گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به دبی

سرفصل های مقاله

در این مقاله گردشگران شیراز راهنمای سفر به دبی را برای شما شرح می دهد و راهنمای سفر است.

راهنمای سفر به دبی

آب و هوای دبی در مقاله راهنمای سفر به دبی

در کل آب و هوای دبی گرم و خشک ، در زمستان ، معتدل و خنک و تابستانی بسیار گرم دارد . دبی روزهای بلند و آفتابی، بارندگی کم و رطوبتی بالا دارد. البته باید گفت که به دلیل تجهیزات و امکانات سرمایشی که در مراکز خرید و وسیله های نقلیه و رستوران ها و کافه ها وجود دارد، شما اصلا احساس گرما نخواهید کرد و شما راحت میتوانید از سفر خود لذت ببرید. به طور میانگین دمای هوا در روز حدود 40 درجه سانتیگراد و در شب حدود 30 درجه سانتیگراد می باشد.

راهنمای سفر به دبی

بهترین زمان ممکن برای سفر

به دلیل اینکه هوای دبی بیشتر مواقع گرم است، بهترین زمان سفر به این شهر از ماه نوامبر تا مارس(از آبان تا اوایل فروردین) است.

جاذبه های تاریخی

پارک‌های شهر دبی:

Wild Wadi Water Park

در دبی پارک های زیادی وجود دارد که می‌توان به پارک‌های زیر اشاره کرد : پارک خور، پارک صفا، پارک مشرف، پارک جمیرا، پارک القوز، پارک زعبیل، پارک الوصل، پارک باغ وحش، پارک ممزر: (این پارک در شرق دبی، و در مرز امارت شارجه قرار دارد)

جشنواره خرید دبی

shopping center in dubie

فستیوال خرید هرسال در ژانویه به مدت یک ماه برگزار می شود و شهر دبی تبدیل به یک مرکز خرید می شود. در این فستیوال علاوه بر خرید، برنامه های هنری و موسیقی و رقص هم انجام می شود.

مرکزهای معروف خرید در دبی در مقاله راهنمای سفر به دبی

گردشگری فرهنگی

برای گردشگران، جاذبه های فرهنگی بسیار زیبایی وجود دارد. ساختمان‌های اطراف رودخانه نشان دهنده یک شهر قدیمی است. فرهنگ دبی ماهیگیری و یافتن مروارید می باشد. در دهکده ی غواص و دهکده ی میراثی می توانید این دو فرهنگ زیبا را به تماشا بنشینید. از دیگر مکان های فرهنگی که در دبی می  توانید بازدید کنید، خانه ی شیخ سعید المکتوم ، موزه ی دیدنی دبی، منطقه ی بستکیه می باشد.

مناطق گوناگون

dubai tour with gardeshgaran group

منطقهٔ صنعتی دبی که جبل علی نام دارد، کشورهایی مانند چین ، تایوان و تایلند در آن مشغول به کار هستند.منطقهٔ آموزشی در غرب و دورترین نقطهٔ بر دبی واقع شده است که به شهرک دانش معروف است. در دبی دانشگاه تقریبا معروفی به نام دانشگاه آمریکایی قرار دارد که در نزدیکی شهر دانش است. شهر اینترنتی و شهر رسانه نیز واقع در انتهای خیابان ساحلی و زیبای جُمیرا است. بستکیه یکی از مناطق مهم و تاریخی این شهر به شمار می رود. بزرگ‌ ترین مرکز خرید دنباله داری که در دبی وجود دارد، مرکز تجاری تفریحی دبی می‌باشد. همچنین مرکز تجاری بزرگی که در دبی هست و بسیار معروف می باشد، خلیج تجاری نام دارد.

بر دبی:

راهنمای سفر به دبی

تور های دبی در مقاله راهنمای سفر به دبی

در دبی شرکت هایی وجود دارد که تورهای داخل و خارج از شهر برگذار می کنند و برای کسایی که وسیله نقلیه شخصی ندارند یا دوست دارند با تور همراه باشند، بسیار مناسب است. در این تورها اگر سفر شما بیشتر از 1 روز باشد، معمولا خدمات غذا به شما ارائه می گردد. محل حرکت شما به مقصد مورد نظر، از هتل می باشد و در ساعتی که لیدر برای شما تعیین کرده است. اگر تور صحرا رفتید، حتما لباس خنک، کلاه و عینک آفتابی همراه خود داشته باشید، البته اگر تا عصر آنجا باشید بعد از غروب هوا خنک می شود، پس حتما لباس گرم هم همراه خود ببرید

تور صحرا

راهنمای سفر به دبی

تور صحرا معروف ترین تور دبی می باشد. دلیل اصلی برگزاری این تورها، نشان دادن چهره واقعی کویر و زندگی صحرا نشینان به مسافران است. معمولا این تورها را بین چند ساعت تا چند روز برگزار می کنند. شما حدود ساعت 3 یا 4 بعد از ظهر به سمت صحرا حرکت می کنید و در مرحله اول با ماشین های چهار محور 4WD  به گردش در میان تپه های شنی کویر مشغول می شوید. سپس به کمپ می روید که به صورت سنتی درست شده است و در آنجا به صرف شام و نوشیدنی، استفاده از بوفه بصورت کامل، موسیقی و رقص عربی در زیر آسمان زیبای کویر می روید. بعد از گذراندن اوقات خود در این تور، حدود 10 شب به هتل باز میگردید. در این تورها، برنامه هایی از جمله  دیدار از وادی ها و روستاها، مزارع پرورش شتر در کویر، دیدار از کوه های حجر، دیدار از منطقه زیبا و خوش آب و هوای حتا، شنا در استخرها و چشمه های این منطقه زیبا، توقف در هتل حتا، صرف غذا در هتل حتا واقع در این منطقه زیبا و استفاده از امکانات تفریحی و ورزشی آن، بازدید از کهن ترین مسجد امارات و حضور در جمعه بازار در نظر گرفته شده است.

غذا و رستوران ها

در غذاهای عربی به دلیل استفاده از  ادویه های مخصوص خودشان، غذاها بسیار لذیذ و خوشمزه و طعم تندی دارد به همین دلیل در دنیا غذاهای عربی خیلی معروف هستند. چون دبی جزو شهرهای مسلمان محسوب میشود، مصرف گوشت های غیرحلال فقط برای افراد غیر مسلمان و در مکان های خاصی امکان پذیر است و بیشتر از گوشت های شتر، گاو، گوسفند و مرغ در غذاهای خود استفاده می کنند. بیشترین گوشتی که مصرف می شود، گوشت شتر است.

هتل های شاخص دبی

هتل آتلانتیس

  • هتل های ساحلی فایرمنت
  • هتل جمیرا النسیم
  • هتل نخل آتلانتیس
  • هتل سلطنتی سراب

رستوران های معروف در دبی در مقالات راهنمای سفر به دبی

  • Tom & Serg
  • La Petite Maison
  • TOMO
  • Aprons & Hammers
  • Teatro
  • Mythos Kouzina & Grill
  • La Serre Bistro & Boulangerie

حمل ونقل:

راهنمای سفر به دبی

دبی جز مهمترین شهرهای دنیا می باشد که بیشتر پایتخت ها و شهرهای بزرگ به دبی پرواز مستقیم دارند و حدود 80 خط هوایی به دبی می رود و به همین دلیل یکی از شلوغ ترین فرودگاهای دنیا می باشد.

مقررات ورود در مقاله راهنمای سفر به دبی

بیشتر  کسانی که قصد سفر به دبی را دارند باید ویزا داشته باشند و مسافرانی که از اروپا و استرالیا به دبی سفر میکنند، می توانند از لحظه ورود به مدت 90 روز در دبی اقامت داشته باشند ولی دیگر مسافران باید از ضمانت ساکنان دبی یا یک شرکت معتبر یا هتلی که مجوز آن صادره از امارات است را داشته باشند و فقط تا 30 روز می توانند در دبی اقامت داشته باشند.

اطلاعات کلی در مورد دبی

اطلاعات ضـروری در سفر به دبی

اگر در سفر به دبی نیاز پیدا کردید که به پزشک مراجعه کنید، می توانید به بیمارستان خصوصی یا دولتی بروید. اگر بیمه پزشکی دارید، می توانید به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنید و اگر مایل بودید به بیمارستان دولتی بروید، می توانید به بیمارستان های راشد واقع در کنار خور دبی و بیمارستان ایرانی واقع در جاده الوصل مراجعه فرمایید. داروهایی که پزشک برای شما تجویز میکند و شما نسخه داشته باشید، می توانید از همه ی داروخانه ها تهیه کنید

مراکز خرید دبی راهنمای سفر به دبی

مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی

مرکز خرید مارینا مال دبی

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید دبی مال

راهنمای سفر به دبی

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com