ویزای آفریقای جنوبی

تور آفریقا جنوبی - ویزای آفریقا جنوبی - سفر به آفریقا جنوبی

جمهوری آفریقای جنوبی یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی متقاضیان بین المللی از سراسر جهان محسوب می شود. هر سال حدود 4 میلیون متقاضی برای گردشگری، تجارت، تحصیل، گذراندن دوران بازنشستگی و درمان پزشکی به این کشور سفر می کنند. به منظور سفر به سواحل دل‌انگیز، مناظر کوهستانی باشکوه، بیابان‌های سحرآمیز و شهر دیدنی کیپ‌تاون باید ویزای آفریقای جنوبی را دریافت کنید. کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز شرایط اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی را برای شما فراهم می کنند.

 

آیا ایرانیان برای رفتن به آفریقای جنوبی به ویزا نیاز دارند؟

شهروندان بسیاری از کشورها فقط با ارائه پاسپورت معمولی می توانند بدون ویزا وارد آفریقای جنوبی شوند، در حالی که بقیه برای سفر به آفریقای جنوبی نیاز به ویزا دارند، نوع ویزا بر اساس هدف از سفر متفاوت است. متقاضیان ایرانی نیز برای سفر به این کشور به ویزا نیاز دارند.

در واقع متقاضیان  ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند در صورت تمایل به اقامت کوتاه مدت (توریستی) نیاز به درخواست ویزا دارند و قبل از ورود به آفریقای جنوبی باید مجوز سفر الکترونیکی eTA یا eVisa  را دریافت کنند. پاسپورت ایرانی ها باید 30 روز پس از خروج از ایران معتبر باشد. در حال حاضر شرایط دریافت ویزای آفریقای جنوبی از نوع الکترونیکی برای ایرانیان فراهم می باشد. ویزای آفریقای جنوبی برای ایرانیان در نوع لیبلی یا برچسبی است.

ویزای توریستی آفریقای جنوبی یکبار ورود است و حداکثر تا 90 روز اعتبار دارد. بر اساس نوع ویزای آفریقای جنوبی مورد درخواست برخی از این ویزاها تا 30 روز اعتبار دارند.

تور آفریقا جنوبی - ویزا آفریقا جنوبی - سفر به آفریقا جنوبی

برای اخذ ویزای آفریقای جنوبی از کجا باید اقدام کرد؟

متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای آفریقای جنوبی می توانند از 3 روش مراجعه به سفارت و کنسولگری آفریقای جنوبی و همچنین مراجعه به آژانس های مسافرتی و یا از طریق کارگزاری vfs اقدام کنند. برای دریافت ویزای این کشور از طریق سفارت، متقاضیان ایرانی باید با مراجعه حضوری به سفارت و کنسولگری آفریقای جنوبی در تهران فرم درخواست و دیگر مدارک لازم را ارائه دهد.

از طریق کارگزاری های VFS متقاضی فقط باید همه مدارک لازم برای ویزای آفریقای جنوبی را به این مراکز ارائه دهد و اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری خود را ثبت کند. کارشناسان این کارگزاری ها مدارک متقاضی را به سفارت آفریقای جنوبی ارسال می کنند.

 

شرایط دریافت ویزای آفریقای جنوبی از گروه گردشگران شیراز

از میان 3 روش اخذ ویزای آفریقای جنوبی از نوع ویزای توریستی بهترین روش مراجعه به آژانس های مسافرتی معتبر می باشد. زیرا دیگر نگرانی از بابت ارسال مدارک و روند پیگیری و نحوه اخذ ویزای آفریقای جنوبی ندارید.

در واقع کارکنان آژانس های مسافرتی معتبر و برتر مانند گروه مسافرتی گردشگران شیراز همه مدارک را از شما تحویل می گیرند و برای دریافت این ویزا مراحل مختلف آن را طی می کنند. گرچه برای بیشتر ویزاها وقت سفارت آفریقای جنوبی مصاحبه ندارد اما همان پیگیری روند پردازش و ارسال به موقع مدارک خود زمان و انرژی زیادی می طلبد که در تخصص هر کسی نیست. گروه مسافرتی گردشگران شیراز علاوه بر ارسال مدارک ویزای آفریقای جنوبی و اخذ ویزای توریستی شرایط سفر با تور آفریقای جنوبی را نیز برای متقاضیان مهیا می کنند.

برای سفر با تورهای آفریقای جنوبی و یا کشورهای دیگر از طریق این گروه گردشگری فقط کافی است مدارک را تحویل دهید، هزینه های ویزای آفریقای جنوبی را پرداخت کنید و وسایل خود را در چمدان جا دهید و خودتان را برای یک سفر خاطره انگیز آماده کنید! دیگر نیاز به رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل مناسب، برنامه ریزی برای گشت و گذار و دیدن جذابیت های طبیعی و تاریخی این کشور ندارید. به همین سادگی!

 

هزینه های ویزای آفریقای جنوبی

هزینه هایی که متقاضیان برای پردازش ویزای آفریقای جنوبی باید بپردازند بر اساس نوع ویزا متفاوت است. ذکر این نکته ضروری است که هزینه های پرداخت شده برای اخذ ویزاها در صورت ریجکتی ویزا غیر قابل استرداد می باشد. هزینه ی ویزای آفریقای جنوبی عبارت است از:

نوع ویزاهزینه ویزای آفریقای جنوبی
ویزای ورود80 دلار
ویزای الکترونیکی50 دلار
ویزای ترانزیت350 دلار
ویزای توریستی350 دلار

 

انواع ویزای آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی انواع مختلفی از ویزاها را برای اهداف مختلف صادر می کند. انواع ویزاهای آفریقای جنوبی عبارت اند از:

  • ویزای توریستی آفریقای جنوبی South Africa tourist visa
  • ویزای بازدید کننده آفریقای جنوبی South Africa visitor visa
  • ویزای تجاری آفریقای جنوبی South Africa business visa
  • ویزای کاری آفریقای جنوبی South Africa work visa
  • ویزای پزشکی آفریقای جنوبی South Africa medical visa
  • ویزای ترانزیت آفریقای جنوبی South Africa transit visa
  • ویزای بستگان آفریقای جنوبی South Africa relatives’ visa
  • ویزای تبادل فرهنگی آفریقای جنوبی South Africa exchange visa
  • ویزای بازنشستگان آفریقای جنوبی South Africa retired persons’ visa

 

 

ویزای توریستی South Africa tourist visa

ویزای توریستی (E-Visa) از محبوب ترین ویزاهای آفریقای جنوبی برای ایرانیان محسوب می شود. متقاضیان ایرانی با دریافت این ویزای توریستی آفریقای جنوبی می توانند برای مدت کوتاهی با اهداف توریستی و گردشگری به آفریقای جنوبی سفر کنند. ویزای توریستی این کشور برای 14 کشور مختلف و به صورت آنلاین راه اندازی شده است تا از طریق آنلاین درخواست دهند. پس از تایید، ویزا الکترونیکی به ایمیل متقاضی ارسال می شود و با ارائه ویزای الکترونیکی در مرز، متقاضی می تواند وارد آفریقای جنوبی شود.

 

تور آفریقا جنوبی - ویزا آفریقا جنوبی - سفر به آفریقا جنوبی

ویزای بازدید کننده آفریقای جنوبی South Africa visitor visa

ویزای بازدید کننده آفریقای جنوبی به متقاضیان اجازه می دهد حداکثر برای مدت 90 روز برای مقاصد گردشگری و تجاری وارد این کشور شوند. ویزای بازدید کننده نیز همانند ویزای توریستی از محبوب ترین ویزاهای آفریقای جنوبی محسوب می شود.

 

ویزای تجاری آفریقای جنوبی South Africa business visa

متقاضیانی که قصد کار یا سرمایه گذاری در اقتصاد آفریقای جنوبی دارند، توانند ویزای تجاری این کشور را دریافت کنند. متقاضیان با دارا بودن شرایط دریافت ویزای آفریقای جنوبی از نوع تجاری می توانند حداکثر 90 روز در این کشور اقامت کنند. از شرایط اخذ ویزای آفریقای جنوبی از نوع تجاری می توان به تکمیل فرم BI-1738 قبل از سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار و همچنین دارا بودن سرمایه لازم و مشارکت مالی در پروژه های تجاری این کشور اشاره کرد.

 

ویزای کار آفریقای جنوبی South Africa work visa

ویزای کار آفریقای جنوبی مختص متقاضیانی است که دارای مهارت های خاص کاری و حرفه ای هستند. مدت زمان اعتبار این ویزا بستگی به نوع کاری دارد که متقاضی در آن مهارت تخصص دارد. نحوه اخذ ویزای آفریقای جنوبی از نوع ویزای کاری ارائه درخواست در مرکز خدمات تسهیلات ویزا (VFS) در آفریقای جنوبی یا در سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی در کشور ایران می باشد.

 

 

ویزای پزشکی آفریقای جنوبی South Africa medical visa

ویزای پزشکی آفریقای جنوبی مختص متقاضیانی است که قصد درمان های پزشکی در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور را دارند. مدت زمان اعتبار ویزای پزشکی ممکن است حداکثر تا یک دوره 6 ماهه باشد. از مدارک مورد نیاز برای ویزای آفریقای جنوبی از نوع پزشکی می توان به ارائه فرم تکمیل شده BI-1738 به همراه فرم درخواست ویزا و نامه ای از پزشک یا کلینیک پزشکی اشاره کرد. در این نامه باید دلایل نیاز متقاضی به درمان در کشور آفریقای جنوبی توضیح داده شود.

 

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی South Africa student visa

ویزای تحصیلی یا دانشجویی آفریقای جنوبی مختص آن متقاضیانی است که قصد تحصیل در مدارس ابتدایی یا متوسطه (دولتی یا خصوصی)، کالج ها، دانشگاه ها، مؤسسه های آموزشی، کالج های مهارت‌ های تخصصی یا دیگر مؤسسه های آموزشی معتبر در آفریقای جنوبی را دارند. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به مدت زمان تحصیل متقاضی در این کشور بستگی دارد.

 

ویزای ترانزیت آفریقای جنوبی South Africa transit visa

متقاضیانی که در مسیر پروازی خود به کشور دیگر مجبور به توقف در فرودگاه های کشور آفریقای جنوبی هستند، باید ویزای ترانزیت دریافت کنند. مدت زمان اعتبار ویزای ترانزیت آفریقای جنوبی از 3 روز می باشد.

 

 

ویزای بستگان آفریقای جنوبی South Africa relatives’ visa

ویزای بستگان آفریقای جنوبی برای خانواده یا بستگان یک شهروند آفریقای جنوبی یا مقیم دائمی این کشور صادر می شود که قصد اقامت در آفریقای جنوبی را دارد. اعتبار این ویزا حداکثر تا 2 سال است.

 

ویزای تبادل فرهنگی آفریقای جنوبی South Africa exchange visa

ویزای تبادل آفریقای جنوبی برای متقاضیان بین المللی صادر می شود که حدود ۲۵ سال یا کمتر دارند و می خواهند در برنامه های تبادل فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی این کشور شرکت کنند. از شرایط اخذ ویزای آفریقای جنوبی از نوع ویزای تبادل این است که متقاضی باید نامه همکاری از یک موسسه دولتی یا یک موسسه آموزش عالی دولتی با یک دولت خارجی را ارائه دهد. مدت زمان اعتبار ویزاهای تبادلی بر اساس مدت زمان برنامه فرهنگی و هنری است و قابل تمدید نمی باشد.

 

ویزای بازنشستگی آفریقای جنوبی South Africa retired persons’ visa

متقاضیانی که مایل به گذراندن دوران بازنشستگی در آفریقای جنوبی هستند می توانند برای دریافت ویزای بازنشستگی درخواست دهند. از شرایط اخذ ویزای آفریقای جنوبی از نوع ویزای بازنشستگی می توان به دارا بودن شرایط مالی مناسب و ارائه فرم تکمیل شده درخواست BI-1738 اشاره کرد. در حال حاضر، میزان درآمد ماهانه برای دریافت ویزای بازنشستگی آفریقای جنوبی حداقل 2.129 دلار است.

 

چگونه ویزای آفریقای جنوبی بگیریم؟

برای دریافت ویزای آفریقای جنوبی می توانید به صورت آنلاین یا از نزدیکترین مرکز درخواست ویزا اقدام کنید. اگر به دنبال روش راحت تر، بی دردسرتر و سریع تر هستید به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه کنید. در این جا نحوه اخذ ویزای آفریقای جنوبی از طریق آنلاین و مراجعه به سفارت را توضیح می دهیم.

 

درخواست ویزا در سفارت/کنسولگری آفریقای جنوبی

فرآیند درخواست حضوری ویزای آفریقای جنوبی برای ایرانیان در سفارت یا کنسولگری شامل مراحل زیر است:

 

1.      نوع ویزای خود را مشخص کنید

ابتدا، بر اساس هدف سفر خود به آفریقای جنوبی، نوع ویزا را تعیین کنید و بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت این نوع ویزا هستید یا خیر.

 

2.      وقت سفارت خود را رزرو کنید

در نزدیکترین دفتر درخواست ویزای آفریقای جنوبی یک وقت سفارت رزرو کنید، این کار را می توانید در سفارت، کنسولگری یا یک مرکز درخواست ویزا انجام دهید. رزرو وقت سفارت را چند هفته قبل از سفر انجام دهید. برخی از متقاضیان می‌توانند بدون رزرو وقت به مرکز درخواست ویزا مراجعه کنند.

 

3.      فرم درخواست را تکمیل کنید

در مرحله بعد، فرم درخواست ویزا را دانلود کنید، این فرم را تکمیل کرده پرینت بگیرید و فراموش نکنید که آن را به مرکز درخواست بیاورید.

 

4.      مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید

بر اساس نوع ویزای آفریقای جنوبی مدارک مورد نیاز برای ویزای آفریقای جنوبی را جمع آوری کنید.

 

5.      در ساعت تعیین شده برای وقت سفارت حضور یابید

در وقت سفارت درخواست ویزا شرکت کنید و شخص دیگری را به جای خود نفرستید. مدارک مورد نیاز و اطلاعات بیومتریک خود را نیز ارائه دهید.

 

6.      هزینه ی ویزای آفریقای جنوبی را پرداخت کنید

هزینه ویزای آفریقای جنوبی را در مرکز درخواست ویزا از طریق کارت اعتباری، کارت نقدی یا پول نقد پرداخت کنید.

 

7.      منتظر اعلام نتیجه ویزا باشید

پس از انجام همه مراحل، باید منتظر تصمیم گیری برای اعلام نتیجه ویزا باشید. زمان رسیدگی و پردازش ویزای آفریقای جنوبی حدود 10 تا 15 روز است.

 

8.      ویزای خود را تحویل بگیرید

پس از اعلام نتایج ویزا می توانید پاسپورت خود را که دارای مهر برچسب ویزا است، تحویل بگیرید. هنگام تحویل گرفتن پاسپورت به صورت حضوری، باید رسید مرکز درخواست ویزا و مدرک شناسایی معتبر به همراه داشته باشید.

 

درخواست ویزای الکترونیکی آفریقای جنوبی

قانون صدور ویزای الکترونیکی آفریقای جنوبی در فوریه 2022 برای متقاضیان از 14 کشور جهان تصویب شد. یکی از این کشورها ایران است، بنابراین شرایط صدور ویزای آفریقای جنوبی برای ایرانیان از طریق الکترونیکی نیز فراهم است.

اگر هدف از سفر به این کشور گردشگری یا تجارت باشد، متقاضی می تواند برای دریافت ویزای الکترونیکی آفریقای جنوبی درخواست دهد. در ادامه با نحوه گرفتن ویزای آفریقای جنوبی از نوع الکترونیکی آشنا می شوید.

 

1.      به وب سایت ویزای الکترونیکی آفریقای جنوبی مراجعه کنید

درخواست خود را در وب سایت وزارت امور داخلی ثبت کنید. مدت زمان لازم برای تکمیل این درخواست 10 دقیقه است.

 

2.      حساب کاربری ایجاد کنید

به منظور ایجاد حساب کاربری یا اکانت باید نام، شماره پاسپورت، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید پس از دریافت ایمیل تأیید، حساب شما فعال می شود.

 

3.      فرم درخواست ویزای الکترونیکی را تکمیل کنید

وارد حساب کاربری خود شوید و همه اطلاعات لازم را ارائه دهید. جزئیات سفر به کشور آفریقای جنوبی (مدت زمان اقامت، محل اقامت)، اطلاعات پاسپورت و دیگر جزئیات مرتبط را ارائه دهید.

 

4.      مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید

در مرحله بعد، همه مدارک و اسناد لازم را بارگذاری کنید. مدارک مورد نیاز برای ویزای آفریقای جنوبی از نوع الکترونیکی مشابه مدارک لازم برای ویزا در مرکز درخواست ویزا و سفارت این کشور است.

 

5.      هزینه ویزای آفریقای جنوبی را پرداخت کنید

در پایان فرآیند درخواست ویزا، هزینه ای را که باید پرداخت کنید، مشاهده خواهید کرد. این هزینه را می توانید به صورت آنلاین با کارت اعتباری پرداخت کنید.

 

6.      منتظر اعلام نتیجه ویزا باشید

روند پردازش و رسیدگی به ویزای الکترونیکی حدود 3 روز کاری طول می کشد. با این حال، گاهی اوقات بنا به دلایلی ممکن است این زمان بیشتر شود.

 

7.      ویزای الکترونیکی خود را دریافت کنید

به محض تایید درخواست آنلاین ویزا ایمیلی مبنی بر تایید صدور ویزای الکترونیکی خود دریافت خواهید کرد.

تور آفریقا جنوبی - ویزا آفریقا جنوبی - سفر به آفریقا جنوبی

مدارک ویزای آفریقای جنوبی

متقاضیان بر اساس نوع ویزای درخواستی باید واجد شرایط باشند و مدارک لازم را ارائه دهند. البته هر نوع ویزا نیاز به مدارک خاصی دارد. اما به طور کلی مدارک لازم برای ویزای آفریقای جنوبی عبارت است از:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزا BI-84.
  • پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر (پاسپورت باید حداقل 30 روز پس از پایان سفر معتبر باشد و حداقل دو صفحه استفاده نشده برای تاییدیه ورود و خروج داشته باشد.)
  • دو قطعه عکس رنگی در اندازه عکس پاسپورت
  • رسید هزینه ی ویزای آفریقای جنوبی
  • گواهی واکسیناسیون تب زرد (در صورت نیاز)
  • بلیط رفت و برگشت یا فقط بلیط برگشت به ایران
  • اثبات رابطه خانوادگی با افراد تحت تکفل (با ارائه مدارک یا گواهی اثبات سرپرستی یا حضانت یا رضایت از ولی در مورد یک کودک بدون همراه)
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های اقامت در آفریقای جنوبی ( صورت حساب های بانکی و یا رسید و فیش حقوقی، گواهی اسپانسری حامی در آفریقای جنوبی، بورسیه تحصیلی و بیمه پزشکی)
  • رسید موجودی بانک (برای درخواست ویزا متقاضی باید 164.30 دلار آمریکا داشته باشد. همچنین اطمینان از دسترسی آسان به این سپرده و دارا بودن سابقه تراکنش ‌های بانکی متقاضی بسیار مهم است)

 

مدت زمان اقامت با ویزای آفریقای جنوبی

مدت زمان اعتبار ویزای آفریقای جنوبی حداکثر تا 90 روز است. در صورتی که متقاضیان قصد اقامت بیشتر در این کشور را دارند، باید برای تمدید ویزا درخواست دهند. برای اقامت طولانی مدت در این کشور متقاضیان باید مجوز اقامت موقت داشته باشند.

 

کمی بیشتر در مورد ویزای توریستی آفریقای جنوبی

ویزای توریستی آفریقای جنوبی با رعایت مقررات وزارت امور خارجه ایران، برای متقاضیانی صادر می شود که می خواهند به صورت مستقل، گروهی و یا برای دیدار دوستان و اقوام به آفریقای جنوبی سفر کنند.

این ویزا حداکثر تا 90 روز اقامت و از تاریخ صدور به مدت 3 ماه اعتبار دارد. در صورتی که قبل از تمام شدن مدت انقضای ویزا متقاضی از این کشور خارج شود، بدون اینکه این ویزا را تمدید کند نمی تواند دوباره به آفریقای جنوبی وارد شود. مدت زمان بررسی و پردازش ویزای توریستی آفریقای جنوبی برای ایرانیان 15 روز کاری است.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی فرم تکمیل شده درخواست، پاسپورت با 30 روز اعتبار پس از زمان سفر، بلیط هواپیما (رفت و برگشت)، رسید رزرو هتل محل اقامت و مدارک هدف از سفر به این کشور را می توان نام برد.

 

سخن پایانی

شکی نیست که آفریقای جنوبی یکی از زیباترین کشورهای جهان با طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری بی نظیر است: سواحل رویایی، مناظر کوهستانی چشمگیر، حیات وحش شگفت انگیز و نیمه بیابان های زیبا تا دریاچه ها، آبشارها، دره ها، جنگل ها و دشت های وسیع. جای تعجب نیست که این کشور یک مقصد ایده آل برای سفر و تجارت است.

اما، برای رفتن به آفریقای جنوبی، باید برای ویزای آفریقای جنوبی را دریافت کرد. کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز از جمله آژانس های معتبر و برتر در سطح کشور در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه شرایط دریافت ویزای توریستی این کشور را برای شما فراهم می کنند. این گروه مسافرتی مجری تورهای داخلی و خارجی و ارائه دهنده خدمات برتر از جمله رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، تدارک برنامه های گشت و گذار و بازدید از جذابیت های دیدنی هر شهر و کشور اروپایی، آسیایی، عربی و حتی آمریکای لاتین است.

تور آفریقا جنوبی - ویزا آفریقا جنوبی - سفر به آفریقا جنوبی

سوالات متداول

  1. مدت زمان دریافت ویزای آفریقای جنوبی چقدر است؟

زمان پردازش ویزای آفریقای جنوبی 10 تا 15 کاری است. با این وجود، ممکن است بر اساس نوع ویزا کمی طولانی تر شود.

  1. در صورت ریجکتی ویزای آفریقای جنوبی چه باید کرد؟

اگر ویزای شما ریجکت شود، 10 روز کاری فرصت دارید تا درخواست تجدید نظر بدهید و دلیل ریجکتی ویزای خود را پیدا کنید. درخواست تجدید نظر را خودتان می توانید انجام دهید یا از یک مشاور مهاجرت بخواهید که به شما کمک کند.

  1. مهم ترین دلایل رد و ریجکتی ویزای آفریقای جنوبی کدام اند؟

عدم ارائه مدارک و اسناد مهم در درخواست، دارا بودن سوابق کیفری، وجود یک بیماری پزشکی، عدم واجد شرایط برای اخذ ویزا، ارسال مدارک ناقص یا جعلی و متقاعد نشدن افسر ویزا برای ترک این کشور پس از تمام شدن اعتبار ویزا می باشد.

 

اشتراک گذاری :

Picture of گردشگران شیراز

گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران