ویزای استرالیا

تور استرالیا - ویزای استرالیا - سفر به استرالیا

استرالیا یکی از بزرگترین و پهناورترین کشورهای جهان به دلیل وجود جذابیت های شگفت‌انگیز از جمله سواحل استوایی، فرهنگ بومیان، کوالاهای زیبا و جنگل های بارانی سرسبز کشوری خاص و مهم محسوب می شود. ایرانیان از زمان های دور تاکنون از روش های مختلف به این کشور سفر و مهاجرت کرده اند. در واقع جذابیت های طبیعی و تاریخی استرالیا هر گردشگری را به خود جذب می کند.

اما برای دیدن شگفت‌انگیزترین حیات وحش، خیره‌کننده‌ترین مناظر طبیعی، کهن‌ترین تاریخ بومیان سرزمین پهناور استرالیا باید ویزای استرالیا را دریافت کنید.

ما کارشناسان و مشاوران گروه مسافرتی گردشگران شیراز در این مقاله همه اطلاعات لازم در مورد انواع ویزاهای استرالیا، قیمت ویزا استرالیا و شرایط و مدارک لازم برای ویزای استرالیا را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

آیا ایرانیان برای رفتن به استرالیا به ویزا نیاز دارند؟

متقاضیان ایرانی برای ورود به کشور استرالیا بر اساس اهداف خاص سفر خود باید ویزاهای مختلف این کشور را دریافت کنند. ویزاهای غیرمهاجرتی استرالیا مانند ویزاهای توریستی این کشور به صورت الکترونیکی و غیرالکترونیکی صادر می شوند.

یکی از روش های سفر به استرالیا برای اهداف گردشگری دریافت ویزای توریستی استرالیا است که از انواع ویزاهای غیرمهاجرتی محسوب می شود. متقاضیانی که قصد اقامت کوتاه مدت در استرالیا برای دیدن خانواده، دوستان و یا خویشاوندان را دارند، می توانند ویزای توریستی یا بازدیدکننده را دریافت کنند.

تور استرالیا - سفر به استرالیا - ویزا استرالیا

با چه ویزایی می توانم به استرالیا سفر کنم؟

ویزاهای توریستی استرالیا از پرتقاضاترین و محبوب ترین ویزاهای این کشور در بین گردشگران بین المللی محسوب می شوند. در حال حاضر از میان چند نوع ویزای توریستی یا بازدیدکننده استرالیا، ویزای تزانزیت و ویزای  Visitor Visa 600 بهترین ویزای استرالیا برای ایرانیان می باشد. در واقع ایرانیان فقط از طریق این 2 ویزای توریستی می توانند مجوز اقامت کوتاه مدت با اهداف بازدید و گردشگری استرالیا را دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای استرالیا از گروه گردشگران شیراز

متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای توریستی استرالیا می توانند از طریق کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز اقدام کنند. بدین منظور متقاضیان باید مدارک لازم برای ویزای استرالیا را به کارشناسان این گروه مسافرتی تحویل دهند. پس از تعیین وقت سفارت از طریق کارگزاری وی اف اس VFS Global در تهران و رزرو وقت انگشت نگاری و تایید مدارک متقاضی می تواند ویزای توریستی استرالیا را دریافت کند.

مدت زمان پردازش ویزای توریستی استرالیا از زمان انگشت نگاری و اخذ رسید از کارگزاری VFS حداقل 14 روز کاری است. گروه مسافرتی گردشگران شیراز علاوه بر ترتیب مراحل لازم برای اخذ ویزای استرالیا برای ایرانیان از نوع ویزای توریستی شرایط لازم برای سفر به این کشور از طریق تور استرالیا را نیز فراهم می کنند.

از مهم ترین خدمات تورهای استرالیا این گروه مسافرتی می توان به رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و اقامتگاه های راحت، تدارک برنامه های گشت و گذار شهری و برنامه های بازدید از مکان های دیدنی و جذابیت های تاریخی و طبیعی شهرهای استرالیا اشاره کرد.

 

انواع ویزاهای استرالیا

چه بخواهید به استرالیا مهاجرت کنید و چه بخواهید به طور موقت در این کشور اقامت کنید، به ویزا و مجوز اقامت معتبر نیاز دارید. بیش از 120 نوع ویزای استرالیا وجود دارد که هر کدام برای اهداف مختلف طراحی شده اند و شرایط و معیارهای خاص خود را دارند. در ادامه به طور مختصر به شرایط و الزامات خاص متداول ترین انواع ویزای استرالیا می پردازیم.

ویزا استرالیا - تور استرالیا - سفر به استرالیا

ویزاهای توریستی (بازدیدکننده) استرالیا Visitor Visas

متقاضیانی که قصد دیدار خانواده، دوستان و خویشاوندان خود در استرالیا را دارند و یا با اهداف گردشگری و تفریحی وارد این کشور می شوند باید یکی از انواع ویزاهای توریستی یا ویزای بازدیدکننده استرالیا را دریافت کنند. رایج ترین ویزاهای توریستی استرالیا عبارت اند از:

  • ویزای توریستی الکترونیکی Electronic Travel Authority – ETA 601
  • ویزای توریستی الکترونیکی eVisitor 654
  • ویزای توریستی (بازدید کننده) 600
  • ویزای تعطیلات کاری Working Holiday (417)
  • ویزای کار و تعطیلات Work and Holiday (462)

 

شرایط دریافت انواع ویزاهای توریستی (بازدیدکننده) استرالیا

مهم ترین شرایط برای دریافت انواع ویزاهای بازدیدکننده استرالیا دارا بودن پاسپورت معتبر هر متقاضی است. دیگر شرایط دریافت و نحوه گرفتن ویزای استرالیا از نوع توریستی عبارت است از:

  • ویزای الکترونیکی Electronic Travel Authority – ETA 601 و ویزای الکترونیکی eVisitor 654 از راحت ترین ویزاهای توریستی استرالیا محسوب می شوند و به صورت آنلاین قابل دریافت هستند.
  • هزینه و قیمت ویزای استرالیا از نوع eVisitor رایگان است و هیچ هزینه ای برای درخواست ویزا یا هزینه خدماتی برای آن وجود ندارد.
  • متقاضیانی که پاسپورت آن ها واجد شرایط دریافت 2 ویزای الکترونیکی بالا نیست، می توانند ویزای بازدید کننده 600 را دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید اثبات کنند که پس از تمام شدن مدت زمان قانونی اقامت در استرالیا این کشور را ترک می کنند.
  • ویزای تعطیلات کاری Working Holiday (417) و ویزای کار و تعطیلات Work and Holiday (462) مختص متقاضیان زیر 35 سال دارای پاسپورت معتبر است. این ویزاها به متقاضیان جوان اجازه می دهد تا هزینه های اقامت خود در استرالیا را از طریق انجام کارهای مختلف در استرالیا پرداخت کنند.

 

انواع ویزای توریستی استرالیا برای ایرانیان

ویزای توریستی استرالیا در 2 نوع یکبار ورود (سینگل) و چندبار ورود (مولتی) صادر می شود. ویزای توریستی یکبار ورود برای متقاضیانی صادر می شود که برای اولین بار قصد ورود به استرالیا را دارند. ویزای چندبار ورود مختص متقاضیانی است که چندین بار به استرالیا سفر کرده اند. ویزای چندبار ورود استرالیا با زمان اعتبار 6 ماهه و یکساله صادر می شوند.

البته امکان سفر به کشور استرالیا از طریق دریافت دعوتنامه نیز برای ایرانیان وجود دارد. متقاضیان ایرانی از طریق دریافت ویزای توریستی Sponsored Family Stream می توانند تا یک سال در این کشور اقامت کنند. متقاضی از طریق این دعوتنامه از طرف پدر و مادر، فرزند، برادر و خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ، دایی و خاله، عمو و عمه و خواهرزاده و برادرزاده می تواند ویزای توریستی یک ساله استرالیا را دریافت کند.

 

ویزای توریستی استرالیا Visitor Visa 600 مختص ایرانیان

متقاضیان ایرانی در حال حاضر برای اقامت کوتاه مدت توریستی در استرالیا می توانند فقط ویزای توریستی Visitor Visa 600 را دریافت کنند. البته ویزای ترانزیت استرالیا نیز برای متقاضیان ایرانی با اعتبار 72 ساعت نیز صادر می شود که برای توقف در فرودگاه استرالیا و تغییر پرواز و رفتن به سمت مقصد اصلی است.

ویزای توریستی Visitor Visa 600 که از رایج ترین و پرتقاضاترین ویزای توریستی استرالیا محسوب می شود، بیشتر برای متقاضیانی مناسب است که واجد شرایط دریافت ویزاهای ETA یا E-Visitor نیستند. این نوع ویزای توریستی برای اهداف گردشگری، تحصیل (دوره های کمتر از 3 ماه)، تجارت و همچنین برای دیدار اقوام و دوستان مقیم استرالیا صادر می شود. مدت زمان اعتبار این ویزای توریستی تا یک سال می باشد. قیمت ویزای استرالیا توریستی در حدود 145 دلار استرالیا است.

 

شرایط دریافت ویزای توریستی Visitor Visa 600 استرالیا

متقاضیان برای ثبت نام ویزای استرالیا توریستی باید دارای شرایط لازم باشند که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • قصد واقعی برای سفر به کشور استرالیا به عنوان یک گردشگر را داشته باشد.
  • دارای تمکن مالی و بودجه کافی برای تامین هزینه های خورد و خوراک و اقامتی خود در طی مدت اقامت در استرالیا باشد.
  • دارای سلامت جسمی و روحی باشد.
  • دارای بیمه درمانی خصوصی (یا معادل آن) و گواهی آمادگی برای سفر از پزشک باشد (برای متقاضیان 70 سال به بالا).
  • دارای نامه یا دعوتنامه از شهروند استرالیایی و یا مقیم دائم این کشور برای حمایت از درخواست، حمایت مالی از دوستان یا اقوام متقاضی باشد.
  • متقاضیان باید DHA را متقاعد کنند که یک توریست واقعی هستند که شرایط ویزا را نقض نمی کنند، مثلاً با کار کردن در مدت اقامت و یا ماندن در استرالیا بیشتر از زمان اعتبار ویزای خود.

متقاضیان برای نشان دادن قصد واقعی برای بازگشت به کشور خود، در صورت امکان، باید نشان دهند که دارای تعهدات مالی، شغلی یا غیره هستند که آن ها را ملزم به بازگشت به کشور خود می کند. این اسناد و مدارک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هرگونه مدرکی مبنی بر مالکیت دارایی در کشور متقاضی
  • نامه ای از کارفرما یا دیگر مدارک مبنی بر اینکه متقاضی در حال مرخصی از کار یا کسب و کار خود است و در پایان اقامت خود در استرالیا به محل کار خود بازمی گردد.
  • مدارک و اسناد از هر کسب و کار یا دارایی های قابل توجه که متقاضی در کشور مبدأ خود دارد.
  • مدارکی که نشان می دهد متقاضی در کشور خود در حال تحصیل است و باید تا تاریخ معینی برگردد.
  • همه متقاضیان اخذ ویزای توریستی استرالیا باید نشان دهند که بودجه کافی برای حمایت از خود در طول مدت اقامت در استرالیا بدون کار، در صورت بیماری یا حادثه را دارند.

 

هزینه ویزاهای توریستی استرالیا

نوع ویزای توریستی استرالیاقیمت ویزای استرالیا
ویزای توریستی ساب کلاس 600 (دیدار پدر و مادر و یا فرزند در استرالیا)آنلاین از ایران در حدود 145 دلار استرالیا
ویزای توریستی ساب کلاس 600 (دیدار پدر و مادر یا فرزند در استرالیا)از استرالیا در حدود 340 دلار استرالیا
ویزای توریستی فامیلی (با دعوتنامه از اقوام و دوستان)آنلاین از ایران در حدود 145 دلار استرالیا
ویزای توریستی تجاری (شرکت در کنفرانس ها و قراردادهای کاری)آنلاین در حدود 135 دلار استرالیا
هزینه های پردازش ویزای توریستی استرالیادر حدود 135 دلار استرالیا

 

 

ویزاهای نیروی کاری ماهر استرالیا Skilled visas

ویزاهای نیروی کاری ماهر در گروه ویزای مهاجرت استرالیا طبقه بندی می شوند. متقاضیان با دریافت این ویزاها می توانند به طور موقت یا دائم در استرالیا اقامت کنند. ویزای 189 استرالیا از انواع ویزاهای کاری ماهر یکی از ساده ترین روش ها برای دریافت مجوز اقامت دائم استرالیا در نظر گرفته می شود. ویزای 189 استرالیا برای کارگران ماهری صادر می شود که توسط یک کارفرما، یک ایالت یا یکی از اعضای خانواده حمایت نمی شوند. رایج ترین ویزاهای نیروی کاری ماهر در استرالیا عبارت اند از:

  • ویزای Subclass 189، ویزای کاری دائم
  • ویزای Subclass 190، ویزای کاری دائم
  • ویزای Subclass 491، ویزای کاری موقت منجر به ویزای 191 منطقه ای دائمی
  • ویزای Subclass 858، ویزای استعدادهای جهانی، ویزای دائمی

 

شرایط دریافت انواع ویزاهای نیروی کاری ماهر استرالیا

از مهم ترین شرایط دریافت ویزاهای نیروی کاری ماهر استرالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن کمتر از 45 سال سن
  • دارا بودن کار و حرفه مورد تایید مقامات مربوطه استرالیا
  • دارا بودن حداقل مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس 6 یا
  • دارا بودن پاسپورت انگلستان، ایالات متحده آمریکا، NZ، ایرلند یا کانادا
  • کسب امتیاز 65 در آزمون های مربوط

 

 

ویزاهای تجاری استرالیا Business visas

انواع ویزاهای تجاری استرالیا برای متقاضیانی صادر می شوند که دارای سوابق کاری حرفه ای برای مدیریت یک کسب و کار تجاری در خارج از این کشور هستند. علاوه بر این، ویزاهای تجاری استرالیا مناسب متقاضیانی است که قصد سرمایه گذاری در پروژه های تجاری و یا سپرده گذاری در اوراق قراضه و بازار سهام استرالیا را دارند. برای ثبت نام ویزای استرایا از نوع تجاری متقاضیان باید دارای سرمایه لازم باشند.

متقاضیان سرمایه گذاری تجاری در استرالیا می توانند از طریق 2 نوع ویزای اصلی و 4 برنامه ویزاهای تجاری این کشور را دریافت کنند. اصلی ترین ویزای تجاری استرالیا عبارت است از:

  • ویزای تجاری Subclass 188: ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری که یک ویزای موقت است و متقاضی در صورت داشتن شرایط و مدارک لازم برای ویزای استرالیا از نوع تجاری می توانند ویزای تجاری زیر کلاس 888 دائمی subclass 888 Business visa را دریافت کنند.

 

شرایط دریافت انواع ویزاهای تجاری استرالیا

شرایط اخذ انواع ویزاهای تجاری استرالیا شامل موارد زیر است:

  • دارا بودن سرمایه لازم برای سرمایه گذاری
  • دارا بودن دارایی های قابل انتقال به استرالیا
  • دارا بودن سابقه کسب و کار موفق یا یک طرح تجاری نوآورانه
  • دارا بودن کمتر از 55 سال

 

ویزاهای خانوادگی استرالیا Family visas

انواع مختلفی از ویزاهای خانوادگی برای اقامت موقت و دائم در استرالیا وجود دارند که هر کدام دارای شرایط و معیارهای مختلف می باشند. ویزای جدید 5 ساله والدین استرالیا یکی از این نوع ویزاهای خانوادگی این کشور است. دیگر ویزاهای خانوادگی استرالیا عبارت اند از:

  • ویزای شریک Partner visas، مختص متقاضیان با قصد ازدواج با شهروند استرالیایی
  • ویزای والدین Parent visas، مختص متقاضیان دارای مجوز اقامت دائم استرالیا برای همراه بردن والدین خود به استرالیا
  • ویزای کودک Child Visas، مختص فرزندان مقیم استرالیا

 

شرایط دریافت انواع ویزاهای خانوادگی استرالیا

شرایط و معیارهای مشترک برای دریافت همه ویزاهای خانوادگی استرالیا دارا بودن یک حامی و اسپانسر یا یک متقاضی دعوت کننده است که شهروند استرالیا، مقیم دائم استرالیا یا شهروند واجد شرایط نیوزلند باشد. شرایط و مدارک لازم برای ویزای استرالیا از نوع خانوادگی شامل موارد زیر است:

  • شرایط اخذ ویزای شریک Partner visas: متقاضی باید ثابت کند که رابطه وی با شهروند استرالیایی واقعی و مداوم است. یکی از شرایط اصلی این است که متقاضی شخصاً شریک زندگی خود را دیده باشد. دیگر شرایط کاملاً شخصی هستند و به صورت موردی تعیین می شوند زیرا هر رابطه منحصر به فرد است.
  • شرایط اخذ ویزای والدین Parent visas: متقاضی باید در آزمون balance of family test در اصطلاح “تعادل خانواده” امتیاز لازم را کسب کند. در واقع برای واجد شرایط بودن دریافت این ویزا باید حداقل 50 درصد فرزندان آن پدر و مادر در استرالیا زندگی کنند. مثلاً اگر پدر و مادری دارای 3 فرزند باشند و فقط یکی از آن ها در استرالیا اقامت داشته باشد، این پدر و مادر واجد شرایط دریافت ویزای والدین نخواهند بود.
  • شرایط اخذ ویزای کودک Child Visas: کودکان برای دریافت این ویزا باید دارای شرایط زیر باشند:
  • کودک باید کمتر از 18 سال داشته باشد.
  • اگر کودک بیشتر از 18 سال و زیر 25 سال باشد، باید یک دانشجوی تمام وقت وابسته به کمک های مالی خانواده باشد.
  • کودک نمی تواند متاهل باشد، نامزد داشته باشد یا از یک رابطه جدا شده باشد.

 

ویزاهای تحصیلی استرالیا Study Visas

اگرچه بسیاری از متقاضیان با هدف اخذ اقامت استرالیا تحصیل در دانشگاه های این کشور را انتخاب می کنند، اما هیچ جریان رسمی به نام «مهاجرت از طریق تحصیل» در استرالیا وجود ندارد. البته بیشتر متقاضیان پس از پایان تحصیلات در استرالیا از طریق برنامه های Skilled Migration می توانند با یافتن کار مناسب مجوز اقامت کاری و در نهایت اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

 

شرایط دریافت انواع ویزاهای تحصیلی استرالیا

متقاضیان برای دریافت انواع ویزاهای دانشجویی استرالیا باید دارای شرایط زیر باشند:

  • دریافت تاییدیه ثبت نام از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در استرالیا
  • دارا بودن حداقل دانش زبان انگلیسی در سطح معادل آیلتس آکادمیک 6
  • دارا بودن سلامت جسمی برای تحصیل در دانشگاه
  • دارا بودن تمکن مالی و توانایی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در استرالیا

 

ویزاهای کاری استرالیا Work visas

ویزاهای کاری مختلف در استرالیا بر اساس نوع کار و مجوز اقامت برای متقاضیان واجد شرایط صادر می شود. این ویزاها به متقاضیان بین المللی دارای شرایط کاری مناسب اجازه می دهد تا به طور موقت یا دائم در استرالیا اقامت کنند. برای ثبت نام ویزای استرالیا از نوع کاری متقاضی در درجه اول باید دارای سوابق کاری مفید باشد. از انواع ویزاهای کاری استرالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • ویزای کمبود مهارت های موقت Temporary Skills Shortage. Subclass 482 (TSS)
  • ویزای طرح نامزدی کارفرما (دائمی) Employer Nomination Scheme (Permanent) Subclass 186
  • ویزای منطقه ای (موقت) با حمایت کارفرما Employer Sponsored Regional (Provisional) Visa Subclass 494

 

شرایط دریافت انواع ویزاهای کاری استرالیا

شرایط و معیار اصلی برای دریافت انواع ویزاهای کاری استرالیا در دسترس بودن یک کارفرمای استرالیایی است که مایل و قادر به حمایت مالی از متقاضی برای یکی از انواع ویزاهای کاری است. دیگر شرایط لازم عبارت است از:

  • ویزای 482 یک ویزای کاری موقت است که به کارگران ماهر این حق را می دهد که در صورت حمایت یک کارفرمای تایید شده استرالیایی تا 4 سال در استرالیا کار کنند. برای دریافت این ویزا مرتبط بودن مهارت های حرفه ای یا تجربه کاری متقاضی با موقعیت کاری مورد نظر در استرالیا الزامی است.
  • پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای استرالیایی باید در فهرست مشاغل مهارتی ترکیبی استرالیا Combined Skilled Occupations list باشد.

تور استرالیا - ویزا استرالیا

 

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات و شرایط لازم برای دریافت انواع ویزای استرالیا را ارائه دادیم.  ویزای توریستی استرالیا از محبوب ترین و بهترین ویزاهای این کشور برای متقاضیان ایرانی است. نحوه گرفتن ویزای استرالیا توریستی از طریق آژانس های مسافرتی معتبر نیز امکان پذیر می باشد. کافی است مدارک لازم خود را به کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز تحویل دهید و پس از چند مرحله این ویزا را دریافت کنید.

با سفر به کشور استرالیا از طریق تورهای استرالیا با ارائه خدمات باکیفیت تور از گروه گردشگران شیراز دیگر نمی خواهد نگران رزرو بلیط هوپیما، هتل و برنامه ریزی برای بازدید از مکان های دیدنی و شهرهای زیبای استرالیا باشید! چون همه این برنامه ها در پکیج تورهای داخلی و خارجی این آژانس مسافرتی وجود دارد.

 

سوالات متداول

  1. چرا استرالیا کشوری خاص است؟

استرالیا به خاطر دارا بودن شگفتی های طبیعی، فضاهای باز، سواحل، صحراها و کلان شهرهای جذابش مانند سیدنی، ملبورن، بریزبن و پرث خاص است.

  1. ایرانیان از طریق چه ویزای توریستی می توانند به استرالیا سفر کنند؟

ویزای استرالیا توریستی مختص ایرانیان ویزای توریستی Visitor Visa 600 است.

  1. مهم ترین خدمات تورهای استرالیا گروه گردشگران شیراز چیست؟

رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و اقامتگاه های راحت، تدارک برنامه های گشت و گذار شهری و برنامه های بازدید از مکان های دیدنی و جذابیت های تاریخی و طبیعی شهرهای استرالیا می باشد.

اشتراک گذاری :

Picture of گردشگران شیراز

گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران