گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به هلند

سرفصل های مقاله

در این مقاله گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با تمام زیباییهای هلند  آشنا کند. هلند کشوری  کوچک در شمال غربی اروپا می باشد که حدودا شانزده و نیم میلیون نفر جمعیت  دارد و بیشترشان مسیحی و اندکی از جمعیت آن مسلمان هستند. شهر آمستردام پایتخت هلند است.

درباره هلند

راهنمای سفر به هلند

زمانی که از هلند یاد می کنیم در ذهن افراد شهر آمستردام با چراغ های زیبا و کافی شاپ های کم نظیر نقش می بندد. از همه مهمتر، نام هلند با گل های لاله پیوند عمیقی خورده است.در کنار تمام این زیبایی ها  هلند زیبایی های بی نظیری برای ارائه به گردشگران دارد از جمله تاریخ غنی، شهرهای با قدمت، سنگفرش های های زیبای خیابان هایش، لاله زارها و فستیوال ها و نمایشگاه های گل و گیاه، مزارع دیدنی ، آسیاب‌های بادی معروف  و حتی ساحل.  اگر از جمله گردشگرانی باشید که در بازدید از این کشور فقط آمستردام  را مقصد خود قرار می دهند بسیاری از جاذبه های این کشور منحصر به فرد را ممکن است از دست بدهید. برای لذت بردن از تمامی  جاذبه‌ ها، زمان بیشتری را برای سفر به این کشورباید در نظربگیرید.

آب و هوا در مقاله راهنمای سفر به هلند

هلند، آب‌ و هوایی  معتدل دارد ، تابستان‌های خنک و زمستان‌های معمولی که چندان سرما را حس نخواهید کرد . اختلافات آب و هوایی در این کشور کوچک  از منطقه ای به نقطه دیگراندک است .

غذا در مقاله راهنمای سفر به هلند

در هلند می توانید غذاهای لذیذی را تست کنید. در سفرخود  poffertjes  را از دست ندهید؛ پنکیکی که با پودر شکر یکی از به یاد ماندنی ترین طعم های سفر شما می‌شود.پنیر های معروف آن از جمله پنیر ادام و پنیر گودا به همراه انواع دسرهای سنتی و امروزی هلندی را حتما امتحان کنید.  البته اگر اهل فست فود هستید در این کشور  با هزینه هایی نزدیک به 10 یورو می توانید غذاهای ارزان  و فست فودی را نیز خریداری کنید

حمل و نقل

کشورهای اروپایی  از نظر حمل و نقل درون شهری بسیار قوی هستند و شما می توانید در کشور هلند مسیرهای مد نظر خود را با قطارهای شهری و اتوبوس های عمومی با حداقل هزینه ممکن طی کنید، در هلند لذت دوچرخه سواری را نیز از دست ندهید  دوچرخه سواری در این کشور یکی از روش های رایج و مورد پسند برای تردد داخل شهری می باشد و شما به عنوان توریست می توانید دوچرخه کرایه کنید. البته از تاکسی نیز می توانید استفاده کنید اما باید در نظر داشته باشید که هزینه آن بسیار بالاست.

جاذبه‌های گردشگری در همین مقاله راهنمای سفر به هلند

شهر تاریخی روتردام

این شهر از منظر معماری بسیار زیباست و بناهای تاریخی متعددی دارد که نگاه توریست ها را به خود جذب می کند و پایتخت معماری هلند محسوب می شود، روتردام بزرگترین بندر اروپایی را دارد که در نوع خود بی نظیر است.

جشن روز پادشاه

از دیگر جاذبه های هلند فستیوال ها و جشن های آن می باشد. هر ساله روز ۲۷ آوریل مردم هلند‌  به مناسبت اینکه ملکه در سال 2013 میلادی به نفع  پسرش از ادامه سلطنت خودداری کرد تولد ملکه یویلیانا را جشن می‌گیرند. روز پادشاه در واقع یک جشن ملی در هلند محسوب می شود و در همه جا موسیقی و جشن و پایکوبی برپا می شود.

تورهای دوچرخه‌ سواری

از جمله جذابیت های هلند به دلیل مسطح بودن این کشور، تورهای دوچرخه سواری و عبور از کنار مزارع زیبای آن با دوچرخه می باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری هستید، هیچ جا بهتر از هلند پیدا نخواهید کرد برای این تجربه لذت بخش. برخی از این تورها  با راهنمای تور و برخی بدون راهنما اجرا می گردند.

باغ گل های کوکنهوف

نام هلند و نام لاله ها از یکدیگر جدایی ناپذیرند. باغ‌های لاله‌ی این کشور در کل دنیا شهره خاص و عام هستند بهترین مکان برای دیدن و مسحور شدن از زیبایی و عطر گل ها کوکنهف است، کوکنهوف بزرگترین و وسیع ترین باغ گل در دنیاست که بیش از هفتصد نوع لاله رنگارنگ را در خود جای داده است.

موزه‌ی امپراتوری

این موزه به عنوان موزه ملی هلند نیز شناخته می شود و شامل هفت میلیون آثار هنری زیباست که در تالارهای این موزه به معرض نمایش گذاشته شده اند، این موزه دارای کتابخانه ای با 35 هزار جلد کتاب نیز می باشد

پارک ملی Hoge Veluwe

وسعت این پارک حدودا 55 کیلومترمربع می باشد و از  بزرگ‌ترین پارک ملی  های هلند به شمار می آید. که در آن ذخیره‌گاه های کم نظیر و متنوعی از پوشش گیاهی و حیات وحش وجود دارد.  برای گشت و گذار در این پارک زیبا به یک روز زمان احتیاج دارید از جمله دیدنی های دیگر این باغ مجموعه باغ تندیس های آن است  که در قسمت شمالی آن واقع شده است. ضمنا دوچرخه سواری در این پارک رایگان است.

آسیاب‌بادی‌های کیندردیک

دهکده معروف کیندریک  و مشخصه بارز آن که این دهکده را زبان زد کرده است وجود آسیاب های بادی مربوط به قرن هجدهم میلادی  است که به بهترین نحو ممکن از آن ها مراقبت و نگهداری شده است، می باشد، این آسیاب ها به عنوان میراث جهانی ثبت یونسکو شده اند و زمان بازدید از آن ها در ماه های آپریل تا اکتبر است.

قلعه‌ی De Haar

قلعه‌ی De Haar در حومه شهر دیدنی Utercht واقع شده است و چهارمین قلعه بزرگ این کشور است که در سال 1892 میلادی بازسازی شده، بعد از ورود به قلعه از دیدن مجموعه نقاشی ها و اشیا قدیمی شگفت زده خواهید شد.

رستوران ها در مقاله راهنمای سفر به هلند

سیِل بلو

اگر می خواهید از مناظر زیبای شهر آمستردام در حین خوردن غذا لذت ببرید این رستوران  را با منوی غذایی کلاسیک مانند انواع گوشت ها می تواند انتخاب خوبی باشد.

خرِیچه

نام متفاوت این رستوران برگرفته شده از نام مادر سرآشپز این رستوران به خاطر دستپخت فوق العاده او بوده است. در این رستوران می توانید از خوردن غذاهای ارگانیک و اصیل هلندی لذت ببرید اما در نظر داشته باشید که رستورانی شیک و گران قیمت را انتخاب کرده اید.

تمپو دُلو

در آمستردام تنوع آشپزی بسیار است  و برای مطمئن شدن از این موضوع می توانید رستوران اندونزیایی پر جنب و جوش تمپو دئلو رو انتخاب کنید که دراینجا غذاهایی با طعم اندونزیای و ترکیب آن ها با دستورالعمل های هلندی فرصت تست کردن طعم  جدیدی را به شما می دهند.در این رستوران کباب بز با سس سویا را از دست ندهید.

هتل ها

  • Hampshire Beethoven hotel
  • No Name Amsterdam hotel
  • Inntel Amsterdam Centre hotel
  • Movenpick Amsterdam City hotel

سوغات معروف هلند

گل‌های هلند

برای گرفتن یک سوغاتی ماندگار و به یادماندنی بهتر است به بازار  گل هلند حتما سر بزنید، این بازار تنها بازار گل شناور دنیاست انواع و اقسام بذر  و پیاز گل و گیاه  را دارد .

آثار سرامیکی و سفالی

از دیگر سوغاتی های این کشور آثار زیبای سفالی  و سرامیکی هستند که با قیمت مناسبی می توانید خریداری کنید.

کفش های چوبی

کفش چوبی یا  در زبان هلندی (کلمپن) کفش‌هایی هستند که دهقانان هلندی در گذشته برای کار در مزارع  و باغ ها از آن استفاده می کردند که به عنوان سوغات جذاب هستند.

پول و زبان رایج هلند

زبان رسمی مردم این کشور هلندی است و واحد پول آن همانند اکثر کشورهای اروپایی یورو می باشد.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com