گردشگران شیراز لوگو

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به کاپادوکیا

سرفصل های مقاله

این متن راهنمای سفر به  کاپادوکیا، مقصدی زیبا و منحصر به فرد در ترکیه است. به شما در برنامه ریزی سفرتان به این سرزمین شگفت انگیز کمک می کند.

تاریخچه  کاپادوکیا

کاپادوکیا سابقه ای غنی و طولانی دارد. این منطقه از زمان مادها (حدود 700 قبل از میلاد) بخشی از ایران بوده است. در طول تاریخ،  کاپادوکیا شاهد تمدن های مختلفی از جمله رومیان، بیزانس ها و عثمانی ها بوده است. آثار این تمدن ها را می توان در سراسر منطقه، از جمله غارهای دست کند، کلیساها و قلعه ها مشاهده کرد.

بهترین زمان سفر به  کاپادوکیا

بهترین زمان برای سفر به  کاپادوکیا فصل بهار (از ماه می تا ژوئن) و پاییز (از ماه سپتامبر تا نوامبر) است. در این فصول، آب و هوا معتدل و دلپذیر است و از ازدحام جمعیت کاسته می شود.

نقش های باستانی در غارهای  کاپادوکیا

کاپادوکیا به خاطر غارهای دست کند متعددش معروف است که بسیاری از آنها در دوران باستان به عنوان محل سکونت، عبادت و تدفین استفاده می شده اند. این غارها با نقاشی ها و حکاکی های دیواری تزئین شده اند که نمایانگر صحنه هایی از زندگی روزمره، اساطیر و باورهای مذهبی مردم آن زمان هستند.

راهنمای سفر به کاپادوکیا در آژانس مسافرتی گردشگران شیراز

شهرهای کوچک  کاپادوکیا

کاپادوکیا منطقه ای در ترکیه است که به خاطر چشم اندازهای منحصربه فرد و مناظر صخره ای معروف است. این منطقه همچنین محل تعدادی شهر کوچک جذاب است که هر کدام شخصیت و جاذبه های خاص خود را دارند.

 

مرتبط با مطلبی که می خوانید: لباس مناسب برای سفر به ترکیه در بهار در کاپادوکیا

 

در اینجا تعدادی از بهترین شهرهای کوچک  کاپادوکیا آورده شده است:

گورمه

گورمه مرکز  کاپادوکیا است و به خاطر آثار باستانی، هتل های منحصر به فرد و چشم اندازهای خیره کننده اش مشهور است. در گورمه می توانید از حمام های رومی، مساجد عثمانی، کلیساهای بیزانسی و خانه های سنگی سنتی دیدن کنید. همچنین می توانید بالن سواری کنید و از مناظر دودکش های پری (تشکل های صخره ای مخروطی شکل) لذت ببرید.

اوزونگول

اوزونگول شهری کوچک است که در دره ای سرسبز واقع شده است. این شهر به خاطر خانه های سنگی سنتی، کلیساهای غاری و پیاده روی های زیبا معروف است.

بقایای تاریخی از کلیسای سنت جان بابتیست در راهنمای سفر به کاپادوکیا

اورگوپ

اورگوپ شهری کوچک است که به خاطر هتل ها و رستوران های غاری معروف است. این شهر همچنین مکانی عالی برای بالن سواری است.

سوئهانلی

سوئهانلی شهری کوچک است که به خاطر خانه های سنگی سنتی و باغ های انگور معروف است. این شهر همچنین مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از آرامش است.

درینکویو

شهر زیرزمینی درینکویو در کاپادوکیا ترکیه - گردشگران شیراز

درینکویو که به معنی “چاه عمیق” است، یک شهر زیرزمینی عظیم است که در دوران مادها ساخته شده است. این شهر دارای هشت طبقه زیرزمینی است و می توانست تا 20000 نفر را در خود جای دهد. درینکویو شامل امکاناتی مانند مدرسه، سالن غذاخوری، اسطبل، انبار و معبد بود.

اوچیسار

اوچیسار بلندترین نقطه  کاپادوکیا است و دارای یک قلعه سنگی طبیعی است. این قلعه در طول تاریخ به عنوان مقر فرماندهی و پناهگاه مورد استفاده قرار می گرفته است. از بالای اوچیسار می توانید از منظره پانوراما 360 درجه ای از  کاپادوکیا لذت ببرید.

آوانوس

آوانوس به خاطر سفالگری و موزه موی آن معروف است. در موزه مو، موهای بیش از 16000 زن به دیوارها آویزان شده است. این موزه نمادی از سنت دیرینه اهدای مو به عنوان نذر در  کاپادوکیا است.

دره ایهلارا

دره ایهلارا در راهنمای سفر به کاپادوکیا - گردشگران شیراز

دره ایهلارا یکی از زیباترین دره های  کاپادوکیا است. این دره به خاطر طبیعت بکر، کلیساهای درون غار و صومعه های باستانی مشهور است. دره ایهلارا مکانی عالی برای پیاده روی و کاوش است.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: شهرهای توریستی ترکیه – کاپادوکیا

 

هتل های برتر  کاپادوکیا

هتل های کاپادوکیا -گردشگران شیراز

متن به سه هتل برتر  کاپادوکیا اشاره می کند:

  • هتل غار فوکاس (Phocas Cave Suites): این هتل در روستای کاویوسین واقع شده است و اقامتی منحصر به فرد در غار را ارائه می دهد.
  • هتل موزه  کاپادوکیا (Museum Hotel Cappadocia): این هتل در اوچیسار واقع شده است و دارای دکوراسیونی مجلل و چشم اندازی بی نظیر است.
  • پانسیون غار (Travelers Cave Pension): این پانسیون در قلب گورمه واقع شده است و اقامتی مقرون به صرفه و صمیمی را ارائه می دهد.
  • هتل غار  کاپادوکیا
  • استراحتگاه و اسپا غار کاپادوکیا

استراحتگاه و اسپا غار در کاپادوکیا در راهنمای سفر به کاپادوکیا

رستوران های کاپادوکیا

رستوران های کاپادوکیا - گردشگران شیراز

همانطور که می دانید غذاهای ترکیه در همه جای دنیا زبانزد هستند. به خصوص غذاهای شهرهایی مانند استانبول و  کاپادوکیا. غذاهای معروف  کاپادوکیا که طعم لذیذی دارند، کوفته های مخصوص ترکیه و کباب های خوشمزه و معروف که در همه رستوران های  کاپادوکیا پیدا می شوند. یکی دیگر از ویژگی های رستوران های  کاپادوکیا، وجود مناظر زیبا از ارتفاعات و طبیعت صخره ای شهر است. در زیر نام چند رستوران های کاپادوکیا را برایتان آورده ایم:

  • رستوران صدف
  •  کافه رستوران اولد کاپادوکیا
  • رستوران تاپدسک کیو
  • رستوران پامپکین گروم

وضعیت حمل و نقل در کاپادوکیا

با توجه به اینکه شهر  کاپادوکیا از جمعیت کمی برخوردار است، سیستم حمل و نقل شهری آن چنانی در شهر وجود ندارد. به همین دلیل می توانید برای گشت و گذار های شهری و بازدید از جاذبه های گردشگری  کاپادوکیا می توانید ماشین کرایه کنید یا اینکه در تورهای گردشگری درون شهری آن شرکت کنید.

مراکز خرید کاپادوکیا

انواع صنایع دستی ارزنده در این شهر، در فروشگاه های محلی و کوچک این شهر وجود دارند. همان طور که تا اینجای مقاله راهنمای سفر به  کاپادوکیا را خوانده اید، حتما متوجه شده اید که این شهر فقط و فقط جنبه گردش در طبیعت و اماکن تاریخی دارد. یعنی بیشتر به درد افرادی می خورد که می خواهد تجربه های هیجان انگیز بالن سواری بر روی صخره های قندیل مانند، کسب کنند را دارد. پس انتظار وجود مراکز خرید بزرگ و لوکس را در این شهر نداشته باشید. اما می توانید از مغازه های محلی و فروشگاه هایی که صنایع دستی که گلیم و فرش های رنگارنگ دستساز را می فروشند، دیدن کنید و سوغاتی های ارزنده  کاپادوکیا را تهیه نمایید.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن همه این موارد، می توانید قبل از سفر به  کاپادوکیا یا شرکت در تور  کاپادوکیا از شیراز یا دیگر شهر های ایران، با همه ویژگی های این شهر آشنا شوید. در این مقاله ما درباره اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری  کاپادوکیا با شما صحبت کردیم. برترین هتل ها و استراحت گاه های  کاپادوکیا را به شما معرفی کردیم. با شرکت در تورهای گردشگران شیراز برای سفر به  کاپادوکیا می توانید همه این موارد را تجربه کنید. در هتل معروف غار اقامت کنید و از دیدن مناظر صخره های نوک تیز با بالن های رنگارنگ در آسمان لذت ببرید و صبحانه های معروف ترکی را در بالکن های زیبای هتل، سرو نمایید.

پس همین حالا برای رزرو تور  کاپادوکیا با کارشناسان گردشگران شیراز تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور