چه کشورهایی بدون ویزا میشه رفت؟

اخذ ویزا - سفر به کشورهای بدون ویزا - ویزا توریستی

شاید این سوال برای خیلی از شما پیش آمده باشد که با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا میشه رفت؟ دردسرهای گرفتن ویزا و امور مربوط به آن یکی از بزرگترین موانع سفر به کشورهای مختلف جهان برای ما ایرانی هاست. کاهش اعتبار پاسپورت ایرانی و همچنین کم شدن کشورهایی که بدون ویزا اجازه ورود به ایرانی ها را می دهند، موجب شده تا کشورهایی را انتخاب کنیم که بدون ویزا مجوز ورود به ما می دهند. در این مقاله به بررسی کشورهای بدون ویزا برای ایرانی ها و سفر بدون ویزا خواهیم پرداخت.

 

آیا سفر بدون دریافت ویزا امکان پذیر است؟

ویزا یک سند رسمی است که به دارنده آن اجازه می دهد به طور قانونی وارد یک کشور خارجی شود. ویزا معمولاً به صورت مهر یا برچسب به پاسپورت زده می‌شود. انواع مختلفی از ویزاها وجود دارد که هر کدام از آنها حقوق متفاوتی را در کشور مقصد به دارنده آن می‌دهد.

در برخی مواقع کشورها با هم توافقنامه هایی امضا می کنند تا شهروندان دو کشور بدون دریافت ویزا و دردسرهای مربوط به آن به راحتی به دو مقصد رفت و آمد کنند. بر این اساس متقاضیان ایرانی با توجه به توافقنامه های بین برخی از کشورها با ایران می توانند بدون دریافت ویزا تا مدت محدودی در برخی کشورها اقامت کنند. تعداد کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی مدام در حال تغییر است و در هر سال بر اساس شرایط اجتماعی و اقتصادی هر کشور تعیین می شود.

 

قوانین ویزا برای ایرانی های دارای پاسپورت ایران

شرایط ویزا برای دارندگان پاسپورت ایران بر اساس کشور مقصد متفاوت است. برخی از کشورها شرایط سفر بدون ویزا را برای شهروندان ایرانی ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر نیاز به ویزای ورود یا مجوز سفر الکترونیکی eTA  را اعلام می کنند. در حال حاضر دارندگان پاسپورت ایران به 18 کشور جهان دسترسی بدون ویزا دارند. مثلاً ایرانی ها می توانند با تور روسیه به این کشور سفر کنند و نیاز به دریافت ویزا ندارند! علاوه بر این با دریافت ویزای الکترونیکی می توانند به 32 کشور جهان سفر کنند و ویزای ورود را از 25 کشور دیگر دریافت کنند.

اخذ ویزا - سفر به کشورهای بدون ویزا - ویزا توریستی

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

پاسپورت ایرانی بر اساس شاخص های پاسپورت سایت هنلی Hanley & Partners  تا ماه جولای 2024 (مرداد 1403) در رتبه 94 جهان قرار دارد. این بدان معناست که شهروندان ایرانی می توانند بدون ویزا به 18 کشور جهان سفر کنند. اما برای سفر به دیگر کشورهای جهان، متقاضیان ایرانی دارای پاسپورت ایرانی باید از قبل برای دریافت ویزا اقدام کنند. برای سفر به کشورهای اروپایی، برخی از کشورهای عربی و آسیایی و کشورهای آمریکای شمالی و لاتین ایرانی ها حتماً باید ویزا دریافت کنند.

 

با پاسپورت ایرانی بدون ویزا به کجا می توان سفر کرد؟

از ماه جولای 2024، دارندگان پاسپورت ایرانی می توانند بدون ویزا به 18 کشور و منطقه جهان سفر کنند. مدت زمان اقامت و اهداف سفر به این کشورها بر اساس قوانین ویزای هر یک از این کشورها تعیین می شود. بنابراین متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای اقامت طولانی مدت و یا سفر با اهدافی که تحت پوشش سیاست لغو ویزا کشور مقصد نمی باشد باید به سفارت آن کشور مراجعه کنند. لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در 2024 با پاسپورت ایرانی عبارت است از:

ارمنستانمالزیتونسجزایر کوکمیکرونزیساموآ
گرجستانترکیهعراقدومنیکانیوئهسورینام
قزاقستانروسیهعمانکنیاسیشلونزوئلا

اخذ ویزا - سفر به کشورهای بدون ویزا - ویزا توریستی

شرایط لازم برای سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

از شرایط مهم برای سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2024 دارا بودن پاسپورت معتبر را می توان نام برد. این پاسپورت باید دارای اعتبار کافی معمولاً 6 ماه پس از تاریخ سفر به آن کشور باشد. علاوه بر این دارا بودن بیمه سلامت مسافرتی بر طبق نیاز کشور مقصد الزامی است.

 

مدارک لازم برای سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

متقاضیان ایرانی به منظور سفر به کشورهای بدون ویزا نه تنها باید واجد شرایط باشند بلکه باید مدارک لازم را نیز ارائه دهند. از مهم ترین مدارک لازم برای سفر به کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی موارد زیر را می توان نام برد:

  • پاسپورت با اعتبار زمانی 6 ماه پس از تاریخ سفر
  • رسید پرداخت هزینه های ویزا
  • فرم درخواست ویزا
  • رسید رزرو هتل یا اجاره نامه محل اقامت در کشور مقصد
  • 3 قطعه عکس اخیراً گرفته شده در اندازه عکس پاسپورت
  • بیمه درمانی مسافرتی معتبر با پوشش بیمه ای مطابق با قوانین کشور مقصد

 

سفر به کشورهای بدون ویزا با گروه مسافرتی گردشگران شیراز

برای سفر توریستی به برخی از کشورهای جهان به جای مراجعه به سفارت آن کشور می توانید به آژانس های مسافرتی معتبر نیز مراجعه کنید. گروه مسافرتی گردشگران شیراز از جمله آژانس های مسافرتی برتر در حوزه اخذ ویزای شینگن و ویزای توریستی محسوب می شود. برای سفر توریستی به بسیاری از کشورهای برتر جهان چه با شرایط اخذ ویزا و چه معاف از ویزا فقط کافی است مدارک خود را به کارشناسان این گروه مسافرتی تحویل دهید. این گروه مسافرتی با تدارک تورهای مسافرتی با خدمات ویژه تور شرایط لازم برای تجربه یک سفر خاطره انگیز را برای شما فراهم می کند.

رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل های لوکس تا اقامتگاه های ارزان و راحت، برنامه ریزی برای گشت و گذار در کشور مقصد و دیدن مکان های جذاب و زیبای آن کشور برخی از خدمات تورهای مسافرتی گروه گردشگران است. تور ترکیه این گروه مسافرتی یکی از بهترین و جذاب ترین تورهای مسافرتی با بازدید از این کشور زیبا و افسانه ای به شمار می آید.

 

چه کشورهایی برای ایرانی ها ویزای الکترونیکی صادر می کنند؟

eVisa که به آن ویزای الکترونیکی نیز گفته می شود، نوعی ویزا است که می توان قبل از سفر به یک کشور خارجی به صورت آنلاین برای آن درخواست داد و آن را دریافت کرد. فرآیند دریافت ویزای الکترونیکی eVisa کم و بیش مانند درخواست ویزاهای معمولی است. با این تفاوت که برای اخذ ویزای الکترونیکی لازم نیست به مرکز درخواست ویزا مراجعه کنید و می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

پس از تایید درخواست، ایمیلی مبنی بر تایید وضعیت ویزای خود دریافت خواهید کرد که هنگام عبور از مرز باید پرینت آن را همراه داشته باشید. ویزا به صورت آنلاین ثبت می شود، اما برخی از افسران ویزا ممکن است کپی ویزا را نیز درخواست کنند. لیست 32 کشوری که برای ایرانی ها ویزای الکترونیکی صادر می کنند، عبارت است از:

آلبانیکامرونقرقیزستانسودان جنوبی
آنتیگوا و باربوداجمهوری دموکراتیک کنگولسوتوسنت کیس و نویس
آذربایجانساحل عاجمالاویتاجیکستان
باهاماجیبوتیمونتسراترفتن
بنینگینه استوایینیجریهاوگاندا
بوتاناتیوپیپاپوآ گینه نوازبکستان
بوتسواناگابنسائوتومه و پرنسیپویتنام
بورکینافاسوگینهآفریقای جنوبیزامبیا

 

 

 

چه کشورهایی برای ایرانی ها ویزای ورود صادر می کنند؟

ویزا در بدو ورود (VOA) به هنگام ورود به یک کشور خارجی صادر می شود. ویزای ورود به متقاضیان اجازه می دهد تا ویزای خود را در بدو ورود به فرودگاه یا گذرگاه مرزی کشور مقصد دریافت کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که هزینه های ویزا، مدت زمان مجاز اقامت و شرایط ممکن است بر اساس کشور مقصد متفاوت باشد.

متقاضیان در بدو ورود باید مدارک لازم را تکمیل کرده و ارائه دهند. پس از صدور ویزا، متقاضیان می توانند برای مدت و هدف مشخص شده وارد آن کشور شوند و در آن اقامت کنند.

معمولاً در همه فرودگاه ها یک بخش جداگانه وجود دارد که متقاضیان می توانند درخواست خود را برای دریافت ویزای ورود ارائه دهند. ایرانی ها با در دست داشتن پاسپورت ایرانی می توانند در بدو ورود به 25 کشور جهان ویزای ورودی دریافت کنند. در واقع برای سفر به این کشورها نیاز به اخذ ویزا از قبل نمی باشد. لیست کشورهای صادر کننده ویزای ورود برای ایرانیان عبارت است از:

بولیویگینه بیسائوموریسروانداتیمور شرقی
بوروندیلبنانموزامبیکسیرالئونتووالو
کامبوجماکائونپالسومالیزیمبابوه
کابو وردمالدیوپاکستانسری لانکا
کومورمویتانیپالائوسوریه

 

 

چه کشورهایی برای ایرانیان مجوز الکترونیکی سفر (eTA) صادر می کنند؟

eTA یک مدرک دیجیتالی اجباری برای متقاضیان معاف از ویزا است که می‌توان آن را قبل از سفر به صورت آنلاین دریافت کرد. ذکر این نکته ضروری است که eTA یک ویزا نیست، بلکه یک فرآیند پیش غربالگری است که به متقاضیان اجازه می دهد قبل از سفر خود به صورت آنلاین درخواست دهند.

فرآیند درخواست برای eTA معمولاً سریع‌تر و ساده‌تر از فرآیند درخواست ویزاهای معمولی است، زیرا شامل ارسال اطلاعات هویتی و هدف از سفر و ارسال رسید پرداخت هزینه آنلاین است. پس از تأیید، eTA به صورت الکترونیکی به پاسپورت متقاضی متصل می شود و معمولاً برای چندین بار ورود به کشور مقصد در یک بازه زمانی مشخص معتبر است. متقاضیان ایرانی قبل از سفر به 3 کشور زیر باید برای دریافت مجوز سفر الکترونیکی (eTA) اقدام کنند.

  • کنیا
  • پاکستان
  • سری لانکا

 

حقایق جالب در مورد کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی

برخی از حقایق جالب و جذاب در مورد کشورهایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند به آن ها سفر کنند، عبارت است از:

  • مجموع جمعیت کشورهایی که ایرانی ها فقط با ارائه پاسپورت می‌تواند بدون ویزا به آن ها سفر کند در سال 2024 در حدود 245,016,301 نفر می باشد.
  • مساحت کل کشورها/سرزمین هایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند به آن ها سفر کنند در سال 2024 در حدود 6.302.170 کیلومتر مربع می باشد.
  • ایرانی ها برای سفر به عربستان سعودی نیاز به دریافت ویزا دارند.
  • از ماه جولای 2024 (مرداد 1403) در حدود 84 میلیون متقاضی دارنده پاسپورت ایرانی می توانند بدون ویزا یا با دریافت eVisa/Visa در بدو ورود به 62 کشور جهان سفر کنند.
  • کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی بر اساس منطقه شامل قاره آسیا (4 کشور)، اقیانوسیه (2 کشور)، آمریکای مرکزی و کارائیب (1 کشور)، منطقه خاورمیانه (1 کشور)، قاره (آفریقا 1 کشور)، قاره اروپا (1 کشور) و آمریکای جنوبی (1 کشور) است.
  • کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی بر اساس مدت زمان اقامت شامل 90 روز (ارمنستان، ونزوئلا)، 31 روز (جزایر کوک)، 21 روز (دومینیکا)، 45 روز (گرجستان)، 14 روز (قزاقستان، مالزی)، 30 روز (میکرونزی) و 3 ماه (ترکیه) می باشد.

 

شرایط ویزا برای سفر به آذربایجان

متقاضیان ایرانی برای سفر به کشور آذربایجان با اهداف تجاری یا گردشگری نیاز به ویزا دارند. ویزای الکترونیکی آذربایجان به متقاضیان ایرانی اجازه می دهد تا وارد این کشور شوند. متقاضیان می توانند فرم درخواست و مدارک لازم را به صورت آنلاین ارسال کنند.

 

شرایط ویزا برای سفر به ترکیه

متقاضیان ایرانی دارای پاسپورت عادی و رسمی برای ورود به ترکیه و اقامت در این کشور تا 90 روز از دریافت ویزا معاف هستند. گروه مسافرتی گردشگران شیراز با ارائه تور استانبول لذت سفر به این شهر منحصربه فرد با جذابیت های بی شمار تاریخی و طبیعی بدون دردسر دریافت ویزا و موارد دیگر را دو چندان کرده اند.

اخذ ویزا - سفر به کشورهای بدون ویزا - ویزا توریستی - تور ترکیه

شرایط ویزا برای سفر به عمان و امارات

متقاضیان ایرانی دارای پاسپورت ایرانی که قصد اقامت کوتاه مدت در عمان و یا سفر با تور عمان را دارند، نیاز به دریافت ویزا ندارند. به منظور سفر تفریحی به کشور امارات و شهر دبی متقاضیان ایرانی باید ویزای توریستی 14 روزه را دریافت کنند. ویزاهای دبی در انواع یکبار ورود و چند بار ورود و با اعتبار زمانی مختلف صادر می شود.

 

شرایط ویزا برای سفر به ارمنستان

متقاضیان ایرانی دارای پاسپورت ایرانی به منظور سفر به کشور ارمنستان و اقامت کوتاه مدت نیاز به دریافت ویزا ندارند. البته اقامت کوتاه مدت تا 90 روزه به ارمنستان نیاز به ویزا ندارد، در صورت اقامت بیشتر باید ویزای ارمنستان را دریافت کنند. تور ارمنستان گروه گردشگران شیراز فرصت دیدن جذابیت های بی نظیر این کشور را برای ایرانی ها فراهم می کند.

اخذ ویزا - سفر به کشورهای بدون ویزا - ویزا توریستی - تور ارمنستان

شرایط ویزا برای سفر به گرجستان

متقاضیان ایرانی برای سفر به گرجستان در سال 2024 نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند. متقاضیان دارای پاسپورت ایرانی بدون دریافت ویزای توریستی می توانند برای مدت کوتاه ( 45 روزه) در گرجستان اقامت داشته باشند. برای سفر به این کشور زیبا و جذاب می توانید از طریق تور گرجستان زیبایی های این کشور را بهتر ببینید.

 

شرایط ویزا برای سفر به مصر

متقاضیان از کشورهای افغانستان، اتیوپی، ایران، مالی، نیجر، فلسطین و اسرائیل و دارندگان مدارک سفر به بریتانیا برای سفر به کشور مصر نیاز به اخذ ویزا دارند. این متقاضیان باید از مقامات ذیصلاح در مصر مجوز دریافت کنند. علاوه بر این روند پردازش و رسیدگی این ویزا ممکن است تا 3 ماه طول بکشد.

 

شرایط ویزا برای سفر به مالزی

متقاضیان ایرانی دارای پاسپورت ایرانی که با پاسپورت ملی خود به مالزی سفر می کنند برای اقامت بیش از 14 روز در مالزی نیازی به ویزا ندارند. اما متقاضیانی که مایل به ورود به مالزی برای مقاصد دیگر یا اقامت بیش از 14 روز هستند باید برای ورود به این کشور ویزا دریافت کنند. تور مالزی از گروه گردشگران شیراز با خدمات تور عالی از بهترین گزینه های سفر به این کشور منحصربه فرد است.

اخذ ویزا - سفر به کشورهای بدون ویزا - ویزا توریستی - تور مالزی

مدت زمان اقامت در کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی

متقاضیان ایرانی دارای پاسپورت ایران فقط تا زمان محدودی می توانند در کشور مقصد اقامت کنند. در واقع شرایط معاف از ویزا به معنای اقامت طولانی مدت در آن کشور نیست و شرایط و الزامات خاصی در مورد مدت اقامت در آن کشور برای ایرانی ها وجود دارد. در جدول زیر مدت زمان اقامت ایرانی ها در کشورهای بدون ویزا ارائه شده است:

کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانیمدت زمان اقامت ایرانی ها
ارمنستانتا 90 روز
عراقتا 30 روز
ترکیهتا 90 روز
مالزیتا 14 روز
گرجستانتا 45 روز
قزاقستانتا 14 روز
میکرونزیتا 30 روز
ونزوئلاتا 90 روز
سورینامتا 90 روز
جزیره کوکتا 31 روز
دومنیکاتا 21 روز
عمانمتغیر
آفریقای جنوبیمتغیر

 

 

کشورهای دارای شرایط ویزا برای ایرانیان

جدا از کشورهایی که ایرانی ها بدون دریافت ویزا می توانند به آن ها سفر کنند، کشورهای زیادی وجود دارد که برای سفر باید ویزای آن ها را بگیرند. متقاضیان ایرانی دارای پاسپورت ایرانی برای ورود به 150 کشور زیر نیاز به ویزای معتبر دارند:

افغانستاناسترالیاکارائیبچادکوراسائواریترهپلینزیگواتمالااندونزیکوزوو
الجزایراتریشبوسنی و هرزگوینشیلیقبرساستونیهند غربیگویانایرلندکویت
آندورابحرینجزایر ویرجینچینچکجزایر فالکلندآلمانهائیتیاسرائیللائوس
آنگولابنگلادشبرزیلکلمبیادانمارکجزیره فاروغناهندوراسایتالیالتونی
آرژانتینبلاروسبرونئیکنگواکوادورفیجیجبل الطارقهنگ کنگجامائیکالیبریا
آنگویلاباربادوسبلغارستانکاستاریکاجمهوری دومینیکنفنلاندگرینلندمجارستانژاپنلیتوانی
ساموآبلژیکجزایر کیمنکرواسیمصرفرانسهگراناداایسلنداردنمالی
آروبابلیزجمهوری آفریقای مرکزیکوباالسالوادورگویانگوامهندکریباتیمالت
لیختن اشتاینمکزیکمراکشنیوزلندمقدونیه شمالیپرورومانیسنگاپورسنت هلناسوئد
لیتوانیمولداویمیانمارنیکاراگوئهنروژفیلیپینسن ماریواسلواکیسنت لوسیاسوئیس
لوکزامبورگموناکونامیبیانیجرفلسطینلهستانعربستاناسلوونیسنت مارتینتایوان
جزایر مارشالمغولستانهلندکره شمالیپاناماپرتغالسنگالجزایر سلیمانسنت وینسنتتانزانیا
مایوتمونته نگروکالدونیای جدیدجزایر ماریانای شمالیپاراگوئهپورتوریکوصربستاناسپانیاسودانتایلند
گامبیاتونگاترینیداد و توباگوترکمنستانجزایر تورکسجزایر ویرجین آمریکااوکراینامارات متحده عربیانگلستانآمریکا
اوروگوئهوانواتوواتیکانیمناسواتینی

 

 

رتبه بندی پاسپورت ایران

رتبه پاسپورت ایران نسبت به دیگر پاسپورت های جهانی بر اساس کشورهایی که به دارندگان پاسپورت ایران اجازه ورود بدون ویزا را می دهند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان پاسپورت ایران اجازه دریافت ویزای ورود را می دهند، محاسبه می شود. در حال حاضر در مجموع 18 کشور بدون ویزا با پاسپورت ایران، 25 کشور ایران هنگام ورود، 32 کشور با ویزای الکترونیکی و 3 مقصد eTA وجود دارد.

در مجموع، متقاضیان دارای پاسپورت ایران می‌توانند به 46 کشور جهان وارد شوند، چه بدون ویزا، چه از طریق ویزا در بدو ورود یا از طریق مجوز سفر. در نتیجه پاسپورت ایران در رتبه 94 جهان در سال 2024 قرار دارد. بر اساس شاخص های پاسپورت سایت هنلی Henely & Partners رتبه پاسپورت ایران 5 رده بالاتر رفته و روند صعودی را در پیش گرفته است. پاسپورت ایران با قابلیت سفر به 46 کشور جهان بدون ویزا در کنار کشور سودان رتبه 94 را کسب کرده است.

در این فهرست کشور سنگاپور به عنوان دارنده قدرتمندترین پاسپورت جهان با قابلیت سفر به 195 کشور بدون دریافت ویزا انتخاب شد.

جدا از کشورهایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند بروند و یا کشورهای با ویزای ورودی، 182 کشور دیگر وجود دارد که دارندگان پاسپورت ایرانی برای ورود به آن ها نیاز به ویزای فیزیکی یا eVisa  دارند.

 

نکات مهم در مورد لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

تعداد کشورهای بدون ویزا برای ایران و دارندگان پاسپورت ایران به‌طور دوره‌ای بر اساس عوامل مختلفی از جمله آخرین توافق‌نامه‌های ویزا بین کشورها، محدودیت‌های موقت سفر و الزامات و شرایط ورود جدید اعمال شده تغییر می کند.

بنابراین لیست کشورهای بدون ویزا برای ایران ثابت نیست و در طول زمان تغییر می کند. بر این اساس همیشه توصیه می شود قبل از سفر، شرایط جدید ویزا یا محدودیت های موقتی را بررسی کنید که ممکن است توسط کشور مقصد اعمال شود.

علاوه بر این، برخی از کشورها ممکن است شرایط یا محدودیت‌ های دیگری را برای دارندگان پاسپورت ایران اضافه کنند، مانند ارائه کارت واکسیناسیون یا آزمایش های پزشکی و قرنطینه که می‌تواند در طول زمان تغییر کند. بنابراین از آخرین به‌روزرسانی ‌های سفر و الزامات و شرایط ورود به کشور مقصد مطلع باشید تا تجربه سفری راحت و بدون دردسر داشته باشید.

 

اخذ ویزای کشورهایی که در ایران سفارت ندارند

برخی از کشورهای جهان با ایران روابط دیپلماتیک و کنسولی ندارند، مانند آمریکا و کانادا. حالا سوال اینجاست که برای سفر به این کشورها و دریافت ویزای این کشورها چه کار باید کرد؟ برای دریافت ویزای آمریکا و کانادا باید به سفارت این کشورها در دیگر کشورهای خارجی مراجعه کرد.

کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه، امارات متحده عربی، ارمنستان، عمان و قطر دارای کنسولگری و سفارت آمریکا و کانادا می باشند. بنابراین با سفر به یکی از این کشورهای همسایه و مراجعه به سفارت آمریکا و کانادا در این کشورها می توانید ویزای مورد نظر را دریافت کنید.

 

اخذ ویزای ترانزیت برای سفر به کشورهای بدون ویزا

برخی از متقاضیان ایرانی برای سفر به بعضی از کشورهای بدون ویزا نیاز به توقف در فرودگاه های چند کشور دیگر دارند. در واقع برای رسیدن به مقصد نهایی باید در چند کشور دیگر توقف کنند. در صورتی که مقصد نهایی و کشور مورد نظر متقاضی ایرانی در لیست کشورهای بدون ویزا باشد اما کشورهایی که باید در آن توقف کند در لیست کشورهای با ویزا باشد، متقاضی باید قبل از سفر ویزای ترانزیتی را دریافت کند.

 

آیا اخذ ویزا به معنای ورود به آن کشور است؟

دریافت ویزای هیچ کشوری به دلیل ورود تضمینی و قطعی آن متقاضی به کشور مورد نظر نیست. در واقع با وجود دریافت ویزای ورود ممکن است افسر ویزا ورود آن متقاضی را به کشور مقصد مجاز نداند. به طور کلی امکان صدور ویزا برای متقاضیان با بیماری ایدز و یا دارای سوابق جرم و جنایت از برخی کشورها وجود ندارد.

 

 

سخن پایانی

متقاضیان ایرانی با در دست داشتن پاسپورت ایرانی می توانند به 18 کشور جهان بدون دریافت ویزا سفر کنند. در واقع پاسخ به پرسش چه کشورهایی بدون ویزا میشه رفت؟ 18 کشور جهان است. برای رفتن به این کشورها کافی است یک پاسپورت با 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر و بیمه مسافرتی داشته باشید. البته ورود بدون ویزا به این 18 کشور جهان به معنای اقامت نامحدود نیست و ایرانی ها در هر کشور تا مدت محدودی می توانند بدون ویزا اقامت کنند. به منظور اقامت طولانی مدت با اهداف تحصیلی و تجاری و کاری باید ویزای دانشجویی، ویزای کاری و تجاری هر کشور را دریافت کرد.

گروه مسافرتی گردشگران شیراز برای سفر شما به برخی از این کشورها مانند ترکیه، ارمنستان، روسیه، گرجستان، قزاقستان، مالزی و تونس تورهای مسافرتی با خدمات عالی و برتر را تدارک دیده است. سفر با تورهای مسافرتی این گروه گردشگری دیدگاه شما در مورد سفر را به کلی تغییر می دهد و تازه می فهمید لذت سفر در چیست؟

 

سوالات متداول

  1. آیا ایرانی ها با پاسپورت ایرانی و بدون ویزا می توانند به اروپا سفر کنند؟

بله. ایرانی ها با داشتن پاسپورت ایرانی می توانند به دو کشور ترکیه و گرجستان در قاره اروپا سفر کنند، بدون اینکه ویزای این دو کشور را دریافت کنند.

  1. کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی در قاره آمریکا کدامند؟

دو کشور ونزوئلا و هائیتی از کشورهای بدون ویزا برای متقاضیان ایرانی هستند.

  1. ایرانی ها ویزای فرودگاهی کدام کشورها را می توانند دریافت کنند؟

ایرانی ها می توانند با اخذ ویزای فرودگاهی کشورهای لبنان، قطر، عمان، مالدیو و جزیره تیمور وارد این کشورها شوند، بدون اینکه از قبل ویزا دریافت کرده باشند.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
یک گروه باستان شناسی بین المللی در جدیدترین تحقیقات خود
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران