گردشگران شیراز لوگو
جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

سرفصل های مقاله

اگر هنوز هم نمی‌دانید بهترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا چیست، به شما پیشنهاد می‌کنیم بدون مطالعه این مقاله اصلاً به آنتالیا سفر نکنید. بیشتر گردشگران به دنبال این هستند تا با انتخاب بهترین تفریحات آنتالیا، هزینه‌های خود را تا حدود زیادی در سفر مدیریت کنند. به نظر شما کدامیک از این تفریحات و جاذبه‌های گردشگری برای شما هیجان‌انگیزتر هستند؟

بهترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا چیست؟

نه تنها اقامت در بهترین هتل‌های یوآل آنتالیا ، بلکه قدم زدن در سواحل رویایی مدیترانه، بازدید از اماکن تاریخی و میراث ارزشمند گذشتگان و حتی بازدید از موزه‌های تاریخی آنتالیا همگی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تفریحی و بی‌نظیر به حساب می‌آیند. آیا شما بهترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات و جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را می‌شناسید؟

  • کالیچی (Kaleici)، شهر تاریخی آنتالیا

کالیچی، شهر باستانی و قدیمی آنتالیاست که به سرعت به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا در میان مسافران شناخته شد. دروازه این شهر متعلق به سال 130 بعد از میلاد و امپراتوری هادریان است و یک برج 14 متری و موزه‌ای تاریخی و سنتی به نام Suna-Inan Kirak نیز در این شهر تاریخی قرار دارد و تمام آثار فرهنگی و باستانی آنتالیا در این موزه قرار گرفته است.

خانه‌های بازسازی‌شده متعلق به دوره عثمانی و مغازه‌های کوچک سوغاتی‌فروشی اطراف این شهر را احاطه کرده‌اند و خیابان‌های باریک این شهر در فصل تابستان با هجوم گردشگران دوباره زنده می‌شود. در ساحل اطراف این شهر چندین قایق تفریحی و حتی یک زیردریایی وجود دارد که امکان یک تفریح خصوصی و به‌یادماندنی را برای مسافران فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک تراس شیشه‌ای در بالای سکویی در شهر قرار دارد که زیبایی بی‌نظیری از ساحل را در هنگام نوشیدن چای به شما ارائه می‌دهد.

  • آسپندوس (Aspendos)، معروف‌ترین جاذبه گردشگری آنتالیا

آسپندوس یکی از جاذبه‌های تاریخی معروف در نزدیکی استان آنتالیاست که در زمان‌های گذشته به عنوان شهری یونانی-رومی در پامفیلیا شناخته می‌شده است. این شهر دارای یک معماری باستانی باشکوه است که مهم‌ترین جاذبه آن یک تئاتر رومی است. تئاتر آسپندوس با ظرفیتی حدود 15000 تا 20000 نفر تماشاچی به عنوان یکی از بزرگترین تئاترهای رومی در آسیای صغیر به حساب می‌آید که تحت فرمان مارکوس اورلیوس در قرن دوم میلادی ساخته شد.

این سالن تئاتر با شکل نیم‌دایره و 20 ردیف صندلی، دارای یک صحن دو طبقه با ستون‌های دو تایی به سبک یونی و کورنتی است. جشنواره‌های بین‌المللی سالانه اپرا و باله آسپندوس در بهار و اوایل تابستان در این مکان برگزار می‌شود.

آسپندوس (Aspendos)

  • ساحل کنیالتی (Konyaalti) و تجربه تفریحات دریایی هیجان‌انگیز

معروف‌ترین ساحل آنتالیا در اصل ساحل کنیالتی است که به دلیل تفریحات شبانه‌اش طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد. این نوار ساحلی به طول 13 کیلومتر از ماسه و سنگریزه تشکیل شده است و انواع رستوران‌ها، کافه ها، کلاب‌های شبانه و غرفه‌های کوچک در قسمت شرقی آن قرار دارد. علاوه بر این، تفریحات دریایی مانند جت اسکی، شنا و غواصی در این ساحل در میان لیست جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات آنتالیا قرار دارد.

بزرگترین پارک آبی آنتالیا (آکوالند) در نزدیکی این ساحل قرار دارد و به همین دلیل ساحل کنیالتی به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا شناخته می‌شود. راستی فراموش نکنید تا سوار بر تله‌کابین میشوید از قسمت غربی ساحل و رشته کوه‌های توروس حتما دیدن کنید.

سواحل آنتالیا

  • بندر رومن، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

بندر رومن که با نام “برج قدیمی” نیز شناخته می‌شود، در انتهای شهر تاریخی کالیچی قرار دارد. این بندر میزبان چندین قایق تفریحی یات (Yacht) و دیگر کشتی‌های کوچک تفریحی است که سفرهای دریایی کوتاه، خاص و منحصربه‌فردی را برای گردشگران در طول شب‌های فراموش‌نشدنی آنتالیا فراهم می‌کند. بهترین زمان بازدید از بندر رومن و لذت بردن از تفریحات آن در طول تابستان است تا شما بتوانید به راحتی یک شیرجه به اعماق دریای مدیترانه بزنید و از شنا در این هوای بهشتی لذت ببرید.

  • تله کابین آنتالیا، دنیایی از هیجان و شگفتی

اگر می‌خواهید از زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعی آنتالیا لذت ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک بار سوار تله کابین شوید. تله کابین آنتالیا که به Tunektepe Telefrik هم معروف است، از ایستگاه ساریسو در ساحل کنیالتی شروع می‌شود و تا بیش از 605 متر از سطح دریا ارتفاع می‌گیرد. مسیر این تله کابین به مدت 9 دقیقه طول می‌کشد و شما تا ارتفاع 1706 متر بالا می‌روید. تعداد زیادی رستوران، کافه و چندین دوربین چشمی در طول مسیر قرار دارد که هیجان تفریح را برای شما دو برابر می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا، تله کابین آنتالیا

  • سفر یک روزه فراموش‌نشدنی به ترمسوس (Termessos)

ترمسوس یکی از شهرهای تاریخی ترکیه در بالای تپه است که به خوبی از آن مراقبت و نگهداری می‌شود. این شهر باستانی در قسمت شمال غربی آنتالیا در پارک ملی گولوک داگی (Gulluk Dagi) واقع شده است و دارای دو قسمت بالا شهر و پایین شهر است. خرابه‌های تاریخی و باستانی متعددی از معابد، گورستان‌هایی با سنگ قبرهای حکاکی، خانه‌های سنتی و مجسمه‌های عجیب‌وغریب در این شهر قرار دارد که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

در این شهر مکان‌های تاریخی دیگری مانند آگورا، بازار و اودئون نیز وجود دارد. ترمسوس یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیاست که زیبایی بی‌نظیری دارد. در سفر خود به آنتالیا حتماً از آن دیدن کنید و عکس‌های یادگاری جذابی بگیرید.

  • دروازه هادریان، یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

دروازه هادریان یک طاق پیروزی و خرابه تاریخی است که در بلوار آتاتورک آنتالیا قرار دارد. از آنجایی که سه طاق بر روی چهار ستون برای ساخت این دروازه بنا شده است، نام دیگر این بنا “دروازه سه گانه” است. این دروازه در سال 130 پس از میلاد به افتخار امپراطور رومی هادریان ساخته شد و در سال 1817 توسط فرانسیس بوفورت دوباره کشف شد. این طاق نصرت دارای نقوش پیچیده‌ای از انواع گل است که به عنوان مسیر ورودی به محله تاریخی کالیچی نیز به حساب می‌آید. اگر عاشق تاریخ و داستان‌های اساطیری هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از این جاذبه خاص گردشگری در آنتالیا دیدن کنید.

  • موزه باستان‌شناسی آنتالیا، جایگاه فرهنگ و هنر

موزه باستان‌شناسی آنتالیا یکی از بزرگترین موزه‌های شهر است که در 3 کیلومتری غرب ساحل کنیالتی قرار دارد. این موزه از 13 سالن بزرگ سربسته و یک نمایشگاه روباز در فضای حیاط تشکیل شده است و انواع مجسمه‌های خدایان باستان، الهه‌های یونانی، هرکول و سلاح‌ها و تابوت‌های دوره عثمانی در آن قرار دارد.

این موزه با مساحتی بیش از 30 هزار متر مربع بیش از 5000 اثر هنری را در خود جای داده است و برخی از تالارها شامل آثار تاریخی ماقبل تاریخ و عصر حجر است. اگر به دنبال خرید سوغاتی و یادگاری از آنتالیا هستید، یک غرفه هدیه کوچک در این موزه وجود دارد که آثار هنری جذابی را برای فروش گذاشته است.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا، موزه آنتالیا

  • پارک آبی لندز آف لجندز (The Lands of Legends)

پارک آبی لندز آف لجندز یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیاست و تقریباً همه گردشگران برنامه‌های خود را به نحوی تنظیم می‌کنند که در طول سفر خود در آنتالیا حتماً یک روز را در این پارک آبی سپری کنند. این پارک تفریحی آبی در فاصله یک کیلومتری از بلک قرار دارد و دارای جاذبه‌های مختلفی مانند قلعه افسانه‌ای، پارک آبی، پارک ماجراجویی و هتل پادشاهی لندز آف لجندز است. البته اگر هنگام رزرو تور آنتالیا، هتل لندز آف لجندز را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اید، استفاده از تمام این امکانات و تفریحات برای شما رایگان است.

تفریحات این پارک نیز برای بزرگسالان و کودکان هر دو جذاب است و شما می‌توانید یک روز کامل را در این پارک موضوعی سپری کنید. نمایش دلفین‌ها، رژه قایق‌ها و پارک موضوعی ماشا و میشا (خرس) همگی از تفریحات لذت‌بخش این پارک هستند. در این پارک آبی بیش از 50 سرسره آبی وجود دارد و حتی شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نیز از آموزش غواصی لذت ببرید. حتی اگر در هتل لندز آف لجندز هم اقامت نداشته باشید، امکان ورود به این پارک با پرداخت هزینه برایتان امکان‌پذیر است.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا، پارک آبی لندز آف لجندز

  • آکواریوم آنتالیا، هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی آنتالیا

یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی آنتالیا در اصل آکواریوم تونلی است که شما را به مهمانی موجودات دریایی و دنیای زیرآب می‌برد. در این آکواریوم با بیش از 131 متر طول، در حدود 40 بخش موضوعی متفاوت وجود دارد که هر کدام از این بخش‌ها در اصل قسمتی از موجودات دریایی و اقیانوس‌های مختلف جهان را نشان می‌دهد. در این آکواریوم زیبا انواع موجودات دریایی از اختاپوس گرفته تا کوسه، مرجان‌های زنده و اسب‌های دریایی زندگی می‌کنند که همگی با هم یک ماجراجویی به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زنند.

در داخل این آکواریوم بخش مشخصی به موزه یخی معروف دنیای برفی تعلق دارد که خانه بابانوئل به شکل خانه‌های قطبی و یک رستوران به شکل کلبه‌ای کوهستانی طراحی شده است که در آن انواع غذاهای معروف ترکی سرو می‌شود.

  • خرید از مرکز خرید تراسیتی (TerraCity) آنتالیا

تراسیتی یکی از بزرگترین مراکز خرید آنتالیاست که بیشتر برندهای ترکی و بین‌المللی در این مرکز خرید شعبه دارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که در هنگام سفر از خرید لذت می‌برید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از این مرکز خرید حتماً دیدن کنید. بیش از 150 مغازه در این مرکز خرید وجود دارد که طیف وسیعی از محصولات مانند انواع لباس، جواهرات، اسباب‌بازی و غیره را ارائه می‌دهد.

این مرکز خرید در سال 2011 در خیابان شلوغ و پر رفت‌وآمد تکلی اوغلو افتتاح شد و از آن زمان به بعد به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا برای توریست‌ها به حساب می‌آید. همچنین بیش از 30 رستوران و فست‌فود در این مرکز خرید وجود دارد که تجربه خرید را برای گردشگران لذت‌بخش‌تر می‌کند.

از کدام جاذبه‌های گردشگری آنتالیا دیدن کنیم؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه گردشگری آنتالیا در اصل هتل‌های 5 ستاره با امکانات و تفریحات خاص و منحصربه‌فردشان است که تعطیلاتی بی‌نظیر را برای گردشگران رقم می‌زند. اگر به دنبال سپری کردن تعطیلاتی آرام و به‌یادماندنی در یکی از سواحل زیبای مدیترانه هستید، تور آنتالیا برای شما بهترین گزینه است.

از طرف دیگر، جاهای دیدنی آنتالیا شامل انواع موزه، مکان‌های تاریخی و تفریحات دریایی است که هر کدام جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارند. شما هم برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید و بودجه خود را به نحو احسنت برای این تفریحات مدیریت کنید، بهتر است تا قبل از سفر به آنتالیا حتماً از تفریحات آن آگاهی کامل داشته باشید.

 

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com