گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

مدیریت تأخیر پرواز ها

سرفصل های مقاله

در این مقاله با گردشگران شیراز همراه باشید مدیریت تأخیر پرواز ها . شرایطی را در نظر بگیرید که برای یک سفر هیجان انگیز برنامه ریزی کرده اید، یا این که برای یک سفر کاری و سخنرانی و کنفرانس یک برنامه ریزی طولانی مدت انجام داده اید، یا حتی پس از مدت ها انتظار برای دیدن عزیزانتان، تصمیم گرفته اید به دیدن شان بروید، اما متوجه می شوید که پرواز شما دچار تأخیر و یا حتی کنسلی شده است. پس بنابر این برای این که بدانید در این شرایط چطور مدیریت بحران کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

*رزرو خود را هر چه سریع تر تهیه کنید در مقاله مدیریت تأخیر پرواز ها

هنگامی که تصمیم قطعی برای زمان سفر خود گرفتید، بلیط هواپیما را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید که هم صندلی شما حفظ شود و هم این که در صف معطل نشوید.

* حتما جهت دریافت گزارش های فرودگاه ثبت نام کنید

حتما برای دریافت اطلاعات و هر گونه تغییر در برنامه های فرودگاه ثبت نام کنید؛ بدین شکل خبرها در همان لحظه برای شما ارسال می شوند؛ با داشتن این اطلاعات می توانید اگر به شما تأخیر یا کنسلی اعلام کردند، در کمترین زمان ممکن مجددا برنامه ریزی خود را داشته باشید.

* قبل از این که به فرودگاه بروید، وضعیت پرواز را چک کنید

برای بررسی وضعیت پرواز، به دو صورت می توانید عمل کنید. روش اول این است که با فرودگاه تماس بگیرید. روش دوم این است که بصورت آنلاین از طریق سایت های موجود شماره پرواز را بررسی کنید. اگر در بررسی آنلاین متوجه تأخیر شدید، برای کسب اطلاعات بیشتر حتما با فرودگاه تماس حاصل کنید.

* حتما شرایط آب و هوا را مد نظر قرار دهید

شرایط بد آب و هوایی یا حتی شرایط بد جوی، ممکن است بر زمان پرواز تأثیر گذار باشد و نه تنها ممکن است موجب تأخیر شود، ممکن است موجب کنسل شدن پرواز هم بشود. بنابراین سعی کنید از شرایط آب و هوایی اطلاعات لازم را کسب کنید.

* حق و حقوق خود را بعنوان مسافر بدانید در مقاله مدیریت تأخیر پرواز ها

هر کدام از شرکت های هواپیمایی قوانین مخصوصی در راستای حقوق مسافرین دارند. بنابراین حتما از حق و حقوق خود اطلاعات و آگاهی لازم را کسب کنید. جهت دریافت اطلاعات در این زمینه، می توانید با بخش خدمات مشتریان آن شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. در حالت معمول، ایرلاین ها مسئولیت بدی آب و هوا، آشوب ها و اعتصابات کارکنان را بر عهده نمی گیرند، چراکه این موارد از کنترل آن ها خارج می باشد.

* در این مقلاله مدیریت تأخیر پرواز ها می خوانیم : پرواز های اتصالی حتما شرایط پرواز های بعدی را با وجود تأخیر بوجود آمده از طریق آژانس چک کنید

اگر که پرواز های کانکشن (پرواز های اتصالی) داشتید، حتما در مورد تأخیر و تأثیر آن بر پرواز خود،  همچنین شرایط بار و وضعیت مجاز حمل بار از نماینده ی آژانس رزرو کننده اطلاعات مورد نیاز را درخواست کنید. اگر تأخیر بوجود آمده بر پرواز یا پرواز های بعدی نیز تأثیر بگذارد، باید مجددا رزرو بگیرید. گفتنی است که شرکت های هواپیمایی مختلف هر کدام شرایط و فرآیند متفاوتی در خصوص بار موقع کنسل شدن یا تأخیر داشتن پرواز دارند.

* در مقاله مدیریت تأخیر پرواز ها ” پرواز را دوباره رزرو کنید یا درخواست بازپرداخت دهید

اگر شما میخواهید که بلیط خودتان را مجددا با همان ایرلاین رزرو نمایید، نماینده ی آن ها موظف است که شما را برای بهترین انتخاب راهنمایی کند. در عین حال اگر هم بخواهید که با شرکت هواپیمایی دیگری سفر کنید، می توانید درخواست استرداد وجه خود را به آنها اعلام کنید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Maryam
5 سال قبل

Jaleb bood mamnoon. Kheyli nokate khoobi bud

محمد
5 سال قبل

جالب بود واقعا این موضوعی هست که نیاز به مدیریت داره و دونستن این نکات خیلی واجبه. ممنون از مطالب خوب شما

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com