گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

قلعه رومی آنتالیا از جاذبه های دیدنی و تاریخی ترکیه

سرفصل های مقاله

قلعه رومی آنتالیا یکی از مرموزترین دیدنی های تاریخی آنتالیا  ترکیه  است که حدود 2 قرن قدمت دارد. این قلعه روی بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مقاله از گردشگران شیراز قصد داریم به بررسی قلعه رومی آنتالیا؛ از مرموزترین دیدنی های تاریخی ترکیه است بپر دازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.تور ترکیه

قلعه رومی آنتالیا در کدام قسمت آنتالیا قرار دارد ؟

این قلعه از مرموزترین و قدیمی ترین بناهای شهر آنتالیا می باشد که دارای قدمت بسیار زیادی است . این قلعه روبه ‌روی پارک بسیار زیبای کارالی وغلو قرار گرفته دارد که خود پارک یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به شمار می‌رود، فضای بسیار زیبایی دارد و در کنار بندر قدیمی آنتالیا واقع شده است.اگر  قصد سفر به شهر آنتالیا دارید بازدید ازاین قلعه جذاب و دیگر جاذبه های گردشگری این شهر را از دست ندهید و با انتخاب تورهای ترکیه و یا تور آنتالیا سفری لذت بخش را تجربه کنید .

تور آنتالیا

قلعه باستانی  رومیان آنتالیا

قلعه باستانی  رومیان آنتالیا از بناهای جذاب و مرموز به جا مانده از زمان امپراطوری رومیان می باشد که به صورت برج سنگی است که دارای معماری بسیار منحصربه فردی می باشد . این قلعه باستانی دارای 14 متر ارتفاع می باشد و ترکیبی از شکل مربع و دایره است که جذابیت آن را دو برابر کرده است .

قلعه رومی که با معماری زمان ر ومی ها ساخته شده است بنایی سنگی است که دارای یک اتاق کوچک در انتهای  دروازه برج شرقی می باشد. گردشگران هنگام ورود به این اتاق کوچک می توانند پله های بسیاری را مشاهده کنند. در قسمت بالای قلعه ، باریک و باریک تر می شود و در انتهای این پله های بار یک می توانید از بالا از تماشای دریای مدیترانه لذت ببرید. بازسازی و مرمت در قسمت بالای این برج متعلق به دوران حکومت سلجوقیان و عثمانی ها است .

هزینه بازدید از قلعه رومی آنتالیا

بازدید از قلعه رومیان آنتالیا رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد. چون تنها می‌توانید از فضای خارجی قلعه و محوطه تاریخی آن دیدن کنید و امکان ورود به داخل قلعه وجود ندارد.

جاذبه های دیدنی اطراف قلعه رومی آنتالیا

در اطراف این قلعه مرموز و جداب آنتالیا جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی وجود دارد که شما می توانید بعد از بازدید  از قلعه رومی به آن ها بپردازید . در ادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه ها به شما می پردازیم :

  • کاله‌ایچی یا قلعه‌ایچی به معنی درون قلعه
  • پارک کارا علی‌اوغلو
  • دروازه هادریان
  • دیوارهای قدیمی شهر
  • مسجد ییولی مناره
  • آبشار دودن
  • مسجد اسکله
  • برج ساعت
  • خلیج آنتالیا
  • بندر آلانیا
  • تفریحات آبی آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای مهم گردشگری ترکیه است و دارای جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی فراوانی است. از سواحل درخشان مدیترانه تا آثار تاریخی آنتالیا با قدمت چند هزار ساله، از جذابیت های انتخاب تور آنتالیا و سایر تورهای ترکیهن می باشد .

زمان مناسب برای سفر به آنتالیا ؟

بهترین زمان برای سفر به ترکیه اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه می باشد زیرا در این ماه ها هوا حالت بهاری می باشد و در بهترین حالت خود قرار دارد . نه سرد می باشد و نه خبری از آفتاب سوزان است .

فضای اطراف قلعه ر ومی آنتالیا سرسبز است  و هنچنین به دلیل آب ‌وهوای بسیار خوب آنتالیا، فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از قلعه رومیان آنتالیا می باشد. البته ، بیشتر گردشگران شهر آنتالیا به دلیل وجود تفریحات متنوع آبی این شهر، در فصل تابستان به این شهر سفر می‌کنند . درهای قلعه رومیان آنتالیا همه روزهای هفته و به صورت 24 ساعته برای گردشگران باز است و گزینه‌ عالی برای افرادی است  که می‌خواهند غروب آفتاب و چشم‌اندازهای جذاب و بندر قدیمی شهر آنتالیا را تماشا کنند می باشد.

راحت ترین راه سفر به آنتالیا

راحت ترین راه برای سفر به آنتالیا استفاده از تورهای آنتالیا می باشد که می توانید به راحتی به این شهر ساحلی سفر کنید و نهایت لذت را ببرید . اگر قصد دارید که از راه های ارزان تر به آنتالیا سفر کنید خرید بلیط هواپیما تهران آنتالیا نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد .برازی اطلاع از تورهای آنتالیا و تور بازدید از قلعه رومی آنتالیا به سایت گردشگران شیراز سربزنید و از قیمت های آن مطلع شوید .

خدمات تور ترکیه گروه گردشگران شیراز شامل چه چیزهایی می باشد ؟

بلیط رفت و برگشت با هواپیما

ترانسفر رفت و برگشت  فرودگاهی

گشت درون شهری

بیمه مسافرتی

لیدر تور

تور ترکیه

 

 

 

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com