گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

دهکده فیل های پاتایا

سرفصل های مقاله

برای یک روز صاحب فیل باشید در مقاله دهکده فیل های پاتایا

یکی از جاذبه های دیدنی و متفاوت در تایلند، دهکده فیل ها نام دارد که مانند جنگلی درون شهر پاتایا قرار گرفته است. البته یک پناهگاه دیگر برای فیل ها نیز در این شهر کوچک قرار دارد.در گذشته همه این فیل ها در جنگل های تایلند برای جابجایی الوار به کار گرفته می شدند؛ اما حالا که سنشان بالا رفته، به این مکان منتقل شده اند تا در محیطی آرام سال های پایانی عمر خود را سپری کنند. بازدید کنندگان در این دهکده امکان آن را دارند که زندگی روزمره فیل ها را دنبال کنند، به آنها غذا بدهند و اگر ترس از ارتفاع و البته فیل ها بر آن ها غلبه نکند، مدتی را نیز سوار بر فیل ها در طبیعت زیبای اطراف دهکده گشت بزنند.

دهکده فیل های پاتایا

فیل نماد کشور تایلند

فیل برای تایلندی‌ها بسیار مقدس است و به همین خاطر تایلندی‌ها اهمیت زیادی برای فیل‌ها قائل هستند و سعی می‌کنند از آنها محافظت کنند. یکی از صنایع دستی جالبی که در تایلند در میان اکثر مجسمه‌ها به چشم می‌خورد، مجسمه‌های کوچک و بزرگ فیل است. تایلندی ها این مجسمه‌ها به با جنس‌های مختلف (چوب یا فلز) را به عنوان نماد کشور خود به عنوان سوغاتی به گردشگران می‌فروشند. خود مردم تایلند هم دست کم یک مجسمه فیل به عنوان نماد سرزمینشان در خانه‌هایشان دارند.

فیل سواری مسافران

برای این فیل سواری کجاوه هایی روی فیل ها قرار داده اند که شامل دو جایگاه می شود. بازدید کنندگان در حین فیل سواری شان به مکانی به نام خانه ابریشمی می رسند و توقفی در آنجا خواهند داشت.

موتور چهارچرخ

یکی از تفریحات جذابی که در دهکده فیل ها برای مسافران در نظر گرفته شده، راندن موتور چهارچرخ است. از این موتورها با عنوان ای تی وی (ATV) نیز یاد می کنند.

دهکده فیل های پاتایا

ارابه سواری با گاو

ارابه یکی از وسایل نقلیه قدیمی در کشور تایلند است و مسئولان دهکده فیل ها امکان ارابه سواری با گاوهای نر را فراهم کرده اند که با نام اوکس کارت شناخته می شود.

رفتینگ

مسئولان دهکده فیل ها، میهمانان پارک را به دریاچه ای نزدیک دهکده می برند و با قایقی بزرگ و زیبا، امکان گشت و گذار درون دریاچه را برایشان فراهم می آورند.

در این مکان بازدید کنندگان امکان این را دارند که به گربه ماهی های درشت غذا بدهند و همچنین از طبیعت اطراف لذت ببرند. علاوه بر باغ وحش کوچک دهکده فیل ها، در فضای آزاد هم حیوانات مختلفی نگهداری می شوند که از جمله می توان به غاز ها، قو ها، میمون های درازدست، گربه ماهی ها، طاووس، گوزن و … اشاره کرد. این حیوانات هم از دیدنی های جذاب دهکده فیل ها هستند. همچنین برای عاشقانی که خواستار یک آلبوم عکس عروسی همه چیز تمام هستند، دهکده فیل ها پیشنهاد ویژه ای دارد؛ چطور است که به اینجا بیایید و کنار فیل ها و دیگر حیوانات دهکده در طبیعتی سرسبز و زیبا عکس هایتان را به ثبت برسانید؟!

این هم یکی از امکانات جالب و جذاب دهکده فیل هاست که توجه بسیاری از زوج ها را جلب می کند و آن ها را وسوسه می کند تا آلبوم عروسی شان را در کنار فیل ها تکمیل کنند.

خانه ابریشمی دهکده فیل هادر مقاله دهکده فیل های پاتایا

در بخشی از دهکده فیل های پاتایا کرم های ابریشم به صورت سنتی پرورش داده می شوند و درختان توت در اطرافش به چشم می خورد. اینجا پارچه های ابریشمی تولید می شود و به بازدید کنندگان فرصت آن را می دهند تا فرآیند تولید این پارچه ها را تماشا کنند و حتی دستی بالا بزنند و در این کار مشارکتی داشته باشند. البته خانه ابریشم مکان مناسبی هم برای خرید سوغاتی است. پس از بازدید خانه ابریشم مراجعه کنندگان به باغ برگشته و با میوه های فصلی پذیرایی خواهند شد. همچنین نمایش های جالبی را برای بازدید کنندگان ترتیب داده اند که چگونگی استحمام فیل ها، نحوه آموزش آنها و نمایش مهارت های فیل ها در عملیات جنگلبانی از دیگر جاذبه های گردشگری پاتایا و این دهکده است.

چگونه به دهکده فیل‌ها برویم

شما برای ورود به دهکده فیل‌ها باید هزینه‌ای برابر با 2000 بات تایلند پرداخت کنید. شاید این مبلغ کمی زیاد باشد، اما مطمئن باشید که این مبلغ ارزش بازدید از دهکده فیل‌ها را خواهد داشت. البته قیمت‌های متفاوتی برای ورودی بسته به پکیج گشت خریداره شده وجود دارد؛ اما این مبلغ در نهایت 2000 بات خواهد بود و ممکن است بتوانید پکیجی با قیمت پا:یین‌تر هم پیدا کنید. ساعات بازدید از این دهکده همه روزه از ساعت 8:30 صبح شروع می‌شود و در ساعت 6 بعد از ظهر پایان میابد. معمولا ساعت 12 ظهر شلوغ‌ترین ساعت بازدید از دهکده فیل‌ها است؛ پس اگر شلوغی را دوست ندارید و به دنبال بازدیدی آرام از فیل‌ها هستید، بهتر است ساعت دیگری را برای بازدید انتخاب کنید. فراموش نکنید که شما برای بازدید کامل از این دهکده حداقل 3 ساعت زمان نیاز دارید. دهکده فیل‌ها در جنوب پاتایا در نزدیکی خیابان سوخومیت قرار دارد و شما می‌توانید با تاکسی به راحتی به این دهکده بروید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com