در ایام نوروز، تورهای تفریحی و گردشگری خود را با آفرهای ویژه و همراه با قیمتی استثنایی به مسافران ارائه می‌دهند. سعی کنید تا با یک جستجوی دقیق در میان تمامی تورهای نوروزی کیش، به انتخاب یک تور با خدمات کامل و قیمت مناسب بگردید. کارشناسان تورهای داخلی گردشگران شیراز در این زمینه شما را راهنمایی می‌کنند.

تفریحات دریایی کیش - راهنمای سفر به کیش - گردشگران شیراز

  • نکته طلایی دوم: انتخاب یک هتل عالی

یکی از نکاتی که شاید در نگاه اول به عنوان یک موضوع تاثیرگذار در سفر به حساب نیاید ولی دقیقاً برعکس تصور بیشتر افراد، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در میزان رضایت ما از سفر به حساب می‌آید در اصل انتخاب یک هتل خوب با خدمات کامل و دسترسی مناسب به دیگر نقاط جزیره است.

کیش یک جزیره توریستی گردشگری است و هتل‌های متعددی با تعداد ستاره‌های مختلف در سراسر جزیره وجود دارد. قطعاً که بودجه در نظر گرفته‌شده برای سفر می‌تواند به صورت مستقیم بر انتخاب هتل محل اقامت تاثیر بگذارد، اما شما باید بعد از گذراندن یک روز پر از هیجان و تفریحات در اتاقی تمیز، آرام و با سیستم تهویه مناسب استراحت کنید تا انرژی لازم برای روز بعد را به دست آورید.

  • بهترین هتل‌های پنج ستاره کیش: هتل ترنج، هتل شایگان، هتل داریوش، هتل شایان کیش، هتل پالاس، هتل آرامیس پلاس، هتل پارمیس، هتل پانوراما
  • بهترین هتل‌های چهار ستاره کیش: هتل صدف، هتل سورینت مریم، هتل آرامیس، هتل هلیا، هتل لیلیوم، هتل گامبرون، هتل آریان، هتل پارمیدا کیش
  • بهترین هتل‌های سه ستاره کیش: هتل جام‌جم، هتل شایلی، هتل لوتوس، هتل پانیذ، هتل گلدیس، هتل گراند کیش، هتل پارسیان

جاذبه های کیش - راهنمای سفر به کیش - گردشگران شیراز

  • نکته طلایی سوم: انتخاب بهترین تفریحات ساحلی

وقتی به سفر کیش فکر می‌کنیم، اولین تصویری که در ذهنمان نقش می‌بندد، تصویر تفریحات دریایی هیجان‌انگیز است. نظر کاربران در مورد سفر به کیش این است که بهترین و فراموش‌نشدنی‌ترین لحظات شما در سفر به کیش در اصل به تفریحات دریایی کیش بازمی‌گردد. سوال اصلی اینجاست که با این همه تنوع در میان تفریحات ساحلی، کدام یک بهترین گزینه برای شماست؟

  • غواصی در سواحل رویایی کیش: اگر به دنبال هیجان و تجربه‌های خاص و منحصربه‌فرد هستید، غواصی برای شما بهترین گزینه است. اگر از دریا و عمق دریا می‌ترسید، این گزینه اصلاً برای شما مناسب نیست.
  • فلای بورد در کیش: یک تفریح هیجان‌انگیز دیگر که به کمی تعادل نیز احتیاج دارد. اگر از افتادن‌های ناگهانی ترسی ندارید و به شنا مسلط هستید، این تفریح هیجان‌انگیز را از دست ندهید.
  • پاراسل: پاراسل برای آن دسته از افرادی مناسب است که تمایل دارند تا جزیره کیش را از چشم‌اندازی متفاوت و در آسمان ببینند. با چترهای پاراسل شما در ارتفاع چندین متری از سطح دریا معلق هستید و یک قایق کوچک چتر شما را می‌کشد.
  • پارک آبی کیش: محبوب‌ترین و خاص‌ترین تفریح آبی در کیش که طرفداران زیادی نیز دارد. پارک‌های آبی کیش مجهز به انواع مختلف سرسره‌های آبی و تفریحات جالب است که لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. تفریح موردعلاقه شما کدام است؟

اماکن گردشگری کیش - راهنمای سفر به کیش - گردشگران شیراز

  • نکته طلایی چهارم: بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی 

این راهنما بهترین راهنمای کیش اولیهاست، زیرا به شما اطلاعاتی دقیق و کاربردی در مورد بهترین مکان‌های تاریخی و گردشگری کیش برای بازدید می‌دهد. اگر فکر می‌کنید جزیره کیش فقط تفریحات ساحلی و مراکز خرید است، وقت آن رسیده است که با مکان‌های تاریخی و گردشگری کیش هم آشنا شوید.

  • کشتی یونانی: شاید در سرنوشت این کشتی تجاری یونانی از همان اول نوشته شده بود که برای همیشه در آب‌های نیلگون خلیج فارس به گل می‌نشیند و سال‌ها بعد به عنوان یک نماد تاریخی و یادگاری از دوران دوستی نزدیک با یونان باقی می‌ماند. این کشتی یونانی به دلیل هوای مه‌آلود و عدم وجود فانوس دریایی، در نزدیکی روستای باغو برای همیشه به گل نشست.
  • شهر زیرزمینی کاریز: یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کیش با قدمتی بیش از 570 سال که به عنوان یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی جزیره کیش به حساب می‌آید. این شهر زیرزمینی با حدود 10 هزار متر مربع مساحت و قرارگیری در عمق 16 متری از زمین کاربری آن در گذشته قنات بوده است.
  • روستای باغو کیش: این روستا تنها روستای باقیمانده از گذشته تاریخی جزیره است. در گذشته تمام مردم کیش فقط در سه روستا زندگی می‌کردند که در حال حاضر فقط یکی از آن‌ها باقی مانده است. روستای باغو کیش با حفظ سنت و اصالت خود توانسته است تا به یکی از مکان‌های تاریخی و گردشگری جزیره کیش تبدیل شود.
  • درخت سبز کیش: درختی تاریخی که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مذهبی نه تنها مردم کیش بلکه بسیاری از ایرانیان دارد. داستان‌های تاریخی پشت این درخت همیشه سبز زیاد است و مردم محلی آن را با نام “لور” می‌شناسند. در حدود 600 تا 700 سال قبل، این گونه گیاهی عجیب و زیبا از سرزمین‌های چین و ماچین (چین امروزی) و هند به ایران آورده شد و اکنون در دیگر مناطق جنوبی مانند قشم و هرمزگان نیز دیده می‌شود.
  • ساحل مرد ماهیگیر: در امتداد شرقی دریای خلیج فارس و در نزدیکی دو فواره که توسط یک مسیر آبی به یکدیگر متصل می‌شوند، یک مجسمه بلند 12 متری از فیگور یک مرد ماهیگیر قرار دارد که یکی از جاذبه‌های تاریخی کیش به حساب می‌آید. این مجسمه زیبا نماد شغل بیشتر مردم کیش در زمان‌های گذشته بوده است.
  • آب انبار کیش: آب انبار یک ساختار قدیمی در شهرهای گرمسیر برای ذخیره و نگهداری آب نوشیدنی بوده است. در کیش نیز یک آب انبار قرار دارد که به عنوان یک مکان تاریخی و گردشگری به حساب می‌آید. بازدید از این ساختارهای قدیمی یکی از جذابیت‌های خاص در سفر شناخته می‌شود.

یکی از نکات مهم در سفر به کیش این است که شما قطعاً به بازدید از تمام مکان‌های تاریخی در کنار تجربه تمام تفریحات ساحلی با یکدیگر نمی‌رسید. پس بهتر است قبل از سفر یک برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید و بر اساس تعداد روزهای سفرتان به گشت‌وگذار در این جزیره زیبا بپردازید.

 

  • نکته طلایی پنجم: شکم‌گردی در کیش را فراموش نکنید!  

بخشی از شناخت مردم هر شهر در هنگام سفر به یک مقصد گردشگری جدید فقط از طریق خوردن غذاهای سنتی و محلی امکان‌پذیر است. مردم خونگرم خطه جنوب کشورمان نیز همیشه بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را با خلاقیت خود درست می‌کنند. اگر شما هم به دنبال تجربه هیجان‌های جدید از نوع مزه کردن غذاهای متفاوت و خوشمزه هستید، این لیست غذاهای خوشمزه را در سفر بعدی خود به کیش حتماً امتحان کنید.

  • سمک مشوی
  • قلیه ماهی
  • قلیه میگو
  • مضروبه
  • مارگوگ
  • کله کندی
  • پودنی

ارزانترین تور کیش - راهنمای سفر به کیش - گردشگران شیراز

  • نکته طلایی ششم: حساب دخل و خرجتان را داشته باشید

بخشی از لذت سفر فقط در هنگام خرید تکمیل می‌شود و جزیره کیش هم یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای خرید است. در کیش پاساژها و مراکز خرید متعددی وجود دارد که انواع کالاهای وارداتی، خوراکی‌های خوشمزه و اجناس خارجی را با قیمت‌های باورنکردنی برای فروش می‌گذارند. حتی بیشتر مغازه‌ها تخفیفات و آفرهای باورنکردنی را برای خوراکی‌ها به صورت فصلی ارائه می‌دهند. در این بازار داغ خرید حتماً حواستان به جیبتان باشد که یکدفعه خالی نشود.

  • نکته طلایی هفتم: کیش و تنوع ساحل‌های بی‌نظیر و دیدنی!

یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز و زیبای کیش در اصل تنوع بالای ساحل‌ها و زیبایی‌های باورنکردنی در این ساحل‌هاست. بازدید و تفریح در ساحل‌ها برای همه رایگان است و شما می‌توانید بعدازظهرها و نزدیک غروب خورشید در این ساحل‌ها قدم بزنید و آرامشی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. اگر اسم ساحل‌های کیش را نمی‌دانید، این لیست کارتان را راحت می‌کند.

  • ساحل میرمهنا: یکی از ساحل‌های خلوت و دنج با شن‌های کرمی رنگ که یک چشم‌انداز بی‌نظیر از دریای خلیج فارس را به شما می‌دهد.
  • ساحل مرجان: بهترین ساحل برای جمع کردن صدف و گوش‌ماهی از ساحل که یادگار خاطرات بچگی است.
  • ساحل مرد ماهیگیر: یک ساحل زیبا با یک پارک جنگلی که امکان اجاره دوچرخه و موتور را به مسافران می‌دهد.
  • ساحل سیمرغ: بهترین ساحل برای تماشای دریا که یک مجسمه بزرگ سیمرغ نیز در این ساحل قرار دارد.

 

راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی چگونه است؟

سفر با ماشین شخصی نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی به حساب می‌آید که به دنبال تجربه یک سفر اقتصادی هستند. از هر کجای ایران که باشید، باید برای حرکت به سمت جزیره کیش حتماً خودتان را به یکی از بنادر چارک، آفتاب یا لنگه برسانید و از آنجا همراه با ماشین خود سوار لندیگراف شده و به سمت جزیره کیش حرکت کنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه شما در هنگام سفر با ماشین به کیش تقریباً با هزینه سفر با هواپیما به کیش یکسان می‌شود و از طرفی دیگر به خستگی در طول مسیر و خطرات احتمالی آن نمی‌ارزد.

بنابراین اگر به دنبال یک سفر اقتصادی به کیش هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا یک تور ارزان کیش در نوروز 1403 رزرو کنید و با خیال راحت با هواپیما و بدون خستگی راهی سفر خود شوید. از آنجایی که آژانس‌های گردشگری معمولاً با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها قرارداد دارند، هزینه رزرو تور نوروزی کیش برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌شود. اگر حرف من را باور نمی‌کنید، همین حالا با کارشناسان تورهای داخلی گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید و خودتان مقایسه قیمت‌ها را انجام دهید. راستی سفر به خیر!

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com