گردشگران شیراز لوگو
چابهار عروس سواحل مکران - تور چابهار - گردشگران شیراز

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

چابهار،عروس سواحل مکران: سفری به سرزمین طلوع خورشید

سرفصل های مقاله

بدون توجه به این نکات، سفر به چابهار ممنوع است! 

  • سفر به چابهار با ماشین شخصی فقط بعد از معاینه فنی و اطمینان از عملکرد خودرو امکان‌پذیر است، زیرا کیفیت جاده‌های چابهار بالا نیست!
  • لباس مناسب برای سفر به چابهار در هر فصلی فقط لباس‌های نخی و خنک، عینک آفتابی، کلاه نقاب‌دار و کرم ضدآفتاب است!
  • نظرات مسافران در مورد سفر به چابهار این است که تفریح و گردش در این شهر زیبا بی‌نظیر است، اما هنگام خرید از مغازه‌ها به کیفیت و قیمت کالا بسیار توجه کنید تا کلاه سرتان نرود!
  • بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در طول روز قرار دهید تا شب‌ها بتوانید به خوبی استراحت کنید یا اینکه در ساحل قدم بزنید.
  • اگر به تنهایی سفر می‌کنید، حتماً از گوگل مپ یا راهنمای محلی کمک بگیرید تا در مسیریابی دچار مشکل نشوید!
  • لطفاً تحت هیچ شرایطی شن و ماسه از ساحل‌ها جمع‌آوری نکنید! شن و ماسه سوغاتی نیست و فقط در ساحل زیبا هستند. همچنین مردم محلی روی این موضوع بسیار حساس هستند.
  • بطری آب و خوراکی‌های لازم را در طول بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری در کیف خود به همراه داشته باشید. حتماً به آن احتیاج خواهید داشت.

تور چابهار - گردشگران شیراز

چگونه به چابهار سفر کنیم؟     

برای سفر به این شهر بندری زیبا که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، روش‌های مختلفی وجود دارد و بهترین راه سفر به چابهار نیز فقط با توجه به اولویت‌بندی و انتخاب خودتان مشخص می‌شود. اما قبل از سفر بهتر است تا در مورد تمامی راه‌های سفر به چابهار اطلاعات کافی کسب کنید.

  • سفر به چابهار با ماشین شخصی

اگر به دنبال کشف تجربیات جدید و آزادی‌های بیشتر در طول سفر هستید، سفر با ماشین شخصی به چابهار به شما توصیه می‌شود. زمانی که به تنهایی یا با خانواده و دوستان با ماشین شخصی خود به چابهار سفر می‌کنید، تمام وظایف مانند پیدا کردن هتل، مسیریابی و برنامه بازدید به عهده خودتان است و همزمان آزادی انتخاب و عمل بیشتری هم دارید.

فقط حواستان باشد قبل از سفر یک معاینه فنی کامل برای ماشین انجام بدهید تا با خیال راحت راهی سفر شوید. همچنین شرایط جاده‌های چابهار زیاد مناسب نیست، برای رانندگی در شب و طولانی‌مدت هم یک برنامه مشخص داشته باشید.

  • سفر به چابهار با هواپیما

سفر به چابهار با هواپیما یکی از راحت‌ترین و امن‌ترین روش‌‌ها برای رسیدن به این شهر بندری زیباست. در هنگام سفر با هواپیما دیگر دغدغه شرایط مسیر زمینی نامناسب را ندارید و مدت زمان سفرتان نیز کوتاه‌تر است. هزینه سفر هوایی به چابهار نیز که با توجه به شرایط اقتصادی در هر روز مشخص می‌شود. فقط به این نکته توجه داشته باشید که فرودگاه چابهار در شهر کنارک قرار دارد که از آنجا تا خود بندر چابهار باید یک تاکسی کرایه کنید و حدوداً 50 دقیقه در مسیر هستید.

  • سفر به چابهار با اتوبوس

سفر به چابهار با اتوبوس نیز یکی دیگر از روش‌های سفر به این بندر زیبا و رویایی است. سفر با اتوبوس به افرادی پیشنهاد می‌شود که بیشتر از مسیر طولانی سفر و همراهی با همسفران جدید در یک اتوبوس لذت می‌برند. تورهای مختلف زمینی با اتوبوس به چابهار برگزار می‌شود که از لحاظ اقتصادی دارای هزینه‌های کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری در مقایسه با سایر روش‌ها هستند ولی فقط مسیر رسیدن به چابهار طولانی است. اگر از شهرهای شمالی مانند تهران نیز به چابهار سفر می‌کنید، تقریباً یک روز کامل در مسیر هستید.

تفریحات چابهار - تور چابهار - گردشگران شیراز

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری چابهار چیست؟

یکی از شگفتی‌های چابهار این است که شما با تعداد زیادی از اماکن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و سواحل بی‌نظیر روبرو هستید. باید با توجه به تعداد روزهای سفرتان حتماً برنامه بازدید از این جاذبه‌های توریستی و گردشگری را به شکلی بچینید که حداقل از برترین‌ها دیدن کنید. در ادامه لیستی از برترین‌ جاذبه‌های چابهار را برایتان آورده ایم تا حداقل روند تصمیم‌گیری برایتان راحت‌تر شود.

  • جاذبه‌های طبیعی چابهار

به جرات می‌توان گفت که زمانی که از جاذبه‌های طبیعی چابهار دیدن می‌کنید، واقعاً شگفت‌زده می‌شوید از اینکه طبیعت به این اندازه حیرت‌آور و زیباست.

_ روستای درک: تلفیق کویر و دریا با یکدیگر در نقطه‌ای از کره زمین که دو پدیده طبیعی یکدیگر را در آغوش می‌کشند.

_ جنگل‌های حرا: جنگلی بی‌نظیر با درختانی با ریشه‌های مقاوم در آب شور اقیانوس

_ کوه‌های مریخی چابهار: کوه‌های باعظمت و عجیب‌وغریب که از دل قصه‌ها و سیاره‌های دیگر بیرون آمده‌اند.

_ غارهای بان مسیتی: مجموعه سه تایی از غارهای طبیعی و دست‌کند در روستای تیس که شما را به اعماق تاریکی و توهمات می‌برند.

_ کوه گل افشان: کوهی آتشفشانی که گل‌های سرد را به بیرون می‌‌ریزد. از حفره‌هایی با قطر حدود یک متر حباب‌های گلی به سمت بیرون پرتاب می‌شوند.

_ گورستان جن‌ها: تمام داستان‌های ترسناک و تخیلی در این مکان به واقعیت می‌پیوندد. مردم محلی که این گورستان را با نام جن می‌شناسند، بر این باورند که موجودات غیر انسانی در این مکان خاک شده‌اند.

بهترین زمان سفر به چابهار -تور چابهار - گردشگران شیراز

  • جاذبه‌های تاریخی چابهار

جاذبه‌های تاریخی چابهار به زمان‌ها و دوران‌های متفاوت بازمی‌گردد و در هر دورانی یک بنای تاریخی ارزشمند در این شهر زیبا به یادگار مانده است.

_ قلعه پیروز گت: قلعه‌ای تاریخی متعلق به دوران اشکانیان و ساسانیان که دیوارهای آن عمدتاً از ساروج و تخته سنگ‌های آهکی درست شده است.

_ آرامگاه سید غلام رسول: آرامگاهی تاریخی مربوط به سال 456 هجری قمری که یکی از عارفان زمانه خود به حساب می‌آمده است.

_ موزه محلی چابهار: موزه‌ای تاریخی که متعلق به دوره قاجار است و در زمان گذشته به عنوان محل فرمانداری سابق از آن استفاده می‌شده است. ساختمان این موزه به تنهایی یک اثر تاریخی ارزشمند است.

_ تلگرافخانه انگلیسی‌ها

این ساختمان متعلق به دوران قاجار است و در میان لیست آثار ملی ایران قرار دارد. این تلگرافخانه در زمان گذشته در راستای گسترش ارتباطات بین دو کشور ساخته شد و پس از آن نیز به ساختمان پست تغییر کاربری داد.

  • سواحل و بنادر جذاب چابهار

مکران در اصل به عنوان یک گنجینه تاریخی غنی در میان تمام مناطق ایران به حساب می‌آید. حال با سواحل جذاب در این منطقه آشنا شوید.

_ دریاچه صورتی لیپار

_ ساحل درک

_ ساحل صخره‌ای بریس

_ جاده ساحلی چابهار به بندر گواتر

_ ساحل شب‌تابی بندر تنگ

_ ساحل تیس

_ ساحل لاکپشت‌ها

وسایل لازم برای سفر به چابهار - تور چابهار - گردشگران شیراز

برای سفر به چابهار چند روز لازم است؟   

چابهار به قدری زیباست و مکان‌های تاریخی و گردشگری بسیار دارد که با یک سفر چند روزه فقط بخش کوچکی از زیبایی‌های این بندر زیبا را خواهید دید. بنابراین اگر قصد دارید تا یک دل سیر از جاذبه‌های گردشگری چابهار دیدن کنید، می‌توانید سفر خود را به اندازه دلخواه طولانی کنید. اما در حالت عادی برنامه‌ سفر به چابهار به صورت 4 روزه بسته می‌شود و در این بازه زمانی از گشت مسیر شرقی و گشت مسیر غربی چابهار دیدن می‌کنید.

نکته مهم و طلایی: چابهار یک شهر کوچک و زیباست و مکان‌های گردشگری آن در تمامی قسمت‌های شهر و با فاصله زیاد از مرکز شهر واقع شده است. برای اینکه بتوانید از مدت زمان کوتاه خود در این شهر نهایت استفاده را داشته باشید، بهتر است تا با توجه به مسیر قرارگیری اماکن گردشگری در دو مسیر جداگانه شرقی و غربی از جاذبه‌ها دیدن کنید.

برنامه سفر به چابهار 4 روزه در میان گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است.

جاذبه های گردشگری چابهار - تور چابهار - گردشگران شیراز

بهترین زمان برای سفر به چابهار کدام فصل است؟

چابهار تنها شهر بندری ایران است که در کنار اقیانوس قرار دارد و دارای زیبایی‌های طبیعی بکر و منحصربه‌فردی است که چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. بی‌دلیل نیست که این شهر بندری زیبا لقب عروس سواحل مکران را به خود اختصاص داده است. از لحاظ شرایط آب‌وهوایی نیز به راحتی می‌توان گفت که آب‌وهوا در هر چهار فصل سال معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نام گرفته است.

  • سفر به چابهار در فصل بهار

فصل بهار همراه با ایام تعطیلات نوروز است و چابهار هم مثل سایر شهرها پر از مسافر و گردشگر می‌شود. از طرفی دیگر، در اوایل فصل بهار هنوز هوا زیاد گرم نیست و رطوبت هوا هم چندان اذیت‌کننده نیست. اما از اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور دیگر رطوبت هوا بسیار افزایش پیدا می‌کند و در روز اوج خود حتی به 60 درصد هم می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به چابهار اوایل بهار است.

  • سفر به چابهار در فصل تابستان

در فصل تابستان و با افزایش دما و رطوبت هوا تعداد مسافران به حداقل می‌رسد و چابهار ساکت‌ترین و آرام‌ترین روزهای سال را طی می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که خلوتی شهر مقصد در هنگام تعطیلات برایتان اهمیت دارد و گرمای زیاد شما را اذیت نمی‌کند، فصل تابستان گزینه مناسبی برای سفر به چابهار است.

علاوه بر این، در فصل تابستان و از واخر تیرماه تا اواسط شهریور ماه یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های محلی چابهار به نام جشنواره مونسون برگزار می‌شود که شامل مسابقه شترسواری، رالی خانواده، موسیقی زنده و غذاهای محلی است.

  • سفر به چابهار در فصل پاییز

یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای سفر به چابهار در اصل اواسط فصل پاییز است. با شروع مهرماه دیگر مدارس شروع می‌شود و تعداد گردشگران بسیار کم می‌شود. از طرف دیگر، هوا کم‌کم خنک می‌شود و دیگر خبری از گرما نیست. آب‌وهوای خوب و لذت‌بخش در یک شهر بندری زیبا و خلوت! لذت سفری فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد.

  • سفر به چابهار در فصل زمستان

آب‌وهوا در فصل زمستان در شهرهای سردسیر به شدت سرد و برفی می‌شود و تقریباً گزینه مناسبی برای سفر به حساب نمی‌آیند. اما دقیقاً نقطه برعکس این شرایط را می‌توانید در شهرهای جنوبی تجربه کنید. چابهار در فصل زمستان اندکی سرما و بادهای خنک دارد که سفر را برای شما بسیار لذت‌بخش می‌کند.

دمای هوا در بهمن و اسفند بین 18 تا 25 درجه متغیر است و دیگر رطوبت هوا شما را اذیت نمی‌کند. سفر به چابهار در زمستان بهترین گزینه برای تجربه یک سفر لذت‌بخش و شیرین است.

سواحل چابهار - تور چابهار - گردشگران شیراز

آداب و رسوم و فرهنگ شیرین مردم چابهار چگونه است؟

استان سیستان و بلوچستان با قدمتی بیش از 5 هزار سال سرشار از فرهنگ‌ها و آداب‌و رسوم اصیل و تاریخی است و مردم غیور این استان هنوز هم به فرهنگ اصیل خود پایبند هستند. برخی از مراسم‌های جذابی که می‌توانید با شرکت در آن‌ها به عمق فرهنگ و اصالت مردم این خطه از کشورمان پی ببرید عبارتند از:

  • عید نوروز: جشن و پایکوبی در کوه خواجه و جشن‌های دسته‌جمعی و خانوادگی
  • عید فطر: برگزاری نماز عید فطر در محلی به نام عیدگاه و خوردن شیرینی‌های سنتی
  • عید قربان: برگزاری مراسم عید تا سه روز و تقسیم گوشت قربانی در میان نیازمندان
  • رقص بلوچی: کوپکو، لنکی، سه چایی و دو چایی همگی از رقص‌های سنتی مردم چابهار است.
  • لباس محلی: لباس زنانه محلی یا دوچ یکی از گرانترین و زیباترین لباس‌های محلی زنانه است که دارای سوزن‌دوزی‌های زیبا و بی‌نظیر است.

بهترین غذاهای مححلی چابهار - تور چابهار - گردشگران شیراز

خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی چابهار چیست؟

توصیه ما به شما این است که بدون خوردن غذاهای محلی چابهار این شهر بندری زیبا را ترک نکنید. جذابیت چابهار نه‌ تنها به دلیل مکان‌های گردشگری و تاریخی جذاب بلکه به خاطر غذاهای خوشمزه بندری هم است. بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار عبارتند از:

  • بت ماش: غذایی خوشبو و خوشمزه که از برنج و ماش پخت می‌شود و با رشد سبزی‌های معطر یعنی در اواخر اسفند و اوایل بهار بر سر سفره‌ها می‌آید.
  • تباهگ: این غذای خوشمزه به روش نمک‌سود کردن ورقه‌های گوشت نازک در آب و نمک پخته می‌شود و در کنار برنج سرو می‌شود.
  • دوغ پا: یکی از غذاهای محلی که مانند خورشت قیمه پخته می‌شود ولی در هنگام پخت خورشت به جای آب باید از دوغ استفاده کرد.
  • کراهی میگو: میگو با ادویه‌ها و بزی‌های محلی طبخ می‌شود و یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در میان گردشگران به حساب می‌آید.

ارزانترین تور چابهار - تور چابهار - گردشگران شیراز

هزینه سفر به چابهار چقدر است؟ 

یکی از موضوعات تاثیرگذار در هنگام سفر قطعاً هزینه‌هاست. روش‌های مختلفی برای سفر به چابهار عروس سواحل مکران وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید با بودجه‌بندی خود به یکی از روش‌های ذکرشده در بالا به چابهار سفر کنید و از زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید. علاوه بر این شما می‌توانید ارزانترین تور چابهار را از مجموعه گردشگران شیراز رزرو کنید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور