توضیحات کامل تور

موقعیت مبدا

موقعیت مقصد

تبدیل دما به درجه سانتی‌گراد

مسکو و سنت پترزبورگ دو شهر اصلی و مهم روسیه هستند. گرچه مسکو پایتخت باستانی و مدرن روسیه محسوب می شود ولی سنت پترزبورگ به طور هدفمند ساخته شده تا پایتخت تزارهای مجلل باشد. هر دوی این شهرها از مهم ترین شهرهای اروپایی و از محبوب ترین مقاصد توریستی در سرتاسر کشور روسیه و حتی جهان به شمار می آیند. هر دو به دلیل معماری شگفت انگیز خود مشهور هستند. مسکو دارای میدان معروف سرخ و کاخ کرملین است، سنت پترزبورگ دارای کاخ های خارق العاده ای است که برای امپراتوری سابق روسیه، تزار ساخته شده است.

اگر قصد سفر به زیباترین مقصد مسافران اروپا یا شمالی ترین شهر جهان را دارید و می خواهید از جذابیت های دیدنی شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ دیدن کنید، گروه مسافرتی گردشگران شیراز با ارائه تور ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ با آفرهای متنوع و قیمت مناسب لذت این سفر را چنان در خاطرتان ماندگار می کنند که دوباره هوس رفتن به این شهرها وسوسه تان می کند!

شهر مسکو و سنت پترزبورگ در یک نگاه

شهر مسکو شهر سنت پترزبورگ
مساحت: در حدود کیلومتر مربع مساحت: در حدود 6058 کیلومتر مربع
جذابیت های دیدنی:

میدان سرخ

کلیسای جامع سنت باسیل

کاخ کرملین

برج فدراسیون

برج اوستانکینو

جذابیت های دیدنی:

موزه هرمیتاژ

قلعه پیتر و پائول

کاخ کاترین

کاخ پترهوف

دریای بالتیک

نوع آب و هوا: زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه و گرم نوع آب و هوا: تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و مرطوب
جمعیت: بیش از 12.632.409 نفر جمعیت: بیش از 5.600.000 نفر
شهرت:

پرجمعیت ترین شهر روسیه

دومین شهر پرجمعیت قاره اروپا

دارای بالاترین رتبه برای دارا بودن موسسه های علمی، ورزشی و آموزشی در جهان

شهرت:

پایتخت فرهنگی روسیه

شمالی ترین شهر جهان

خانه بزرگترین موزه جهان

پنجره ای رو به اروپا

اگر فرصت دارید و از لحاظ زمان محدودیت ندارید، نباید بین سنت پترزبورگ و مسکو یکی را انتخاب کنید، باید از هر دو بازدید کنید و برای دیدن جذابیت های هر کدام از این دو شهر رویایی و رمانتیک وقت بگذارید. تور مسکو و سنت پترزبورگ از گزینه های پرتقاضای تور روسیه در فصل تابستان محسوب می شوند که شدیداً به همه شما توصیه می شود.

سفر به شهر مسکو Moscow

مسکو در حال حاضر بزرگترین شهر اروپا (به استثنای استانبول) و دارای یک سیستم متروی بسیار عالی است. مسکو در مقایسه با دیگر شهرهای روسیه توسعه یافته تر است. این برتری در توسعه و پیشرفت در شهر سنت پترزبورگ نیز به وضوح دیده می شود، چنان که ساکنان مسکو و سنت پترزبورگ خود را در روسیه ای متفاوت از بقیه شهرهای روسیه می دانند.

از جذابیت های شگفت انگیز تور مسکو سنت پترزبورگ دیدن معماری فوق العاده این دو شهر است. خوشبختانه، شهر مسکو از آتش جنگ جهانی دوم در امان ماند زیرا آلمانی ها درست در نزدیکی شهر متوقف شدند. جنگ جهانی دوم بسیاری از بهترین شهرهای اروپا را نابود کرد.

میدان سرخ از مهم ترین مکان های دیدنی مسکو است که جسد لنین در این میدان در یک مقبره مخصوص نگهداری می شود. این منطقه مملو از بناهای دیدنی، معماری قدیمی، موزه ها و تاریخ کهن این کشور است. کلیسای جامع سنت باسیل و گنبدهای پیازی آن و کلیسای جامع مسیح ناجی از دیگر مکان های دیدنی این میدان محسوب می شود.

تور ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ

سفر به شهر سنت پترزبورگ  Saint Petersburg

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه است که توسط تزار پیتر کبیر در سال 1703 تأسیس شد. پیتر کبیر می خواست روسیه را مدرن کند و بندری در دریای بالتیک بسازد. سنت پترزبورگ به نام سنت پیتر کتاب مقدس نامگذاری شد و اکنون در جایگاه چهارمین شهر پرجمعیت اروپا قرار دارد. این شهر پایتخت امپراتوری روسیه از 1713-1918 بود. پس از انقلاب بلشویکی، پایتخت بار دیگر به مسکو منتقل شد.

سنت پترزبورگ که به عنوان “پایتخت فرهنگی روسیه” شناخته می شود دارای بناهای تاریخی زیبا و جذابیت های دیدنی بسیاری است. در این شهر می ‌توانید شکوه و عظمت تزارهای سابق روسیه را با کاخ ‌های مجلل و معماری باشکوه آن ببینید.

تور ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ

تفاوت های دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ

ساکنان هر دو شهر مسکو و سن پترزبورگ به ملیت خود افتخار می کنند و ادعای «روس بودن» خود را به عنوان شناسه اصلی خود مطرح می کنند. اما شهر سنت پترزبورگ یک لایه هویت اضافی به عنوان «پنجره اروپا» و «پایتخت فرهنگی» دارد که مسکو ندارد. در اصطلاح سن پترزبورگ عنوان «سرِ روسیه» را دارد که مسکو ندارد ( در این عبارت که مسکو قلب روسیه و سنت پترزبورگ سرِ روسیه است). از دیگر تفاوت های دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ موارد زیر را می توان نام برد:

 

تفاوت های دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ

تفاوت در معماری بناها و ساختمان ها

تفاوت در ساختار شهری

تفاوت در تمیزی و نظافت شهر

تفاوت در سرعت زندگی

تفاوت در فرهنگ و هنر

تفاوت در گردشگری و توریسم

تفاوت در هویت ساکنان شهرها

تفاوت در معماری

در سنت پترزبورگ تا چشم کار می کند، کاخ ها، معماری های کلاسیک و بناهای زیبا با رنگ های پاستیلی دیده می شود. مسکو دارای معماری و بناهایی به سبک شوروی سابق است. هر دو شهر کلیساهای بسیار زیبا دارند، اما گنبد پیازی کلیساهای مسکو محبوبیت بیشتری دارد. در تورهای مسکو سن پترزبورگ می بینید که معماری مدرنی در این دو شهر وجود ندارد. شهردار سابق مسکو، لوژکوف، علاقه خاصی به معماری مدرن داشت و در 20 سال مدیریتش به اینکه کدام سازه مدرن را در کجا باید بسازد آگاهی نداشت. اما سنت پترزبورگ همیشه یکدست تر بود و بهتر حفظ شده است.

تور ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ

تفاوت در ساختار شهری

مسکو، مانند شهرهای قرون وسطایی که توسط دیوارهای شهر محصور می ‌شدند، دارای خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ است. ولی سنت پترزبورگ که از ابتدا با ورود مهندسی شهرسازی به طور هدفمند طراحی شد، الگوی شبکه ‌ای بیشتری دارد و رودخانه‌ها و کانال ‌هایی را در خود جای داده است که از آن ‌ها به عنوان روش اصلی حمل‌ونقل استفاده می شد. شهر مسکو وسیع تر و بازتر احساس می ‌شود و نقاط دیدنی شهر بیشتر در مرکز آن قرار دارند. در سنت پترزبورگ در ردیف ‌های طولانی نماهای امپراتوری گم می شوید. مسکو برای یک تازه وارد گیج کننده تر است، گویی در حرکت مداوم در یک دایره هستید. در حالی که سنت پترزبورگ طرح ساده تر و شفاف تری دارد.

 

تفاوت در تمیزی و نظافت شهرها

در سن پترزبورگ روسیه حس تمیزی و هوای تازه و نسیم ملایم از سمت دریا بسیار دل انگیز است. در مسکو چنین هوای مطبوع و تمیزی را احساس نمی کنید. از لحاظ وجود زباله های شهری قطعاً در هر دو شهر زباله وجود دارد، اما زباله های بیشتری را می توان در خیابان های مسکو دید که در قسمت هایی نیز بسیار زیاد است.

 

تفاوت در سرعت زندگی

یکی از تفاوت های مهمی که همه مسافران در تور مسکو سنت پترزبورگ احساس می کنند، سرعت بالای زندگی در مسکو است. طبیعت زیبای سنت پترزبورگ مردم را وادار می کند تا کمی از سرعت زندگی خود کم کنند و از دیدن این جذابیت های زیبا لذت ببرند. در حالی که در مسکو همه چیز مهم و فوری است و همه با سرعت برق راه می روند. احتمالاً بزرگ‌ ترین عاملی که در سرعت زندگی نقش دارد، جمعیت هر شهر است که سنت پترزبورگ بیش از 5 میلیون نفر و مسکو بیش از 12 نفر جمعیت دارد.

 

تفاوت در فرهنگ و هنر

سنت پترزبورگ به عنوان فرهنگی ترین شهر جهان جایی مناسب برای بازدید از موزه ها، نمایشگاه های قدیمی و جدید، شرکت در اپراها، رقص باله، نمایش ها و یا فقط ایستادن بر روی پل و دیدن زیبایی های شهر است.

در حالی که شهر مسکو در مقایسه با سن پترزبورگ کمتر دارای چنین آثار هنری است. به طور کلی ساکنان سنت پترزبورگ بیشتر اهل هنر و فرهنگ و همانگی با محیط اطراف خود هستند. اگر با تور شب های سفید سن پترزبورگ به این شهر سفر کرده باشید، شما هم این شهر را «پنجره ای رو به اروپا» می دانید که همواره رقابت زیادی در آن برای فرهنگ پذیری غربی وجود دارد.

 

تفاوت در گردشگری و توریسم

سنت پترزبورگ دارای سرانه گردشگری بسیار بالاتری در مقایسه با روسیه است و گردشگران بیشتری را جذب می کند. اما با تور مسکو سنت پترزبورگ از دیدن جذابیت های گردشگری هر دوی این شهرها شگفت زده می شوید.

در شهر سن پترزبورگ تابلوهای بیشتری به زبان انگلیسی وجود دارد. بسیاری از فروشگاه چنین تبلیغ می کنند: «ما به زبان انگلیسی صحبت می کنیم!» منوهای رستوران ها به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی است. البته در هر دو شهر یعنی مسکو و سنت پترزبورگ جوانان زیادی را می بینید که مشتاق صحبت به زبان انگلیسی هستند.

در بهترین فصل تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ و در خیابان نوسکی سنت پترزبورگ با افرادی مواجه می شوید که لباس های قرن 18 را پوشیده اند و یا کلاه های خزدار بر سر دارند.

 

تفاوت در هویت ساکنان

سنت پترزبورگ همیشه حس اروپایی بودن را در فرهنگ و آداب و رسوم مردم خود حفظ کرده است که بیشتر به عنوان وجه تمایز از بقیه شهرهای روسیه محسوب می شود تا ارتباط با اروپای غربی. در حالی که ساکنان مسکو این هویت دوگانه را ندارند و خود را کاملاً روسی می دانند. در واقع بسیاری از توریست ها از طریق تور مسکو سنت پترزبورگ از این دو شهر دیدن می کنند و از مقاصد محبوب توریست ها به شمار می آیند.

بخش زیادی از ساکنان مسکو یا سن پترزبورگ اصالتاً اهل این دو شهر نیستند. بسیاری مسکو را برای کار در بخش های دولتی، بخش های تجاری خاص و شرکت های بین المللی انتخاب می کنند. در حالی که ساکنان سنت پترزبورگ این شهر را برای زندگی در آن انتخاب کرده اند

گرچه دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ از جنبه های مهمی با هم تفاوت دارند ولی این دو قطب توریستی روسیه دارای شباهت هایی با هم نیز هستند. برخی از مهم ترین شباهت های مسکو و سنت پترزبورگ عبارت اند از:

  • هر دو شهر در کنار رودخانه های تاریخی و مهم کشور روسیه قرار دارند: شهر رمانتیک و زیبای سنت پترزبورگ در کنار رودخانه نوا قرار دارد و شهر تاریخی مسکو در کنار رودخانه مسکوا واقع شده است.
  • هر دو شهر با تاریخ غنی، فرهنگ و آداب و رسوم سنتی را در کنار زندگی مدرنیته به نمایش می گذارند.
  • هر دو شهر دارای مراکز فرهنگی، موزه های فراوان، سالن های تئاتر فعال (سالن تئاتر بولشوی در شهر مسکو و سالن تئاتر مارینسکی در سنت پترزبورگ) هستند.
  • هر دو شهر دارای آثار تاریخی، باستانی، بناها و ساختمان هایی با معماری خاص و فضای پر جنب و جوش زندگی مردم هستند.
  • همان اندازه که تور شب های سفید سن پترزبورگ جذابیت خاصی دارد، تور مسکو و بازدید از کاخ کرملین و میدان سرخ مسکو نیز جذاب و به یاد ماندنی است.

 

زمان رزرو تور لحظه آخر مسکو سنت پترزبورگ

برای رزرو تور ترکیبی مسکو و سن پترزبورگ لحظه آخری باید به این نکته توجه کنید که در فصل های بسیار سرد و یا بسیار گرم روسیه گردشگران کمتری به این دو شهر روسیه سفر می کنند. گرچه در این زمان ها تخفیف های زیادی از نظر خرید بلیط و رزرو هتل و دیگر خدمات گردشگری ارائه می شود.

اگر قصد سفر به این دو شهر توریستی و جذاب اروپا را دارید و نمی دانید زمان رزرو تور لحظه آخر این دو شهر چه زمان است، همین حالا تلفن را بردارید و با کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز تماس بگیرید، چرا که ممکن است همین تور لحظه آخری مربوط به اواخر بهار و اوایل تابستان این دو شهر را از دست بدهید، آن هم با قیمت های باورنکردنی و تخفیف هایی شیرین که به دل می نشیند!

مدت زمان سفر به روسیه از طریق تور مسکو سنت پترزبورگ

شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ از شهرهای بزرگ و مهم روسیه دارای نقاط اشتراک و شباهت های زیادی هستند. گرچه تفاوت های مهمی نیز با هم دارند که همین تفاوت ها و شباهت هاست که تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ را یک سفر تفریحی و گردشی خاص می کند. بر اساس انتخاب شما اولین مقصد می تواند مسکو یا سنت پترزبورگ باشد.

به طور کلی زمان تور ترکیبی مسکو و سن پترزبورگ بین 7 تا 8 روز است که 3 تا 4 روز را در شهر اول و بقیه را در شهر دوم اقامت می کنید. خدمات تور ترکیبی شامل اخذ ویزای روسیه، گشت های بین دو شهر، اقامت در هتل به همراه بوفه صبحانه، دریافت بیمه مسافرتی و غیره می باشد.

بهترین زمان سفر با تور مسکو سنت پترزبورگ

آب و هوای شهر مسکو در تابستان گرم و در زمستان سرو و یخبندان است. شهر سنت پترزبورگ نیز با کمی تفاوت دارای تابستان های گرم و طولانی و زمستان های سرد و خشک است. بهترین زمان برای سفر به شهر رویایی سنت پتربزورگ همراهی با تور شب های سفید سن پترزبورگ ماه های آخر بهار و اول تابستان است.

برای لذت بردن از ورزش های زمستانی و اسکی در میان کوه های پوشیده از برف سنت پترزبورگ نیز می توانید با تورهای زمستانی مسکو یا سن پترزبورگ راهی این دو شهر زمستانی شوید.

به طور کلی بهترین ماه های سفر به دو شهر توریستی مسکو و سنت پترزبورگ از جولای تا آگوست (تیر و شهریور) هر سال می باشد. برای اطلاع از زمان تور ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ از شیراز با مشاوران گروه مسافرتی گردشگران شیراز تماس بگیرید.

 

تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ را با گروه مسافرتی گردشگران شیراز تجربه کنید. برای رزرو و اطلاعات بیشتر، تماس بگیرید.

 

نوع هتل و خدمات آن

در زمان رزرو هتل سنت پترزبورگ و مسکو به اطلاعات قیمت هتل، امکانات هتل، شرایط کنسلی هر اتاق و عکس واقعی آن هتل و اتاق توجه کنید. مجموعه گردشگران شیراز با ارائه امکان رزرو هتل و مقایسه آنلاین قیمت ها و امکانات هتل ها در دو شهر مسکو یا سن پترزبورگ شرایط لازم برای یک انتخاب درست و مناسب را برای شما فراهم می کنند.

انواع برنامه های تور

برخی از تورهای ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ خدماتی مانند رزرو بلیط و هتل را ارائه می دهند. در حالی که آژانس های گردشگری معتبر با ارائه تورهای ترکیبی علاوه بر رزرو بلیط و هتل، برنامه های دیگری مانند ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، گشت شهری، بازدید از موزه ها و کاخ ها و جذابیت های دیدنی را نیز پیشنهاد می دهند.

هزینه و قیمت های تور

قیمت تور مسکو سنت پترزبورگ به فاکتورهایی مانند هزینه ویزا، هزینه بلیط رفت و برگشت و هزینه های هتل و تور بستگی دارد. اگر به دنبال ارزان ترین تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ هستید، بهتر است هتل های ارزان قیمت را انتخاب کنید که البته ارزان بودن آن ها دال بر بی کیفیت بودن آن ها نیست. بلکه این هتل ها ممکن است از مراکز خرید و مکان های دیدنی شهر دورتر باشند.

 

اگر دارای شرایط سفر به کشور روسیه و شهرهای زیبای مسکو و سنت پترزبورگ هستید، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

 

 

خرید تورهای ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ از طریق گروه مسافرتی گردشگران شیراز

روسیه از کشورهای سردسیر جهان است و طبعاً بهترین زمان برای سفر به این کشور ماه های گرم فصل تابستان است. شب های سفید سن پترزبورگ و کاخ های دیدنی مسکو از جذابیت های دیدنی جهان هستند که ارزش حداقل یک بار دیدن را دارند. تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ از اواخر خرداد تا اواخر شهریور بهترین گزینه ممکن برای سفر تفریحی به کشور روسیه است.

ما در گروه مسافرتی گردشگران شیراز با بیان امکانات واقعی تورها و پکیج های مسافرتی دست شما را برای انتخاب بهترین ها باز می گذاریم. ما با ارائه ارزان ترین تور سنت پترزبورگ از شیراز و امکانات مناسب و تا حد امکان هزینه های کم تر از دیگر آژانس ها دوست داریم که همه شما بتوانید لذت یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید. از خدمات تورهای خارجی این گروه مسافرتی معتبر و مطرح مانند تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ موارد زیر را می توان نام برد:

  • رزرو هتل بر اساس مدت زمان اقامت و شرایط مالی شما
  • ارائه تورهای گروهی برای آن هایی که برای اولین بار به سنت پترزبورگ و مسکو سفر می کنند
  • رزرو بلیط ارزان و مقرون به صرفه برای رفت و برگشت با هواپیما
  • رزرو هتل و ارائه مناسب ترین قیمت تورهای سنت پترزبورگ و مسکو از شیراز
  • تور لیدر فارسی زبان آشنا با فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور
  • گشت شهری، ترانسفر فرودگاهی و ترانسفر بین شهری
  • بیمه نامه مسافرتی معتبر با پوشش مدت زمان اقامت
  • راهنمای محلی با تجربه کافی از مکان های دیدنی
  • بدون نیاز به پرداخت ورودی برای مکان های دیدنی هر شهر

تور ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ

سوالات متداول

  1. برای سفر به مسکو و سن پترزبورگ روسیه دلار ببریم یا روبل؟

به طور کلی برای سفر به کشورهای مختلف جهان بخشی از هزینه های سفر را به واحد پول رایج آن کشور (برای سفر به روسیه به واحد پول روسیه، روبل) و بخش بیشتری را به واحد دلار یا یورو به همراه ببرید.

  1. بهترین زمان برای تور مسکو و سنت پترزبورگ کی است؟

بهترین زمان سفر به دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ ماه های آخر بهار و اوایل تابستان هر سال است.

 

برای سفری راحت و بی‌دغدغه به ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ، با مشاوران گروه مسافرتی گردشگران شیراز تماس بگیرید و رزرو خود را انجام دهید.