گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

بهترین جاهای تایلند برای تماشای میمون‌ها + عکس

سرفصل های مقاله

جزیره میمون پاتایا

جزیره میمون پاتایا با نام های مختلفی از جمله کو لینگ (Koh Ling، در زبان تایلندی به معنی جزیره میمون)، کو پد (جزیره اردک) و نام رسمی کو کلت کئو (Koh Klet Kaew به معنی جزیره ماسه های کریستالی) شناخته می شود. زمین های کوچک و پوشیده از جنگل این جزیره تقریبا شبیه به یک باریکه کریستالی است که به دلیل جمعیت ماکاک های (macaques) خرچنگ خوار آن مشهور است.
با این وجود در این جزیره اردکی وجود ندارد. این جزیره 24 هکتاری درست در ساحل ساتاهیپ قرار داشته و محل زندگی صدها میمون است که در نتیجه بازدید روزانه قایق های دارای گردشگر به تماس های انسانی عادت کرده اند. ساحل سنگی در انتهای شرقی جزیره یکی از مکان های مشهور در مسیر بسیاری از تورهای جزایر تفریحی از باشگاه قایقرانی تفرجگاه اقیانوسی در نا جامتین (Na Jomtien) است که بازدید کنندگان از غذا دادن و عکس گرفتن با میمون ها لذت می برند. اگر می خواهید به آن ها غذا بدهید، موز و آجیل خوب هستند، اما میوه مورد علاقه آن ها هندوانه است. :
تور خارجی تایلند

جزیره میمون پاتایا

تماشای میمون ها در تور خارجی تایلند

میمون ها حیوانات وحشی و بازیگوشی هستند که شباهت بسیاری به انسان ها دارند. موجوداتی باهوش که توانایی های خارق العاده دارند، آن ها می توانند تا مقداری ریاضیات را یاد بگیرند، نخ دندان بکشند، زبان اشاره را یاد بگیرند و حتی از ابزار و وسایل مخصوص آدم ها استفاده کنند. آن ها در سراسر جهان زندگی می کنند اما جنوب شرقی آسیا و به ویژه کشور تایلند بهترین مکان ها برای تماشای این موجودات باهوش هستند. اگر شما هم در دسته علاقه مندان به این موجوات شگفت انگیز قرار دارید در ادامه همراه با گردشگران و بررسی تور خارجی همراه شوید تا نگاهی به بهترین مکان ها برای تماشای میمون ها در تایلند داشته باشیم.

شاید برایتان جالب باشد که قبل از آغاز سفر به بهترین مکان ها و فستیوال ها برای تماشای میمون ها در تایلند کمی بیشتر در رابطه با این موجودات بدانید. میمون هایی که در آسیای جنوب شرقی (کشور تایلند) زندگی می کنند شامل بابون ها، لانگورها و ماکاک ها، میمون های دنیای قدیم و میمون های آمریکای جنوبی میمون های دنیای جدید هستند. تفاوت های آن ها بسیار است می توان از روی اندازه، شکل، جای انگشتان، دم و بینی آن ها را از هم تشخیص داد.

میمون های قدیمی دارای دماغ هایی باریک و آویزان هستند، آن ها از درخت آویزان نمی شوند و جثه نسبتا بزرگی دارند. میمون های جدید اما دماغی پهن داشته و بیشتر اوقات از درخت آویزان هستند. آن ها توانایی خاصی در استفاده از دمشان دارند. آن ها گونه های بسیار متفاوتی دارند که از متفاوت ترینانشان می توان به : میمون ماده عنکبوتی رکورد دار طولانی ترین دم در نخستین پستانداران اشاره کرد.

میمون های شب یا جغدی همان طور که از نامشان پیداست شب زیست هستند و میمون پاتاس نیز با توانایی جا به جایی در سرعت ۵۵ کیلومتر بر ساعت رکورد دار سریع ترین آنان است. میمون ها با برداشتن انگل ها و کثیفی ها از روی پوست یکدیگر با هم ارتباط برقرار می کنند و از این طریق پیوندهای خانوادگی، دوستی ها و مراتب اجتماعیشان را نشان می دهند.

جزیره میمون ها در تایلندلوپبوری | Lopburi

لوپبوری در فاصله ۲ ساعت رانندگی با شمال پایتخت کشور تایلند قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور محسوب می شود. آثار باستانی و خرابه های بر جای مانده از آن دلیل اصلی سفر گردشگران به این شهر تاریخی است. از جمله مشهورترین دیدنی های که توریست ها به آن علاقه دارند می توان به Wat Phra Sri Rattana Mahathat و کاخ پادشاه Narai لوپبوری اشاره کرد. در کنار این آثار لوپبوری محل زندگی بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میمون است.

کسانی که به دنبال تماشای میمون ها در تایلند هستند، باید در آخرین یکشنبه ماه نوامبر، هنگامی که فستیوال میمون لوپبوری برگزار می شود، به این شهر بیایند. یکی از محبوب ترین فستیوال ها در کشور تایلند که در آن از ۳۰۰۰ میمون پذیرایی می شود.

میمون هایی که خواهید دید ماکاک (Macaque) نوعی بوزینه دم کوتاه هستند. آن ها با انسان ها رفتار خوبی دارند اما هنگام تماشایشان باید مراقب وسایل و خوراکی هایتان باشید تا توسط میمون ها سرقت نشود. در جشن حدود ۲ تن خوراکی برای میمون ها آماده می شود و آن ها با خیال راحت هرچه دلشان بخواهد می خورند.

اولین بار سال ۱۹۸۹ صاحب یک مسافر خانه و فردی فعال در صنعت گردشگری ایده برگذاری فستیوال میمون ها را اجرایی کرد و از آن زمان هر روز مهم تر و محبوب تر می شود.

در حین برگذاری فستیوال میمون ها آدم ها هم لباس میمونی می پوشند و با انجام حرکات موزون به پایکوبی می پردازند. در آخر زمانی که میمون ها حسابی سیر شدند سر جایشان می رقصند و شروع به پرتاب خوراکی ها به سمت یکدیگر می کنند تا این که خسته شوند خودشان به محل زندگیشان باز گردند.

هر سال افراد زیادی برای تماش میمون ها در تور خارجی تایلند به لوپبوری و خرابه های باستاین خمر می آیند.

لوپبوریجزایر فی فی  ‌| Koh Phi Phi

جزایر فی فی شامل دو جزیره می شود که یکی از آن ها دو ساحل متعلق به میمون ها دارد. برای رسیدن به هر دو ساحل که جزو بهترین مکان ها برای تماشای میون ها در تایلند هستید می توانید سوار قایق یا کایاک شوید، برخی از گردشگران ترجیح می دهند در قایقشان بمانند و از همان جا با آرامش خاطر به تماشای این حیوانات پشمالو و بازیگوش بنشییند.

بسیاری از میمون ها به غذا خوردن از دست توریست ها عادت کرده اند که البته این امر هم برای خودشان و هم گردشگران ضرر دارد. از طرفی میمون ها به غذا گرفتن از آدم ها وابسته می شوند و دیگر خودشان نمی توانند غذا پیدا کنند و از طرفی کسانی که به آنان غذا ندهند مورد خشمشان واقع می شوند.

این میمون ها اگر چه بسیار بامزه هستند اما به یاد داشته باشید که آن ها موجوداتی وحشی هستند و بهتر است بیش از حد به آنان نزدیک نشوید.

پارک ملی خوا یای | Khao Yai National Park

این مکان عنوان دومین پارک ملی بزرگ کشور تایلند را از آن خود کرده است و ترجمه نامش در زبان تایلندی به می شود تپه بزرگ. مجموعه در سال ۱۹۶۲ افتتاح شد تا این که در سال ۲۰۰۵ نام آن در فهرست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسید. این جا اولین پارک ملی کشور هم بود و همواره مورد توجه مردم محلی و گردشگران قرار دارد.

این پارک بزرگ در چهار استان مختلف قرار گرفته و شامل پوشش های گیاهی و جانوارن متعددی می شود. میمون ها نیز یکی از همین جانوران هستند. خوا یای تنها دو ساعت با بانکوک فاصله دارد و از این لحاظ آسان ترین دسترسی را در میان پارک های ملی این کشور داراست. در پارک چندین مسیر پیاده روی، آبشار، محل برپا کردن کمپ و برج هایی برای تماشای حیات وحش احداث شده است.

انواع پرندگان، فیل ها، خرس ها، خوک وحشی و … در پارک زندگی می کنند. البته یکی از بهترین مکان ها برای تماشای میمون ها در تایلند نیز هست. متاسفانه در سال های اخیر به خاطر غذا دادن گردشگران به میمون ها آن ها از دل جنگل به نزدیکی جاده ها مهاجرت کرده اند و دست اندر کاران پارک در تلاش هستند که با جریمه کردن این افراد همه چیز را به حالت قبل بازگردانند.

جزیره کو چانگ | Koh Chang

کو چانگ یکی از جذاب تری جزیره های کشور است که در فاصله رانندگی چند ساعته از پایتخت جای گرفته است. این جا یکی از بزرگ ترین جزایر خلیج تایلند نیز محسوب می شود و گردشگران زیادی برای تماشای پارک ملی مو کو چانگ (Muh Koh Chang National Park) به منطقه می آیند. کو چانگ شامل بیش از ۵۰ جزیره مختلف می شود که در مجموع بیش از ۶۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارند.

خوشبخانه محوطه جزیره و پیرامونش بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است و برخی گونه های جانوری از جمله میمون ها در آن زندگی می کنند. بیشتر میمون های ساکن در آن از نوع ماکاک هستند و در مناطق مختلف جزیره دیده می شوند که باعث شده این جا یکی دیگر از بهترین مکان ها برای تماشای میمون ها در تایلند باشد.

متاسفانه این جا هم بسیاری از میمون ها از محل زندگی اصلی خود مهاجرت کرده اند و در اطراف راه ها و مسیرهای تردد گردشگران ساکن شده اند تا از دستشان غذا بگیرند. همان گونه که گفتیم این کار هم برای توریست ها و هم برای میمون ها خطرناک است. بهتر است خوراکی هایتان را برای خودتان نگهدارید و از تماشای حیات وحش و زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

تور خارجی

پارک ملی اراوان | Erawan National Park

شهرت اصلی پارک ملی اراوان که خارج از شهر کانچانابوری قرار گرفته آبشارهای ۷ طبقه آن هستند، در پایین هر کدام از آبشارهای استخری شکل گرفته که آبتنی داخل آن در میان گرمای کشور تایلند می تواند بسیار لذت بخش باشد. تاسیس آن به سال ۱۹۷۵ باز می گردد و محبوبیت آن تقریبا به اندازه پارک ملی خوا یای می باشد.

بر روی تمامی طبقه های آبشار پله و پل عبور عابر پیاده کشیده شده، البته علاقه مندان به بازدید از طبقه هفتم ناچارند کمی هم صخره نوردی کنند. رفتن به دو طبقه اول بسیار آسان است اما از آن جا مسیر دشوار می شود.

بازدید کنندگان ماهی های بزرگی را در استخرها مشاهده می کنند که گاهی انگشتان پایشان را قلقلک می دهند. علاوه بر آن ها انواع و اقسام پرندگان عجیب و غریب،‌ سوسمارهای کوچک و دیگر حیوانات وحشی در پارک یافت می شوند. اگر بازدید کنندگان خوش شانس باشند احتمال تماشای میمون ها در تایلند برای آن ها وجود دارد.

باید بگوییم که در روزهای تعطیل بازدید کنندگان پارک بسیار زیاد هستند و این جا حسابی شلوغ است. اگر ترجیح می دهید در فضای دنج به تماشای طبیعت بنشینید بهتر است در روزهای غیر تعطیل به این پارک بیایید و با خیال راحت به تماشای حیات وحش و میمون های بازیگوش بنشینید.

ساعت کاری پارک هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۴:۳۰ عصر (البته از ۳ به بعد کسی را داخل راه نمی دهند و تنها افرادی که آن جا هستند می توانند از پارک خارج شوند) می باشد. در روزهای ۱۳ تا ۱۵ آوریل فستیوال سونگکران در پارک برگزار می شود (و بسیار شلوغ خواهد بود). در ضمن ورودی پارک برای بزرگسالان ۳۰۰ بات تایلند قیمت دارد.

تور خارجی تایلندساحل ریلی | Railay Beach

ساحل ریلی یکی از مشهورترین و محبوب ترین سواحل شنی در کرابی است. ریلی محل رازآلودی در جنوب سال آئو نانگ، که تنها راه دسترسیش از طریق قایق سواری است. جالب است بدانید که هیچ جاده ای در جزیره ریلی وجود ندارد و باید همه جا پیاده بروید. در اطراف جزیره چهار ساحل ریلی غربی، شرقی، فرا نانگ و تونسای به چشم می خورند.

ساحل غربی محل ورود بیشتر گردشگران به جزیره بوده در طول ۶۰۰ متری آن چندین مغازه و رستوران احداث شده است. مسیر رفتن به ساحل شرقی محل اقامت گردشگران و خانه های ییلاقی است.

پیاده می توانید به تمامی سواحل زیبای جزیره بروید و از تماشای پوشش های گیاهی و حیات وحش آنان لذت ببرید. علاوه بر مناظر تماشایی و طبیعی وجود غار شاهدخت، غار الماس، امکان سنگ نوردی و مرداب سافرانانگ از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره هستند.

جزیره ریلی در فهرست بهترین مکان ها برای تماشای میمون ها در تور خارجی تایلند جای می گیرد. گردشگران در طبیعت قدم می زنند، صخره نوردی می کنند و به تماشای میمون های بازیگوش می نشینند.

هرجای جزیره که هتل و اقامت گاهی ساخته نشده با پوشش های گیاهی انبوه جنگلی پوشیده شده است و انتهای مسیر به بالاترین نقطه جزیره می رسید که منظره ای فوق العاده برای تماشای طبیعت پیراموت در اختیارتان قرار می دهد. سراسر مسیر پر از میمون هایی است که آهسته و در حال شیطنت اطراف پرسه می زنند و گردشگران با دیدنشان سرگرم می شوند.

در مواردی که داخل فهرست بهترین مکان ها برای تماشای میمون ها در تایلند آورده شد قطعا می توانید این موجودات را از نزدیک تماشا کنید. اگرچه دوستی و تعامل با آنان در زندگی طبیعی شان تقریبا غیر ممکن است. بنابر این چنان چه شما دوست دارید به آن ها دست بزنید و به آن ها کمک کنید پیشنهاد ما شرکت در پروژه توانبخش گیبون پوکت است.

اقامت کنندگان در این پروژه توانبخشی هر روز به گیبون ها (میمون های دست دراز) غذا می دهند. این مرکز همان طور که از نامش پیداست برای حفاظت و جلوگیری از انقراض این گونه میمون احداث شده است، چرا که در سال های اخیر شاهد کاهش شدید جمعیت شان در جنگل های پوکت بوده ایم. مسئولان مجموعه درخواست داوطلبان برای کمک را قبول می کنند و البته بعد از انجام کارهای لازم و تمام شدن خواسته های گیبون ها می توانید از مجموعه خارج شوید و به گشت و گذار در پوکت بپردازید.

جزیره میمون ها

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com