گردشگران شیراز لوگو
سفر به مالزی سرزمین جاذبه های طبیعی - تور مالزی - گردشگران شیراز
سفر به مالزی سرزمین جاذبه های طبیعی - تور مالزی - گردشگران شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

سفر به مالزی، سرزمینی با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی

سرفصل های مقاله

مالزی پویا و چندفرهنگی، زیبای استوایی جنوب شرقی آسیا است. مالزی کشوری با سنت، طبیعت و مدرنیته، مناره های اسلامی و زیارتگاه های طلاکاری شده چینی است. سفر به مالزی تجربه ای خارق العاده از ترکیب تمام زیبایی هایی با هم است. مالزی، مقصدی است که هم برای سفرهای خانوادگی و هم دوستانه مناسب است. تور مالزی میتواند یک انتخاب مناسب برای تعطیلات نوروزی باشد و یا حتی سفر تابستانه بعدی شما باشد.

 

آشنایی با مالزی

مالزی یک مقصد در سطح جهانی است که دارای تاریخ غنی و غذاهای محلی لذیذ است. این کشور توسط دریای چین جنوبی به دو قسمت تقسیم شده است. مالزی غربی با تایلند هم مرز است، در حالی که مالزی شرقی بخش‌های شمالی جزیره بورنئو را اشغال می‌کند. کوالالامپور پایتخت این کشور و بهترین مقصد برای اهل غذا است. دوستداران هنر نمی خواهند پنانگ را از دست بدهند. لنکاوی و جزیره ردانگ شهرهای تفریحی به سبک اروپایی هستند. صباح در شرق دارای منابع طبیعی غنی است و جزیره سیپادان از نظر بسیاری به عنوان برترین مقصد غواصی در جهان شناخته می شود.

برای بسیاری از انواع فرهنگ ها آماده باشید. در مالزی چند قومیتی وجود دارد و در عین حال عمدتاً اسلامی هستند. شبه جزیره مالزی، اکثریت 69.8 درصد از مسلمانان مالایی این سرزمین را با چینی‌های قومی، هندی‌های تامیل و ده‌ها گروه بومی به‌عنوان orang asli (مردم اصلی) تقسیم می‌کنند. این بدان معنی است که معابد چینی با فانوس قرمز در کنار گوپورام های هندو (دروازه های معبد) و گنبدهای پیازی شکل مساجد پیچیده و مدرن قرار دارند. دعاها به سه زبان اصلی – باهاسا مالزی، ماندارین و تامیل – و به سه دین اصلی: اسلام، تائوئیسم چینی و هندوئیسم خوانده میشوند. تجربه سفر به مالزی را با تیم گردشگران شیراز داشته باشید و صفر تا صد تور خود را به ما بسپارید. تمامی خدمات از جمله رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و غیره را مشاوران تور خارجی گردشگران شیراز برای شما مهیا خواهند کرد.

آداب و رسوم مردم مالزی - تور مالزی - گردشگران شیراز

تعدادی از آداب و رسوم مردم مالزی

  • فرزندان یک خانواده مالایی طبق عرف متعهد هستند که با والدین خود با احترام و اطاعت کامل رفتار کنند. مالایی‌ها با پیروی از شعائر اسلامی، حوالی ظهر در نماز جمعه (جماعت) در مسجد مجاور شرکت می‌کنند.
  • لباس سنتی مالایی طبق قوانین اسلام کاملا محافظه کارانه است. لباس رسمی مالایی برای مردان باجو ملایو است، یک پیراهن آستین بلند و گشاد که روی یک شلوار پوشیده می شود. هنگام رفتن به مسجد برای نماز، کلاه سفیدی به نام کوپیا بر سر می گذارند. یک کلاه مخملی به نام سونگ کوک نیز همراه با لباس رسمی خود همراه با کفش های چرمی پوشیده می شود.
  • از سوی دیگر، زنان باجو کورونگ، تونیک گشادی روی دامن بلند می‌پوشند، که معمولاً از باتیک، ابریشم یا مواد سونگ کیت ساخته می‌شود. برای پوشاندن سر از شالی معروف به سلندانگ استفاده می شود.
  • در طول جشن هاری رایا، مسلمانان روزه یک ماهه ای را به نام رمضان انجام می دهند. روزه با رؤیت ماه نو آغاز می شود و در آخرین شب همان ماه به پایان می رسد. مسلمانان در آن ماه از طلوع تا غروب آفتاب روزه می گیرند.
  • مالایی ها همیشه هنگام غذا خوردن از دست راست استفاده می کنند حتی زمانی که از چنگال و قاشق استفاده می کنند. در واقع همه کارهای خوب با دست راست انجام می شود از جمله در دست گرفتن کتاب مقدس قرآن.

مقاصد معروف مالزی - تور مالزی - گردشگران شیراز

مقاصد معروف در سفر به مالزی

کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است. آب و هوای گرمسیری آن باعث می شود که در تمام طول سال هوا تابستانی باشد. در همه جا پوشش گیاهی سرسبز وجود دارد. طرفداران فضای باز می توانند برای دیدن مناظر طبیعی به غارهای باتو یا ارتفاعات گنتینگ سفر کنند، در حالی که کسانی که مناظر فرهنگی را ترجیح می دهند می توانند از میدان استقلال یا مسجد ملی دیدن کنند. کسانی که اهل تجربه غذاهای جدید هستند میتوانند با طعم غذاهای محلی خوشمزه به خیابان پتالینگ بروند یا در رستوران‌های خوب غذای محلی را امتحان کنند.

جزیره زیبای لنکاوی - تور مالزی - گردشگران شیراز

لنکاوی

جزیره لنکاوی یک استراحتگاه ساحلی شناخته شده است. بسیاری از مالزیایی ها برای تعطیلات به این جزیره می آیند. این مکان نه تنها دارای آب اقیانوس شفاف سبز یشمی رنگ و سواحل مسحور کننده است، بلکه افسانه های اسرارآمیز بسیاری نیز دارد که همه منتظر کشف آن هستند. جزیره لنکاوی همچنین به یک بهشت برای ​​خرید معروف است.

مالاکا

مالاکا در مالزی در تنگه مالاکا واقع شده است. تاریخ این شهر عمیقاً تحت تأثیر سفرهای ژنگ هی به اقیانوس غربی در طول سلسله مینگ قرار گرفت. این کشور به طور متوالی توسط پرتغال، هلند، انگلیس و ژاپن مستعمره شد. بنابراین، سبک معماری در اینجا بسیار متنوع است. در سال 2008، مالاکا و پنانگ با هم به میراث جهانی تبدیل شدند. تمام مغازه ها و اقامتگاه ها در سراسر محله قدیمی شهر متعاقباً به شکوه سابق خود بازگردانده شده اند، بنابراین این شهر تاریخی به موزه ای زنده تبدیل شده است.

جاذبه های مالاکا -تور مالزی - گردشگران شیراز

جورج تاون پنانگ

پایتخت محبوب پنانگ، جورج تاون یک شهر رنگارنگ مالزی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. جورج تاون دومین شهر بزرگ مالزی است. فضای بسیار آرامی را در این شهر خواهید دید و مغازه ها بعد از ظهر باز می شوند. این شهر از نظر معماری غنی است، زیرا چندین ساختمان استعماری زیبا در اینجا وجود دارد. جورج تاون همچنین به خاطر غذاهایش در غرفه های دستفروشان خیابانی، بسیار معروف است.

جاذبه های گردشگری جورج تاون پنانگ-تور مالزی - گردشگران شیراز

ایپو

ایپو پایتخت پراک و سومین شهر بزرگ مالزی است. این شهر بین جورج تاون و کوالالامپور قرار دارد و یک مقصد محبوب برای دوستداران ماجراجویی، هنر، میراث باستانی و معماری است. از کاوش در غارهای آهکی نفس گیر و کایاک سواری در امتداد رودخانه کینتا گرفته تا امتحان قهوه سفید معروف ایپو و قدم زدن در شهر برای یافتن هنرهای خیابانی باشکوه، این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد!

طبیعت بکر ایپو-تور مالزی - گردشگران شیراز

کوچینگ

پایتخت ایالت ساراواک و بزرگترین شهر در جزیره بورنئو،کوچینگ میباشد. کوچینگ شهری متنوع است که فرهنگ های متعددی را در خود جای داده و به عنوان شهری با هویت فرهنگی منحصر به فرد تکامل یافته است. کوچینگ به دلیل وجود هماهنگی نژادی که به دلیل ازدواج های بین نژادی، مدارس چند نژادی، توزیع عادلانه بورسیه تحصیلی و نیروی کار متعادل در شهر حاکم است، به عنوان شهر وحدت توسط بنیاد یک مالزی نیز شناخته می شود.

فرهنگ های متعدد کوچینگ - تور مالزی - گردشگران شیراز

کوانتان

این مکان که در مرکز ساحل شرقی شبه جزیره مالایی قرار دارد، مرکزی برای مسافرانی است که این خط ساحلی محبوب را کاوش می کنند. کوانتان شهری شلوغ با مساجد معماری چشمگیر و سواحل فراموش نشدنی است. در خارج از شهر، دنیایی از شگفتی‌های طبیعی نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را کشف کرد. آبشار سونگای پاندان بزرگترین آبشار چند طبقه در شبه جزیره مالزی است. کمتر از یک ساعت از شهر فاصله دارد و یک نقطه برای شنا و کمپینگ در منطقه حفاظت شده جنگل سونگای پاندان است.

ساحل جذاب کوانتان - تور مالزی - گردشگران شیراز

آیا سفر به مالزی نیازمند اخذ ویزا میباشد ؟

اگر برای سفر به مالزی برنامه ریزی کرده اید، شاید این موضوع برایتان سوال بوده است که آیا سفر به مالزی برای گردشگران ایرانی نیازمند اخذ ویزا میباشد و یا خیر؟! پاسخ این سوال اینگونه است:

اگر قصد دارید به مالزی سفر کنید و مدت زمان اقامت شما در این کشور کمتر از 14 روز است، شما نیاز به اخذ ویزا نمی باشید. اما، اگر دوست دارید بیش از 14 روز در مالزی اقامت داشته باشید، باید از قبل ویزا توریستی مالزی را که مدت اعتبار آن 2 ماه میباشد را اخذ کرده باشید. اخذ ویزا مالزی کار دشواری نیست و شما میتوانید به راحتی مراحل اخذ آن را به تیم گردشگران شیراز بسپارید و با خیال راحت برای سفر خود به مالزی برنامه ریزی کنید.

سفر به مالزی در نوروز

یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تعطیلات نوروز، مالزی میباشد. یک پیشنهاد محبوب برای تور مالزی، ترکیب کوالالامپور و لنکاوی است. علاوه بر زیبایی های این دو نقطه از مالزی، دسترسی آسان آن نیز بر محبوبیت آن افزوده است. چرا که، شما به راحت با یک پرواز به مدت یک ساعت میتوانید از کوالالامپور به لنکاوی سفر کنید. برای رزرو تور مالزی نوروز 1403 میتوانید با مشاوران تور خارجی گردشگران شیراز در ارتباط باشید.

سفر به مالزی به صورت تور و یا انفرادی

سفر به مالزی به همراه تور و یا انفرادی یک انتخاب شخصی میباشد. اگر علاقه مند به معاشرت و وقت گذراندن با دیگران و تجربه های جدید هستید سفر به همراه تور از هر نظر جذاب تر مباشد. تور مالزی میتواند این امکان را به شما بدهد که بهترین جاذبه ها و تفریحات را را در برنامه سفر خود جای دهید بدون نگرانی از شرایط و مسائل پیش رو. اما سفر به صورت انفرادی نیز یک سبک سفر است که کلیه زمان و برنامه های سفر بستگی به خودتان دارد. تیم گردشگران به شما برای هر کدام از این انتخاب ها کمک خواهد.

تفریحات کوالالامپور

تفریحات کوالالامپور - تور مالزی - گردشگران شیراز

آکواریا K L C C

بیش از 5000 حیوان ساکن خشکی و آب در اینجا وجود دارد. آکواریوم بسیار هوشمندانه طراحی شده است. این آکواریوم شما را با انواع مختلف دنیاهای دریایی، جنگل، صخره مرجانی و اقیانوس آشنا می کند. اینجا حیواناتی مانند پیرانا، کوسه، مارماهی، ستاره دریایی، سمور دریایی، ماهی خاری را پوشش می دهند.

محله چینی ها

در محله چینی ها یک چین کوچک را در کوالالامپور تجربه خواهید کرد. محبوب ترین خیابان بازار جالان پتالینگ در محله چینی ها بهترین محصولات را با نرخ های ارزان دارد. بازار معمولاً در اواخر شب بسته میشود. محله چینی ها بهترین زندگی شبانه را با جنب و جوش فراوان دارد. همچنین دارای معبد Kuan Ti است که به بت چینی ها اختصاص داده شده است.

مرداب سان وی

این پارک آبی عظیم، بیش از 80 هکتار است. اگرچه از نظر فنی بخشی از شهر پتالینگ جایا است، اما عملاً همه با آن به عنوان یک جاذبه کوالالامپور برخورد می کنند. 

برج های دوقلو پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی کوالالامپور هستند. برج های کرومی و فولادی 88 طبقه در طبقات 41 و 42 (175 متر بالاتر از سطح خیابان) توسط پل اسکای بریج به طول 58 متر و دو طبقه به هم می پیوندند. بازدید از پایتخت مالزی که برج های دوقلو کوالالامپور به عنوان جواهرهای آن شناخته می شود، کامل نیست مگر اینکه از این آسمان خراش ها دیدن کرده باشید.

غارهای باتو

غارهای باتو یک تپه آهکی با قدمت 400 میلیون سال است که معبدی 100 ساله در آن گنجانده شده است. بیشتر به عنوان نقطه کانونی جشنواره سالانه هندو تایپوسام شناخته می شود. این جشن هزاران بازدیدکننده را به خود جلب می کند که برای دیدن منظره رنگارنگ فداییان می آیند که با حمل کاوادی ها (قاب هایی) با تزئینات تزئین شده همراه با قلاب ها و سیخ های فلزی مختلف که برای سوراخ کردن پوست، گونه ها و زبان استفاده می شود، به ادای احترام می پردازند.

جالان الور

جالان الور اساساً نواری از رستوران‌های چینی با غذاهای دریایی است و دارای تهویه مطبوع در بوکیت بینتانگ است. دو طرف این پیاده‌روی 250 متری با دکه‌های دستفروشی با میزها و صندلی‌های پلاستیکی که در پیاده رو قرار گرفته، پوشیده شده است. جذابیت این مکان به این است که میتوانید غذاهای خیابانی ارزان قیمت مالزی را امتحان کنید و یک تجربه جدید را کسب کنید.

تفریحات لنکاوی

تفریحات لنکاوی - تور مالزی - گردشگران شیراز

اسکای بریج لنکاوی – پل آسمان لنکاوی

پل آسمان لنکاوی یک پل عابر پیاده منحنی به طول 125 متر است که منظره ای مهیج و گاهی وحشتناک از سرسبزی Gunung Mat Cincang، آبشار تلاجا توجوه و چندین جزیره اطراف لنکاوی را ارائه می دهد. در ارتفاع 700 متری از سطح دریا، تنها از طریق ایستگاه آخر تله کابین لنکاوی قابل دسترسی است. این پل مستحکم می تواند تا 250 نفر را همزمان در خود جای دهد. مجهز به نرده های فولادی دوتایی، توری سیمی محصور شده و 2 سکوی مثلثی شکل است که می توانید در آن استراحت کنید و از نسیم خنک لذت ببرید.

داتاران لنگ (میدان عقاب)

داتاران لنگ، که به نام میدان عقاب نیز شناخته می‌شود، مجسمه‌ای با ارتفاع 12 متر از یک عقاب است که آماده پرواز است. این مجسمه بر روی یک سکوی مرتفع در کوآه به نمایش گذاشته شده است. این مکان دیدنی برجسته فقط 5 دقیقه پیاده تا اسکله کوآه، مرکز خرید جتی پوینت و همچنین رستوران‌های متعدد و فروشگاه‌های مختلف فاصله دارد.

تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی شما را با 15 دقیقه سواری به بالای گونونگ ماشینچانگ می برد. در طول مسیر، می‌توانید از مناظر خیره‌کننده جنگل‌های بارانی، جزایر و آبشارهای سرسبز لنکاوی لذت ببرید. سفر از دهکده شرقی شروع می شود، جایی که از چندین ایستگاه مجهز به سکوهای دید در هوای آزاد عبور خواهید کرد.

آبشار هفت چاه (تلاگاه توجوه)

نزدیک به بالای پل آسمان، آبشار هفت چاه قرار دارد. چشمگیرترین آبشار جزیره نام خود را از هفت دریاچه ای که پاییز در سطوح مختلف ایجاد می کند گرفته است. چند مسیر مختلف وجود دارد که می توانید برای رسیدن به آبشار بروید، بسته به اینکه پیاده روی کوتاه تر یا طولانی تر را ترجیح می دهید، میتوانید انتخاب کنید. اما اگر نمی توانید به آبشار برسید، میتوانید آن را از تله کابین در مسیر بالا ببینید.

هنر سه بعدی در بهشت ​​لنکاوی

هنر سه بعدی در بهشت ​​لنکاوی دارای بیش از 200 اثر هنری چشمگیر است که هنگام عکاسی تقریباً واقعی به نظر می رسند. این ساختمان 3 طبقه یکی از بزرگترین موزه های هنر سه بعدی در مالزی است. این موزه منحصر به فرد در کنار تله کابین نمادین لنکاوی در دهکده شرقی قرار دارد. دارای 9 بخش تعاملی، از جمله توهم نوری، آبی، سافاری، فانتزی، کلاسیک، قلعه ها، مناظر، مناطق مصری و مالزیایی است.

سفر به مالزی در نوروز - تور مالزی - گردشگران شیراز

سفر به مالزی در ماه رمضان

ماه رمضان یک ماه مهم برای تمام مسلمانان سراسر جهان است. حتما برای شما این سوال پیش آمده که آیا سفر به مالزی در ماه رمضان در صورتی که روزه نباشید برای شما سخت خواهد بود یا خیر؟ پاسخ اینگونه است: که مردم مسلمان مالزی با همدلی و مهربانی هر چه بیشتر از شما در کشور خود پذیرایی میکنند و ماه رمضان مانع این پذیرایی از شما نخواهد بود. تمام رستوران ها و غرفه ها در این ماه به نحو احسنت به کار خود ادامه میدهند تا گردشگرانی که از این کشور بازدید میکنند احساس ناراحتی نداشته باشند.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com