گردشگران شیراز لوگو
بهترین زمان سفر به استانبول
بهترین زمان سفر به استانبول

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

بهترین زمان سفر به استانبول

سرفصل های مقاله

بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار و پاییز است. در فصل بهار، دمای هوا کم‌کم گرم می‌شود و شکوفه‌های درختان در گوشه و کنار خیابان زیبایی بی‌نظیری را به شهر می‌بخشند. همچنین تمامی تفریحات ساحلی استانبول جان دوباره‌ای به خود می‌گیرند. در فصل پاییز نیز با شروع فصل مدارس معمولاً تعداد گردشگران کمتر می‌شود و شما می‌توانید سفری ارزان و اقتصادی به استانبول را تجربه کنید.

حال اگر به دنبال بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید، شرکت در جشنواره‌ها یا رزرو تور ارزان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید چه زمانی است؟    

به یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان خوش آمدید! استانبول علاوه بر مکان‌های تاریخی و دیدنی، پر از پاساژها و مراکز خرید بزرگ و کوچک با حضور حداقل یک شعبه از بهترین و معروف‌ترین برندهای بین‌المللی است. بنابراین اینکه بیشتر مسافران به دنبال انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید و حراج‌های فصلی باشند امری کاملاً طبیعی است.

بهترین زمان سفر به استانبول برای تجربه یک خرید مقرون‌به‌صرفه معمولاً اواخر هر فصل و همراه با حراجی‌های آخر فصل است. البته از آنجایی که استانبول در تمام طول سال پر از گردشگر است، مغازه‌های زیادی برای افزایش میزان فروش خود، معمولاً تخفیفات ویژه‌ای را در فواصل زمانی کوتاه به مسافران و خریداران ارائه می‌دهند. بنابراین فقط کافیست تا در زمان سفر خود به دنبال مغازه‌هایی با تخفیفات ویژه باشید، حتماً آن را پیدا می‌کنید!

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید با تخفیفات ویژه در فصل تابستان: اوایل تیر تا اواخر مرداد

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید با تخفیفات ویژه در فصل زمستان: اواسط آذر تا دی

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید

البته که تمام جشنواره‌های خرید و تخفیفات ویژه فقط در شهر استانبول برگزار نمی‌شود و شما حتی با سفر به دیگر شهرهای ترکیه هم می‌توانید از شرکت در دیگر جشنواره‌های خرید مختلف لذت ببرید. این جشنواره‌های خرید در ترکیه عبارتند از:

  • جشنواره خرید استانبول: 18 مارچ تا 26 آپریل هر سال، استانبول، ترکیه
  • جشنواره خرید مد و فشن استانبول: ماه آگوست، استانبول، ترکیه
  • جشنواره خرید آنکارا: ماه تیر، آنکارا، ترکیه
  • جشنواره خرید ازمیر اوت لت: از نیمه ماه اکتبر به مدت 3 روز، ازمیر، ترکیه
  • وان شاپینگ فستیوال: ابتدای دی تا اواسط اسفند، وان، ترکیه

علاوه بر تمامی این فستیوال‌ها و جشنوراه‌های خرید که معمولاً در آخر هر فصل برگزار می‌شوند، در مناسبت‌های مختلف نیز مانند بلک فرایدی، روزهای نزدیک به کریسمس و سال نو میلادی، عید نوروز و عید فطر هم معمولاً فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تخفیفات بسیار خوبی به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به قصد خرید به ترکیه سفر می‌کنید، از تاریخ برگزاری این فستیوال‌ها و بازه زمانی این تخفیفات به خوبی آگاه باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول، خرید در استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه فصلی است؟    

آب‌وهوا به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب زمان مناسب برای سفر به استانبول و لذت‌بردن از تفریحات و گردشگری در این شهر توریستی به حساب می‌آید. اگر شما برای تفریح و بازدید از اماکن تاریخی به استانبول سفر می‌کنید، قطعاً نباید روزهای بارانی و برفی را برای سفر خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی بهترین زمان برای سفر به توریستی‌ترین شهر ترکیه میپردازیم.

  • سفر به استانبول در فصل بهار 

فصل بهار بهترین زمان سفر به استانبول برای ما ایرانیان به حساب می‌آید. در فصل بهار نه تنها آب‌وهوای استانبول بسیار دلنشین و عالی می‌شود، بلکه اوایل بهار همراه با تعطیلات نوروزی ما ایرانیان است و هیچ فرصتی بهتر از این تاریخ برای سفر به استانبول پیدا نمی‌شود.

اما به خاطر داشته باشید که قیمت تور استانبول در فصل بهار افزایش پیدا می‌کند، زیرا این فصل به عنوان های سیزن (High Season) شناخته می‌شود و تعداد گردشگران به شدت زیاد است. همچنین برخی از فستیوال‌ها در استانبول در فصل بهار برگزار می‌شوند و لذت سفر به استانبول در این فصل را دو برابر می‌کند.

جشنواره تولیپ استانبول: دو ماه اول در فصل بهار، تمامی پارک‌های استانبول (بهترین پارک: پارک سلطان احمد)

فستیوال فیلم استانبول: فروردین، سینماهای سراسر کشور

  • سفر به استانبول در فصل تابستان 

فصل تابستان یکی از گرانترین فصل‌ها برای سفر به استانبول به حساب می‌آید. تعطیلات تابستان فرصتی طلایی برای بیشتر خانواده‌ها برای سفر به حساب می‌آید و از آنجایی که آب‌وهوای استانبول در این فصل خوب است، بنابراین میزان تقاضا برای سفر به استانبول افزایش پیدا می‌کند. پلاژهای دریای اژه، تفریحات ساحلی و دریایی و نوشیدنی‌های خنک کنار ساحل از مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول در فصل تابستان است.

در فصل تابستان قیمت هتل‌ها و خدمات تفریحی در استانبول افزایش پیدا می‌کند، اما با این وجود هنوز هم متقاضی سفر به استانبول در این فصل به دلیل آب‌وهوای خوب، تعطیلات مدارس و تفریحات ساحلی بسیار بالاست.

فستیوال موسیقی جاز: تیرماه، اماکن تاریخی و گردشگری استانبول

فستیوال بین‌المللی غذا: اوایل شهریور، منطقه بیوک چکجمه

  • سفر به استانبول در فصل پاییز 

نظرات سفر به ترکیه نشان‌دهنده این موضوع است که فصل پاییز به عنوان یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به استانبول در میان گردشگران به حساب می‌آید. با شروع مدارس معمولاً تعداد گردشگران در استانبول کمتر می‌شود و شما می‌توانید در خیابان استقلال به راحتی قدم بزنید و حتی در یکی از کافه‌های خلوت این شهر بنشینید و چای و باقلوا بخوید. برخی از روزها در فصل پاییز هم چهره بارانی استانبول را خواهید دید که خالی از لطف نیست.

علاوه بر این در فصل پاییز فستیوال قهوه نیز در پارک کوچوک چیفتلیک به مدت سه روز همراه با انواع موسیقی و بهترین قهوه‌های جهان برگزار می‌شود که فرصتی عالی برای عاشقان قهوه به حساب می‌آید.

فستیوال عروسک استانبول: مهر و آبان، محله بی اغلو و بشیکتاش

  • سفر به استانبول در فصل زمستان 

فصل زمستان در اصل خلوت‌ترین و آرام‌ترین فصل برای استانبول به حساب می‌آید. با شروع بارش باران و برف در فصل زمستان، تعداد مسافران نیز کاهش پیدا می‌کند و حتی شما می‌توانید ارزانترین قیمت تور و بلیط هواپیما به استانبول را نیز در این فصل پیدا کنید. اما در این فصل باز هم استانبول شما را شگفت‌زده می‌کند. در ماه اسفند فستیوال رقص در هتل پولان و مرکز اجلاس برگزار می‌شود که شما می‌توانید از تماشای رقص محلی در این فستیوال لذت ببرید.

در فصل زمستان معمولاً بیشتر مغازه‌ها و مراکز خرید تخفیفات خوبی به مناسبت حراج آخر سال ارائه می‌دهند و شما می‌توانید از خرید با قیمت‌های استثنایی و تخفیفات مختلف نیز بهره‌مند شوید.

بهترین زمان سفر به استانبول، تور استانبول

ارزان‌ترین و گرانترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟    

اگر به دنبال رزرو ارزانترین تور استانبول هستید، پس باید در زمان‌هایی به این شهر سفر کنید که تعداد مسافران و گردشگران کمتر می‌شود. در حالت کلی، ارزانترین زمان سفر به ترکیه از اواسط دی تا اواخر بهمن ماه است. همراه با سرد شدن هوا در فصل زمستان و بارش برف و باران دیگر مسافران کمتری به ترکیه سفر می‌کنند و بالطبع قیمت همه‌چیز نیز کاهش پیدا می‌کند. در حالت کلی، اگر می‌خواهید هزینه سفرتان به استانبول مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی باشد، پس باید در فصل لو سیزن (Low Season) به استانبول سفر کنید.

نکته مهم و طلایی: در روزهای نزدیک به سال نو و تعطیلات کریسمس معمولاً تعداد مسافران و گردشگران بیشتر می‌شود و هزینه تور استانبول و تفریحات نیز افزایش پیدا می‌کند.

شلوغ‌ترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟    

همیشه بدترین زمان سفر به استانبول همزمان با شلوغ‌ترین فصل سال در این شهر تاریخی و زیباست. فصل تابستان شلوغ‌ترین و پرگردشگرترین فصل سفر به استانبول است. شلوغی استانبول به این معناست که باید در خیابان‌های شلوغ و مملو از گردشگر راه بروید و برای بازدید از هر مکان تاریخی حداقل نیم ساعت در صفی طولانی به انتظار بایستید. همچنین قیمت هتل، پروازها و تورهای استانبول در این فصل به شدت افزایش پیدا می‌کند و دیگر خبری از تورهای مقرون‌به‌صرفه و ارزان به استانبول نیست.

بهترین زمان سفر به استانبول

سفر به استانبول در این تاریخ‌ها ممنوع است!    

قطعاً هیچ‌کدام از ما دلمان نمی‌خواهد تا در هنگام سفر به استانبول با درب‌های بسته اماکن تاریخی و گردشگری مواجه شویم! اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که اماکن تاریخی و گردشگری استانبول در تاریخ‌های مشخصی تعطیل هستند. بازه زمانی سفرتان را با توجه به این نکات مشخص کنید.

  • روزهای سه‌شنبه کاخ توپکاپی تعطیل است و امکان بازدید برای گردشگران وجود ندارد.
  • روزهای جمعه در ساعات اقامه نماز جمعه در ظهر روز جمعه امکان بازدید از مسجد سلطان احمد وجود ندارد.
  • بازار بزرگ استانبول در روزهای 15 ژوئن، 21 آگوست و 29 اکتبر تعطیل است.
  • در تاریخ‌های 15 ژانویه و 20 اوت از ساعت یک بعدازظهر به بعد تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی تعطیل هستند.
  • تمام اماکن تاریخی و گردشگری در روز ملی ترکیه و تعطیلات رسمی تعطیل هستند.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول را خودتان انتخاب کنید! 

قبل از هرچیزی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هدف خود را از سفر به استانبول مشخص کنید. آیا به استانبول سفر می‌کنید تا فقط از اماکن تاریخی و گردشگری دیدن کنید؟ یا اینکه به دنبال قدم زدن در خیابان‌های خلوت و آرام و نوشیدن چای در یک کافه رو به ساحل ببک هستید؟ آیا به دنبال ارزانترین قیمت برای تورهای ترکیه هستید یا اینکه فقط در ایام تعطیلات فرصت سفر دارید؟

بسیاری از افراد برای خرید از اوت‌لت‌ها و مراکز خرید به ترکیه سفر می‌کنند و همیشه به دنبال ارزانترین قیمت‌ها و تخفیفات ویژه هستند. در این حالت بهترین زمان برای سفر به استانبول آخر هر فصل و مخصوصاً اواخر تابستان و زمستان است. همچنین خرید بلیط تور از آژانس مسافرتی گردشگران شیراز نیز به کاهش هزینه‌های سفرتان به استانبول کمک می‌کند.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com