گردشگران شیراز لوگو

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

نکاتی که باید قبل از سفر به دبی بدانید

سرفصل های مقاله

دبی یکی از شهرهای مدرن و گران ایالت متحده عربی می باشد که سالانه مسافران و افراد زیادی برای تفریح و گردشگری به این شهر سفر می کنند . پس اگر قصد سفر به این شهر جذاب و لاکچری را دارید یک سری نکات را باید قبل از سفر به دبی بدانید. در این مقاله با گردشگران شیراز همراه باشید تا به بررسی آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید بپردازیم .

بهترین زمان برای سفر به دبی

همانطور که میدانید دبی دارای آب و هوای بسیار گرم می باشد و بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل پاییز و زمستان است که هوا بسیار مطبوع می باشد و خبری از گرمای طاقت فرسا نیست . اما اگر می خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید و هزینه های سفر خود را کاهش دهید، فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. زیرا به دلیل گرمایی که در این فصل ها وجود دارد هزینه هتل و تورهای دبی کمتر خواهد بود. در ادامه نکاتی که باید قبل از سفر به دبی بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد.

●       به همراه داشتن پول رایج دبی

پول رایج در دبی برای نکاتی که باید قبل از سفر به دبی بدانید با واحد درهم امارات AED- گردشگران شیراز

شاید از خود بپرسید که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ به طور کلی با توجه به اقتصاد کشور ما، بهتر است با خود دلار ببرید و سپس در آنجا آن را به درهم تبدیل کنید. به همراه داشتن پول رایج این کشور یعنی درهم امارت می تواند کارهای شما را بسیار راحت کند . با توجه به اینکه دزدی در این شهر بسیار کم دیده می شود باز هم سعی کنید مقدار زیادی پول نقد را به همراه خود حمل نکنید.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: بازارهای معروف دبی

 

●       ممنوعیت دارویی در دبی

در دبی قوانین خاصی وجود دارد و قوانین سختگیرانه ای برای انواع قرص های روانگردان و مخدر وجود دارد. پس هنگام سفر به این شهر داروهای مسکن و آرام بخش حاوی کدئین را بدون نسخه پزشک به همراه نداشته باشید چون امکان دارد به دلیل همراه داشتن همین چند قرص استامینوفن ساده جریمه شوید. سعی کنید در صورت همراه داشتن دارو نسخه پزشک را به همراه داشته باشید و داروهای خود  را از داروخانه های دبی تهیه کنید.

●       مواد مخدر و مشروبات الکلی

مصرف مشروبات الکلی در دبی غیر مجاز نیست و الکل در رستوران ها و هتل و… وجود دارد. اما در صورتی که فرد مست باشد نباید در مکان های عمومی ظاهر شود و اگر کسی از بار و یا کلاب های شبانه  بیرون می آید باید سریعا تاکسی بگیرد و به محل اقامت خود بازگردد. در غیر این صورت منجر به بازداشت و پرداخت جریمه خواهد شد .

در مورد مواد مخدر نیز باید بگوییم که مصرف و حمل مواد مخدر در دبی به شدت غیرقانونی می باشد و در  صورت استفاده و حمل آن به 4 سال زندان محکوم خواهید شد. پس این مورد اصلا ارزش ریسک کردن را نخواهد داشت و اگر مراقب نباشید تعطیلات شما ممکن است خراب شود . با اطلاع از این نکات قبل از سفر خود ، سفری راحت و بدون ریسک را برای خود رقم بزنید.

دبی قوانین سختی در مورد واردات، صادرات و مصرف دارو دارد. از دیگر نکاتی که باید قبل از سفر به دبی بدانید، دانستن این قوانین قبل از سفر به دبی بسیار مهم است، زیرا نقض آنها می تواند منجر به مجازات های جدی، از جمله جریمه های سنگین، حبس و حتی اخراج از کشور شود.

داروهای ممنوعه:

  • مواد مخدر: تمام مواد مخدر غیرقانونی، از جمله حشیش، کوکائین، هروئین، مت آمفتامین و اکستازی در دبی ممنوع است.
  • داروهای روانگردان: بسیاری از داروهای روانگردان، از جمله آمفتامین، باربیتورات ها، بنزودیازپین ها و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای در دبی ممنوع هستند.
  • داروهای مسکن: برخی از داروهای مسکن، مانند کدئین، ترامادول و اکسی کدئین، در دبی فقط با نسخه پزشک مجاز هستند.
  • داروهای ضد درد: برخی از داروهای ضد درد، مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، در دبی بدون نسخه در دسترس هستند، اما مقادیر زیادی از این داروها ممکن است ممنوع باشد.

داروهای مجاز با نسخه پزشک:

  • داروهای ضد افسردگی: برخی از داروهای ضد افسردگی، مانند داروهای SSRI و SNRI، در دبی با نسخه پزشک مجاز هستند.
  • داروهای ضد اضطراب: برخی از داروهای ضد اضطراب، مانند بنزودیازپین ها، در دبی با نسخه پزشک مجاز هستند.
  • داروهای ضد روان پریشی: برخی از داروهای ضد روان پریشی، مانند کلوزاپین و هالوپریدول، در دبی با نسخه پزشک مجاز هستند.

●       توجه به قوانین رانندگی

همانطور که میدانید در دبی ماشین های لاکچری زیادی وجود دارد و بسیاری از افراد هنگام مسافرت به این شهر، عاشق اجاره ماشین های لاکچری و گشت در شهر هستند. پس در صورت اجاره ماشین، هنگام رانندگی قوانین را رعایت کنید و در ترافیک ها بسیار مراقب باشید.

●       استفاده از اتوبوس های گردشگری دبی

تصویری از اتوبوس های گردشگری در دبی - گروه مسافرتی گردشگران شیراز

هزینه تاکسی ها در دبی بسیار زیاد می باشد و شما می توانید برای گردش در شهر از اتوبوس های دو طبقه ای که از دو مسیر کنار ساحل و در سطح شهر حرکت می کنند استفاده کنید. همچنین این اتوبوس ها در سایر مکان های دیدنی این شهر توقف می کنند که برای استفاده از آن ها کافیست بلیط مخصوص این اتوبوس ها که به صورت یک روزه موجود هستند را خریداری کنید.

 

مرتبط با مطلبی که می خوانید: تفریحات شبانه در دبی

 

●       به همراه داشتن شارژر وسایل برقی در سفر به دبی

در هنگام سفر به دبی به یاد داشته باشید که برای شارژ کردن لپ تاپ ، گوشی و سایر وسایل الکترونیکی خود، که باید به برق شهری متصل شوند مبدل سه شاخه به همراه داشته باشید. زیرا پریزهای برق دبی سه شاخه هستند که می بایست قبل از سفر به این نکته توجه کنید که در آنجا دغدغه شارژ وسایل خود را نداشته باشید.

●       پوشش مناسب در سفر به دبی

دبی در برابر انواع پوشش ها سخت گیر نمی باشد و شما می توانید در کنار ساحل با هرگونه پوششی که دوست دارید باشید. اما بهتر است در مکان های عمومی برای احترام به مردم این شهر از پوشش مناسب استفاده کنید که هم خود و دیگران احساس راحتی کنید.

به عبارت دیگر دبی شهری مذهبی است و انتظار می‌رود بازدیدکنندگان هنگام بازدید از مکان‌های عمومی مانند مساجد و مراکز دولتی لباس‌های پوشیده بپوشند. این بدان معناست که هم مردان و هم زنان باید شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانند. لباس‌های شفاف، تنگ یا تاپ‌کراپ نیز نامناسب است.

در اینجا چند نکته خاص در مورد آنچه در دبی باید بپوشید، آورده شده است:

  • زنان: لباس‌های بلند مانند لباس‌های ماکسی، دامن‌های بلند یا شلوار توصیه می‌شود. تاپ‌ها باید آستین‌های کوتاه یا بلند داشته باشند و یقه‌های عمیق یا یقه‌های یقه‌دار نداشته باشند. می‌توانید روسری یا شال بپوشید، اما اجباری نیست.

قوانین مربوط به پوشش زنان در دبی - گروه مسافرتی گردشگران شیراز

  • مردان: شلوار و پیراهن یا تی شرت مناسب هستند. شورت و تاپ بدون آستین معمولاً در مکان‌های عمومی مناسب نیستند.

تصویری از پوشش مردان در اماکن عمومی دبی - آژانس مسافرتی گردشگران شیراز

  • کودکان: کودکان باید لباس‌های مشابه بزرگسالان بپوشند. لباس‌های شلوارک و تاپ برای کودکان خردسال اشکالی ندارد، اما باید متواضع باشند.

البته، همیشه استثناهایی برای این قوانین وجود دارد. به عنوان مثال، اگر در یک استراحتگاه ساحلی هستید، ممکن است بتوانید لباس‌های شنا را در استخر یا ساحل بپوشید. و اگر به یک رویداد خاص دعوت شده‌اید، میزبان ممکن است کد لباس خاصی را مشخص کند. با این حال، به طور کلی، بهتر است هنگام بازدید از دبی لباس‌های پوشیده بپوشید تا از احترام گذاشتن به فرهنگ محلی اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که باید هنگام بسته‌بندی لباس برای سفر به دبی به خاطر داشته باشید:

  • از مواد سبک و هواکش استفاده کنید. آب و هوا در دبی می تواند گرم و مرطوب باشد، بنابراین می خواهید لباس هایی بپوشید که راحت و خنک بمانند.
  • از رنگ های روشن خودداری کنید. رنگ های روشن می توانند در نور خورشید خیره کننده باشند.
  • یک روسری یا شال با خود ببرید. این می تواند برای پوشاندن شانه های شما یا استفاده به عنوان روسری در صورت بازدید از مسجد مفید باشد.
  • کفش های راحت بپوشید. شما به احتمال زیاد پیاده روی زیادی انجام خواهید داد، بنابراین می خواهید کفش های راحت بپوشید.

با دنبال کردن این نکات ساده، می توانید مطمئن شوید که در سفر بعدی خود به دبی لباس مناسب را خواهید پوشید.»

●       ماه رمضان در دبی

همانطور که میدانید، اکثریت مردم دبی مسلمان هستند. اگر قصد سفر به این شهر را در زمان ماه رمضان دارید، باید به این نکته توجه کنید که خوردن و آشامیدن برای مسلمان ها و غیر مسلمان ها در ملاء عام غیر مجاز می باشد . البته بسیاری از رستوران ها در طول روز باز می باشند و محیطی برای غذا خوردن مردم به خصوص مسافران در طول روز در نظر گرفته شده است. پس اگر در ماه رمضان قبل از غروب آفتاب در بیرون از محل اقامت خود و در مکان های عمومی غذا بخورید یا به شما تذکر داده می شود و یا باید جریمه کوچکی را بپردازید.

قوانین مربوط به ماه رمضان در دبی - گردشگران شیراز

ماه رمضان از جمله جذاب ترین زمان ها برای سفر به دبی خواهد بود. در زیر یک سری از قوانین دبی در ماه رمضان را برایتان آورده ایم:

  • هرگونه رفتار تهاجمی.
  • رقصیدن یا پخش موسیقی در مکان عمومی، اما می‌توانید با هدفون به موسیقی گوش دهید.
  • پوشیدن لباس نامناسب در مکان عمومی.
  • فحاشی، زیرا کفرگویی در ماه رمضان بسیار توهین‌آمیز تلقی می‌شود.
  • رد کردن هدیه یا دعوت برای شرکت در افطار.

●       تهیه سیم کارت

به صورت کلی در امارات متحده عربی و شهر دبی دو اپراتور تلفن همراه اتصالات (Etisalat) و دو (Du) وجود دارد که آنتن دهی قوی‌تری دارند و گردشگران از هر دو آن راضی بودند. برای استفاده از این سیم کارت ها می‌توانید با هزینه‌ای بین 55 تا 110 درهم یکی از این دو سیم‌کارت‌ها را خریداری کنید. همچنین سیم‌کارت‌های توریستی اتصالات نیز تقریباً 105 درهم است که میتواند برای مدت زمانی که از تور دبی لذت میبرید کافی باشد.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: برج خلیفه دبی

 

خرید بلیط چارتر دبی ، سفر ارزان به دبی

برای کاهش هزینه های سفر خود به دبی بهتر است به فکر خرید بلیط چارتر دبی باشید. معمولا شرکت های چارتر کننده در مسیرهای پرطرفدار مانند دبی، برای مدت معین بلیط هواپیما را اجاره (چارتر) می کنند و با توجه به تعداد متقاضی قمیت بلیط چارتر را تعیین می کنند. پس در زمان هایی که تعداد مسافران به این شهر کمتر می باشد، می توانید بلیط چارتری را با نصف قیمت خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت تور دبی و مشاهد تورهای آف خورده و لحظه آخری به گروه گردشگران شیراز سر بزنید.

خدمات گروه گردشگران شیراز شامل چه چیزهایی می باشد ؟

  • بلیط رفت و برگشت با هواپیما
  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی
  • رزرو هتل
  • گشت درون شهری
  • بیمه مسافرتی
  • تور لیدر

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور