گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با غذاهای اسپانیایی

سرفصل های مقاله

معروف ترین غذاهای اسپانیا

در این مقاله به غذاهای لذیذ و خوردنی که میتوانید در اسپانیا میل کنید می پردازد. یکی از جالب انگیز ترین اتفاقات سفر امتحان کردن غذاهای آن کشور است. غذاهای محلی و معروف که بسیار با آنچه در کشور خود خورده اید متفاوت است و بسیار فرق میکند. در این مقاله جذاب با ما همراه باشید. گروه مسافرتی گردشگران ارائه کننده تورهای لوکس و جذاب به مقصد اسپانیا و شهرهایش میباشد. با ما باشید.

گوشت خرد شده

غذا در اسپانیا

ژامبون یکی از غذاهای پر طرفدار اسپانیا است. بسیار معروف است و همه برای خوردن آن دست و پنجه نرم می کنند. اسپانیایی ها در پخت و پز ژامبون بسیار حرفه ایی هستند. و کار کردن با گوشت در اسپانیا هنر محسوب میشود. پس اگر به اسپانیا سفر کردید، ژامبون را حتما امتحان کنید. در کنار ژامبون شما میتوانید سبزیجات پخته ، تخم مرغ را هم میل کنید . کاملا سلیقه اییست.

Croquetas  کروکتاس

غذا در اسپانیا

در اسپانیا غذای بسیار راحت و انگشتی سرو میشود به نام کروکتاس. این غذا در کل رستوران های اسپانیا یافت می شود. ولی با دستورات مختلف و سلیقه های طبخی متفاوت. اما اصل این غذا با گوشت ژامبون و نوعی ماهی تازه به نام کلدفیش درست میشود. و سرخ داده و سپس آن را با خامه و یا سس های مختلف تفت داده و به صورت کاملا لذیذ سرو می شود. ممکن است سس محلی آنها به نام مورسیلا باشد که این سس، سس تند و شیرینی است که بسیار به آن طعم دلپذیری میدهد.

غذای باکالائو در اسپانیا

لذیذ ترین غذاهای اسپانیا

این غذای محبوب و خواستنی در اسپانیا است که میتوانید آن را از سوپری ها هم تهیه کنید. این غذا یک نوع ماهی است که با نمک زیاد خشک شده است به نام ماهی ماکالائو. بسیار طرفدار دارد. و همه آن را در رستوران ها سفارش میدهند. البته اگر عاشق غذاهای دریایی باشید حتما این غذا را امتحان کنید.

غذا اسپانیایی گازپاچو از نوع سوپ

خوشمزه ترین های اسپانیا

یک غذای معروف دیگر اسپانیا گازپاچو میباشد. اگر طرفدار سوپ باشید به دلتان مینشیند. البته باید بگوییم که این یک سوپ داغ نیست .این غذا یک نوع سوپ سرد است. بی شک بعد از امتحان کردن آن ، به غذای مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. این سوپ سرد با گرجه فرنگی و سبزیجات تازه درست میشود و طبخ داده میشود.

کرما کاتالانا غذایی در اسپانیا

غذاهای بینظیر اسپانیا

و اما این دسر خوشمزه و پر طرفدار در اسپانیا ، یک سس مخصوص دارد که از ترکیب آرد ، شکر ، شیر ، خامه ، تخم مرغ درست میشود و سس کاتالانا نام دارد که این دسر پوشیده از این سس و البته روی آن مقداری کرم کارامل است.

تاپاس غذایی انگشتی در اسپانیا

غذاهای انگشتی در اسپانیا

و اما یکی دیگر از غذاهای معروف در اسپانیا تاپاس میباشد، تاپاس ها مانند غذاهای انگشتی هستند که در همه جای اسپانیا پیدا می شوند. تاپاس های مختلفی داریم که کاملا برای ذائقه ها ی متفاوت درست شده است. مثل تاپاس سبزیجات ، ماهی های مرکب شده ، تاپاس سیب زمینی ، و این غذا چون پیش غذاست به دل اکثر گردشگران مینشیند. تاپاس را می توان به 3 نوع اصلی تقسیم کرد: گوشت، ماهی و سبزیجات. تاپاس گوشت شامل مواردی مانند کروکت ژامبون، میگو کبابی و سوسیس چوریزو تند است.

املت اسپانیایی

املت اسپانیایی

معروف ترین غذا که به مذاق ما ایرانی ها هم بسیار سازگار است املت اسپانیایی است. املت تورتیا با پیاز را حتما امتحان کنید . به املت هایشان آنقدر تخم مرغ می زنند که شبیه به کیک در می آید و آن را به صورت قاچ خورده برای شما سرو میکنند. که بسیار خوشمزه و دلپذیر است.

غذاهای پرطرفدار اسپانیایی

امروزه با توجه به اینکه غذاهای اسپانیایی جایگاه ویژه ای در صنعت آشپزی دنیا دارند ، در اینجا 11 غذای پرطرفدار اسپانیایی را معرفی میکنیم :

 

Tortilla Española تورتیلا اسپانیا

تورتیلا اسپانیولا یا املت اسپانیایی که در سراسر جهان شناخته می شود. تورتیلا همچنین می تواند به عنوان غذای اصلی و میان وعده مصرف شود بخصوص که در بین بچه ها بسیار محبوب است.

غذای لذیذ Pisto پیستو اسپانیایی

پیستو اغلب نسخه اسپانیایی غذای کلاسیک فرانسوی نامیده می شود. در این دستور غذا گوجه فرنگی، فلفل، کدو سبز، پیاز و سیر با مقدار زیادی روغن زیتون تفت داده و بعنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی می باشد. 

 Pulpo a la gallega  پولپو آ لا گالگا

اختاپوس در غذاهای اسپانیایی بسیار مهم است، چه سرخ شده باشد و یا بعنوان تاپاس سرو شود و معمولاً روی سیب زمینی های برش خورده سرو می شود.

غذای  Fabada فابادا

این خورش لوبیا پرطرفدار زمانی که هوا سرد است، بسیار دلچسب است و طعم و مزه فوق العاده ای دارد. می توانید این خورش را همراه با گوشت انتخابی سفارش دهید .

غذای پرطرفدار اسپانیایی Paella پائلا

پائلاهای سنتی با ترکیب برنج و مرغ یا خرگوش تهیه می شود.

غذای  Gambas al ajillo  گامباس الاجیلو

اسپانیایی ها عاشق غذاهای دریایی هستند، یکی از اینها گامباس الاجیلو است. میگوها در یک ظرف سفالی کوچک پر از روغن زیتون داغ و سیر تفت داده شده و با مقدار کمی فلفل چیلی پخته می شوند.

غذای Patatas bravas پاتاتا براواس

از جمله غذاهای محلی اسپانیا و تهیه آن بسیار آسان است. این غذا از سیب‌زمینی‌های مکعبی تشکیل شده است که در روغن سرخ شده و همراه با سس تند به صورت گرم سرو می‌شود. 

غذای  Leche frita لچه فریتا

که به معنی شیر سرخ شده است و یک دسر محبوب در اسپانیا است و مورد علاقه کودکان است. پودینگ شیر در یک خمیر گرم و ترد قرار می گیرد و با شکر و دارچین تزیین می شود و سپس آن را با خامه یا بستنی سرو می کنند.

Tortilla Española تورتیلا اسپانیا

تورتیلا اسپانیولا یا املت اسپانیایی که در سراسر جهان شناخته می شود. تورتیلا همچنین می تواند به عنوان غذای اصلی و میان وعده مصرف شود بخصوص که در بین بچه ها بسیار محبوب است

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com