ویزای هنگ کنگ

تور هنگ کنگ - ویزای هنگ کنگ - سفر به هنگ کنگ

به منظور سفر به کشور هنگ کنگ، شهر جهانی آسیا، با اقتصاد پر رونق و فرهنگ پر جنب‌و‌جوش و مقصدی محبوب برای تجارت، تحصیل، گردشگری و غیره نیاز به دریافت ویزای هنگ کنگ داریم.

اگر برای گذراندن تعطیلات سفر می‌کنید، به‌دنبال فرصت‌های جدید به‌عنوان یک کارآفرین یا سرمایه‌گذار هستید، به دنبال شغلی جدید هستید یا می‌خواهید در دانشگاه های سطح جهانی این کشور تحصیل کنید، هنگ‌کنگ طیف وسیعی از گزینه‌های ویزا را ارائه می‌دهد که متناسب با نیازهای شماست. در این مقاله، انواع مختلف ویزاهای هنگ کنگ را بررسی می‌کنیم و شرایط، مزایا و فرصت‌های هر دسته ویزا را توضیح می‌دهیم.

 

آیا ایرانیان برای رفتن به هنگ کنگ به ویزا نیاز دارند؟

در حالی که متقاضیان از حدود 170 کشور جهان واجد شرایط سفر بدون ویزا به هنگ کنگ برای دوره ای از 7 تا 180 روز هستند، دیگر متقاضیان از 50 کشور جهان و از جمله ایرانیان باید قبل از ورود به این کشور ویزا دریافت کنند.

متقاضیان ایرانی برای سفر به هنگ کنگ می توانند از بین چندین دسته ویزا نوع مناسب را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آن ها مطابقت دارد. متقاضیان ایرانی با دریافت ویزاهای هنگ کنگ می توانند با اهداف گردشگری، تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره در این کشور اقامت کنند. مدت زمان اقامت در این کشور برای ایرانی ها بر اساس نوع ویزا متفاوت است.

تور هنگ کنگ - ویزای هنگ کنگ - سفر به هنگ کنگ

چگونه ویزای هنگ کنگ بگیریم؟

متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ می توانند یا به سفارت هنگ کنگ در تهران مراجعه کنند، یا از طریق کارگزار ویزای هنگ کنگ و یا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر در تهران و شیراز و دیگر شهرها اقدام کنند. البته هنگ کنگ هنوز دارای سفارت مستقل در ایران نیست و خدمات کنسولی خود را در سفارت چین ارائه می دهد.

شرایط گرفتن ویزای هنگ کنگ برای ایرانیان از طریق سفارت ارائه مدارک ویزای هنگ کنگ و فرم درخواست ویزا به کارکنان سفارت می باشد. ذکر این نکته ضروری است که همه مدارک باید به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه شده باشند. مدت زمان پردازش ویزا هنگ کنگ از حدود یک ماه تا 45 روز است.

 

شرایط اخذ ویزای هنگ کنگ از گروه گردشگران شیراز

متقاضیان ایرانی برای گرفتن ویزای هنگ کنگ از شیراز می توانند با مراجعه به گروه مسافرتی گردشگران شیراز ویزای توریستی را برای سفر به این کشور شگفت انگیز دریافت کنند.

بدین منظور کافی است مدارک و اسناد لازم از جمله گواهی تمکن مالی ویزای هنگ کنگ و فرم درخواست ویزا را به کارشناسان این گروه مسافرتی برتر تحویل دهند. کارشناسان این گروه مسافرتی با دریافت همه مدارک و همچنین فرم درخواست ویزای هنگ کنگ به همراه رسید هزینه ویزای هنگ کنگ در کوتاه ترین زمان ویزای توریستی را دریافت می کنند.

این گروه مسافرتی نه تنها ویزاهای توریستی هنگ کنگ و بسیاری دیگر از کشورهای مهم جهان را برای متقاضیان دریافت می کنند، بلکه مجری تورهای مسافرتی مانند تور هنگ کنگ با ارائه خدمات درجه یک و باکیفیت هستند. برای اطلاع از قیمت بلیط و ویزای هنگ کنگ و اطلاع از نرخ ویزای هنگ کنگ با مشاوران این گروه مسافرتی مشاوره کنید.

 

هزینه های ویزای هنگ کنگ

هزینه ویزای هنگ کمگ بر اساس نوع ویزا و مدت زمان اقامت در این کشور متفاوت است. نرخ ویزای هنگ کنگ و هزینه های اخذ ویزای توریستی با ویزای تحصیلی یا کاری فرق می کند. ویزاهای توریستی هنگ کنگ برای متقاضیان از بسیاری از کشورها رایگان است. اگر اقامت این متقاضیان در این کشور در حدود 14 روز باشد، نیازی به پرداخت هزینه ویزای هنگ کنگ ندارند.

البته در صورت ریجکتی و رد درخواست، هزینه های دریافت شده در سفارت یا آژانس های مسافرتی غیر قابل استرداد است. هزینه ویزای هنگ کنگ بر اساس انواع ویزاهای مختلف این کشور عبارت است از:

نوع ویزای هنگ کنگقیمت ویزای هنگ کنگ
ویزای توریستی عادی 6 ماهه163 دلار کانادا
ویزای فوری هنگ کنگ (توریستی) 6 ماهه230 دلار کانادا
ویزای ویژه هنگ کنگ (توریستی) 6 ماهه276 دلار کانادا

 

انواع ویزای هنگ کنگ

هنگ کنگ انواع مختلفی از ویزاها را برای متقاضیان مختلف از گردشگر و تاجر تا دانشجویان ارائه می دهد. در دسته بندی ویزاهای ارائه شده توسط اداره مهاجرت هنگ کنگ ویزاهای کاری، تحصیلی، بازدید و غیره به چشم می خورد. در ادامه به ارائه متداول ترین ویزاهای هنگ کنگ می پردازیم.

تور هنگ کنگ - ویزای هنگ کنگ - سفر به هنگ کنگ

ویزای بازدید/ترانزیت Visit/Transit visa

ویزای بازید یا ترانزیت برای متقاضیانی صادر می شود که برای بازدیدهای کوتاه مدت به هنگ کنگ می آیند تا در فعالیت های غیرکاری مانند گردشگری شرکت کنند. علاوه بر این متقاضیانی که قصد توقف در فرودگاه های هنگ کنگ قبل از پرواز به مقصد بعدی خود را دارند، می توانند ویزای ترانزیت این کشور را دریافت کنند.

ویزاهای توریستی هنگ کنگ در چند نوع ویزای یکبار ورود، 2 بار ورود، چندبار ورود و ویزای ترانزیت صادر می شود. البته اعتبار ویزای توریستی این کشور تا 3 ماه می باشد و متقاضیان در هر بار ورود می توانند تا 14 روز در هنگ کنگ اقامت کنند. متقاضیان با دریافت ویزای توریستی و ورود به این کشور با اهداف گردشگری مجاز به کار و اشتغال و یا تحصیل نیستند، در غیر این صورت جریمه و مجازات خواهند شد.

 

ویزای تحصیلی/اقامت Study/Residence visa

ویزاهای اقامت تحصیلی برای متقاضیانی صادر می شود که قصد گذراندن یک دوره تحصیلی در دانشگاه ها یا موسسه های آموزش عالی هنگ کنگ را دارند. این ویزا همچنین مختص متقاضیانی است که مایل به ورود به منطقه اداری ویژه هنگ کنگ (HKSAR)  برای اقامت به عنوان وابستگان یک مقیم هنگ کنگ هستند.

از شرایط دریافت ویزای تحصیلی هنگ کنگ ارائه پاسپورت معتبر و مدرکی مبنی بر توانایی مالی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در هنگ کنگ را می توان نام برد. بر اساس قوانین جدید از 19 ژوئن 2023، متقاضیان باید گواهی عدم سوء پیشینه را نیز ارائه دهند.

علاوه بر این، متقاضیان باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی در یک مدرسه یا دانشگاه یا موسسه آموزشی در هنگ کنگ پذیرفته شده و دارای نامه پذیرش باشند. مدت زمان پرداش ویزای تحصیلی هنگ کنگ معمولاً تا 6 هفته می باشد.

 

ویزاهای سرمایه گذاری/آموزش/ویزاهای کاری Investment/Training/ Employment visas

این دسته ویزا برای سرمایه گذاران، کارمندان و بازرگانانی صادر می شود که به منظور کار، آموزش یا سرمایه گذاری به هنگ کنگ می آیند. هنگ کنگ طیف وسیعی از طرح‌های ویزا را معرفی کرده است تا متقاضیان خارجی بتوانند برای تجارت یا سرمایه‌گذاری به هنگ‌کنگ بیایند، بدون اینکه مجبور باشند برای یک شرکت در این کشور کار کنند. یکی از این طرح ها “سرمایه گذاری به عنوان کارآفرینان” است که به متقاضیان خارجی اجازه می دهد مشاغل خود را به هنگ کنگ نقل مکان کنند.

برای اخذ این نوع ویزا، متقاضیان باید بتوانند ثابت کنند که کسب و کار آن ها می تواند سهم قابل توجهی در اقتصاد هنگ کنگ داشته باشد. برای صدور این نوع ویزا، طرح های تجاری، گردش تجاری، منابع مالی، مبلغ سرمایه گذاری، تعداد مشاغل ایجاد شده در محل و مهارت های متقاضی ارزیابی می شود.

 

ویزای مددکاران خارجی/نیروی کاری Foreign Domestic Helpers/Imported Workers visas

این دسته ویزاها برای نیروهای کار خارجی که برای کار و اشتغال به این کشور وارد می شوند صادر می شود.

 

ویزای استعدادیابی Talent Admission visa

این نوع ویزا برای متقاضیان خاصی صادر می شود که دارای معیارهای شایستگی و استعداد خاص در یک حوزه علمی یا هنری هستند و قصد کار یا کارآفرینی در هنگ کنگ را دارند. همه متقاضیان خارجی در صورت تمایل به کار در هنگ کنگ ملزم به دریافت ویزا هستند. با این حال، دریافت ویزای کار هنگ کنگ برای یک متقاضی خارجی چندان کار راحت و بی دردسری نیست، زیرا شرکت های هنگ کنگی باید ثابت کنند که به آن متقاضی خارجی دارای استعداد برتر و تخصص کاری خاص نیاز واقعی دارند و نیروی کاری بومی این کشور نمی توانند در آن فرصت شغلی مشغول کار شوند.

بنابراین هنگ کنگ به منظور جذب و حفظ استعدادهای خاص چندین طرح ویزای استعدادیابی را برای تسهیل فرآیند اخذ ویزای کار معرفی کرده است. این طرح ها شامل برنامه های ویزا برای فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های هنگ کنگ و استعدادهای بسیار ماهر و با تجربه است. زمان پردازش ویزای کار معمولاً بین 2 تا 6 هفته بر اساس طرحی است که درخواست تحت آن ثبت می شود.

 

ویزای اعضای خانواده Visas for family members

متقاضیانی که قصد پیوستن به اعضای خانواده خود در هنگ کنگ را دارند، می توانند از طریق این ویزا به هدف خود برسند.

با دریافت ویزای وابسته، اعضای خانواده متقاضی می توانند در صورت داشتن ویزای معتبر برای اشتغال، سرمایه گذاری، آموزش یا تحصیل در هنگ کنگ یا اگر مقیم دائم هستند، به هنگ کنگ نقل مکان کنند.

این قانون در مورد ویزاهای TTPS، New CIES، QMAS و طرح پذیرش برای نسل دوم ساکنان دائمی هنگ کنگ صدق می کند. متقاضیان باید نشان دهند که می توانند از افراد تحت تکفل خود حمایت کنند و در طول اقامت آن ها در هنگ کنگ محل اقامت مناسبی را برای آن ها آماده کنند. پس از تایید، اعضای خانواده متقاضی ممکن است برای مدت مشابه اقامت مجاز متقاضی در هنگ کنگ اقامت داشته باشند.

اجازه سفر به کشور هنگ کنگ با پاسپورت سفر Travel Pass

متقاضیانی که نیاز به سفر مکرر به هنگ کنگ دارند، دولت این کشور «پاسپورت سفر» را برای اجازه رفت و آمد مکرر برای آن ها صادر می کند. این مجوز ورود تا 3 سال اعتبار دارد و به متقاضیان اجازه می دهد چندین بار در سال به هنگ کنگ وارد شوند و تا حداکثر 2 ماه در این کشور اقامت کنند.

به منظور دریافت این پاسپورت، متقاضیان باید ثابت کنند که نیاز واقعی به سفر مکرر به هنگ کنگ دارند. در واقع آن ها باید حداقل 3 بار بدون مانع (به استثنای سفر به سرزمین اصلی چین) در 12 ماه گذشته بلافاصله قبل از ارائه درخواست از هنگ کنگ بازدید کرده باشند. برای اثبات این مورد متقاضیانی که برای اهداف تجاری قصد سفر به کشور هنگ گنگ را دارند، ممکن است نیاز به ارائه نامه ای از کارفرما یا نامه ای از یک شرکت تجاری اصلی در هنگ کنگ داشته باشد.

 

شرایط ویزای هنگ کنگ

برای درخواست ویزا هنگ کنگ، همه متقاضیان بر اساس هدف سفر و نوع ویزا، باید واجد شرایط باشند و مدارک مورد نیاز ویزای هنگ کنگ را ارائه دهند. از مهم ترین مدارک ویزای هنگ کنگ مورد نیاز برای همه ویزاها موارد زیر را می توان نام برد:

پاسپورت معتبر

متقاضیان باید یک پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر و همچنین یک فتوکپی از صفحه اطلاعات شخصی پاسپورت را ارائه دهند.

فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا

بر اساس محل ارسال مدارک و ملیت متقاضی، فرم ها را می توان به صورت آنلاین یا دستی تکمیل کرد.

عکس جدید

متقاضیان باید یک قطعه عکس شخصی جدید و واضح در اندازه و ابعاد عکس پاسپورت  همراه با فرم درخواست ارسال کنند.

اثبات تمکن مالی ویزای هنگ کنگ

متقاضیان باید توانایی تامین هزینه های اقامت و حمایت مالی از خود را در طول مدت اقامت خود در هنگ کنگ اثبات کنند. اثبات وجوه کافی برای پوشش مدت اقامت از طریق ارائه صورتحساب های بانکی، دفترچه حساب های پس انداز، رسیدهای مالیاتی، مدرک اشتغال (مانند مرخصی نامه از شرکت، فیش حقوقی و غیره) امکان پذیر است.

بر اساس نوع ویزا، مدارک اضافی مورد نیاز خواهد بود. مدارک و اسناد اضافی ممکن است شامل نامه حمایت مالی، برنامه سفر، قرارداد تجاری، یا نامه پذیرش از یک موسسه دانشگاهی باشد:

  • اگر برای دیدار دوستان یا خانواده سفر می کنید، یک دعوتنامه از طرف خانواده یا میزبان ساکن هنگ کنگ و مدرکی مبنی بر ارتباط با میزبان محلی (برای ویزای دیدار خانواده)
  • کارت شناسایی هنگ کنگ و/یا سند مسافرتی و/یا آخرین ویزای الکترونیکی، فقط برای ساکنین غیردائم هنگ کنگ (برای ویزاهای اسپانسر مالی)
  • اگر برای گذراندن تعطیلات و توریستی سفر می کنید، ارائه برنامه بازدید پیشنهادی در هنگ کنگ، مانند رسید سفر با تورهای هنگ کنگ، برنامه سفر و غیره
  • در صورت عبور از هنگ کنگ (و خروج از فرودگاه)، ارائه بلیط مقصد بعدی

 

آیا با ویزای توریستی هنگ کنگ می توان کار کرد؟

متقاضیانی که بدون ویزا یا با ویزای توریستی و بازدیدکننده وارد هنگ کنگ می شوند، مجاز به کار و اشتغال (با حقوق یا بدون حقوق)، انجام فعالیت های تجاری یا کسب و کار، تحصیل یا ثبت نام در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در طول اقامت خود نیستند.

علاوه بر این امکان تغییر وضعیت اقامت یعنی تغییر به ویزا یا مجوز اقامت دیگری نیز وجود ندارد. به عبارت دیگر متقاضی نمی تواند ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کند.  با این حال، تمدید اقامت امکان پذیر است. متقاضیان مجاز به دیدار دوستان و خانواده از طریق ویزای توریستی و بازدیدکننده یا ورود بدون ویزا هستند.

 

آیا اخذ ویزای الکترونیکی هنگ کنگ امکان پذیر است؟

بسیاری از متقاضیان از کشورهای مختلف جهان می توانند درخواست ویزای هنگ کنگ را به صورت آنلاین و از طریق الکترونیکی ارسال کنند. برخی دیگر باید درخواست خود را از طریق پست یا حضوری به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ارسال کنند. در هر دو مورد، هر ویزا که پس از 28 دسامبر 2021 تایید شود، به عنوان eVisa (PDF)  برای متقاضی ارسال خواهد شد. متقاضیان می توانند این ویزا را دانلود و پرینت کنند و هنگام ورود به این کشور ارائه دهند.

 

مدت زمان صدور ویزای هنگ کنگ چقدر است؟

زمان رسیدگی به ویزای هنگ کنگ بر اساس نوع ویزا و مکان ارائه درخواست متفاوت است. ویزاهای هنگ کنگ در چند نوع ویزای عادی، ویزای فوری هنگ کنگ و ویزای چندبار ورود صادر می شوند که البته زمان پردازش هر کدام با دیگری فرق می کند. به طور کلی مدت زمان صدور ویزای هنگ کنگ از حدود یک ماه (30 روز) تا یک ماه و نیم (45 روز) متغیر است. بر این اساس برنامه ریزی برای ارسال مدارک و فرم درخواست چند هفته قبل از سفر به این کشور الزامی است.

تور هنگ کنگ - ویزای هنگ کنگ - سفر به هنگ کنگ

سخن پایانی

سفر به جزیره کوچک اما بسیار مهم جهان، هنگ کنگ برای اهداف توریستی، تحصیلی، سرمایه گذاری و کاری با شرایط و الزامات خاص و با اخذ ویزای هنگ کنگ همراه است. در این مقاله از صفر تا صد انواع ویزاهای هنگ کنگ، شرایط و مدارک ویزای هنگ کنگ برای دریافت هر نوع ویزا و هزینه های ویزای هنگ کنگ را توضیح دادیم. رایج ترین و پرتقاضاترین ویزای این کشور برای ایرانیان ویزای توریستی هنگ کنگ است. ویزای هنگ کنگ برای ایرانیان از نوع توریستی تا 3 ماه اعتبار دارد و مدت زمان اقامت با هر بار ورود تا 14 روز می باشد.

گروه مسافرتی گردشگران شیراز نه تنها ویزای توریستی این کشور را در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه برای شما دریافت می کند، بلکه تورهای هنگ کنگ با عالی ترین خدمات تور را نیز ارائه می دهد.

 

سوالات متداول

  1. هزینه های ویزای هنگ کنگ چقدر است؟

هزینه های ویزای هنگ کنگ بر اساس نوع ویزا و هدف سفر متفاوت است.

  1. زمان پردازش ویزای هنگ کنگ چقدر است؟

زمان رسیدگی به ویزای هنگ کنگ بر اساس نوع ویزا و مکانی که متقاضی درخواست خود را در آن ارسال می کند متفاوت است. پردازش برخی از انواع ویزا تا چهار (4) هفته طول می کشد، بنابراین مهم است که از قبل برای ارائه درخواست برنامه ریزی کنید.

  1. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی هنگ کنگ چقدر است؟

متقاضیان ایرانی با این ویزا می توانند در هر بار ورود تا 14 روز اقامت کنند. اعتبار این ویزا از تاریخ صدور تا 90 روز است.

اشتراک گذاری :

Picture of گردشگران شیراز

گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران