گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی از نگاه گردشگران شیراز

سرفصل های مقاله

نرم نرمک می‌رسد اینک بهار و ما مثل همیشه اولین سوالی که در جمع دوستان و خانواده مطرح می‌کنیم این است که: “عید کجا بریم مسافرت؟!” حدس می‌زنم جواب این سوال هیچ‌ وقت قطعی و صددرصدی نیست. چرا؟ زیرا انتخاب فقط یک شهر برای عید نوروز کمی سخت است. کجا بریم که خلوت باشه؟ ترافیک کم باشه؟ آب‌وهوا عالی باشه! و علاوه بر این موارد باید به سلیقه شخصی و علایق فردی تک‌تک اعضای خانواده هم توجه کنیم.

البته تمامی این دغدغه‌ها بعد از مطالعه این مقاله با عنوان بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی از نگاه گردشگران شیراز حل می‌شود؛ زیرا در این نوشتار ما به صورت تخصصی به دغدغه‌ها و سوالات شما مسافرین عزیز پاسخ داده‌ایم.

شهرهای زیارتی ایران مشهد | بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی از نگاه گردشگران شیراز

عید کجا بریم مسافرت نوروزی؟ 

شیراز، اصفهان، یزد، گرگان، نیشابور، قشم، چابهار.

شیراز: خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش!

اصفهان: نصف جهان!

یزد: شهر بادگیرهای تاریخی!

گرگان: زندگی در آغوش طبیعت!

نیشابور: معروف به شهر فیروزه‌ای!

قشم: نخستین ژئوپارک خاورمیانه!

چابهار: چهار بهار و بهشت گمشده در ایران!

 

عید کجا بریم خلوت باشه؟ 

اگر این سوال را می‌پرسید، پس حتماً از آن دسته خانواده‌هایی هستید که به دنبال یک محیط ساکت و آرام برای استراحت در فصل نوروز هستید. اصلاً جای نگرانی نیست، زیرا کشور عزیزمان ایران شهرهای زیادی برای سلیقه‌های مختلفی دارد. اگر بخواهیم لیستی از شهرهای دنج و آرام با مکان‌های تاریخی جذاب و دیدنی برای عید نوروز به شما معرفی کنیم قطعاً شامل موارد زیر هستند. انتخاب شما کدام شهر است؟

استان چهار محال و بختیاری: یکی از زیباترین و خلوت‌ترین شهرهای ایران که با مکان‌های تاریخی و دیدنی متعدد تا روزها شما را سرگرم نگه می‌دارد. شیر سنگی، دره عشق آتشگاه، تالاب گندمان، چشمه دیمه و صدها مکان دیدنی جذاب همگی در این استان زیبا و آرام قرار دارند.

استان کرمان: سفر نوروزی شما به این شهر زیبا و آرام با خوردن غذاهای محلی مانند بزقرمه و فالوده کرمانی تکمیل می‌شود. بازدید از مجموعه گنجعلی خان را نیز فراموش نکنید.

استان لرستان: استان لرستان هم استان خلوت و آرامی است و هم جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که در فصل بهار به اوج زیبایی خود می‌رسند. این شهر از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصل بهار و نوروز به حساب می‌آید. دریاچه کیو، بام لرستان، آبشار نوژیان و قلعه فلک‌الافلاک را حتما در لیست بازدید خود قرار دهید.

طبعیت چهار محال و بختیاری - بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی- سبزه - کوه رودخانه

عید کجا بریم سفر خارجی؟ 

اگر برای عید امسال به دنبال یک سفر تفریحی درست و حسابی و خارجی هستید، وقت آن رسیده است که با بهترین شهرها برای مسافرت خارجی در فصل بهار آشنا شوید. البته این را هم فراموش نکنید که فرقی نمی‌کند برنامه سفر نوروزی شما برای داخل کشور باشد یا خارج از ایران، برای رزرو بهترین تورهای نوروزی همراه با کمترین قیمت و بهترین خدمات همین الان با کارشناسان ما در گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید.

یکی از شهرهای محبوب برای سفرهای خارجی پاریس است. پاریس شهر عاشقانه‌هاست و کمتر توریستی پیدا می‌شود که حداقل یکبار سفر به پاریس در فصل بهار را تجربه نکرده باشد.

از شهرهای محبوب و پرطرفدار خارجی دیگر می‌توان به بارسلونا پایتخت اسپانیا اشاره کرد. معماری ساختمان‌های این شهر به قدری زیباست که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. کلیسای ساگرادا فامیلیا و موزه پیکاسو از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر هستند.

 

جذاب‌ترین و بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی 

هرچقدر بیشتر به این سوال فکر می‌کنیم، یافتن جواب برایمان سخت‌تر می‌شود. آخر چگونه می‌توان از بین این همه شهر زیبا و جذاب فقط یکی را برای تعطیلات عید نوروز انتخاب کرد؟! به نظر من بهترین راه‌حل این است که یکی از شهرها را برای عید نوروز برویم و بقیه شهرها را به ترتیب اولویت برای سفر در دیگر تعطیلات سال انتخاب کرد!

در ادامه لیستی از بهترین شهرها را برای شما آورده‌ایم. اینکه یک شهر در اولین رتبه قرار دارد و شهر دیگر در رتبه آخر اصلاً به معنای اهمیت بیشتر یا کمتر آن‌ها نیست. فقط از جهت یک دسته‌بندی برای انتخاب راحت‌تر است. حتماً پس از مطالعه این مقاله در بخش کامنت برایمان بنویسید که در نهایت کدامیک از شهرها در این رقابت سخت برای سفر نوروزی شما برنده شد!

  • سفر نوروزی به شیراز و بوی بهار نارنج 

به شهر شعر، ادب و فرهنگ خوش آمدید! قبل از ورود به این شهر زیبا کوله‌بار سفر را از دوش بردارید، چشم‌هایتان را ببندید و از بوی بهار نارنج در تک‌تک خیابان‌ها مخصوصاً خیابان ارم مدهوش شوید. اگر به دنبال بهترین شهر ایران برای مسافرت می‌گردید، راه را درست آمدید! این شهر یکی از زیباترین شهرهای ایران است که بعد از ورود به آن انگار که مدهوش و شیدا شده باشید، دیگر خروج و خداحافظی از این شهر برایتان دشوار است.

مکان‌های دیدنی شهر شیراز، شهر گل و بلبل: ارگ کریمخان زند و مجموعه زندیه، حافظیه، سعدیه، باغ ارم، باغ دلگشا، نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، موزه هفت تنان و دروازه قرآن.

کمی که از شیراز به سمت خارج از شهر حرکت کنید، به تخت جمشید و نقش رستم می‌رسید که حتماً به شما پیشنهاد می‌دهیم در سفرتان به شیراز از این مکان‌های تاریخی هم دیدن کنید.

  • سفر نوروزی به اصفهان و دیدن نصف جهان! 

تصور کنید نیمی از تمام زیبایی‌های جهان را یکجا ببینید! به اصفهان خوش آمدید. از آثار تاریخی معروف تا پارک‌های دنج و دوست‌داشتنی در هر محله از اصفهان همگی باعث می‌شوند تا حال و هوایتان در اصفهان چیز دیگری باشد. اولین چالشی که با سفر به اصفهان با آن روبر می‌شوید در اصل شلوغی شهر و تعداد مسافران زیاد است. ولی حتی با شلوغی شهر هم هنوز مسافران زیادی اصفهان را برای گذران تعطیلات نوروز انتخاب می‌کنند.

تمامی آن مناره‌ها و گلدسته‌های زیبای مساجد اصفهان به همراه غذاهای سنتی و خوشمزه به راحتی هوش از سر هر مسافری می‌برد.

مکان‌های دیدنی شهر اصفهان: خانه مشروطیت اصفهان، موزه موسیقی اصفهان، کلیسای وانک اصفهان، کاخ چهلستون، سی و سه پل، کاخ هشت بهشت

  • سفر نوروزی به یزد؛ نگین کویر ایران

به نخستین شهر خشتی جهان خوش آمدید! در وصف عظمت و طراحی بی‌نظیر بناهای خشتی در یزد همین بس که تا به الان چندین بار برج ایفل را بازسازی کرده‌اند ولی بناهاب خشتی در یزد با هزاران سال قدمت هنوز بدون یکبار بازسازی هم استوار و پابرجا هستند. این شهر زیبا که در دل کویر رشد کرده است، زیبایی‌های بسیاری برای مسافران خود به نمایش می‌گذارد.طعم و مزه شیرینی‌های یزدی که همیشه زبانزد خاص و عام است. یزد یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار است.

مکان‌های دیدنی و تاریخی یزد: مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، آتشکده بهرام و محله فهادان.

  • سفر نوروزی به گرگان و زندگی در طبیعت بکر!

گرگان یا جرجان فرقی نمی‌کند؛ هیچ‌کدام از این اسم‌ها از طبیعت بکر و دست‌نخورده این شهر کم نمی‌کند. قطعا بعد از سفر به گرگان شما دست خالی به شهر خود بازنخواهید گشت. کدامیک از این نام‌ها برایتان آشناست؟ نان خرمایی؟ قطاب؟ لوزی؟ سرغربیلی؟ حلوا آماج؟ تمام این خوراکی‌های خوشمزه از سوغات گرگان هستند.

تمام هتل‌ها و اقامتگاه‌های گرگان بسیار زیبا و مجهز هستند و هر زمان که از هتل خود بیرون بیایید مستقیم وارد دنیای دیگری می‌شوید. زیبایی گرگان به همراه آب‌وهوای بهاری آن واقعاً توصیف‌نشدنی است.

مکان‌های دیدنی گرگان: جنگل النگدره، دریاچه توشن، روستای زیارت، تپه تاریخی تورنگ، آبشار رنگو و پارک جنگلی ناهارخوران

  • نیشابور؛ شهر فیروزه‌ای ایران! 

اگر اهل شعر و ادب هستید و از فضای عرفانی لذت می‌برید، قطعاً مقصد نوروزی شما باید شهر نیشابور باشد. یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی که آرامشگاه مشاهیر و بزرگان زیادی از شعر و ادب پارسی در آن قرار دارد. آرامگاه عطار، آرامگاه کمال‌الملک، آرامگاه خیام نیشابوری همگی در شهر فیروزه‌ای ایران واقع شده‌اند. زمانی که شما وارد این آرامگاه‌ها می‌شوید و حال‌وهوای بهاری یه همراه موسیقی سنتی که در فضا پخش می‌شود، شما را به دنیای دیگری می‌برد و دیگر گذر زمان را احساس نخواهید کرد.

مکان‌های دیدنی نیشابور: مسجد جامع، قلعه لک‌لک آشیان، دهکده چوبی و بازار سرپوش.

  • سفر به قشم در فصل بهار 

سفر نوروزی به همراه غذاهای جنوبی و خوش عطر و بو؟! بهتر از این نمی‌شود دیگر! با سفر به قشم قطعاً با یک تیر چند نشان می‌زنید. غذاهای خوشمزه، تفریحات آبی، گشت‌وگذار در جاذبه‌های طبیعی و دره ستارگان! اگر به این جزیره زیبا سفر کردید، حتماً یک عکس زیبا در کنار دریا و غروب آفتاب برای خود به یادگار بگیرید یا اینکه یک بسته صدف دریایی از مغازه‌های ساحلی بخرید. علاوه بر این، تجربه دیدن دلفین‌های زیبا و حتی ماهیگیری در آب‌های خلیج فارس را فراموش نکنید.

مکان‌های دیدنی در قشم: جنگل‌های حرا، تنگه چاه کوه، غار نمکدان و دره تندیس‌ها.

  • تور نوروزی چابهار و تجربه بهترین هوای نوروزی

با قدم گذاشتن به نگین استان سیستان و بلوچستان نوروز خود را به‌یادماندنی خواهید کرد. همان اوایل نوروز به این شهر زیبا سفر کنید تا هوا زیادی گرم نشده است به خوبی از زیبایی‌های این شهر لذت ببرید. تالاب صورتی لیپار در این شهر زیبا قرار دارد و شما با دیدن این تالاب از این همه زیبایی شگفت‌زده می‌شوید. شهرهای بندری معمولاً در نوروز زیباتر هستند و آب‌وهوای بهتری هم دارند. پس مقصد امسال چابهار باشد.

مکان‌های دیدنی چابهار: کوه‌های مریخی، اسکله بریس، جنگل حرا، کوه گل‌افشان، باغ‌های میوه و روستای درک.

طبعیت چهار محال و بختیاری - بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی- کوه رودخانه

 

نکته‌های طلایی در سفر نوروزی 

اگر به دنبال لذت‌بردن از سفر نوروزی خود هستید، حتماً به نکات زیر دقت کنید.

  • از پرخوری دوری کنید تا حالتان در سفر بد نشود.
  • لوازم بهداشتی مانند مسواک و حوله را همراه خودتان ببرید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً داروهای موردنیاز خودتان را ببرید.
  • ترجیحاً در سفر از رستوران‌ها و کافه‌های تمیز و باکیفیت غذا تهیه کنید.
  • تا حد امکان از مکان‌های دیدنی هر شهر دیدن کنید تا بعد حسرت نخورید.

 

عید نوروز به کجا سفر کنیم؟ 

اول از همه به این موضوع فکر کنید که هنوز به کدام شهرهای ایران مسافرت نکرده‌اید! کدام شهرها را بیشتر دوست دارید؟ بودجه شما برای سفر نوروزی چقدر است؟ برنامه سفرتان چند روزه است؟

جواب به تمامی این سوالات به شما در انتخاب بهترین شهر کمک می‌کند. در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی پرداختیم. قطعاً انتخاب نهایی بر عهده شماست. اما فراموش نکنید که تنها هدف ما در گردشگران شیراز فقط خلق تجربه‌ای شیرین و لذت‌بخش در سفرهای نوروزی برای شما عزیزان است.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com