گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

روستا گردی

سرفصل های مقاله

آرامش در روستاهای ایران

وستا گردی و بوم گردی . خیلی ها برای دیدن طریقه دوشیدن یک گاو و درست کردن پنیر و ماست و دوغ زدن از همان شیر یا پخت نان محلی یا برداشتن تخم مرغ محلی و همان موقع نیمرو درست کردن و نوشیدن دمنوش ها و نوشیدنی های ارگانیک و خاص محلی و کاشت دانه و برداشت میوه در باغات و حضور در مراسم ها و آیین های فرهنگی، حاضرند هزینه پرداخت کنند و لذت ببرند. به جای هتل چند ستاره در خانه ی یک کشاورز و یا در یک چادر عشایری اسکان کنند و این سبک زندگی را تجربه کنند. با گردشگران شیراز همراه باشید

امامزاده ها

بوم گردی یا اکوتوریسم در مقاله روستا گردی و بوم گردی

به طول خلاصه می توان بوم گردی را شناخت اقوام و احترام به فرهنگ، انسان هایی معرفی کرد که در یک زیست بوم خاص زندگی می کنند. بوم گردی رفتن و بودن در طبیعت و زندگی کردن با مردمانی با یک سبک زندگی منحصر به فرد می باشد؛

تأثیر بوم گردی در اقتصاد روستا و کشور در همین مقاله روستا گردی و بوم گردی

روستاهای ایران، مناطق بسیار با ارزشی هستند که باید به شدت مراقبت و حفظ شوند. صنعت گردشگری اقتصاد روستا ها را رونق می بخشد. زیرا نه تنها مولد هستند، بلکه به لحاظ ساختار معماری و زیستگاه نیز تنوع دارند و هر یک وارث بخشی از فرهنگ اصیل هر منطقه بشمار می‌رود و اجرای طرح‌های بوم گردی موجب احیاء فرهنگ روستاها و آداب و سنن بومی می‌شود.

روستا و درخت

گردشگران هنگامی که به روستاها وارد شوند نیازهایی دارند: از جمله خوراک، محل استراحت و اقامت، آرامش، خرید صنایع دستی، استفاده از تولیدات طبیعی و بومی، احساس تجربه ی زندگی محلی، لذت زندگی با آرامش فکری، لذت استفاده از طبیعت و …

هر آنچه زیباست

در راستای رفع این نیاز ها، چرخه اقتصاد روستاییان راه اندازی می شود و این موضوع نه فقط مهاجرت از روستاها را کاهش می دهد، بلکه این انگیزه را برای کسانی که به شهرها مهاجرت کرده اند پدید می آورد که به محل زندگی اول خود باز گردند و کسب و کار خود را متناسب با منطقه ی خود راه اندازی کنند.

روستا گردی و بوم گردی

روستای خودتون رو به ما معرفی کنید

[aparat id=”O4Kjx” width=”800″]

جایگاه بوم گردی در ایران و در سایر کشور ها در مقاله روستا گردی و بوم گردی

کشور زیبای ما ایران، به لحاظ تنوع زیستی در جهان رتبه ی بیستم را دارد و در سطح جهان با داشتن 28 پارک ملی، 35 اثر طبیعی ملی، 44 پناهگاه حیات وحش و 168 منطقه حفاظت شده شناخته شده است. کشور ما طبق گزارش مرکز آمار ایران در مجموع 31 استان بالغ بر 103 هزار روستا دارد که هر کدام از این روستاها با تحلیل و بررسی و تحقیقات محلی و پتانسیل سنجی و فعالیت علمی میتواند روستای هدف گردشگری باشد.

روستا گردی و بوم گردی

در استان فارس طبق آمار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، از مجموع 4000 روستای استان فارس، تعداد 46 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری شناخته شده است که این روستاها پتانسیل های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و آیینی خیلی جذابی دارند که تعداد آنها با همکاری و هم فکری فعالان گردشگری روستایی روز به روز در حال افزایش است.

حیوانات روستا

واقعیت این است که هر روستا پتانسیل ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که باید با انجام بررسی های تخصصی و علمی شناسایی شود و پس از آن جهت به فعلیت رساندن و کسب درآمد و جذب پول، با فعالیت تخصصی بازاریابی و برند سازی، جذب گردشگر صورت پذیرد.

زیباییهای روستادر کشور های اروپایی نظیر سوییس، فرانسه، ایتالیا و… گردشگری روستایی رواج زیادی دارد.

گردشگری روستایی در فرانسه

سازمان بین المللی جهانگردی در گزارش سالیانه خود در خصوص آمار های گردشگری، در سال 2014 ، کشور فرانسه را پس از کشور های ایالات متحده آمریکا و کشور اسپانیا، بعنوان سومین مقصد گردشگری جهان معرفی کرد.

کشور فرانسه که دومین اقتصاد اتحادیه اروپا به شمار می رود، از طریق صنعت گردشگری توانسته 54 میلیارد دلار تا کنون وارد چرخه ی اقتصادی کند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که افرادی که به کشور فرانسه سفر کرده اند، بیشترشان به شهر پاریس رفته  اند و پر بازدید ترین مکان های شهر پاریس، موزه لوور، برج ایفل و کاخ ورسای بوده است. با این وجود تعداد بسیار زیادی از گردشگران نیز به مناطق حاصل خیز و روستایی این کشور سفر کرده اند.

دیدنیهای روستا

دکتر کاترین داشپر، کتابی را درباره ی گردشگری روستایی تدوین کرده است. دکتر داشپر می گوید صنعت توریسم کشور فرانسه رو به رشد می باشد. او بر این باور اسست که بسیار زیادی از فرانسوی ها، تفریح و گشتن در کشور فرانسه را نسبت به مسافرت به خارج از کشورشان ارجح می دانند و این موضوع باعث شده است که گردشگری روستایی رونقی بیش از گذشته داشته باشد.

جذابیتهای روستادکتر داشپر می گوید که کشور زیبای فرانسه، روستاهای بسیار زیبایی دارد که می توانند به لحاظ گردشگری کار کنند و پتانسیل های بالقوه خود را تبدیل به پتانسیل های بالفعل کنند.

خانه های روستایی

گشتن و گذراندن زمان در دهکده های توریستی فرانسه که حتی لوکیشن بسیاری از فیلم ها نیز می باشد بسیار لذت بخش است. چشم انداز های بسیار زیبا و جذاب این روستاها فضایی رمانتیک را در ذهن تداعی می کند و هر انسانی را ترغیب به سفر به این مناطق می کند.

انجمن زیباترین دهکده های فرانسه

در راستای خلق مکان های رویایی، این انجمن تأسیس شده و اطلاعات بسیار گسترده و کاملی درباره پتانسیل های اکوتوریسم یا بومگردی فرانسه در اختیار رسانه ها و افراد و علاقمندان و گردشگران قرار می دهد.

بوم گردی

گردشگری روستایی در ایتالیا در مقاله روستا گردی و بوم گردی

کشور ایتالیا نیز از جمله کشور هایی می باشد که یک مقصد تاریخی، باستانی، طبیعی می باشد. ایتالیا کشوری هست که هر انسانی در زندگی دوست دارد حداقل یک مرتبه به این کشور سفر کند.

جذابیتهابا  وجود شهر های زیبایی چون شهر ونیز که یک شهر رویایی و رمانتیک می باشد، باید بدانید که دهکده های توریستی و دیدنی ایتالیا نیز گردشگران را به سوی خود می کشاند.

برخی از عکس های استفاده شده در این مقاله توسط عکاس و فعال طبیعت گردی و بومگردی، آقای حمیدرضا محمدی گرفته شده است

 

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com