گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به یونان

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به یونان ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز قصد دارد شما را با جذابیتهای یونان  آشنا کند. کشور یونان در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است که از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه مرز مشترک زمینی دارد از جنوب و شرق توسط دریای مدیترانه و از غرب به وسیله دریای یونان احاطه شده است.

 

آب و هوای یونان و بهترین زمان برای سفر به یونان:

آب و هوای کشور یونان گرم مدیترانه ای است در روزهای گرم تابستان معمولا توسط بادهایی که از غروب می وزند آب و هوا کمی خنک تر می شود در مناطق ساحلی و جزیره ها هوای گرم خفه کننده ای وجود دارد که گاهی به درجه حرارت 40 درجه سانتیگراد می رسد در فصل زمستان در جنوب کشور از آب و هوای معتدلی برخوردار است ولی در مناطق کوهستانی هوا بسیار سرد است که همراه با بارش برف و باران و درجه حرارت زیر صفر است.

 

فصل های ایده ال برای پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان پاییز و بهار هستند در این روزها هوا آفتابی است و زیاد گرم نیست در فصل بهار با روییدن گل های وحشی در مناطق روستایی حومه شهرها را رنگارنگ می کند با این تفاوت که در فصل پاییز رنگ درختان حنایی رنگ می شوند.

اگر گردشگر قصد این را داشته باشد از سواحل زیبای یونان استفاده کند  از ماه ژوئن الی سپتامبر آب دریا برای شنا بسیار گرم و خوب است هتل های کنار دریا عموما باز است و دارای امکانات ورزشی متنوعی است.

وضعیت جغرافیایی یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که با کشورهای آلبانی، مقدونیه و بلغارستان از شمال، از شرق با کشور ترکیه و از جنوب و غرب با دریای مدیترانه هم مرز است در این سرزمین کوه های بلند، دشت های حاصلخیز، جنگل های کاج و دامنه های صاف به وفور یافت می شود.

جاذبه های کشور یونان

آکروپولیس

 

آکروپولیس یک تپه سنگی که در قلب شهر مدرن آتن قرار گرفته و نماد آتن و یونان است که از سه معبد باشکوه که متعلق به 5 قرن قبل از میلاد است تشکیل شده است و از ویژگی های خاص و برجسته آن به شمار می آید. پارتنون معروفترین و خاص ترین معبد است که با 58 ستون، سنگفرش های بسیار زیبا و کتیبه تزیین شده است. این تفرجگاه باستانی در فاصله تقریبا 30 کیلومتری شهر آتن قرار گرفته است .

موزه آکروپولیس

 

یکی از معروفترین و پربازدید ترین جاذبه های گردشگری کشور یونان موزه آکروپولیس است این موزه باشکوه توسط برنارد چومی(معمار سوییسی) طراحی شده که از بالکن کافه رستوران موزه میتوانید نمای فوق العاده جذاب و بینظیری از آکروپولیس را ببینید این موزه از سازه ای فولادی و شیشه ای ساخته شده که برای نمایش یافته های باستانی مانند ” مجسمه مرد جوانی که گوساله ای را به دوش خود حمل می کند” و ” مجسمه چهره زنان باستان” طراحی شده است.

سانتورینی

یکی از جزایری که در صدر اول جزایر زیبا و مجلل جهان قرار گرفته است این جزیره است. سانتورینی تا قبل از فوران آتشفشان 1500 قبل از میلاد مسیح به شکل نیم دایره ایی بود اما بعد نصف آن از بین میرود. آّب و هوایی گرم و خشک دارد

 

میکونوس یونان

 

یکی دیگر از زیباترین و جذاب ترین جزایر گردشگری کشور یونان میکونوس است که با داشتن بوتیک هتل های خوب، رستوران هایی که غذاهای دریایی لذیذ و فوق العاده ای سرو می کنند و سالن هایی که موسیقی زنده پخش می کنند مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا قرار گرفته است. این جزیره بینظیرمحل تفریح و پاتوق سلبریتی های بین المللی می باشد.

شهر باستانی دلفی

 

دلفی در کشور یونان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که بر روی دامنه کوه پارناسوس ساخته شده است. از دیدنی های دلفی می توان به معبدهای متعدد، سالن همایش و محل برگزاری مسابقات اشاره کرد در ضمن در موزه ی باستانی دلفی، یافته های تاریخی و باستانی به نمایش گذاشته شده است.

صومعه متئورا

یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین دیدنی های یونان، دشت تصالی است که در آن صخره های عجیب و غریب پر از صومعه های متئورا یافت می شود. برای بازدید از این نیایشگاه ها و صومعه ها باید با هواپیمای تفریحی به این منطقه بروید. نزدیک ترین شهر به این منطقه کالامباکا است.

جزیره رودس

جزیره رودس یونان در نزدیکی کشور ترکیه و در امتداد دریای زیبای اژه واقع شده است که یکی از بزرگترین و زیباترین جزایر دودکانیز است پایتخت آن شهر رودس است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است این جزیره توسط شوالیه ستن جان در قرن چهاردهم بنا شد در خیابان های قدیمی شهر رودس ماشینی وجود ندارد گردشگران می توانند پیاده جزیره را بگردند و از دیدنی های این شهر بازدید کنند. از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر مارماریس است که در سواحل غربی ترکیه واقع شده است.

دره زاگوری

از تفریحات این منطقه می توان به دوچرخه سواری در کوهستان، پرش از ارتفاع، دره نوردی و قایق سواری اشاره کرد.

تسالونیکی

تسالونیکی دومین شهر بزرگ یونان بعد از آتن است که مشرف به دریای اژه در شمال یونان واقع شده است این شهر به دلیل نزدیکی به کشورترکیه و بلغارستان همیشه مهد فرهنگ ها و ادیان مختلف بوده است. از جمله مکان های دیدنی تسالونیکی می توان به کلیساهای بیزانس، بناهای تاریخی رومی مثل طاق نصرت گالرپوس و موزه بیزانس اشاره کرد.

خوراک ها

موساکا

موساکا در اصل با بادمجان و گوشت چرخ کرده درست می شود. بادمجان را در فر گریل میکنند یا آن را سرخ میکنند و با گوشت چرخی موادی مانند ماکارونی درست میکنند. روی آن میریزند و سپس پنیر بشامل بر روی آن ریخته و بعضی ها به آن پنیر پیتزا اضاف میکنند. و این غذا بی نظیر است حتما آن را امتحان کنید.

 

کولوکیتانتوی یا گل کدوی شکم پر

 

گل کدوی شکم پر در یونان و آتن طرفداران بسیاری دارد این گل با توجه به ذائقه افراد تهیه می شود که طرز تهیه آن به این صورت است که داخل آن با مواد مختلفی مانند گوشت، سبزیجات و انواع پنیرها پر می شود و سپس آن را سرخ می کنند.

فسولدا

 

یکی از محبوب ترین غذاها در یونان سوپ فسولدا است که در هر رستوران یونانی یافت می شود این سوپ از غذاهای ملی یونان به شمار می آید و فوق العاده غذای مقوی و سالمی است سوپ فسولدا درواقع سوپ لوبیای سفید است که سبزیجات و روغن زیتون به آن طعم و رنگ بینظیری می دهد.

رستوران در مقاله راهنمای سفر به یونان

رستوران فانکی گومِت

 

رستوران اسپاندی

 

رستوران ماتسوهیسا

 

بهترین هتل ها در مقاله راهنمای سفر به یونان

هتل کاناوس اویا

هتل لیندوس بلو

هتل پالادیوم

هتل سوئیت کوروس

سوغاتی در یونان

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های هر سفر، خرید سوغاتی برای خانواده و دوستان است. در ادامه چند مورد از سوغاتی‌های پرطرفدار کشور یونان را نام می‌بریم:

  • دستبندهای مهره‌ای: استفاده از دستبندهای مهره‌ای از زمان اشغال ترکیه، به عنوان وسیله‌ای برای آرامش و کاهش استرس رایج شد. این دستبندها با مهره‌های خاص تهیه می‌شوند که با رنگ‌ها و طرح‌های جذابشان مناسب سوغاتی هستند.
  • تخته نرد
  • صندل چرمی دست‌ساز
  • چشم نظر
  • سرامیک‌های دست‌ساز یونان
  • روغن و صابون زیتون
  • قهوه یونانی
  • صنایع دستی با چوب درخت زیتون

حمل و نقل در مقاله راهنمای سفر به یونان

مترو

متروی آتن قدیمی‌ترین خطوط مترو در جهان به شمار می آید. فاصله هایی که در شهر آتن به صورت عادی یک ساعت به طول می انجامند، با استفاده از مترو به ۹ دقیقه کاهش یافته است.

راه آهن

ایستگاه راه‌آهن آتن، ایستگاه اصلی شهر آتن، یونان است. این ایستگاه به راه‌آهن سراسری یونان و همین‌طور متروی آتن متصل است.

تاکسی

تاکسی های زرد رنگ در آتن مسافران را جا به جا می کنند که در مقایسه با استانداردهای اروپا ارزان تر هستند و انعام دادن به رانندگان مرسوم نیست.

اتوبوس

اتوبوس‌های آبی و سفید در آتن در طول روز و سرویس‌های محدودی نیز شب‌ها در مسیرهای اصلی مشغول فعالیت هستند. و همچنین در بخش‌های پربازدید شهر اتوبوس های برقی زرد رنگ مسافران را جا به جا می کنند.

دوچرخه

  • شرکت Athensbybike علاوه بر اجاره دوچرخه، تورهایی نصف روزه دوچرخه‌ سواری برای مسافران برگزار می‌کند.
  •  شرکت Funkyride نیز در Koukaki  به مشتریان و مسافران دوچرخه کرایه می‌دهد.

فستیوال های کشور یونان

  • فستیوال ماه اوت

ماه در کشور یونان به زیباترین و روشن ترین زمان خود می رسد و بسیار تماشایی است. از همین رو جشن هایی در این ماه در کشور یونان جهت تماشای این گوی نورانی در تاریک شب برپا می گردد.

زمان برگزاری: ماه آگوست

  • فستیوال هلنیک

این جشنواره یکی از شناخته شده ترین جشن های در کشور یونان است. این جشنوار در سالن آمفی تئاتر اودئون هردوس آتیکوس ( Odeon of Herodes Atticus) در شهر آتن برگزار می‌شود.

زمان برگزاری: ماه ژوئن تا آگوست

  •  آپوکریس (فصل کارناوال)

زمان برگزاری: ماه ژوئن تا آگوست

  •  فستیوال عید پاک یونانی

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com