آشنایی با موزه ملی سوئیس

آشنایی با موزه ملی سوئیس - تور سوئیس - تور اروپا - تور سوئیس از شیراز

اگر می‌خواهید با بزرگترین و مهم‌ترین گنجینه‌های تاریخ و فرهنگ سوئیس آشنا شوید، این مقاله در مورد آشنایی با موزه ملی سوئیس برای شما نوشته شده است!

در اهمیت این موزه می‌توان گفت که اگر بدون بازدید از موزه ملی سوئیس به این کشور سفر کنید، سفر شما ناقص است. چرا؟ زیرا کشور سوئیس با تاریخی غنی و قدمت میلیون‌ها سال خود، داستای‌های جالبی در مورد تاریخ و فرهنگ خود در موزه ملی سوئیس در زوریخ دارد، از مصنوعات عصر حجر گرفته تا زره شوالیه‌ها و دست نوشته‌های تاریخی.

و گروه مسافرتی گردشگران شیراز در تورهای سوئیس از شیراز برنامه بازدید از موزه‌های مهم سوئیس و دیگر جذابیت‌های گردشگری این کشور برتر جهان با خدمات تور عالی را برای شما تدارک دیده است، دیگر از یک سفر خارجی چه انتظاری دارید؟!

 

موزه ملی سوئیس Swiss National Museum در یک نگاه

تاریخ تاسیسسال 1898
واقع درشهر زوریخ سوئیس
نوع موزهموزه ملی تاریخی، هنری و صنایع دستی
تعداد آثاردر حدود یک میلیون نمایش مربوط به تاریخ و فرهنگ سوئیس
تعداد اشیاء870.000 شی مختلف در 14 گروه
تعداد بازدیدکنندگانبالاتر از 3 میلیون نفر در سال
مهم ترین ویژگیبزرگترین مجموعه مستند تاریخی فرهنگی سوئیس

 

برای دیدن تاریخ سوئیس در موزه ملی سوئیس و آگاهی از این حقیقت که سوئیس در اواخر قرن 19 میلادی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کشوری فقیر و محروم محسوب می شد با تور سوئیس از شیراز گروه مسافرتی گردشگران شیراز همراه شوید. علاوه بر این در بخش فعالیت های مربوط به کودکان این موزه با قصه های هزار و یک شب و قالیچه پرنده در تاریخ مشرق زمین غرق می شوید!

آشنایی با موزه ملی سوئیس - تور سوئیس - تور اروپا - تور سوئیس از شیراز

اهمیت بازدید از موزه در کشور سوئیس

شاید تعجب کنید که در کشور سوئیس با جمعیت حدود 8 میلیون نفر حدود 1.118 موزه وجود دارد! و جالبتر این که این موزه ها هر روز در حال محبوب تر شدن هستند: در مجموع، 13.3 میلیون نفر در سال 2018 از موزه های سوئیس بازدید کردند، یک میلیون نفر بیشتر از سال 2015، زمانی که این آمار برای اولین بار در اداره آمار فدرال سوئیس ثبت شد.

در این میان، محبوب‌ترین موزه‌ها، موزه های باستان‌شناسی، تاریخی و قوم‌نگاری مانند موزه ملی سوئیس بودند که حدود 3.5 میلیون بازدیدکننده از درهای آن ها عبور کردند. این مقدار کمی بیشتر از موزه های هنری بود که از 3.1 میلیون بازدیدکننده استقبال کردند. به همین دلیل در تورهای سوئیس گروه مسافرتی گردشگران شیراز برنامه هایی برای بازدید از این موزه ها وجود دارد.

جالب است که با توجه به تنوع زبانی کشور سوئیس، بیش از 70 درصد موزه‌ها در مناطق آلمانی‌زبان و 20 درصد در مناطق فرانسوی‌زبان و بقیه در بخش های ایتالیایی‌زبان یا رومانش‌زبان قرار دارند.

 

تاریخچه موزه ملی سوئیس

تاریخچه ساخت موزه ملی سوئیس به سال 1883 برمی گردد. شهر زوریخ به عنوان مکان موزه در سال 1891 نسبت به دیگر گزینه های مانند شهرهای لوسرن، بازل و برن انتخاب بهتری بود. گوستاو گولGustav Gull  معمار ساختمان این موزه، از ویژگی‌های معماری تاریخی مختلف، از اواخر دوره قرون وسطی تا دوران مدرن برای ساختار این بنا استفاده کرد. ترکیب معماری این دوران ها ساختمانی را به وجود آورد که بیشتر یادآور یک قلعه افسانه‌ای است.

اگرچه سکونتگاه های انسان در سوئیس به چندین هزار سال پیش برمی گردد، اما این موزه بیشتر به تاریخ سوئیس از دوران روم تا کنون می پردازد. این موزه بر توسعه و رشد کشور سوئیس از تأسیس کنفدراسیون سوئیس در پایان قرن سیزدهم تا تأسیس رسمی Confœderatio Helvetica  در سال 1848 تمرکز ویژه ای دارد.

در این موزه دو بخش نمایشگاه های دائمی و نمایشگاه های موقت آثار هنری و تاریخی وجود دارد: نمایشگاه‌های دائمی شامل بخش‌هایی درباره تاریخ سوئیس، مبلمان، فضای داخلی، سلاح‌ها و مجموعه‌ای وسیع از هنر، صنایع دستی، مد و وسایل تزئینی است. در حالی که نمایشگاه‌های موقت، به ارتقاء نمایشگاه های دائمی کمک می کند و عناصر مختلف تاریخ و فرهنگ سوئیس را با عمق بیشتری نشان می دهد.

 

موزه ملی سوئیس، محبوب‌ترین موزه سوئیس

در حال حاضر موزه ملی سوئیس به عنوان بزرگترین مجموعه مستند تاریخ فرهنگی این کشور صنایع دستی، اشیاء روزمره، مجسمه ها و نقاشی های پیش از تاریخ تا امروز را به نمایش می گذارد. امروزه موزه ملی سوئیس یکی از محبوب‌ترین موزه‌های این کشور و یکی از بهترین مکان‌های دیدنی و جاهای گردشگری سوئیس و شهر زوریخ است. موزه ملی زوریخ به عنوان یک بنای معماری با اهمیت ملی در نظر گرفته می شود.

ساختمان جدید این موزه توسط معماران سوئیسی Christ & Gantenbein طراحی و در سال 2016 افتتاح شد. ساختمان جدید این موزه امکاناتی را برای سالن های نمایشگاهی بزرگ و انعطاف پذیر، یک کتابخانه مدرن و سالنی برای رویدادهای عمومی فراهم می کند.

موزه ملی سوئیس، هنر، تاریخ و فرهنگ سوئیس را از 100.000 سال قبل از میلاد تا 800 سال پس از میلاد بررسی می کند. نمایشگاه های این موزه همه چیز از باستان شناسی در سوئیس تا هنر و صنایع دستی سوئیس را پوشش می دهند.

در این موزه حتی نمایشگاهی خاص برای کودکان طراحی شده است به نام «سوار بر قالیچه جادویی هزار و یک شب در طول تاریخ» که از جوان‌ترین بازدیدکنندگان موزه دعوت می‌کند تا در زمان گذشته سفر و کاوش کنند. علاوه بر این یک کپی از یک قصر عربی در قصه های هزار و یک شب، یک واگن راه‌آهن قدیمی و یک کشتی بادبانی بزرگ برای کاوش کودکان در این موزه وجود دارد.

 

بخش های مختلف موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس مجموعه ای منحصر به فرد از آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی و هنری سوئیس از آغاز تا به امروز را در خود جای داده است. این موزه دارای بزرگترین مجموعه فرهنگی و تاریخی کشور سوئیس می باشد. در پشت دیوارهای بیش از 100 ساله آن تاریخ زنده می‌شود، زیرا بازدیدکنندگان اطلاعاتی از نحوه زندگی، فکر و احساس نسل‌های قبل به دست می‌آورند. ساختمان موزه که بین ایستگاه اصلی قطار و پارک پلاتزسپیتز واقع شده است، یادآور یک قلعه افسانه ای است. این مجموعه شامل بیش از 870.000 شی است و به 14 گروه مجموعه تقسیم می شود که شامل موارد زیر می باشد:

مجموعه باستان شناسی Archaeology

شامل یافته هایی از عصر پارینه سنگی تا اوایل قرون وسطی سوئیس و برخی از یافته ها و آثار تاریخی با ارزش و اهمیت بین المللی

 

مجموعه نقره و فلزات غیر آهنی Silver and non ferrous metals

شامل اشیاء طلاکاری غیر مذهبی از قرن دوازدهم تا بیست و یکم

 

مجموعه هنرهای گرافیکی، عکس‌ها، نسخه‌های خطی و تذهیب Graphic arts, photographs, illuminated manuscripts & facsimiles

شامل طراحی، گرافیک، تذهیب، دست نوشته ها و عکس های تاریخی

 

مجموعه سرامیک و شیشه Ceramics & glass

شامل ظروف سرامیکی قرون وسطایی به همراه ظروف ساخته و استفاده شده در سوئیس و مجسمه ها و نقش برجسته ها

مجموعه گالسکه، سورتمه و واگن Carriages, sledges & wagons

شامل نمونه هایی از گالسکه‌های مختلف، سورتمه‌های باشکوه از دوره های مختلف و برخی واگن های معمولی کشاورزی

 

مجموعه نقاشی و مجسمه سازی Painting & sculpture

شامل نقاشی هایی با تاکید بر هنر کلیسایی و تاریخی و آثار پرتره، دربرگیرنده بزرگترین و مهم ترین مجموعه شیشه های رنگی جهان

 

مجموعه مبلمان و دکوراسیون داخلی Furniture & interiors

شامل انواع مبلمان های طراحی و تولیدشده در سوئیس، بزرگترین مجموعه مبلمان عمومی در سوئیس

 

مجموعه سکه شناسی و مهر و موم Numismatics & seals

شامل سکه‌ها، مدال‌ها، اسکناس‌ها، اوراق بهادار، کارت‌های اعتباری و قالب‌های ضرب سکه، مهمترین مجموعه مهر و موم در سوئیس و یکی از بزرگترین مجموعه ها در اروپا

 

مجموعه جواهرات و ساعت Jewellery & timepieces

شامل جواهراتی از قرن هجدهم تا بیست و یکم، نمایانگر مقطعی از ساعت سازی در 500 سال گذشته

 

مجموعه اشیاء خاص  Special collections

شامل اسباب‌بازی‌ها، آلات موسیقی با تمرکز بر موسیقی نظامی، لباس های سنتی و قدیمی، قالب‌های پخت و پز، ظروف حلبی/قالب‌های ریخته‌گری و مجموعه هالویل Hallwil

 

مجموعه فناوری و سنت ها Technology & traditions

شامل اشیایی از زندگی روزمره، صنایع دستی و حرفه ای، تجهیزات کارگاهی، رایانه، وسایل برقی و وسایل ارتباطی و ابزار اندازه گیری

 

مجموعه منسوجات و مد Textiles & fashion

شامل پارچه ها، لباس ها و لوازم جانبی، لباس های سنتی، لوازم کلیسا و پرچم ها

 

مجموعه اسلحه و لباس فرم Weaponry & uniforms

شامل مهم ترین مجموعه اسلحه در سوئیس از قرون وسطی تا اواسط قرن بیستم، یونیفرم، سرپوش، تجهیزات و نشان/تزئینات

 

مجموعه شاهدان تاریخ Witnesses to history

شامل نمودار رویدادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سوئیس از سال 1945 تا کنون

آشنایی با موزه ملی سوئیس - تور سوئیس - تور اروپا - تور سوئیس از شیراز

حقایق جالب در تور موزه ملی سوئیس

بازدید از موزه ملی سوئیسLandesmuseum Zürich  یک سفر آموزشی و فرهنگی پر از نمایشگاه های غنی و متنوع است که تاریخ، فرهنگ و هنر سوئیس را به نمایش می گذارد. با تور موزه ملی سوئیس در سفر به سوئیس به درک عمیقی از توسعه این کشور از دوران باستان تا مدرن، از جوامع اولیه تا ساخت و ساز شهری مدرن می رسید:

  • موزه ملی سوئیس بخشی از گروه Musée Suisse یادآور قلعه های فرانسوی دوره رنسانس است.
  • تور نمایشگاهی موزه شما را با دوران پیش از تاریخ تا دوران باستان و قرون وسطی تا قرن بیستم راهنمایی می کند.
  • در حالی که بیشتر آثار هنری کلاسیک مدرن و آثار قرن 16، 17 و 18 در موزه Kunsthaus در بخشی دیگر از شهر زوریخ به نمایش گذاشته شده است، این موزه ملی به هنر گوتیک Gothic art اختصاص دارد.
  • در موزه ملی سوئیس مجموعه گسترده ای از مجسمه های چوبی مذهبی، تابلوهای نقاشی و محراب های کنده کاری شده وجود دارد.
  • علاوه بر این، Zunfthaus zur Meisen واقع در نزدیکی کلیسای Fraumünster،مجموعه از ظروف چینی و سفالی و لعابدار موزه را در خود جای داده است.
  • از دیگر نکات برجسته این موزه می توان به گالری ها اشاره کرد که اسباب و وسایل زندگی سوئیسی را به نمایش می گذارند.
  • برج اسلحه خانه، تصویری از نبرد مورتن Battle of Murten و بخش سکه، که سکه های سوئیسی از قرن 14 تا 16 و همچنین برخی از سکه های قرون وسطی را نمایش می دهد.

 

موزه ملی سوئیس، مقصدی فوق العاده برای خانواده ها و کودکان

موزه ملی زوریخ به زیبایی تاریخ سوئیس را از مبدا تا به امروز به نمایش می گذارد و اطلاعاتی دقیق را در مورد هویت، تاریخ و فرهنگ سوئیس ارائه می دهد. گرچه بیشتر نمایشگاه های این موزه برای بزرگسالان طراحی شده و حتی دست زدن به اشیاء مجاز نیست، اما یک بخش فوق العاده برای کودکان نیز وجود دارد.

در تور اروپا از شیراز و بازدید از این موزه، کودکان شما می توانند از فعالیت های جذاب در قسمت اصلی موزه لذت ببرند. در واقع سفر به اروپا و شهر زوریخ و بازدید از موزه ملی سوئیس فقط برای بزرگسالان جذاب نیست، یک سفر خانوادگی جذاب و پرهیجان برای همه اعضای خانواده محسوب می شود!

چهار اتاق خانوادگی با موضوع تعاملی در این موزه با فعالیت های جذاب زیر برای کودکان تا 16 سال رایگان است:

  • اتاق دزدان دریایی
  • اتاق قطار
  • اتاق کاخ شرقی
  • اتاق داستان های هزار و یک شب
  • اتاق چمدان و نقشه

 

اتاق بازی اول: به پناهگاه دزدان دریایی بروید!

وقتی وارد موزه ملی زوریخ می‌شوید، مستقیماً به طبقه بالا بروید، این جا بهشتی ​​برای کودکان محسوب می شود. در این مجموعه 4 اتاق در فضایی جمع و جور و پر از انواع سرگرمی ها برای کودکان فراهم است. اتاق اول پناهگاه دزدان دریایی است که حتی برای کودکان 4 ساله نیز عالی است.

کودک شما در سفر به اروپا و بازدید از این موزه خودش را در داستان‌های هیجان‌انگیز دزدان دریایی غرق خواهد کرد، ماهی‌های دیجیتال را در یک صندوقچه جادویی کاوش خواهد کرد و در دنیای جذاب کشتی‌ها غوطه‌ور خواهد شد!

 

اتاق بازی دوم: سوار قطار شوید!

اتاق دوم موزه ملی زوریخ درباره قطار است. در واقع، این اتاق مانند واگن قطار طراحی شده، با صفحه نمایش های غول پیکری که مناظر بیرونی را نمایش می دهد و پنجره های قطار که از میان کوه ها می گذرد.

 

اتاق بازی سوم: لباس دزدان دریایی را بپوشید!

در تور اروپا از شیراز و بازدید از موزه ملی سوئیس با کودک خود وارد اتاق سوم شوید. در این اتاق با صندوقچه ای پر از لباس برای ایفای نقش، یک جعبه رمزی برای حدس زدن اشیاء پنهان، یک میز طراحی و رنگ آمیزی با الگوها و یک میز اوریگامی شگفت انگیز و جذاب مواجه خواهید شد. هواپیمای کاغذی که می سازید می تواند تا دورترین فاصله پرواز کند!

 

اتاق بازی چهارم: با قصه های هزار و یک شب ایرانی سرگرم شوید!

در آخرین مرحله از بازدید موزه ملی سوئیس برای کودکان وارد اتاق پایانی «کاخ شرقی» با تم شب‌های عربی- ایرانی شوید. در بازی تخیلی قالیچه پرنده، صفحه نمایش کوچکی که در زیر قالیچه داستان‌های «هزار و یک شب» را تعریف می کند و میز بازی جذاب در تاریخ کهن مشرق زمین غرق خواهید شد. در این فضای زیبا بنشینید و مسحور داستان های عجیب و غریب شوید!

 

اتاق آخر: ماجراهای درون چمدان را کشف کنید!

وقتی به دفتر فروش بلیط برای بازدید از موزه ملی سوئیس رفتید، یک چمدان برای فعالیت های خانوادگی از آن ها بخواهید که البته رایگان است!

چمدان خود را باز کنید و نقشه موجود در کتابچه (به زبان انگلیسی و آلمانی) را دنبال کنید که شما را به 6 نقطه مختلف در موزه راهنمایی می کند و این بازدید را به یک ماجراجویی مهیج تبدیل می کند. با باز کردن هر بخش از چمدان مشغول یک فعالیت منحصربه‌فرد مانند پیدا کردن اشیا یا بازی‌های مهارتی می شوید که بازدید از موزه را نه تنها برای شما و خانواده بلکه برای کودکان 4 ساله و بالاتر به یک تجربه جذاب تبدیل می‌کند.

 

بهترین تورهای سوئیس از شیراز با گردشگران شیراز

موزه ملی سوئیس همانند قلعه ای افسانه ای در سال 1898 به منظور گرامیداشت پنجاهمین سالگرد قانون اساسی فدرال سوئیس ساخته شد. این ساختمان هنوز هم عظمت آن دوران را با شکوه بیرونی خود حفظ کرده است. امروزه این موزه که به عنوان مهم‌ترین موزه تاریخی اروپا شناخته می شود، برای بازدید عموم باز است. به همین دلیل بازدید از این مجموعه دائمی از اشیاء تاریخی و فرهنگی در فهرست جاهای گردشگری سوئیس در تور اروپا از شیراز قرار دارد.

در سفر به اروپا و کشور سوئیس بازدید از این موزه خارق العاده و شگفت انگیز را از دست ندهید! در تورهای سوئیس از شیراز و دیدن این موزه با گستره‌ای از تاریخ سوئیس آشنا می شوید: از صنایع دستی تا اشیای روزمره که منعکس کننده منحصر به فرد بودن و اصالت سوئیس هستند.

برای گشت و گذار و بازدید از مراکز تاریخی و جذابیت های گردشگری کشورهای اروپایی مانند سوئیس به تورهای اروپا از شیراز گروه مسافرتی گردشگران شیراز ملحق شوید.

 

بهترین زمان برای بازدید از موزه ملی سوئیس با تورهای سوئیس

موزه ملی سوئیس یکی از جاذبه های این شهر بر روی رودخانه لیمات است که تاریخ سوئیس را از آغاز تا امروز در نمایشگاه های دائمی به نمایش می گذارد. هر ساله در این موزه چندین نمایشگاه موقت و یک برنامه حاشیه ای جذاب نیز برگزار می شود که از مناظره تا کارگاه های آموزشی را ارائه می دهد.

موزه ملی از موقعیتی مرکزی برخوردار است که تنها یک دقیقه پیاده تا ایستگاه اصلی راه‌آهن زوریخ فاصله دارد. بهترین زمان برای بازدید از این موزه در تور اروپا از شیراز و تور سوئیس گروه گردشگران شیراز از اپریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) تا اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) است، زمانی که هوا برای کاوش در این موزه جذاب مطبوع و دلپذیر می باشد.

  • ساعات کاری موزه: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، دوشنبه ها تعطیل
  • قیمت بلیط ورودی: بزرگسالان: 10 فرانک سوئیس
  • بلیط با تخفیف: 8 فرانک سوئیس
  • قیمت بلیط کودکان زیر 16 سال: رایگان

 

آشنایی با موزه ملی سوئیس - تور سوئیس - تور اروپا - تور سوئیس از شیراز

سوالات متداول

  1. موزه ملی سوئیس به چه دلیل برای گردشگران بین المللی شناخته شده است؟

موزه ملی زوریخ پربازدیدترین موزه تاریخ فرهنگی سوئیس است که پیچیدگی های تاریخی و تنوع فرهنگی این کشور را بررسی می کند و معنای هویت سوئیسی را به نمایش می گذارد.

  1. آیا در سفر به اروپا موزه ملی سوئیس ارزش بازدید دارد؟

به گفته بسیاری از گردشگران، خودِ ساختار معماری موزه ملی سوئیس به تنهایی ارزش دیدن دارد، چه برسد به آثار تاریخی و کهن آن!

  1. بهترین بخش موزه ملی سوئیس کدام است؟

بهترین قسمت موزه مجموعه اقلام تاریخی در دوران پادشاه لوئیس است. انواع کارد و چنگال، انگشتر و طلاهای این بخش فوق العاده است.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
یک گروه باستان شناسی بین المللی در جدیدترین تحقیقات خود
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران