گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به قونیه

سرفصل های مقاله

راهنمای سفرقونیه، شهر عشق و عرفان

راهنمای سفر به قونیه. اسم قونیه، همه ما را به یاد حضرت مولانا جلال الدین بلخی می اندازد. این شهر به دلیل در بر داشتن آرامگاه شاعر بزرگ و عارف نامی حضرت مولانا محبوبیت ویژه ای در میان جهانیان دارد به طوری که همه ساله در سالروز بزرگداشت جناب مولانا، مردم از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر می کنند و در مراسم بزرگداشت این شاعر عارف شرکت می کنند. با گردشگران شیراز همراه باشید.

راهنمای سفر به قونیه

آب و هوا در مقاله راهنمای سفر به قونیه

آب و هوای شهر قونیه، در زمستان سرد و نیمه خشک و در تابستان هوای نسبتا گرمی دارد.

بهترین زمان سفر در مقاله راهنمای سفر به قونیه

به دلیل شرایط جغرافیایی شهر قونیه و قرار گرفتنش در ارتفاعات، این شهر تابستان هایی خشک با شب های سردی دارد. در طول سال در این شهر بارندگی نیز وجود دارد از همین رو ترکیه در تابستان می تواند مقصد مناسبی برای سفر باشد.

شکم گردی در مقاله راهنمای سفر به قونیه

اغلب غذاهایی که در قونیه درست می شود از بلغور گندم و گوشت بره است. معروف ترین غذای این شهر اتلی اکمک است که شبیه به پیتزا می باشد. در شهر قونیه حتما این غذا را تهیه کنید و میل کنید. سوپ آب مرغ هم که از گوجه فرنگی و مرغ تهیه می شود از جمله غذاهای خوش طعم قونیه می باشد.

هزینه حمل و نقل

در شهر قونیه اولین مکانی که بیشتر گردشگران تمایل دارند در ابتدای ورود خود به قونیه بازدید کنند، آرامگاه جناب مولانا می باشد. برای رفتن به مرکز گردشگری شهر قونیه می توانید از تراموا استفاده کنید.

جاذبه های گردشگری

راهنمای سفر به قونیه

موزه آنتوگرافی:

در این موزه انواع لباس، کمربند و دیگر انواع انتوگراف، سلاح و سکه‌های با ارزش قرار گرفته است. قسمتی از این موزه به صورت نمایشگاهی به قالی، قالیچه و گلیم اختصاص داده شده است. این موزه در جاده لارنده قرار دارد.

تربت و مسجد شمس تبریزی:

در قسمت شمالی پارک شمس، مسجد شراف الدین این بنای تاریخی قرار دارد. تربت و مسجد شمس در سال ۱۵۱۰ به دست امیر اسحاق بازسازی شده است. در داخل مسجد تربتی است که همه معتقدند جایگاه خود شمس تبریز است. شمس تبریزی که استاد و پیر حضرت مولانا بود. امروزه تربت ابن‌ شیخ بزرگ شمس تبریزی یکی از مراکز اصلی زیارت کنندگان است

موزه آتاتورک:

در سال ۱۹۱۲ خانه ی آتاتورک توسط مردم قونیه ساخته شد و به ایشان هدیه داده شد. در این موزه لباسها و وسایل استفاده شده  آتاتورک، مدارک جنگ آزادی ترکیه، عکسها و روزنامه‌ها در معرض نمایش قرار گرفته است. این بنا یکی از معماریهای با شکوه قرن ۱۹ می‌باشد.

فستیوال های شهر قونیه در این مقاله راهنمای سفر به قونیه

  • مراسم یادبود درگذشت جناب مولانا
  • فستیوال هندوانه
  • فستیوال توت فرنگی
  • فستیوال گیلاس سفید
  • جشنواره بین المللی ملانصرالدین
  • گردهمایی عکاسان ملی بی شِهیر

در اینجا شما را دعوت می کنم که تور قونیه از شیراز را چک و بررسی کنید تا از جزییات قیمت تور قونیه مطلع بشوید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com