گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به سنگاپور

سرفصل های مقاله

در مقاله راهنمای سفر به سنگاپور  گردشگران شیراز قصد دارد شما را با سنگاپور و زیباییهایش آشنا کند.

سنگاپور

حکومت سنگاپور در سال ۱۹۶۵ میلادی استقلال خود را اعلام کرد.تا قبل از آن سال، تحت استعمار بریتانیای کبیر بود. در حال حاضر سنگاپور در زمینه ی اقتصاد و دارا بودن مرکز های اقتصادی از پیشتازان می باشد. اگر بخواهیم استاندارد های مناطق جنوب شرقی قاره آسیا را در نظر بگیریم، باید بگوییم که اینجا یک منطقه ی گران به شمار می آید و قیمت ها نسبت به منطقه های پیرامون دو برابر است. با این وجود، اماکن دیدنی و سرگرم کننده ی بسیاری در سنگاپور وجود دارد که در ادامه با برخی آشنا خواهید شد. زبان رسمی سنگاپور انگلیسی، ماندارین و تامیل مالایی است و واحد پول آن دلار سنگاپور(SGD) می باشد.

وضعیت آب‌و‌هوا در مقاله  راهنمای سفر به سنگاپور

 

آب و هوای سنگاپور به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در کنار دریا معمولا ثابت و یکنواخت است ویژگی اصلی آّب و هوای سنگاپور رطوبت بالا و بارش زیاد باران است. میانگین دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد است و  در ۴۰ درصد از روزهای سال، رعد و برق اتفاق می‌افتد آوریل، گرم‌ترین ماه سال، ژانویه خنک‌ترین ماه و نوامبر مرطوب‌ترین ماه سال است.

بهترین زمان برای سفر به سنگاپور در مقاله راهنمای سفر به سنگاپور

آب‌و‌هوای این جزیره در تمام طول سال گرم استوایی است بنابراین تمام ماه های سال می توانید به سنگاپور سفر کنید. با توجه به اینکه همیشه مسافران کاری زیادی در سنگاپور هستند، بسیار کم اتفاق می افتد که هتل ها مسافر نداشته باشند و به همین دلیل اکثر ایام سال قیمت هتل ها بالا می باشد. گفتنی است که در زمان های برگزاری مراسمات در سنگاپور (مراسماتی چون سال نو چینی و …) قیمت ها نسبت به قبل نیز بالاتر می باشد.

فرهنگ غذایی در سنگاپور

آشپزی در سنگاپور بسیار متنوع است و از گروه‌های مختلف قومی ساکن در منطقه الهام گرفته است. از هر قوم و فرهنگ می توان نشان هایی را در خوراک های سنگاپوری دید. از جمله دلایل این تنوع غذایی، واقع شدن این منطقه در کنار دریاهای آزاد می باشد. تاثیر آشپزی مالایی، چینی، اندونزیایی و هندی را می‌توانید به وضوح در سنگاپور مشاهده کنید.

در سنگاپور، غذا بخش مهمی از هویت ملی و موضوع صحبت رایج در میان اهالی است. هر کدام از ادیان مختلفی که در سنگاپور وجود دارد، قوانین خاص خود را در غذا خوردن دنبال می‌کنند. مثلا مسلمان‌ها گوشت خوک نمی‌خورند یا هندوها گوشت گاو مصرف نمی‌کنند.

در خیابان اسمیت غذا بخورید

برای طرفداران غذاهای خیابانی و کسانی که به دنبال خوراک های ارزان قیمت هستند، در این خیابان، غرفه‌های غذاخوری موجود است که بهترین محل جهت تست کردن خوراک های حاضری و آماده ی محلی می باشد.

حمل‌ و‌ نقل عمومی

در سراسر سنگاپور، تعداد زیادی اتوبوس و تاکسی وجود دارد. قطار شهری سنگاپور تمام فضای شهری را تحت پوشش دارد و گردشگران با در دست داشتن نقشه مترو به راحتی می توانند به راحتی به همه جای این شهر بروند.

خرید در سنگاپور در همین مقاله راهنمای سفر به سنگاپور

  • محله‌ چینی‌ ها
  • ایون اورچارد تا بوگریس جانکشن
  • جزیره سنتوزا و هاربرفرانت
  • اورچارد رود (Orchard Road)
  • مارینا بی (Marina Bay)

سوغات سنگاپور چیست؟

بسیاری از گردشگران سنگاپور در این شهر هیچ کاری جز خرید انجام نمی‌دهند. باید بدانید که بهترین مرکز های خرید و برند های جهان در سنگاپور شعبه دارند که از میان آن ها می توان به اورچارد برای خرید اشاره کرد. هر گوشه‌ای از این منطقه که چشم‌ بیاندازید، فروشگاه برندهای برتر را خواهید دید. ۲۲ مرکز خرید و ۶ دپارتمان استور در این منطقه وجود دارد. سینما و سالن‌های مالتی‌مدیا را هم به این مجموعه اضافه کنید. اگر گرسنه شوید، غذاخوری‌های فراوانی در منطقه وجود دارد که غذاهای بین‌المللی از سراسر دنیا سرو می‌کند.

کوچ سرفینگ

از سایت کوچ‌سرفینگ استفاده کنید تا بتوانید در منزل یکی از اهالی اقامت کنید. به این ترتیب، هیچ هزینه‌ای بابت اقامت نمی‌پردازید. این کار دو حسن دارد یکی اینکه هزینه ی اقامت شما به صفر می‌رسد و دیگر اینکه می‌توانید از نزدیک با شهروندان سنگاپوری آشنا شوید. هر کدام از این افراد می توانند بعنوان یک راهنمای محلی نیز در کنار شما باشند.

از آب بسته‌بندی شده استفاده نکنید

آب لوله‌کشی در سنگاپور، آشامیدنی است بنابراین لازم نیست که دائم آب‌ معدنی بخرید. یک بطری داشته باشید و آن را پر کنید. این کار علاوه بر اینکه جیب شما را خالی نمی‌کند، برای محیط زیست هم بهتر است.

تورهای پیاده روی رایگان

در سنگاپور شرکت هایی مانند Singapore Footprints هستند که بصورت کاملا رایگان تورهایی را برگزار می کنند که این تورها به این صورت است که درباره ی فرهنگ و تاریخ کشور سنگاپور هستند و گردشگران در سطح شهر بصورت پیاده گردش می کنند.

جاذبه‌های گردشگری

سنگاپور یکی از شهرهای گران دنیا است. اما این شهر گران علاوه بر مراکز خرید لوکس و مجلل، هتل‌های لوکس و رستوران‌های فوق‌العاده و مشهور، جاذبه‌های دیگری هم دارد. تاریخ زنده و تنوع قومی در سنگاپور بسیار قابل توجه است. در سنگاپور، اماکن عمومی و خانوادگی بسیار زیادی هستند که می شود با تمامی اعضای خانواده در آنجا زمان گذراند و لذت برد.

سنگاپور، سیستم حمل‌و‌نقل عمومی گسترده و کارآمدی دارد. به همین دلیل، رفتن به گوشه و کنار شهر و بازدید از جاذبه‌های مختلف با استفاده از این وسایل‌ حمل‌و‌نقل عمومی بسیار مقرون‌به‌صرفه و راحت است. با داشتن یک نقشه‌ی متروی سنگاپور، مثل تمام شهر هایی که مجهز به قطار شهری هستند، خیلی آسان و راحت می شود مسیریابی کرد و به جاذبه‌های مختلف سر بزنید. همه‌جا انگلیسی صحبت می‌شود و علائم و نشانه‌ها به زبان انگلیسی هستند. گشت‌و‌گذار در این شهر در مقایسه با مناطق اطرافش، بسیار راحت و ارزان است.

مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)

 

گردشگاه لوکس مارینا بی سندز، مجموعه‌ی تفریحی کاملی است که شامل یک هتل، برندهای مشهور، مرکز خریدی با کانال‌های آب که از زیر آن میگذرد طراحی شده است. در این مجموعه ی فوق العاده ی مارینا بی سندز قسمتی از هر کدام از جاذبه های سنگاپور در نظر گرفته شده و می توانید آن را تجربه کنید. در اکثر فیلم هایی که در سنگاپور ساخته می شوند، حتما سازه ی کشتی مانند روی سه ساختمان بزرگ را دیده اید. این سازه سکوی بازدید اسکای پارک می باشد که از فراز آن می توانید تا دوردست های سنگاپور را تماشا کنید که همه می توانند از این سکوی بازدید استفاده کنند. همینطور یک استخر بسیار بزرگ در بالای هتل قرار گرفته که صرفا جهت استفاده از مسافران هتل می باشد.

پرنده‌ی سنگاپوری (Singapre Flyer)

 

پرنده‌ی سنگاپوری دومین چرخ و فلک بزرگ دنیا است. گردشگرانی که دوست دارند از جایی بالاتر از سکوی بازدید، سنگاپور را تماشا کنند، باید حتما به چرخ و فک پرنده سنگاپوری بروند. در آنجا تورهای مختلفی برگزار می کنند. بسته به شرایط خود یک تور مناسب را انتخاب کنید و با آنها همراه شوید. بلیط های پرنده ی سنگاپوری در مدل های مختلفی تدوین شده است که هر کدام را خواستید می توانید تهیه کنید.

باغ‌های خلیج (Gardens by the Bay)

 

هر کس که چشمش از هر کجا به این فضای سرسبز بیافتد، مشتاقانه خواهان رفتن به این باغ و تماشای آن از نزدیک می شود. باغ های خلیج که 110 هکتار مساحت آن است در مرکز سنگاپور قرار گرفته و از سه فضای مجزای جنوبی، شرقی و مرکزی تشکیل شده است. در این باغ ها می توانید ابر درخت ها را تماشا کنید و به تماشای بلندترین آبشار داخلی جهان بنشینید.

باغ‌های گیاه‌شناسی

 

باغ های گیاهشناسی سنگاپور اولین جاذبه ای می باشد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده  است. با قدم زدن در مسیرهای این باغ زیبا میتوانید درخت  های مختلف را ببینید. همچنین باغ بنسای، اکو گاردن، اکو لیک و … را نیز تماشا کنید.

محله‌ی چینی‌ها

 

اگر قبلا به چین سفر کرده باشید، حضور در محله‌ی چینی‌های سنگاپور، خاطرات سفرتان را زنده می‌کند. از غذاخوری‌های کوچک گرفته تا فانوس‌های قرمز سنتی، هر نشانه‌ ای از چین که در نظر دارید، در این محله پیدا می‌شود. هیجان و شور و نشاط خاصی در این محله وجود دارد. اگر شما جز آن دسته از انسان هایی هستید که صبح زود از خواب برمیخیزند، یا به قولی سحرخیز هستید، حتما به تماشای مراسم صبحگاهی معبد بروید. اگر دوست دارید غذاهای آسیایی و چینی و ارزان قیمت را تجربه کنید و از تماشای فرهنگ چینی لذت ببرید، حتما به این محله سر بزنید.

هند کوچک و خیابان عرب

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سنگاپور، تنوع قومی در مناطق مختلف آن است. البته بیشتر افراد، سنگاپور را به عنوان یک مرکز خرید بزرگ می‌شناسند. افراد هندی ساکن در این منطقه، پیشینه ی قدیمی 200 ساله دارند. کلمه ی «سنگاپور» از برگردانده ی سانسکریت کلمه ی «شهر شیر» می باشد. میل کردن غذاهای هندی، تجربه ایست که در این محله نیز امکان پذیر است و این محله پر است از نشانه های هندی. در محله‌ی عرب‌ها می‌توانید از مسجد تاریخی سلطان دیدن کنید. در قسمتی که نماز اقامه می شود، تنها مسلمانان اجازه ی ورود دارند. اما ورود غیر مسلمانان به سایر قسمت ها بلامانع است.

هتل رافلز (Raffles)

 

این بنای مستعمراتی یکی از آخرین هتل‌های مجلل قرن نوزدهم است. ساختمان هتل رافلز در سال 1887 بنا شده و بیشتر از صد سال است که بعنوان یکی از نماد های کشور سنگاپور به شمار می آید و به دلیل خدمات فوق العاده و کیفیت غذای مطلوب بسیار مشهور است. طراحی و معماری سبک کلاسیک این هتل و همچنین باغ های استوایی آن، جاذبه ی این مکان را برای مخاطب چندین برابر کرده است.

موزه و شاپل چانگی (Changi)

 

سنگاپور هم از وحشت جنگ جهانی دوم در امان نبوده است. موزه و شاپل چانگی، داستان کسانی را تعریف می‌کند که در زمان اشغال توسط ژاپنی‌ها، در رنج و عذاب زندگی می‌کردند. در موزه و شاپل چانگی می توانید دست نوشته ها، نامه نگاری ها، تصاویر و عکس ها و نقاشی ها و آثار شخصی بیشتر از پنجاه هزار نفر از شهروندان و سربازان زندانی در زندان چانگی که جهت بازدید علاقمندان جمع آوری شده را مشاهده کنید.  توریست ها و بازدید کنندگان این موزه جهت بازدید از بخش های مختلفی که در این موزه گردآوری شده است این امکان را دارند که از تورهای همراه با راهنما و یا تورهای صوتی استفاده کنند.

باغ وحش سنگاپور در مقاله راهنمای سفر به سنگاپور

 

این باغ وحش به عنوان یکی از بهترین موزه‌های جنگل بارانی دنیا شناخته می‌شود و مکانی فوق‌العاده برای گشت‌و‌گذاری چند ساعته است. مجموعه ی باغ وحش سنگاپور جهت نگهداری حیوانات امکانات کامل و مجهزی را تدارک دیده و فضای این باغ وحش را کاملا مطابق با زیستگاه های همان حیوانات شبیه سازی کرده است. در این مجموعه ی دیدنی، حیواناتی که بومی آن منطقه هستند و چندین گونه ی جانوری مختلف مانند ببر سفید ، کانگورو ها ، اژدهای کومودو ، گوره خر، شامپانزه و اورانگوتان و … نگهداری می شوند. اگر باغ وحش شما را راضی نمی‌کند و دوست دارید حیات وحش را از نزدیک مشاهده کنید، سافاری رود، سافاری شبانه و پارک پرندگان Jurong هم فرصت‌های مناسبی برای تماشای حیات وحش هستند.

قوانین خاص در سنگاپور

اگر قصد دارید به سنگاپور سفر کنید، باید پیش از سفر بدانید که این کشور، قوانین مهمی دارد که گاهی سختگیرانه‌ است و باید حتما مطابق این قوانین عمل کنید. این قوانین تا این اندازه سخت گیرانه هستند که نتیجه ی سرپیچی از آن ها جریمه ی نقدی و حتی زندان می باشد. این موضوع مسئله ای نیست که بخواهد هر کسی را از این سفر منصرف کند؛ چراکه سنگاپور کشوری بسیار امن می باشد.

قوانین سنگاپور به شرح ذیل می باشد:

  • در سنگاپور آواز خواندن در مکان های عمومی ممنوع است. که در صورت عدم رعایت مجازت آن ۳ ماه زندان یا جریمه نقدی یا هر دو در انتظار قانون‌شکنان است.
  • اتصال به وای‌فای دیگران به عنوان هک در نظر گرفته می‌شود و ممنوع است. که در صورن تخلف جریمه‌ی نقدی یا ۳ سال زندان یا هر دو را شامل می شود.
  • در سنگاپور به هیچ عنوان به کبوتر ها غذا ندهید. این کار خلاف قانون بوده و مشمول جریمه نقدی می شود
  • بعد از استفاده از سرویس بهداشتی حتما سیفون بکشید. چراکه عدم انجام این کار مشمول جریمه نقدی می شود.
  • خرید سیگار غیرقانونی است وسیگار کشیدن در مکان های عمومی ممنوع می باشد.
  • برهنگی در سنگاپور به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست حتی در محیط‌های اطراف منزل غیرقانونی است.
  • آشغال ریختن روی زمین گرچه در همه‌ جای دنیا ممنوع است اما در سنگاپور قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد آن وجود دارد. اگر کسی یک بار این قانون را زیر پا بگذارد باید جریمه نقدی پرداخت کند و در صورتی که برای بار سوم این کار را تکرار کند، باید یک بار در هفته خیابان‌ها را تمیز کند در حالی که کارتی به گردنش آویزان است و روی آن نوشته «من آشغال‌ ریز هستم!
  • خرید و فروش آدامس در کشور سنگاپور ممنوعیت دارد و هر کس به صورت غیر قانونی اقدام به حمل و خرید و فروش و قاچاق آدامس بکند، به مدت دو سال به زندان می افتد و جریمه ی نقدی نیز باید پرداخت کند.
  • بیرون انداختن آب دهان در سنگاپور در مکان عمومی ممنوع است. اگر کسی این قانون را زیر پا بگذارد، باید جریمه نقدی پرداخت کند.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com