گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به ازمیر ترکیه و جاذبه های دیدنی آن

سرفصل های مقاله

راهنمای سفر به ازمیر ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه می باشد و دارای موقعیت تجاری و صنعتی بسیار خوبی می باشد و سالانه افراد زیادی برای سفرهای کاری و گردش به این شهر سفر می کنند . در  این مقاله از گردشگران شیراز قصد داریم به بررسی راهنمای سفر به ازمیر ترکیه و جاهای دیدنی آن بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید .

ازمیر کجاست ؟

ازمیر شهری در غرب ترکیه  و در سواحل دریای اژه  قرار گرفته است و دارای سواحل زیبا و آب و هوایی بسیار خوب است . این شهر خدمات عمومی با کیفیت  و مقرون به صرفه ای را ساکنان خود فراهم آورده است و بهداشت و سلامت در این کشور در حالت بسیار خوبی قرار دارد .سواح ماسه ای ، آب های معدنی و آثار تاریخی از جذابیت های شهر ازمیر ترکیه می باشد که در تور ترکیه می توانید از آن ها دیدن کنید.

ازمیر ترکیه

آب و هوای ازمیر

ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد و دارای تابستان هایی نسبتا گرم و پاییز و زمستان معتدل و بازانی است  . درفصل های بهار و تابستان آب و هوای مدیترانه ای  در این شهر شرایط بسیار خوبی را برای استراحت فراهم می کند .

جاذبه های گردشگری ازمیر

ازمیر نگین دریای اژه است و دارای جاذبه های جذاب و مکان های دیدنی بسیار  ز یادی می باشد که د ر ادامه به معرفی آن ها می پردازیم :

  • بازدید از آلسانکاک

آلسانکاک در منطقه کناک ازمیر قرار دارد و دارای معماری تاریخی بسیار زیبایی می باشد که گردشگران از نمای دریا دید ن می کنند و می توانند قدم بزنند و از ز یبایی های آن لذت ببرند .

  • برج ساعت

برج ساعت ازمیر از جاذبه های تاریخی و جذاب این شهر می باشد و دارای طرفداران زیادی می باشند . ارتفاع این برج حدود 25 متر می باشد و چهار فواره در کنار آن قرار دارد که جذابیت های بسیار زیادی دارد . برج ساعت از جذابیت های بسیار زیبای این شهر می باشد و سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند .

  • آسانسور تاریخی

آسانسور نام  یکی از بنا های تاریخی در ازمیر است که برای رفت و آمد آسان‌تر مردم در سال 1907  میلادی ساخته شده است. از آن جایی که این منطقه کمی سربالایی دارد، گذر کردن از آن و بالا رفتن در این منطقه در گذشته سخت بود و به همین جهت دستور ساخت این بنا صادر شد.

  • موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی از ۶ هزار سال قبل تا الان است. این ساختمان در محل کلیسای       Ayavukla واقع شده که خود ساختمان یک اثر تاریخی دیدنی است.

درموزه باستان شناسی ازمیر آثار بسیار کمیاب و ارزشمندی که در اطراف خلیج ازمیر یافت شده‌اند به نمایش درآمده‌اند.

  • مسجد حیصار

مسجد حیصار ازمیر یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد ترکیه و بزرگترین مسجد ازمیر است. مسجد Hisar در قرن 16 ساخته شده است و دارای معماری بسیار زیبایی می باشد . معماری این مسجد برای زمان عثمانی می باشد .

هتل های ازمیر

در شهر ازمیرهتل های زیبا و زیادی برای اقامت وجود دارند و شما می توانید سفری جذاب و فوق العاده را برای خودتان رقم بزنید . در ادامه بررسی هتل های این شهر می پردازیم :

یکی از مهم ترین نکاتی که در هر سفر مدنظر می باشد داشتن اقامت گاه و هتل برای استراحت کردن می باشد . در ازمیر نیز هتل ها و اقامت های بسیار خوب و مجهز وجود دارد که شما باتوجه به انتظارات و بودجه خود می توانید هتل موردنظر خود را رزرو کنید . هتل لاینف کرنر ، هتل اسمارت ازمیر ، هتل مت بوتیک از هتل های بسیار خوب ازمیر می باشند که شما می توانید اقامتی بسیار راحت را در این هتل ها داشته باشید .

زمان مناسب برای سفر به ازمیر؟

بهترین زمان برای سفر به مالدیو فصل های بهار  و تابستان می باشد زیرا در این ماه ها هوا حالت بهاری می باشد و در بهترین حالت خود قرار دارد . نه سرد می باشد و نه خبری از آفتاب سوزان است و در هنگام غروب هوا خنک می شود و نسیم دلپذیری شهر را فرا می گیرد.

غذاهای ازمیر

ازمیر دارای غذاهای خوشمزه ای می باشد که به شما پیشنهاد می شود حتما آن ها را امتحان کنید بیشتر این غذاها شامل آدانا کباب، اسکندر کباب، نان سیمیت، ماهی کبابی، دوندورما، میدیا دولما، کوکورچ، ایچلی کوفته و اسکندر کباب است . هزینه خورد و خوراک در ازمیر بسیار کم تر از سایر  شهرها می باشد .

راحت ترین راه سفر به ازمیر

راحت ترین راه برای سفر به ازمیراستفاده از تورهای ازمیر می باشد که می توانید به راحتی به این شهرسفر کنید و نهایت لذت را ببرید . اگر قصد دارید که از راه های ارزان تر به ازمیر سفر کنید خرید بلیط هواپیما تهران ازمیر نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد  .

هزینه سفر به ازمیر چقدر است ؟

هزینه سفر به ازمیر باتوجه به مدت زمان سفر شما ، هتل و ایرلاینی که برای پرواز خود انتخاب می کنید متفاوت می باشد . برای اطلاع بیشتر از تورهای ترکیه و تور ازمیر و زینه های آن به سایت گردشگران شیراز سربزنید .

تور ترکیه

 

 

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com