گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با تفلیس

سرفصل های مقاله

در این مقاله آشنایی با تفلیس گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با تمام زیبایی های تفلیس آشنا می کند. شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان می باشد که از نظر جغرافیایی در فاصله 120 کیلومتری رشته کوهای قفقاز و نزدیک به دریای سیاه واقع شده است. همراه با رشد جمعیت و پیشرفت ساخت و ساز، این شهر تا دامنه کوه ها و فلات رودخانه گسترش یافته است. زبان مردم مهمان نواز تفلیس گرجی است و واحد پول شان لاری می باشد. شهر تفلیس جاذبه های گردشگری زیادی دارد و در سال های اخیر با تقویت زیرساخت گردشگری خود، توریست های زیادی را به این منطقه کشانده است.

آب و هوای شهر تفلیس

شهر تفلیس تابستان های نسبتا گرم و آفتابی و زمستانهای سردی دارد. بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار و اواخر تابستان می باشد که گرمای هوا شما را اذیت نکند و از هوای معتدل این شهر لذت ببرید اما اگر به دنبال سفر کم هزینه تری به تفلیس هستید فصل زمستان را انتخاب کنید البته اگر با سرمای هوا مشکل نداشته باشید.

جاذبه های گردشگری در مقاله آشنایی با تفلیس

باغ گیاهشناسی: این باغ در سال 1845 میلادی برای بازدید عموم افتتاح گردید تا قبل از این تاریخ فقط مورد استفاده خانواده سلطنتی بود. در این باغ زیبا گونه های مختلفی از گیاهان را می توانید در هوایی دلچسب ببینید. برای بازدید از آن حداقل به نیم روز زمان احتیاج دارید.

معروف‌ترین نماد تفلیس چیست؟

کارتلیس ددا (مادر گرجستان) نه‌تنها نماد تفلیس، بلکه به‌عنوان نماد کل کشور شناخته می‌شود.

کدام کلیسا بزرگ‌ترین نماد کلیسای ارتودوکس گرجستان است؟

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

 

کلیسای جامع تثلیث: قطعا از این کلیسا به عنوان نماد این شهر می توان یاد کرد. بازدید از این کلیسای باشکوه برای عموم امکان پذیر است. کلیسای جامع تثلیث یکی از بلندترین کلیسا های جهان محسوب می شود و به دلیل واقع شدن بر روی تپه از تمامی نقاط شهر قابل روئیت است.

 

این کلیسای زیبا در بالای تپه سنت الیاس قرار دارد.انقدر بزرگ است که می تواند به طور همزمان میزبان 15 هزار بازدید کننده به صورت یکجا باشد.

مجسمه مادر: مجسمه مادر تفلیس با ارتفاع  بیست متر بر بلندی تپه ای در شهر تفلیس به مناسبت جشن 1500 سالگی این شهر ساخته شده است. می توانید با تهیه بلیط تلکابین به بالای این تپه بروید و از این مجسمه با شکوه دیدن کنید و با آن عکس یادگاری بگیرید.

 

مجسمه بسیار معروف به نام مادر وجود دارد. خارج از مرکز کشور که یکی از معروف ترین جاذبه تفلیس است. حتما با این مجسمه عکس یادگاری بگیرید.

کلیسای آنچیسخاتی در مقاله آشنایی با تفلیس

 

کلیسای آنچیسخاتی مریم مقدس ، این کلیسای قدیمی و گرجی در قرن ششم میلادی ساخته شده است.

پل آرامش در مقاله آشنایی با تفلیس

 

پل آرامش: سازه این پل بسیار متفاوت و دیدنی است و در شب با نور پردازی فوق العاده خود گردشگران زیادی را برای بازدید از آن به این منطقه از شهر می کشاند این پل در واقع برای اتصال قسمت قدیم شهر تفلیس به قسمت جدید آن می باشد.

خانه های قدیمی تفلیس

تفلیس برای خانه‌های مسکونی قدیمی‌ با بالکن‌های منحنی رنگارنگش مشهور است که بر فراز میدان Maidan و کلیسای متخی قرار دارند. از طریق راهرو، به حیاط داخلی خانه می‌رسید که مردم محلی به آن‌، «حیاط‌ ایتالیایی» می‌گویند؛ جایی که مردم در گذشته برای غیبت‌کردن، خوردن نوشیدنی و شام، گرد هم می‌آمدند.

اقامت در مقاله آشنایی با تفلیس

در شهر تفلیس از هتل های سه ستاره با سطح کیفیت متوسط تا هتل های پنج ستاره لوکس برای اقامت خود می توانید انتخاب کنید در ادامه چند هتل این شهر را معرفی خواهیم کرد.

هتل رادیسون بلو: هتل پنج ستاره رادیسون بلو در مرکز شهر قرار گرفته و موقعیت جغرافیایی هتل و نزدیکی به ایستگاه مترو دسترسی از این هتل را به مکان های دیدنی و جاذبه های این شهر را راحت کرده است. از مزیت های این هتل که جذابیت ویژه ای برای مهمان های خود ایجاد کرده است چشم انداز زیبای آن در طبقات فوقانی است، در طبقات بالا از پنجره اتاق خود می توانید شهر زیبای تفلیس را با نمایی متفاوت ببینید. هتل دو استخر یکی روباز و دیگری سربسته دارد که هرکسی طبق سلیقه خود می تواند از امکانات شنا در استخرهای هتل استفاده کند . هر روز صبح از صبحانه متنوع در رستوران هتل نیز می توانید لذت ببرید.

هتل هالیدی این: این هتل 4 ستاره امکانات عالی و با کیفیتی را به مهمانان خود ارائه می دهد. هتل دارای سرویس اینترنت رایگان، استخر و مجموعه ورزشی است. فضای اتاق های آن بزرگ و تمیز هستند و کیفیت غذای رستوران هتل بسیار خوب می باشد.

هتل ساتوری: این هتل سه ستاره از نگاه مسافرین جزو هتل هایی است که به نسبت 3 ستاره بودن خدمات خوبی را ارائه می دهد در عین حال از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است. در نزدیکی آن ایستگاه مترو و چندین رستوران خوب قرار گرفته که نگرانی شما را برای رفت و آمد و تهیه غذاهای با کیفیت کم خواهد کرد.

مراکز مهم شهر تفلیس در کدام قسمت شهر قرار گرفته‌اند؟

اغلب مراکز مهم دولتی و غیر دولتی تفلیس در خیابان روستاولی قرار دارند، در واقع این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های شیک و محبوبی را در خود جای داده و در برخی قسمت‌ها آن نیز می‌توانید از بناهای تاریخی و مراکز مهم مانند پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان بازدید نمایید.

غذا در تفلیس در مقاله آشنایی با تفلیس

طبع غذایی مردمان تفلیس بی شباهت به ایرانی ها نیست. هزینه خورد و خوراک در شهر تفلیس بالا نیست و شما با حداقل سیزده لاری می توانید یک ناهار خوشمزه برای خود تهیه کنید. از غذاهای سنتی و معروف گرجی ها که در اکثر رستوران های تفلیس می توانید آن ها را تهیه کنید می توان خاچاپوری و خینکالی را که بین مردم گرجستان از محبوبیت خاصی برخوردار است را نام برد.

شماره ضروری:

درصورت بروز مشکل می توانید از طریق شماره 112 به پلیس ، آتشنشانی یا اورژانس دسترسی پیدا کنید

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com