گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به تایلند

سرفصل های مقاله

راهنمای سفر به تایلند

نام تایلند از دو کلمه‌ی thai و land  به معنی سرزمین لبخندها، سرزمین سبزها و بهشت زیبا گرفته شده است. مهمترین شهرهای دیدنی تایلند که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است فوکت یا پوکت، پاتایا و بانکوک می باشد.  و همچنین تایلند به خاطر جزایر متعدد با سواحل شنی و غذاهای خیابانی در جهان شهرت دارد.

موقعیت جغرافیایی در مقاله راهنمای سفر به تایلند

 

تایلند با کشور مالزی، لائوس و کامبوج در همسایگی است و در جنوب شرق آسیا با وسعت 513 کیلومتر مربع قرار گرفته است.

تاریخچه تایلند در راهنمای سفر به تایلند

پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک است که از نظر فاصله زمان 3:30 دقیقه از تهران جلوتر می باشد. مردم این کشور به زبان تایلندی صحبت می کنند. واحد پول این کشور بات است. مهمترین شهرهای توریستی تایلند پاتایا، پوکت و جزیره ساموئی است.

راهنمای سفر به تایلند در این قسمت تفسیر جمعیت در تایلند

راهنمای سفر به تایلند ، جمعیت مردم تایلند نزدیک به 68،863،514 است که تقریبا حدود ده میلیون نفر جمعیت کشور مربوط به شهر بانکوک می باشد و به همین خاطر بزرگترین شهر تایلند محسوب می شود که سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. پوکت یا فوکت هم از جمعیت بالایی برخوردار است

 

آب و هوای تایلند در مقاله راهنمای سفر به تایلند

آب و هوای تایلند به دلیل قرار گرفتن بروی خط استوا مرطوب و گرمسیری است به همین خاطر بهترین زمان سفر به کشور فصل زمستان است در شهریورماه بارندگی فراوان دارد و باران هایش استوایی می باشد.

بهترین زمان سفر

راهنمای سفر به تایلند : پیشنهاد می شود برای گرفتن آفتاب و استفاده از ساحل ماه تیر را برای سفرتان انتخاب کنید به دلیل اینکه در طول سال ماه تیر گرمتر است و توریستهای کمتری در آنجا دیده می شوند. و همچنین شهریورماه نسبت به ماههای دیگر سال بارندگی کمتر است.

پوکت

 

با وجود اینکه پوکت از خط استوا دور نیست در تمام ایام سال از آب و هوایی داغ و مرطوب با درجه حرارتی ثابت برخوردار است. از ماه نوامبر تا آوریل آب و هوای خشک و بدون باران و از ماه می تا اکتبر با فصول بارانی رو برو هستیم. در ماه‌های بارانی،  در بسیاری از روزها رگبار بعد از ظهر به جای بارش مداوم امری عادی محسوب می‌شود.

پاتایا

 

پاتایا از آب و هوای گرمسیری برخوردار است اقیلم این شهر به بانکوک به دلیل نزدیک بودنشان به هم شباهت زیادی دارد  اما شهر پاتایا به خاطر ساحلی بودنش تقریبا هوای خنک تری دارد. زمستان‌های پاتایا خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساسا از ماه می تا نوامبر طول می‌کشند، ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد

جاذبه های پاتایا:

تورهای دوچرخه‌سواری RBB

روستای فیل‌ها

مجسمه‌ی بودای بزرگ

بودای بزرگ پوکت

ساحل کامالا

رستوران لا گریتا

دماغه‌ی فرامپ ‌سِپ (Phrompthep Cape)

بانکوک

 

بانکوک شهری گرمسیری دارای دو فصل خشک و بارانی است. دراین شهرهوای داغ را در تمام روزهای سال تجربه خواهید کرد. که برای اغلب مردم قابل تحمل است. به صورتیکه در طول فصول خشک هم رطوبت قابل توجهی وجود دارد. فصل خشک هم از نوامبر تا آپریل ادامه داشته و از ماه دسامبر و ژانویه کلاًهوای بارانی وجو ندارد.

جاذبه های بانکوک در راهنمای سفر به تایلند

میدان سلطنتی

بنای یابود دموکراسی

باغ وحش دوسیت

شهر باستانی آیوتا

موزه ملی

غذا و رستوران

 

در کشورهای آسیای شرقی ذائقه و مزه غذاها تقریبا به هم نزدیک و شبیه است که معمولا غذاها بصورت بخارپز و با طعم شیرین طبخ می شوند در برخی از غذاهای تایلندی مواد اولیه به کار برده شده در دستور پخت غذا حشرات هستند. که این طبع غذایی به ذائقه ایرانیان همخوانی ندارد و اگر شما جزء مسافرینی هستید که از تجربه کردن طعم های متفاوت لذت نمی برید حتما نسبت به این موضوع آگاه باشید هرچند می توانید غذاهایی مانند کی اف سی و مک دونالد نیز به عنوان وعده های غذایی خود در نظر بگیرید. از جمله رستوران های معروف تایلند می توان موارد زیر را نام برد.

popaing (غذاهای دریایی)

Tom yam kung (غذاهای تایلندی)

Shanti lodge (غذای سبزیجات)

Alferdos (رستوران ترکی)

Pizza Veneza (رستوران ایتالیایی)

هتل و اقامتگاه

 

در بانکوک از اقامتگاه های ارزان قیمت تا هتل های لوکس 5 ستاره می توانید رزرو کنید. به طور کلی قیمت هتل های تایلند قیمت مناسبی دارند. تعدادی از هتل های مجلل بانکوک در امتداد رودخانه Chao phraya river واقع شده اند.

هتل های خوب تایلند در مناطق مختلف:

منطقه بنگلامفو:

Sami oriental

Viengtai Hotel

مرکز شهر:

Holiday mansion hotel

Siam city hotel

Mountain hotel

فرودگاه

فرودگاه بین المللی بانکوک Suvarnabhumi Airport دارای یکی از بزرگترین ترمینال ها و بلندترین برجهای مراقبت در دنیاست و چهارمین فرودگاه پر تردد آسیاست.

مسافرینی که قصد رفتن به تایلند از شیراز را دارند می توانند با پرواز قطر ایرویز به صورت روزانه به بانکوک سفر کنتد.

و مسافرانی که قصد خرید تور تایلند از تهران را دارند با پروازهای قطر ایرویز، ماهان، امارات، اتحاد و ترکیش بصورت روزانه به شهر بانکوک پرواز انجام می شود.

بازارهای تایلند

 

خرید در بازارهای محلی و ارزان قیمت بانکوک یکی از جاذبه ها در تایلند می تواند باشد.

بازار آخرهفته چاتوچاک: آخر هر هفته برپا می شود( شنبه و یکشنه) از ساعت 8 الی 18

خیابان خائوسان: این خیابان زنده و پر جنب و جوش مغازه هایی دارد که اجناسی از قبیل پوشاک، کیف و لوازم سفر را با قیمت مناسب را می توان از آنجا تهیه کرد.

بازارهای شناور: روی کانال های واقع شده در جنوب غربی بانکوک افرادی را می توانید ببینید که در قایق هایی محصولات کشاورزی خود را می فروشند

مراکز خرید و مجتمع های تجاری: اکثر مراکز خرید بزرگ در اطراف میدان سیام واقع شده اند از جمله مرکز خرید سیام پارگون، مرکز خرید سیام

سوغات در تایلند در مقاله راهنمای سفر به تایلند

 

ادیویه جات های معروفش

فیل های کوچک چوبی

پارچه های زیبا و ابریشمی

زیور آلات زیبا

لباسهای خنک و مناسب

ظروف سرامیکی هم یکی دیگر از سوغاتیهای معروف تایلند میباشد.

اطلاعات و تلفن های ضروری در راهنمای سفر به تایلند

پلیس و ارورژانس: 191

پلیس گردشگری:1155

آتش نشانی: 195

کد کشور تایلند: 0066

 

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com