ویزای برزیل

تور برزیل - ویزای برزیل - سفر به برزیل

شاید شما هم کشور برزیل را فقط به خاطر جنگل های بارانی آمازون، سواحل بکر و زیبا و جشنواره های شاد آن بشناسید. اما برزیل فراتر از این چیزهاست! اگر قصد سفر به کشوری با شگفت انگیزترین جشن ها و طبیعت بی نظیر و منحصربه فردترین مکان های دیدنی را دارید، باید ویزای برزیل را دریافت کنید. با ویزاهای مختلف این کشور به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان از گسترده ترین جنگل‌های بارانی جهان و تاریخ و معماری باشکوه دیدن می کنید.

 

آیا ایرانیان برای رفتن به برزیل به ویزا نیاز دارند؟

متقاضیان از بسیاری از کشورها فقط با ارائه کارت شناسایی معتبر می توانند بدون ویزا وارد برزیل شوند، برخی دیگر برای ورود به برزیل می توانند تا 90 روز بدون اخذ ویزا در این کشور اقامت کنند. این در حالی است که متقاضیان ایرانی برای سفر به برزیل نیاز به ویزا دارند. ذکر این نکته ضروری است که دریافت ویزای انفرادی برزیل کمی دشوار است و ویزای برزیل در آژانس های مسافرتی بیشتر به صورت تورهای گروهی وجود دارد.

تور برزیل - سفر به برزیل - ویزای برزیل

آیا ویزای الکترونیکی برزیل در دسترس است؟

دولت برزیل برای متقاضیان خارجی ویزای الکترونیکی صادر نمی کند. تا چند سال قبل متقاضیان از کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و ژاپن می توانستند از طریق فرآیند آنلاین برای اخذ ویزای الکترونیکی اقدام کنند و ویزای برزیل را از طریق ایمیل دریافت کنند. eVisa برزیل در ژانویه 2018 اجرا و در 17 ژوئن 2019 متوقف شد. متقاضیان این کشورها اکنون می توانند بدون اخذ ویزا تا 90 روز در برزیل اقامت کنند و برای اقامت طولانی تر باید برای دریافت ویزای برزیل در کنسولگری برزیل درخواست دهند.

 

برای اخذ ویزای برزیل از کجا باید اقدام کرد؟

متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای برزیل می توانند درخواست ویزا را به سفارت و کنسولگری برزیل ارائه دهند. علاوه بر این با مراجعه به آژانس های مسافرتی معتبر می توانند برای دریافت ویزای برزیل اقدام کنند. برای دریافت ویزاهای برزیل از طریق کنسولگری یا سفارت، متقاضیان ایرانی باید با مراجعه حضوری به سفارت و کنسولگری برزیل در تهران فرم درخواست و دیگر مدارک لازم را تحویل دهند.

درخواست ویزای برزیل نیاز به رزرو وقت مصاحبه ندارد و متقاضیان برای ارائه فرم درخواست ویزای برزیل و دیگر مدارک لازم و همچنین انگشت نگاری و اسکن عکس باید به این سفارت مراجعه کنند. وقت سفارت برزیل در حدود یک هفته تا 2 هفته پس از ارائه فرم درخواست تعیین می شود.

 

شرایط دریافت ویزای برزیل از گروه گردشگران شیراز

متقاضیانی ایرانی که قصد دریافت ویزای برزیل توریستی را از آژانس های مسافرتی معتبر مانند گروه مسافرتی گردشگران شیراز دارند، باید همه مدارک خود ترجمه شده به زبان انگلیسی یا پرتغالی و یا اسپانیایی را به کارشناسان این گروه مسافرتی تحویل دهند. خبر خوب اینکه نیاز به دریافت تاییدیه از وزارت امور خارجه و داداگستری ایران برای این مدارک نیست!

کارشناسان مدارک و اسناد مالی شما را به سفارت برزیل ارسال می کنند و پیگیری های لازم برای دریافت ویزای توریستی این کشور را انجام می دهند.

از آن جا که ویزای انفرادی برزیل به راحتی صادر نمی شود، گروه گردشگران شیراز تورهای برزیل را به صورت گروهی برگزار می کنند. در واقع درخواست ویزای توریستی برزیل از طریق این گروه و در قالب تور برزیل برای سفارت ارسال می شود.

برای سفر با تورهای برزیل و یا کشورهای دیگر از طریق گروه مسافرتی گردشگران شیراز دیگر نگران رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، تدارک برنامه های گشت و گذار و شرکت در جشن ها و کارناوال های برزیل نباشید. زیرا کارشناسان این گروه همه این برنامه های جذاب و مفرح را در تورهای برزیل گنجانده اند. فقط کافی است لباس ها و وسایل خود را جمع کنید و چمدانتان را ببندید!

 

هزینه های ویزای برزیل

هزینه های بررسی و پردازش ویزای برزیل بر اساس نوع ویزاها متفاوت است. البته هزینه های پرداخت شده برای پردازش و بررسی ویزاها در صورت ریجکتی ویزا غیر قابل استرداد می باشد. هزینه های بررسی ویزای برزیل عبارت است از:

نوع ویزاهزینه ویزای برزیل
ویزای توریستی استاندارد (10 روز کاری)70 دلار آمریکا
ویزای توریستی سریع (6 روز کاری)99.50 دلار آمریکا
ویزای توریستی فوق سریع (4 روز کاری)135 دلار آمریکا
ویزای توریستی معمولی80 دلار آمریکا
ویزاهای موقت10.000 دلار آمریکا

 

ویزاهای برزیل

ویزا مجوزی است که به یک متقاضی خارجی به منظور تایید ورود یا اقامت وی ​​برای مدتی در برزیل داده می شود. ویزاهای برزیل توسط وزارت امور خارجه (Ministério das Relações Exteriores، و از طریق سفارتخانه ها و دفاتر کنسولگری برزیل در خارج از کشور صادر می شود.

دریافت ویزا در فرودگاه برزیل یا بندر ورودی در بدو ورود به این کشور امکان پذیر نیست، به این معنی که پلیس فدرال و وزارت امور خارجه اجازه ورود متقاضیان خارجی را بدون ویزا یا مجوز مناسب نمی دهند. علاوه بر این تا زمانی که متقاضی خارجی منطقه ترانزیت بین المللی را ترک نکند، نیاز به اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی برای هر ملیتی لازم نیست.

 

انواع ویزاهای برزیل در یک نگاه

انواع ویزا توضیحات
ویزاهای VIVIS (اقامت بیشتر از 90 روز)توریستی: گشت و گذار، سفرهای علمی،فرهنگی، آموزشی، اوقات فراغت، دیدار خانوادگی، شرکت در کنفرانس ها، سمینارها، کنگره ها و جلسه ها

 

تجاری: شرکت در جلسه ها و رویدادهای تجاری، نمایشگاه ها، امضای قرارداد، حسابرسی و مشاوره تجاری

 

شرکت در فعالیت علمی، هنری یا ورزشی: درمان پزشکی، تحصیل، تحقیق، تدریس، گسترش دانشگاهی و آموزش آکادمیک تحت نظارت، کار داوطلبانه، پذیرش خدمه برزیلی، هواپیما یا کشتی، روزنامه نگاری، فیلمبرداری

ویزای VITEM I (اقامت بیشتر از 90 روز)تحقیق، تدریس یا تمدید ویزای تحصیلی
ویزای VITEM II (اقامت بیشتر از 90 روز)درمان پزشکی
ویزای VITEM IIIبشردوستانه/ پناهندگی
ویزای VITEM IV (اقامت بیشتر از 90 روز)تحصیلی
ویزای VITEM Vکاری/فناوری
ویزای VITEM VIکار در برزیل در طول تعطیلات (فقط شهروندان نیوزلند و فرانسه)
ویزای VITEM VII (اقامت بیشتر از 90 روز)فعالیت های مذهبی
ویزای VITEM VIII (اقامت بیشتر از 90 روز)کار داوطلبانه
ویزای VITEM IXسرمایه گذاری
ویزای VITEM Xفعالیت های اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی
ویزای VITEM XIاتحاد خانواده
ویزای VITEM XII (اقامت بیشتر از 90 روز)فعالیت های هنری و ورزشی
ویزای VITEM XIIIتوافق های بین المللی
ویزای VITEM XIVبازنشستگی و ویزای عشایری دیجیتال
ویزای VIDIPدیپلماتیک و سیاسی

 

نکته: بر اساس قانون مهاجرت برزیل 2 نوع اصلی ویزا وجود دارد: ویزاهای بازدید کننده   VIVIS  و ویزاهای موقت VITEM. همانطور که در جدول بالا نشان داده شده است، VIVIS برای طیف وسیعی از اهداف سفر برای حداکثر اقامت تا 90 روز صادر می شود. برای برخی از این اهداف، اگر اقامت مورد نظر بیش از 90 روز باشد، باید VITEM درخواست شود. ویزاهای موقت با توجه به اهداف خاص سفر و مدت اقامت به زیر دسته‌هایی VITEM I تا VITEM XIII تقسیم می شوند.

تور برزیل - سفر به برزیل - ویزای برزیل

انواع ویزای برزیل

متقاضیان برای ورود به کشور برزیل باید یک نوع از ویزاهای این کشور را بر اساس اهداف سفر و مدت زمان اقامت خود دریافت کنند. دولت برزیل 2 نوع اصلی ویزای این کشور را صادر می کند که هر کدام دارای زیرگروه های مختلفی هستند. انواع ویزاهای برزیل عبارت اند از:

ویزای بازدید برزیلBrazil Visit Visa (VIVIS)

ویزای بازدید برزیل یا ویزای توریستی برزیل از محبوب ترین انواع ویزای برزیل برای ایرانی ها محسوب می شود. این نوع ویزاها برای اقامت کوتاه مدت و حداکثر 90 روز صادر می شوند. انواع ویزای بازدید برزیل عبارتند از:

  • ویزای توریستی برزیل Brazil Tourist Visa
  • ویزای تجاری برزیل Brazil Business Visa
  • ویزای ترانزیت برزیل Brazil Transit Visa

 

ویزای موقت برزیل Brazil Temporary Visa (VITEM)

ویزاهای موقت برزیل از نوع ویزاهای بلندمدت این کشور هستند. متقاضیان با دریافت این نوع ویزای برزیل از ایران می توانند بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت کنند. متقاضیان با دریافت ویزای موقت برزیل باید پس از ورود به برزیل ظرف مدت 90 روز در دفتر محلی پلیس فدرال برزیل (DPF) ثبت نام کنند. با این کار متقاضی کارت ثبت مهاجرت (CRNM) خود را دریافت می کند و برای مدت معینی (از یک تا 3 سال) می توانند در برزیل اقامت کند. برای تمدید انواع ویزاهای موقت برزیل باید قبل از انقضای آن، اقدام کرد. انواع ویزای موقت برزیل عبارت اند از:

  • ویزای کار برزیل Brazil Work Visa
  • ویزای دانشجویی برزیل Brazil Student Visa
  • ویزای اتحاد خانواده برزیل Brazil Family Reunion Visa
  • ویزای بازنشستگی برزیل Brazil Retirement Visa
  • ویزای عشایری دیجیتال برزیل Brazil Digital Nomad Visa

 

 

ویزای توریستی برزیل

ویزای توریستی برزیل برای متقاضیانی صادر می شود که می خواهند برای مقاصد کوتاه مدت از برزیل دیدن کنند. این ویزا حداکثر تا 90 روز اعتبار دارد. همانطور که از نام آن مشخص است، اگر می خواهید به عنوان توریست یا برای اهداف تفریحی مانند فعالیت های ورزشی به برزیل سفر کنید، باید برای اخذ ویزای توریستی برزیل اقدام کنید.

 

ویزای تجاری برزیل

ویزای تجاری برزیل نوعی ویزا مختص متقاضیانی است که برای انجام مقاصد تجاری به این کشور سفر می کنند. مقاصد و اهداف تجاری شامل شرکت در جلسات، مذاکرات، گزارش (برای خبرنگاران)، امضای قراردادها، و همچنین برای کار خدمه هواپیما یا کشتی می باشد.

 

ویزای ترانزیت برزیل

اگر هواپیمای خود را در فرودگاه برزیل عوض کنید یا در مسیر خود به مقصد کشور دیگری از خاک برزیل عبور کنید، به ویزای ترانزیت برزیل نیاز دارید. البته اگر یک تغییر پرواز در فرودگاه برزیل دارید که با همان بلیط هواپیما رزرو شده است، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت ندارید.

این قانون ویزای ترانزیت برزیل برای فرودگاه‌های Curitiba (CWB)، Florianopolis (FLN)، Porto Alegre (POA)، Porto Seguro (BPS)  و Salvador (SSA) اعمال نمی ‌شود. علاوه بر این اگر قصد خروج از منطقه بین المللی فرودگاه های برزیل را ندارید، نیاز به دریافت ویزای ترانزیت برزیل را نیز ندارید.

 

ویزای کار برزیل

اگر کاری در برزیل پیدا کرده اید می توانید برای دریافت ویزای کار برزیل اقدام کنید. کارفرمای جدید باید از وزارت کار برزیل برای کار در شرکت آن ها تاییدیه دریافت کند. زمانی که وزارت کار این درخواست را تایید کرد، به کنسولگری برزیل برای ویزای کار اطلاع می دهد. سپس مقامات کنسولگری ویزا را روی پاسپورت شما مهر می زنند و می توانید به برزیل سفر کنید. با ورود به این کشور باید ظرف 90 روز در پلیس فدرال ثبت نام کنید.

 

مدارک و شرایط ویزای برزیل

هنگامی که برای دریافت ویزای برزیل درخواست می دهید، باید مدارکی را ارائه دهید که از درخواست ویزای شما پشتیبانی کند. مدارک لازم بر اساس نوع ویزا، ملیت متقاضی و مدت زمان اقامت متفاوت است. البته شرایط ثبت نام ویزای برزیل برای افغانها و ایرانی ها و یا ملیت های مختلف و همچنین مدارک لازم برای هر کدام فرق می کند. قیمت ویزای برزیل برای افغانها نیز با هزینه ویزای برزیل برای ایرانیان متفاوت است. به طور کلی از مهم ترین مدارک لازم برای هر نوع ویزای برزیل موارد زیر را می توان نام برد:

  • پاسپورت (با اعتبار حداقل 6 ماه و با حداقل دو صفحه خالی)
  • فرم درخواست ویزای برزیل (تکمیل و امضا شده)
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • بلیط رفت و برگشت به برزیل
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت (صورت حساب های بانکی از 3 ماه گذشته)
  • گواهی وضعیت اشتغال:
  • در صورت شاغل بودن: نامه ای از کارفرما با ذکر نام، سمت، حقوق، مدت زمان کار در آن جا و غیره
  • در صورت اشتغال آزاد: تعهدنامه محضری و تشخیص مالیات
  • در صورت تحصیل در دانشگاه: نامه تایید تحصیل در مدرسه یا دانشگاه
  • گواهی مدرک اقامت در برزیل (رزرو هتل یا دعوتنامه از دوستان/خانواده)
  • مدارک مربوط به هدف از سفر به کشور برزیل:
  • برای ویزای تجاری برزیل: دعوتنامه از شرکت تجاری در برزیل، نامه ای از کارفرما با ذکر دلیل بازدید از برزیل
  • برای ویزای کاری برزیل: تاییدیه وزارت کار، گواهی حسن رفتار از مقامات پلیس ایران، قرارداد کار، مدارک ثبت شرکت استخدام کننده و غیره
  • برای ویزای اتحاد خانواده برزیل: مدارکی دال بر رابطه خانوادگی (شناسنامه، سند ازدواج و غیره) و گواهی حسن رفتار از مقامات پلیس ایران
  • برای ویزای دانشجویی برزیل: نامه پذیرش یا ثبت نام در دانشگاه یا موسسه آموزشی، گواهی حسن رفتار از مقامات پلیس ایران
  • اسناد مالی برای اثبات پوشش مالی در مدت اقامت در برزیل
  • رسید و مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه های ویزای برزیل
  • هرگونه مدرک اضافی درخواستی از طرف کارکنان کنسولگری برزیل

توجه: مدارک ارسالی باید قبل از ارسال توسط سفارت برزیل در کشور شما تایید یا قانونی شوند.

 

چگونه ویزای برزیل بگیریم؟

ویزای برزیل را می توانید از طریق سفارت برزیل در ایران و یا آژانس های مسافرتی معتبر درخواست دهید. به طور کلی مراحل دریافت ویزای برزیل از طریق سفارت برزیل در ایران عبارت است از:

  • سفارت/کنسولگری برزیل در ایران را پیدا کنید.
  • با آن ها تماس بگیرید و در مورد مدارک و اسناد مورد نیاز سوال کنید.
  • وقت ویزا بگیرید (برخی از سفارتخانه ها / کنسولگری ها شرایط دریافت وقت ویزای آنلاین را فراهم کرده اند)
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای برزیل را تهیه و آماده کنید.
  • فرم آنلاین درخواست ویزای برزیل را تکمیل کنید. به همه سوالات پاسخ دهید و کپی الکترونیکی مدارک مورد نیاز و عکس ویزای خود را پیوست کنید.
  • یک شماره تایید دریافت می کنید.
  • “رسید” فرم درخواست ویزای برزیل را پرینت بگیرید و عکس ویزا را در محل تعیین شده ضمیمه کنید.
  • در تاریخ وقت ویزای خود حاضر شوید و فرم درخواست و اصل مدارک خود را به کارکنان کنسولگری تحویل دهید. البته می توانید اسناد را از طریق پست نیز برای آن ها ارسال کنید.
  • هزینه های ویزای برزیل را پرداخت کنید. روش پرداخت بر اساس کشور و سفارت/کنسولگری تغییر می کند.
  • منتظر بمانید تا درخواست ویزا بررسی شود. کارکنان کنسولی نتیجه درخواست را به شما اطلاع می دهند. در صورت درخواست از طریق پست، ویزای برزیل را نیز از طریق پست دریافت خواهید کرد.

 

مواردی که باید در هنگام درخواست ویزای برزیل در نظر داشته باشید

برخی از سفارتخانه ها/کنسولگری های برزیل ارسال درخواست از طریق ویزا یا آژانس های مسافرتی را امکان پذیر کرده اند، اما نه همه آن ها. برخی نیز ممکن است اجازه دهند درخواست را از طریق پست ارسال کنید، در حالی که برخی می خواهند که درخواست را شخصاً تحویل دهید. مدارک و اسنادی را ارسال کنید که سفارت/کنسولگری برزیل درخواست داده اند، زیرا نتیجه درخواست به ارسال این مدارک و اسناد بستگی دارد.

 

مدت زمان پردازش و بررسی ویزای برزیل

مدت زمان پردازش ویزای برزیل بر اساس قوانین سفارت/کنسولگری برزیل متفاوت است. با این حال، از زمانی که درخواست تکمیل شده خود را ارسال می کنید، 10 تا 15 روز کاری طول می کشد. مدت زمان پردازش ویزاهای بلندمدت برزیل ممکن است بیشتر طول بکشد. با این حال، زمان ارائه درخواست ویزای برزیل باید تا زمان سفر به این کشور فاصله داشته باشد.

مدت زمان اقامت با ویزای برزیل

مدت زمان اقامت در برزیل با ویزای برزیل توریستی حداکثر 90 روز می باشد. با این حال، بر اساس انتخاب خدمات کنسولی برزیل، مدت زمان اقامت را می توان کمتر کرد. مدت زمان ویزای موقت برزیل بر اساس نوع ویزا از یک تا 3 سال متغیر است. ویزاهای موقت برزیل را می توان قبل از انقضا تمدید کرد.

 

آیا ویزای برزیل را می توان تمدید کرد؟

اگر متقاضی در خاک برزیل اقامت داشته باشد و مایل به تمدید اقامت خود یا دریافت مجوز اقامت این کشور باشد، باید به وزارت دادگستری و امنیت عمومی / پلیس فدرال یا دبیرخانه ویژه رفاه و کار برزیل مراجعه کند.

مجوز تمدید ویزای برزیل برای اهداف کاری یا تحقیقاتی است. به طور کلی متقاضی می تواند برای تمدید تقریبا هر نوع ویزای برزیل اقدام کند. فقط باید درخواست تمدید ویزا را در دفتر محلی پلیس فدرال برزیل (DPF) ارسال کند و باید حداقل 2 هفته قبل از انقضای ویزای خود درخواست ارسال کند. به طور کلی تصمیم برای تمدید ویزا به اداره پلیس فدرال برزیل بستگی دارد.

تور برزیل - سفر به برزیل - ویزای برزیل

سخن پایانی

برزیل کشوری پر جنب و جوش و هیجان انگیز است، کشوری با کارناوال های زیبا و جشن های جذاب. سرزمینی شگفت انگیز و ترکیبی از مردم خونگرم، جغرافیای بی نظیر و فرهنگ و مناظر منحصربه فرد.

اما، برای دیدن این همه زیبایی های بی نظیر برزیل، باید ویزای برزیل را دریافت کرد. کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز از جمله آژانس های معتبر و برتر در سطح کشور در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه شرایط دریافت ویزای برزیل توریستی را برای شما فراهم می کنند. این گروه مسافرتی مجری تورهای داخلی و خارجی و ارائه دهنده خدمات برتر از جمله رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، تدارک برنامه های گشت و گذار و بازدید از جذابیت های دیدنی هر شهر و کشور اروپایی، آسیایی، عربی و حتی آمریکای لاتین است.

 

 

سوالات متداول

  1. مدارک لازم برای اخذ ویزاهای برزیل کدام اند؟

به طور کلی، برای درخواست ویزا، متقاضی باید فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر، گواهی پرداخت هزینه های ویزا، گواهی بین المللی واکسیناسیون در صورت لزوم و هر مدرک خاص دیگری را برای هر نوع ویزا ارائه دهد.

  1. چند نوع ویزای برزیل صادر می شود؟

دولت برزیل 10 نوع ویزا صادر می کند. ویزاها بر اساس نوع و هدف از بازدید به 3 گروه دسته بندی می شوند: ویزاهای توریستی VITUR، ویزاهای موقت VITEM، ویزاهای دائمی و دیپلماتیک/ رسمی.

  1. چه مدت می توانم بدون ویزا در برزیل بمانم؟

برای گردشگری تا 90 روز می توانید بدون ویزا از برزیل دیدن کنید. اگر می خواهید ویزای توریستی خود را تمدید کنید، قبل از انقضای ویزای خود با پلیس فدرال (به زبان پرتغالی) تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

Picture of گردشگران شیراز

گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران