تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

مقایسه سفر به سریلانکا و مالدیو

سرفصل های مقاله

مالدیو و سریلانکا دو تا از محبوب ترین مقاصد گرمسیری در جهان با تفاوت های بسیار از لحاظ شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی و سبک زندگی هستند. این دو کشور همسایه که به زیبایی با آب احاطه شده اند دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی و طبیعت بی نظیری می باشند. مالدیو و سریلانکا به عنوان مقاصدی ایده‌آل برای استراحت، آرامش و بهترین راه فرار از شلوغی و هرج و مرج زندگی شهری محسوب می شوند. ما کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز در این مطلب به مقایسه سفر به سریلانکا و مالدیو می پردازیم و سعی می کنیم تفاوت ها و شباهت های این دو کشور زیبا را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

سریلانکا و مالدیو در کجای کره زمین قرار دارند؟

مالدیو در جنوب غربی سریلانکا و کشور هندوستان واقع شده است. مالدیو به عنوان کوچکترین کشور آسیایی دارای بیش از 200 جزیره مسکونی و 26 جزیره مرجانی می باشد.

سریلانکا در جنوب شرقی اقیانوس هند واقع شده است. سریلانکا با دارا بودن مناظر طبیعی بسیار زیبا و جاذبه های تاریخی و آداب و رسوم کهن از توریستی ترین کشورهای جهان به شمار می آید. این کشور دارای بیش از 25 جزیره و 35.000 متر مربع وسعت می باشد.

سفر به سریلانکا و مالدیو

فرهنگ و آداب و رسوم کشور سریلانکا و مالدیو

فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای سریلانکا و مالدیو به دلیل جزیره ای بودن بسیار منحصر به فرد است. گرچه این دو کشور تحت تأثیر کشورهای همسایه قرار گرفته اند، اما فرهنگ متمایز خود را حفظ کرده اند. فاصله این دو کشور از هم در حدود 755 کیلومتر است و علی رغم تفاوت های فرهنگی، عشق و مهربانی در میان مردم وجود دارد و همین موجب می شود تا تجربه خوبی برای گردشگران به همراه داشته باشد.

فرهنگ سریلانکا

فرهنگ سریلانکا تلفیقی از مذاهب رایج در آن است. بودایی ها، هندوها، مسلمانان و مسیحیان همگی در جامعه سریلانکا جایگاه خاصی دارند و به این فرهنگ سرزندگی می بخشند.

فرهنگ مالدیو

فرهنگ مالدیو تحت تأثیر دین رسمی آن است: اسلام. در جزایر کوچک مالدیو، مساجد و آداب و رسوم اسلامی در تار و پود زندگی مردم جریان دارد.

 

طبیعت سریلانکا و مالدیو

ترکیب این دو کشور همه چیزهایی را که در طبیعت به دنبال آن هستید، از حیات وحش متنوع تا شن های سفید و آب های شفاف را به شما می دهد:

شگفتی های طبیعی سریلانکا

در سریلانکا، می توانید در مزارع چای و جنگل های انبوه گردش کنید و از دیدن فیل‌ ها، پلنگ‌ ها و حیات وحش منحصربه فرد آن لذت ببرید. همین طور از مناظر زیبای احاطه شده در سواحل شفاف به خرابه های تاریخی باستانی و معابد افسانه ای بروید. در بحث مقایسه سفر به سریلانکا و مالدیو کشور سریلانکا از نظر مناظر، طبیعت، گیاهان، جانوران و معماری بسیار متنوع‌تر است. سریلانکا با جشن گرفتن بسیاری از سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی، مکان مناسبی برای تجربه یک زندگی شهری در کنار طبیعت است.

شگفتی های طبیعی مالدیو

در مالدیو می توانید به اعماق اقیانوس شیرجه بزنید، در کنار صخره های مرجانی غواصی کنید، با کوسه های امن شنا کنید و رد پایتان را در ماسه های نرم باقی بگذارید. در مقایسه سفر به سریلانکا و مالدیو اگرچه هر دو کشور گرمسیری هستند، اما چشم انداز مالدیو از تالاب ها و سواحل دریا با درختان میوه و نخل نارگیل به زیبایی آراسته شده است. سواحل مالدیو با ماسه های سفید، آب های فیروزه ای کم عمق، درختان نخل و ماهی های گرمسیری احاطه شده اند. این کشور با زیباترین مناظر طبیعی و ترکیبی از دریا و سواحل زیبا و درختان نخل بلند یک مکان عالی و رمانتیک برای زوج های جوان است. تجربه سفر به مالدیو از ماندگارترین خاطرات زندگی هر گردشگری به شمار می آید.

آب و هوای سریلانکا و مالدیو

آب و هوای سریلانکا و مالدیو با توجه به جزیره ای بودن و قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیایی نسبتاً نزدیک و تقریباً شبیه هم است. در ادامه به توضیح بهترین زمان سفر به سریلانکا و بهترین زمان سفر به مالدیو و نوع آب و هوای هر یک می پردازیم:

آب و هوای سریلانکا

آب و هوای سریلانکا بیشتر گرم و خشک و مرطوب و میانگین دما معمولاً بین 28 تا 32 درجه سانتیگراد و در هر فصل متفاوت است. مناطق اطراف خط ساحلی معمولاً با وجود نسیم خنک آرام اقیانوس خنک می مانند. ماه های آوریل تا آگوست ( از نیمه های اردیبهشت تا مرداد) گرم ترین ماه ها و دسامبر و ژانویه (آذر، دی و بهمن) خنک ترین ماه های سال در این کشور هستند. از این رو، بهترین زمان برای سفر به سریلانکا در فصل زمستان و آن هم ماه های نوامبر تا فوریه (آبان، آذر، دی و بهمن) است.

آب و هوای مالدیو

آب و هوای مالدیو در تمام طول سال نسبتاً گرم است. در دو مرحله، آب و هوای موسمی جنوب غربی از ماه های می تا اکتبر (از خرداد تا آبان) و شمال شرقی از نوامبر تا آوریل (آذر تا اردیبهشت) رخ می دهد. آب و هوای موسمی جنوب غربی معمولاً باران و باد بیشتری را به همراه دارد. گرم ترین ماه ها مارچ، آوریل و می (اردیبهشت، خرداد و تیر) هستند که دما تا 31 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و ژانویه (دی و بهمن) سردترین ماه در این کشور است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به مالدیو سپتامبر و اکتبر (شهریور، مهر و آبان) می باشد.

زیباترین مکان های دیدنی سریلانکا

سریلانکا با دارا بودن مکان های دیدنی جذاب و نفس گیر، بهشت مسافران نام گرفته است. با این همه جذابیت های تاریخی و طبیعی بی دلیل نیست که به این کشور نام جواهر اقیانوس هند لقب داده اند. برخی از مهم ترین جاذبه های دیدنی منحصربه فرد سریلانکا عبارت اند از:

شهر سیگیریا Sigiriya

شهر باستانی که باید حتماً در سریلانکا آن را دید. شهری باستانی و تاریخی با ویرانه های زیبا که در شیب تند ساخته شده و بالای آن فلاتی سرسبز و زیبا به ارتفاع 190 متر قرار دارد. این فلات که به صخره شیر معروف است در زیر جنگل‌های انبوه قرار دارد. این سایت دارای باغ ها، برکه ها و کوه های زیبا است.

قلعه گاله Galle

یکی از محبوب ترین جاذبه ها از قرن هفدهم، قلعه گاله در سریلانکا است. اگر از راهنمای سفر به سریلانکا در مورد این جاذبه تاریخی سوال کنید، می گوید که این قلعه در اصل توسط استعمارگران هلندی ساخته شد. سبک معماری زیبای این قلعه و مشرف بودن به اقیانوس هند آن را به یکی از جذابیت های توریستی سریلانکا تبدیل کرده است.

شهر کندی Kandy

کندی دومین شهر بزرگ کشور سریلانکا و دروازه بزرگ به ارتفاعات مرکزی و مزارع گرمسیری و زیبای چای است. این مکان که معبد یادگار Tooth Relic است، یکی از دیدنی ترین مناظر کشور سریلانکا محسوب می شود.

زیباترین مکان های دیدنی سریلانکا

زیباترین مکان های دیدنی مالدیو

شاید شما هم با شنیدن نام کشور مالدیو، آب های فیروزه ای شفاف، سواحل ماسه ای، درختان بلند و سر به فلک کشیده نارگیل و مرداب های لاجوردی در ذهنتان نقش ببندد. بهترین مکان های دیدنی این کشور عبارت است از:

جزیره COMO Cocoa

جزیره COMO Cocoa  یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در جزیره مالدیو است. ویلاهای آبی این جزیره با تعداد زیادی استراحتگاه، تجربه ای مسحورکننده و بی نظیر از سفر به این کشور را به شما ارائه می دهند. این جزیره که با ماسه های سفید احاطه شده است، دارای مراکز تفریح آبی، رستوران ها و مراکز گردشگری جذابی است.

جزیره باروس Baros Island

اگر برای سفر به مالدیو به دنبال مکانی دور از جمعیت و ساکت هستید، جزیره باروس همان مکان ایده آل و جزیره محبوب است که در میان سواحل آفتابی و استراحتگاه‌ های مجلل واقع شده است. جزیره باروس که به خاطر طبیعت بی نظیر و مرجان های طبیعی زیبا شناخته شده، دارای امکانات لوکس مانند هتل ها و اقامتگاه های لاکچری است.

ماله Male

ماله پایتخت کشور مالدیو دارای ساختمان ‌ها، کافه ‌ها، رستوران ‌ها و دیگر جاذبه ‌های گردشگری خاص با نورپردازی زیبا است. کشف و دیدن همه زیبایی های معماری و تاریخی و جذابیت های طبیعی شهر ماله بیش از یک روز زمان می‌برد.

جزیره باروس

سخن پایانی

اگر به دنبال جایی برای استراحت و آرامش و دیدن جذابیت های طبیعی منحصربه فرد و بی نظیر هستید، سفر به کشورهای سریلانکا و مالدیو ارزش آن را دارد. هر دوی این کشورهای جزیره ای جذابیت های متفاوت و منحصر به فردی دارند. نزدیکی آن ها به یکدیگر آن را به یک ماجراجویی ایده آل تبدیل می کند. در این مطلب کوتاه به مقایسه سفر به سریلانکا و مالدیو پرداختیم و شباهت ها و تفاوت های این دو کشور، تجربه سفر به مالدیو و بهترین زمان سفر به سریلانکا و مالدیو را توضیح دادیم.

برای کمک به برنامه ریزی و رزرو بلیط، اطلاع از قیمت بلیط سفر به سریلانکا، هزینه سفر به مالدیو و هزینه سفر به سریلانکا با مشاوران گروه گردشگری شیراز تماس بگیرید. کارشناسان سفر ما تورهای داخلی و خارجی را با بالاترین امکانات به شما ارائه می دهند.

 

سوالات متداول

  1. بهترین زمان برای سفر به مالدیو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به مالدیو از نوامبر تا فوریه است.

  1. آیا برای سفر به سریلانکا به ویزا نیاز دارم؟

بله، باید از قبل ویزا دریافت کنید و پاسپورت شما باید دارای حداقل ۷ ماه اعتبار باشد.

  1. مکان های محبوب سریلانکا کدامند؟

برخی از مکان های محبوب در سریلانکا شامل داچ فورت، تالاب نگومبو، ساحل Unawatuna، کلمبو، بنتوتا بکا و غیره است.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

نظرات کاربران
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران