گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به استرالیا

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به استرالیا گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با تمام زیبایی های این شهر زیبا آشنا کند. استرالیا کشوری سرزنده و پرجنب و جوش که جزو زیباترین و پهناورترین کشورهای دنیا محسوب می شود. در استرالیا علاوه بر جاذبه های شهری، جاذبه های طبیعی و حیات وحش هم وجود دارد. جنگل های بارانی، پارک های ملی، ساحل های زیبا همگی از طبیعت در این کشور به شمار می روند و حتی شما می توانید خودتان ماشین کرایه کنید و به دیدن این جاذبه ها بروید. در پارک های ملی شما می توانید کمپ یکروزه و حتی چند روزه بزنید و از طبیعت آنجا لذت ببرید. شما اگه به دنبال کوله گردی، کمپینگ، سفرهای جاده ای و یا غواصی هستید استرالیا پیشنهاد خوبی می تواند باشد. بعد از طبیعتگردی بینظیر استرالیا شما می توانید جاذبه های معماری، فرهنگ و هنر رو در این شهر ببینید و به موزه های جذاب، مراکز فرهنگی بزرگ و مشهور، کافه ها و رستوران های فوق العاده بروید. در این کشور غذاهای متنوع و گوناگونی می توانید پیدا کنید که غذای دریایی نقش بسیار مهمی در منوی غذایی استرالیا دارد.

راهنمای سفر به استرالیا

وضعیت آب‌ و‌ هوا

به دلیل اینکه استرالیا کشوری بزرگ و یهناور است، در مناطق مختلف آب و هوای گوناگونی دارد. در قسمت شمالی استرالیا، آب و هوای گرمسیری است که تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و خشک دارد. در قسمت جنوبی، هوا خنک تر و بهتر است. تابستان ها دمای هوا پایین تر است و در زمستان ها در بعضی مواقع باران هم می بارد. در استرالیا فصل ها برعکس است یعنی دسامبر و ژانویه گرمترین و جولای و آگوست سردترین ماه های سال هستند. در جنوب استرالیا، تابستان ها دما بین 25 تا 30 و در زمستان ها بین 5 تا 10 درجه است. یک منطقه بیابانی در مرکز استرالیا قرار دارد که دمای آن حتی به بالای 50 درجه هم می رسد و ممکن است تا چند سال هم هیچ بارندگی رخ ندهد. بیشترین میزان بارندگی در منطقه ساحلی شمال شرقی است که میانگین بارش به 100 اینچ هم می رسد. در ساحل های شمال گاهی طوفان های موسمی رخ می دهد که این اتفاق در منطقه جنوبی در ماه های نوامبر تا آوریل اتفاق می افتد.

بهترین زمان سفر به استرالیا

فصل های استرالیا برعکس کشورهای نیم کره شمالی می باشد در نتیجه، تابستان از دسامبر تا فوریه و زمستان از ژوئن تا آگوست است. اگر خواستید به شمال استرالیا بروید، تابستان های بسیار گرم ولی زمستان های معتدل دارد و در جنوب استرالیا تابستان های گرم و زمستان های خنک دارد.

جاذبه‌های گردشگری

در استرالیا شما می توانید جنگل های بارانی، صخره های مرجانی، جزایر شنی، حیات وحش شگفت انگیز، طبیعت فوق العاده، بیابان های سرخ، پارک های ملی سرسبز را ببینید. استرالیا در واقع کوچکترین قاره و بزرگترین جزیره دنیا محسوب می شود. مردم استرالیا بسیار مهمان نواز هستند و از گردشگران به خوبی استقبال می کنند.

خانه‌ی اپرای سیدنی

راهنمای سفر به استرالیا

وقتی اسم خانه ی اپرای سیدنی میان همه ی مردم یادشون به ساختمان معروف که شبیه یک صدف بزرگ است، می افتند. این ساخت در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و جز مهمترین و مشهورترین آثار نمادین معماری دنیا  محسوب می شود. آب، از سه طرف این بنا را احاطه کرده است و در جنوب باغ های گیاه شناسی واقع  شده است.

پارک دریایی دیواره‌ی بزرگ مرجانی

راهنمای سفر به استرالیا

کسانی که به فضا می روند می توانند این دیوار بزرگ مرجانی را ببینند که در فهرست میراث جهانی هم به ثبت رسیده است. این پارک دریایی در سال 1975 تاسیس شد که در آن 3هزار صخره مرجانی و 600 جزیره اقلیمی وجود دارد که جز عجایب هفتگانه طبیعی دنیا محسوب می شوند. طول این پارک به 2300 کیلومتر در سواحل شرقی استرالیا می رسد. استالیا بهترین و جذابترین مقصد برای ورزش های آبی مثل غواصی است.

پارک ملی اولورا کاتا جوتا در همین مقاله راهنمای سفر به استرالیا

کوه معروف در استرالیا

در پارک ملی اولورا کاتاجوتا زیباترین جاذبه های طبیعی رو می توانید ببینید و کسانی که به غواصی علاقه دارند می توانند به این پارک بیایند و از امکاناتش استفاده کنند. صخره ی مونولیتی که به رنگ سرخ است در مرکز پارک قرار دارد و ارتفاعش به 348 متر می رسدکه البته بخش اعظمی از این صخره در زیر زمین است. صخره دیگری به نام کاتاجوتا در قسمت دیگر پارک قرار دارد که گنبدی شکل و قرمز رنگ است. در هنگام غروب آفتاب گردشگران زیادی به کنار این دو صخره می آیند و تغییر رنگهایش را از نردیک می بینند.

پل بندرگاه سیدنی د رمقاله راهنمای سفر به استرالیا

پل معروف در استرالیا

پل بندرگاه سیدنی بعد از خانه ی اپرای سیدنی مشهورترین جاذبه گردشگری و سازه های نمادین استرالیا است. ساخت این پل در سال 1932به پایان رسید و شکلی قوسی شکل با جنس فولادی است. ارتفاع این پل 134 و طولش 500 متر است. منطقه ی  نورث شور سیدنی توسط این پل به منطقه ی تجاری مرکزی متصل شده است. بر روی این پل علاوه بر خط عابر پیاده و 8خط برای عبور اتومبیل، 2 خط راه آهن هم وجود دارد. اگر به همراه تور به بالای پل بروید می توانید از چشم اندازهای بسیار زیبا بندرگاه بهره ببرید و برای شما از تاریخچه پل و راه حل ساخش توضیح خواهند داد. در پایه ی جنوب شرقی پل موزه ای وجود دارد که می توانید از آن هم دیدن کنید. خود اهالی سیدنی در عامیانه به این پل The Coathanger می‌گویند که به معنی چوب لباسی یا رخت‌آویز است.

پارک ملی بلو مانتینز

پارك ملي بلو مانتینز در 85 کیلومتری غرب سیدنی قرار دارد و ثبت فهرست میراث جهانی شده است و مقصد مناسبی برای سفرهای یکروزه است. دلیل نام گذاری این پارک فضای مه آلود است که درختان اکالیپتوس باعث این مه می شوند. در این پارک حفاظت شده تنوع محیط زیست، حیات وحش، آبشارهای دیدنی، نقاشی های صخره ای بومی و 140 کیلومتر مسیر جذاب پیاده روی دارد. در این پارک صخره ای به نام سه خواهر وجود دارد که گردشگران زیادی به خود جذب می کند. از بین این پارک، خط آهن Katoomba وجود دارد طرفدار زیادی بین مسافرین دارد. در این پارک می توانید انواع ورزش ها از جمله پیاده روی، صخره نوردی، دوچرخه سواری و اسب سواری را انجام دهید

جذابیتهای استرالیا

رژیم غذایی در مقاله راهنمای سفر به استرالیا

به دلیل مهاجران زیادی که از کشورهای مختلف هستند، در استرالیا و جود دارد، غذاهای متنوع و گوناگونی هم یافت می شود. در رستورانهای استرالیا انواع غذاها با طعم های متفاوت را می توانید پیدا کنید، از غذاهای آسیایی و اروپایی گرفته تا مدیترانه ای. علاوه بر این غذاهای بومی خود استرالیا هم می توانید تست کنید، البته کمی تغییرات در دستور اولیه غذاها ایجاد شده ولی باز هم جزو غذاهای بومی محسوب می شود.

دسر پاولوا

سرآشپزی به نام  Herbert Sachseبرای یک بالرین درست کرده که نام این دسر از اسم همین بالرین برگرفته شده است. این دسر از مرنگ و خامه درست می شود که روی دسر از میوه های تازه و پالپ پشن فروت قرار می گیرد. این دسر در اکثر رستوران های خوب استرالیا سرو می شود.

پای گوشت

پای گوشت در بیشتر مناطق دنیا با دستور پخت های مختلف تهیه می شود. این غذا در زمان های قدیم فروشنده های خیابانی میفروختند. این غذا از گوشتی که در لای خمیری نازک پیچیده شده است  و در فر پخت می شود، درست می شود.

دسر لامینگتون

دستور پخت این دسر هم انواع گوناگونی دارد ولی پایه و اساس همگی یکی است. لامینگتون یک نوع کیک اسفنجی است که روی آن با آیسنگ شکلاتی می پوشانند و پودر نارگیل روی کیک می پاشند.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com