گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاذبه های خطرناک دنیا

سرفصل های مقاله

در این مقاله جاذبه های خطرناک ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با مطالب جالبی آشنا میکند.

خطرناک ترین جاذبه ها در جهان : روی کره ی زمین جاهای بسیار زیادی هستند که برای انسان خطرناک محسوب می شوند. در زیر تعدادی از این مکان های خطرناک را برای شما شرح می دهیم: با گردشگران همراه ما باسید

باغ سمی در انگلیس در مقاله جاذبه های خطرناک

6 مکان خطرناک در جهان

این باغ که در کشور انگلستان قرار دارد، اولین باغی می باشد که مختص گیاهان سمی افتتاح شده و با الگو گیری از باغات مخصوص گیاهان سمی و دارویی ایتالیا تأسیس شده و بصورت کاملا تخصصی بر روی کشت و زرع گیاهان سمی و مرگ بار کار و تحقیق و بررسی می کند. موسسه ی باغ سمی انگلیس انواع مختلف گیاهان مخدر دار و حاوی تنباکو را دارد و مجوز پرورش و کاشت و داشت گیاهانی مخصوص را برای بدست آوردن حشیش و کوکائین را برای مصرف های خاص دارد.

جزیره مارها در برزیل در مقاله جاذبه های خطرناک

6 مکان خطرناک در جهان

این جزیره ی مخوف، جزیره ای می باشد که زیر مجموعه ی کشور برزیل می باشد و انسان های کمی بر روی این جزیره قدم گذاشته اند. با توجه به بررسی های انجام شده از این جزیره، محاسبه شده است که در هر متر مربع از این جزیره، یک تا پنج مار در انواع و اندازه های مختلف و سمی و غیر سمی در حال زندگی می باشند.

گفتنی است که گونه ی مخصوصی از افعی ها در این جزیره می باشد که بومی این جزیره و کشور برزیل می باشد و موجب 90 درصد از گزیدن های مرگبار در برزیل است. بسیار دردناک است که بدانید سم این مار، گوشت های اطراف محلی که گزیده شده را آب می کند. اگر کسی بخواهد از این جزیره دیدن کند باید مجوز های خاصی را دریافت کند.

جزیره “رامره” در کشور برم

جاذبه های خطرناک

در کشور برم جزیره ای وجود دارد که به جزیره “رامره” مشهور است و از جمله جاذبه های خطرناک برای انسان ها به شمار می آید. دلیل خطرناک بودن این منطقه این است که بیشتر از هزار کروکدیل آب شور در آنجا زندگی می کند. این گونه از کروکدیل ها از خطرناک ترین گونه ی کروکدیل هستند. علاوه بر این کروکدیل های خطرناک در این جزیره پشه های حاوی ویروس مالاریا و عقرب های سمی نیز در حال حیات هستند.

در روز های پایانی جنگ جهانی دوم، یک نبرد خونین شش هفته ا ی در این جزیره بین نیروهای آمریکایی و ژاپنی رخ داد. از بین هزار سرباز ژاپنی که به مرداب های این جزیره رفتند، تنها بیست نفر زنده ماندند و ما بقی طعمه ی کروکدیل ها شدند.

جاده “یونگاس” در بولیوی

6 مکان خطرناک در جهان

جاده ی یونگاس در کشور بولیوی جاده ای است که در میان جنگل های بارانی آمازون ساخته شده است و هر ساله به طور میانگین 300 نفر را به کام مرگ می کشاند. این جاده 69 کیلومتر طول دارد و در دهه ی 1930 میلادی در ماجرای جنگ با کشور پاراگوئه ساخته شده است. این جاده ی خوفناک تنها 3 متر عرض دارد و ارتفاع پرتگاه های کنار آن گاها تا 600 متر نیز می رسد و هیچگونه گاردریل و محافظ نداشته و اکثر ایام سال نیز مه آلود می باشد و هر لحظه امکان ریزش سنگ به داخل این جاده وجود دارد.

ناحیه تخلیه شده ای در اروپای شرقی خطرناک ترین جاذبه ها در جهان

جاذبه های خطرناک

منطقه ی اطراف سایت و نیروگاه انرژی هسته ای چرنوبیل، یک منطقه به شعاع سی کیلومتر می باشد که در کشور اوکراین واقع شده است. این ناحیه پس از فاجعه ی اتمی سایت چرنوبیل تخلیه شد و در حال حاضر از خطرناک ترین محل ها برای زندگی می باشد. خیلی از مردم سالیان سال بعد از آن به نواحی آن منطقه بازگشتند و هر جوری که ممکن است به زندگی در آنجا مشغول هستند. ولی ناحیه ی اصلی شدیدا تحت محافظت پلیس قرار دارد. پس به شدت از نزدیک شدن به این مکان دوری کنید چرا که یا دچار تشعشع شده و یا گلوله میخورید.

آتشفشان های گلی در جمهوری آذربایجان در مقاله خطرناک ترین جاذبه ها در جهان

جاذبه های خطرناک

کشور آذربایجان که یکی از مقصد های گردشگری می باشد و ایرانیان نیز به آنجا زیاد سفر می کنند، دارای چند صد آتشفشان گلی بوده که از داخل آن ها به جای مواد مذاب آتشفشانی، گل فوران می کند. در اوایل سال 2001 میلادی در فصل بهار، آتشفشانی گلی فوران کرد که در پی آن جزیره ای در حاکمیت دریایی کشور آذربایجان واقع در دریای خزر شد. چند ماه پس از آن نیز یک آتشفشان گلی دیگر در منطقه ای به نام آبتکان در کشور آذربایجان دچارفوران شد. این دو فوران تلفاتی در پی نداشت اما بررسی ها نشان داده که به طور میانگین هر بیست سال یک بار یکی از این آتشفشان ها از زمین سر بر می آورند و اگر انسانی نزدیک به آن ها باشد معلوم نیست چه بلایی به سرش بیاید…

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com