گردشگران شیراز لوگو
نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز
نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

نکات مهم برای رزرو هتل در فصل‌های شلوغ

سرفصل های مقاله

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که توجه به چه نکاتی برای رزرو هتل در فصل‌های شلوغ به تجربه یک سفر آرام و فراموش‌نشدنی کمک می‌کند؟ تقریباً همگی ما عاشق سفر در ایام نوروز، تعطیلات رسمی، آخر هفته‌ها یا تابستان هستیم! اما تمامی این بازه‌ها جز فصل‌های شلوغ و پرگردشگر به حساب می‌آید. پس چگونه از سفر خود بدون هیچ دغدغه و اتفاق پیش‌بینی‌نشده لذت ببریم؟

راه‌حل‌های طلایی برای رزرو هتل در فصل‌های شلوغ بدون هیچ دردسر این است که حداقل از دو هفته قبل هتل را رزرو کنید، به خدمات هتل دقت کنید، امکانات هتل را بررسی کنید و به تمام نکاتی که در این مقاله برایتان می‌گوییم حسابی دقت کنید.

چه زمانی برای رزرو هتل اقدام کنیم؟ - نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز

مهم‌ترین اصطلاحات برای رزرو هتل در فصل‌های شلوغ چیست؟

حقیقت ماجرا این است که اگر با برخی از اصطلاحات مهم و کاربردی در صنعت توریست، گردشگری، هتلداری و رزرو هتل آشنا نباشید، به احتمال زیاد سرتان کلاه می‌رود! برای اینکه شما هم یک تجربه عالی از سفر خود در فصل‌های شلوغ و پرمسافر به مقصد مورد علاقه‌تان داشته باشید، در مرحله اول باید با اصطلاحات زیر آشنا شوید.

با اصطلاح ایام پیک (High season) آشنا شوید!

عبارت های سیزن (High Season) به فصلی از سال گفته می‌شود که در آن حجم مسافرت و گردشگری به شدت افزایش پیدا می‌کند و زمان بسیار خوبی برای سفر است. برای مثال فصل نوروز یکی از های سیزن‌های اصلی و طلایی برای ما ایرانیان به حساب می‌آید که اکثر مردم به شهرها یا کشورهای دیگر سفر می‌کنند. از دیگر فصل‌های پرگردشگر در ایران می‌توان ایام تابستان، روزهای تعطیل و مناسب‌های جشن و اعیاد در تقویم دانست.

اما همه‌چیز فقط به روزهای تعطیل ختم نمی‌شود! مقصد سفر شما نیز در انتخاب های سیزن تاثیرگذار است. برای مثال فصل شلوغ و پرگردشگر برای سفر به قشم و کیش در اصل فصل زمستان است، زیرا در این فصل آب‌وهوای این جزیره‌های تفریحی بسیار دلچسب و عالی می‌شود. در مقابل، فصل تابستان به عنوان فصل شلوغ شهری مانند تبریز به حساب می‌آید، زیرا هوای تبریز و شهرهای اطراف آن در زمستان به شدت سرد می‌شود.

بهترین زمان رزرو هتل - نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز

اصطلاح لو سیزن (Low Season) به چه معناست؟   

فصل آف سیزن (Off Season) یا همان لو سیزن که معادل فصل کم‌گردشگر است، به زمان‌هایی از سال گفته می‌شود که گردشگران بسیار کمی سفر می‌کنند. این کاهش چشمگیر در تعداد مسافران هم به دلایل مختلفی مانند آب‌وهوای نامناسب یا کمبود خدمات گردشگری اتفاق می‌افتد.

البته که میزان سفر به قشم و کیش در ایام تابستان به دلیل آب‌وهوای گرم تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند، اما در مقابل قیمت تور کیش یا تور قشم هم بسیار ارزان و تقریباً باورنکردنی می‌شود! علاوه بر این، برای رزرو هتل در فصل لو سیزن با مشکلی مواجه نمی‌شود، چون تقریباً تمامی هتل‌ها ظرفیت خالی دارند.

آیا اصطلاح فصل معمولی (Shoulder Season) را شنیده‌اید؟

فصل معمولی با شولدر سیزن (Shoulder Season) دقیقاً به بازه زمانی بین دو فصل پرگردشگر و کم‌گردشگر گفته می‌شود که تعداد مسافران در حد تعادل است و نمی‌توان آن بازه زمانی را در دیگر دسته‌ها قرار داد. از لحاظ شرایط آب‌وهوایی می‌توان گفت که دمای هوا در مقصد سفر مطلوب است و زمان سفر ما هیچ تقارنی با تعطیلات رسمی یا آخر هفته‌های شلوغ ندارد.

شناخت فصل های شلوغ و خلوت برای رزروهتل- نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز

رزرو هتل در فصل‌های شلوغ چه تاثیری بر سفر ما می‌گذارند؟  

حالا بعد از آشنایی با این اصطلاحات به سراغ موضوع اصلی می‌رسیم. اینکه رزرو هتل در فصل‌های شلوغ و پرگردشگر چه تاثیری بر سفر ما دارد؟ تاثیر آن بسیار بسیار زیاد است. چرا؟

  • قیمت تور افزایش پیدا می‌کند.
  • ظرفیت هتل‌ها سریع تکمیل و هزینه رزرو هتل بیشتر می‌شود.
  • قیمت انواع تفریحات و حتی بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی بیشتر می‌شود.
  • کیفیت خدمات هتل و تورها کاهش پیدا می‌کند.
  • هزینه خورد و خوراک، رستوران و کافه‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • خیابان‌ها شلوغ و همه‌جا ازدحام جمعیت و ترافیک بالا می‌رود.

سفر در ایام پیک و پرگردشگر به صورت مستقیم بر همه‌چیز تاثیر می‌گذارد. اما از طرف دیگر سفر نکردن در ایام پرگردشگر نیز برای خیلی از افراد غیر ممکن است. برای مثال یک خانواده با فرزندان دبستانی معمولاً ایام تعیلات نوروز و تابستان برایشان بازه طلایی سفر به حساب می‌آید. یا یک زوج جوان که در طول سال مشغول به کار هستند و شرایط مرخصی گرفتن در بازه طولانی برایشان امکان‌پذیر نیست، فقط در ایام تعطیلات می‌توانند سفر کنند.

هیچ مشکلی نیست! اگر به نکات طلایی و ترفندهایی دقت کنید که در ادامه برای رزرو هتل در فصل‌های شلوغ به شما یاد می‌دهیم، شما هم می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید و با کوله‌باری از خاطره به شهرتان برگردید.

رزرو هتل در هایسیزن-نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز

نکات طلایی برای انتخاب بهترین هتل در های سیزن چیست؟     

اگر که قصد رزرو تور شمال در ایام تعطیلات تابستان را دارید، یا برنامه خرید تور کیش و تور چابهار در فصل زمستان را دارید، بهتر راه‌حل برای اینکه از کیفیت عالی، خدمات کامل و قیمت ارزان تور خود مطمئن باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا تور خود را از مجموعه گردشگران شیراز رزرو کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید و برای سفرتان در فصل‌ شلوغ هتل رزرو کنید، این نکات طلایی را فراموش نکنید!

  • رزرو هتل حداقل از دو هفته قبل

حداقل از دو هفته قبل نسبت به رزرو هتل و محل اقامت موردنظر خود اقدام کنید. اینکار باعث می‌شود تا هم با قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌تری رزرو خود را انجام دهید و هم در اتاق یا سوئیت مورد علاقه خود اقامت کنید. قطعاً روزهای آخر و نزدیک به فصل‌های پرگردشگر تمام اتاق‌ها و سوئیت‌ها با یک چشم به هم زدنی تکمیل ظرفیت می‌خورند!

  • سفر لحظه آخر را فراموش کنید!   

از آنجایی که بیشتر هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با دفاتر مسافرتی و گردشگری قرارداد دارند، بنابراین مسافران این دفاتر گردشگری برای همه‌چیز در اولویت هستند. شاید مجموعه‌های گردشگری بتوانند تورهای لحظه آخری با قیمت ارزان ارائه بدهند، اما شما به تنهایی در لحظه آخر در فصل‌های پیک یا با تکمیل ظرفیت هتل‌ها روبرو می‌شوید یا مجبورید در هتل‌ها و محل اقامت بی‌کیفیت بمانید.

مهمترین امکانات برای انتخاب هتل - نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز

  • حداقل آرامش خاطر دارید!

ما سفر می‌کنیم تا بتوانیم چند روزی از هیاهوی زندگی روزمره و دغدغه‌های خود دور باشیم و کمی از زندگی لذت ببریم. بنابراین اگر می‌خواهید که خیالتان از بابت همه‌چیز راحت باشد و در هتل موردنظر خود اقامت داشته باشید، باید سریع دست به کار شوید. استرس کارهای لحظه آخری و اعصاب خوردی پیدا نکردن گزینه مناسب را به جان نخرید!

  • بهترین‌ها را انتخاب کنید!

طبق یک اصل کلی معمولاً در هنگام شلوغی و با تعداد زیاد مسافران همیشه میزان کیفیت و خدمات هتل‌ها تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. البته این موضوع زمانی که تعداد پرسنل به اندازه کافی نباشد و میزان تقاضا به سرعت رشد کند معمولاً بیشتر دیده می‌شود. بیشتر هتل‌ها خود را برای فصل‌های شلوغ از قبل آماده می‌کنند و تدارکات لازم را می‌بینند.

شما هم اگر کیفیت خدمات، آرامش و راحتی در طول سفر و اقامتتان در هتل برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است تا در هتل‌های تاپ و 5 ستاره اقامت کنید تا با این چالش‌ها روبرو نشوید.

  • آخر هفته‌ها را فراموش کنید!

اگر می‌خواهید تا در فصل‌های شلوغ در یک هتل خوب با قیمتی مناسبی اقامت کنید، رزرو هتل در روزهای آخر هفته را فراموش کنید. پنج‌شنبه و جمعه‌ها معمولاً بیشتر مردم دیگر دغدغه کارهای روزمره خود را ندارند و سر فرصت به رزرو هتل یا سوئیت مشغول می‌شوند. شما باید یک قدم از دیگران جلوتر باشید تا بتوانید تعطیلات خوبی را تجربه کنید.

رزرو هتل را به روزهای اول هفته و در ساعات پایانی روز موکول کنید. تجربه نشان داده است که قیمت اتاق‌ها در این روزها و ساعت‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. با این ترفند شما به راحتی می‌توانید بهترین اتاق‌ها در بهترین هتل‌ها را با قیمتی مناسب رزرو کنید.

  • اصل غافلگیری را فراموش نکنید!

به کمک این قانون در اصل شما برگ برنده خود را رو کرده‌اید. معمولاً قیمت هتل‌ها دقیقاً با شروع تعطیلات یا فصل های سیزن افزایش پیدا می‌کند که این موضوع امری طبیعی است. اما شما می‌توانید حتی از این فرصت هم نهایت استفاده را ببرید. به جای اینکه دقیقاً با شروع تعطیلات سفر خود را شروع کنید، حداقل 5 روز تا یک هفته قبل از تاریخ‌های شلوغ به سفر بروید.

با این روش شما با افزایش قیمت‌های فصل‌های شلوغ و پرگردشگر روبرو نمی‌شوید، در ایام خلوت و مناسب به مقصد خود می‌رسید و حتی در تعطیلات هم همه‌چیز هنوز بر وفق مرادتان است و اتاق هتلتان گرم و نرم در اختیار شماست.

  • صبحانه را فراموش نکنید!

صبحانه تنها وعده‌ای است که هتل آن را پوشش می‌دهد. بنابراین هنگام رزرو هتل حتماً به گزینه صبحانه و کیفیت آن دقت کنید. بسیاری از هتل‌ها با ارائه خدمات کمتر و حذف گزینه سلف سرویس از منو صبحانه موفق به کاهش هزینه‌ها می‌شوند. اما کاهش هزینه به چه قیمتی؟

در این حالت شما دو انتخاب دارید! یا اینکه از صبحانه هتل استفاده نمی‌کنید و خب طبیعتاً این موضوع تاثیری بر شما ندارد، که در این حالت خوش به حالتان! یا اینکه شما از آن دسته افرادی هستید که به وعده صبحانه و کیفیت آن بسیار اهمیت می‌دهید. اگر شما از گروه دوم هستید، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم فریب قیمت‌های ارزان در فصل‌های شلوغ را نخورید!

  • ترانسفر فرودگاهی را فراموش نکنید!

قطعاً هیچ مسافری دوست ندارد تا در فصل‌های شلوغ و پرگردشگر با چند چمدان در دست به دنبال هتل بگردد و یا حتی در خیابان‌های جدید سردرگم شود. بنابراین در هنگام رزرو هتل خود به این موضوع توجه داشته باشید که آیا خدمات هتل شامل ترانسفر فرودگاهی می‌شود یا خیر!

قطعاً هزینه تاکسی از فرودگاه در فصل‌های شلوغ به نسبت بیشتر از زمان‌های دیگر است. از طرف دیگر امکان استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی با چمدان هم برایتان فراهم نیست. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هتلی را انتخاب کنید که خدمات ترانسفر فرودگاهی داشته باشد.

  • پارکینگ یا بدون پارکینگ؟! مساله این است!

اگر با ماشین شخصی خود راهی سفر می‌شوید، پس باید در هنگام رزرو هتل به موضوع پارکینگ بسیار دقت کنید. اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی امکان استفاده از خدمات پارکینگ به صورت رایگان را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند که این موضوع برای افرادی که با ماشین سفر می‌کنند یک مساله بسیار مهم است. البته این موضوع برای افرادی که در شهر مقصد خود ماشین شخصی کرایه می‌کنند نیز اهمیت زیادی دارد.

بنابراین اگر پارکینگ برای شما نقش مهمی دارد و از آن استفاده می‌کنید، حتماً هتلی را انتخاب کنید که دارای پارکینگ است. از آنجایی که این موضوع یک ویژگی مثبت برای هتل به حساب می‌آید، معمولاً این هتل‌ها در فصل‌های پرگردشگر سریع تکمیل ظرفیت می‌شوند.

سایت های رزرواسیون هتل - نکات مهم برای رزرو هتل - گردشگران شیراز

  • از نظرات دیگر مسافران غافل نشوید!

معمولاً همیشه دوستان، آشنایان و همکارانی در اطراف ما هستند که شاید قبلاً تجربه اقامت در یک هتل خاص در بازه زمانی فصل‌های شلوغ را داشته‌اند. با آن‌ها صحبت کنید و راجع به نحوه خدمات‌دهی و امکانات هتل در طول سفر از آن‌ها سوال بپرسید. تجربیات آن‌ها برای شما بسیار ارزشمند است. این تجربیات به شما در انتخاب بهترین هتل و حتی زمان مناسب برای سفر کمک زیادی می‌کند.

این نکات طلایی برای رزرو هتل سرنوشت‌ساز هستند!

در هنگام رزرو هتل در فصل‌های پرگردشگر و شلوغ فقط به بهترین‌ها اعتماد کنید. سابقه هتل، سابقه تور گردشگری و دفتر خدمات مسافرتی که از طریق آن نسبت به رزرو هتل اقدام می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی در کیفیت خدمات دریافتی و میزان رضایت شما از سفر دارد. اگر به دنبال لحظاتی خوش و راحت در سفر خود هستید، باید به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم حتماً دقت کنید. یادتان باشد که تجربه را تجربه کردن خطاست! پس شما از تجربیات دیگران بهترین استفاده را ببرید.

علاوه بر این، هیچگاه به سایت‌های غیرمعتبر و غیر رسمی اعتماد نکنید که اقدام به رزرو هتل با قیمت‌های بسیار کم و غیرمعقول می‌کنند. در این حالت یا سرتان کلاه رفته است یا خدمات دریافتی از طرف هتل فاجعه‌بار خواهد بود.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com