گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

گم شدن در خارج

سرفصل های مقاله

اگر در خارج از کشور گم شدیم چکار کنیم؟

به طور غیر منتظره از دست دادن تماس با یک عضو خانواده یا یک دوست که در سفر خارج از کشور است، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. اطلاعاتی که در این مطلب وجود دارد، به شما می گوید که در این مواقع باید چه کارهایی انجام دهید. البته ار این موارد دولت نیز به شما کمک خواهد کرد.

* چه  کسی می تواند به شما کمک کند؟

با ارسال گزارش گم شدن شخص از طریق پلیس محلی (البته قبل از این که پرس و جوی اولیه را انجام دادیم)، تمامی ایستگاه های مناطق با مطلع شدن، پیگیر می شوند. گزارشی که شما باید در اختیار پلیس بگذارید، شامل این موارد می شود: نام کامل ، محل و تاریخ تولد ، شماره گذرنامه ، عکس (ترجیحا عکس جدید) ، جزئیات سفر ، طرح ها و برنامه ریزی های آن ، اطلاعات تماسی و آخرین تماس های گرفته شده.

* بعد باید چه کرد؟ در مقاله گم شدن در خارج

زمانی که پلیس را در جریان می گذارید، باید به صورت مداوم پیشرفت کار را پیگیری کنید. ممکن است طی این جریانات، مطلبی به ذهن برسد که برای پلیس مفید باشد.

* حفظ حریم خصوصی مشتریان کنسولی

تمامی اطلاعات شخصی ارائه شده، توسط قانون حفظ می شود. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست. این نکته را باید دانست که این اطلاعات بایگانی و حفظ خواهد شد، پس از مطرح کردن برخی اطلاعات که به روند کار کمک می کند، خودداری نکنید.

کارهای لازم که برای یافتن شخص گم شده می بایست انجام دهید

– در مرحله اول تلاش کنید تا از طریق تلفن، ایمیل، یا کسب اطلاع از سایر اقوام و فامیل اطلاعاتی از شخص مورد نظر دریافت نمایید.

– سایت ها و رسانه های اجتماعی که در زمینه اخبار فعالیت دارند به خصوص رسانه های خبری کشوری که شخص مورد نظر شما در آن قرار دارد را بررسی کنید.

– تلاش کنید تا با خانواده همسفران احتمالی مسافر خود ارتباط برقرار کنید و از آنها اطلاعاتی را به دست آورید.

– تماس با موسسه مالی که امور مالی مسافر شما را انجام میداده است برای اینکه مطلع شوید آخرین بار در چه تاریخ و ساعتی از حساب خود تراکنش مالی انجام داده است.

– با آژانس مسافرتی که به وسیله آن به سفر رفته است تماس گرفته و از آخرین وضعیت سفر وی اطلاع کسب کنید.

 اگر پاسپورت در خارج از کشور گم شود چکار کنیم در مقاله گم شدن در خارج

در ابتدا باید گفت که قبل از هر سفر خارجی یک کپی از پاسپورت و دو قطعه عکس همیشه به همراه داشته باشید و حتما آدرس کنسولگری یا سفارت ایران را در کشور مقصد به صورت مکتوب همراه داشته باشید. اگر پاسپورت در خارج گم شود یا دزدیده شود، در ابتدا باید به پلیس آن کشور اطلاع دهید. سپس با در دست داشتن کپی پاسپورت و عکس، به کنسولگری یا سفارت مراجعه کنید. اگر کپی پاسپورت و عکس هم نداشتید، با به همراه داشتن یک مدرک شناسایی به کنسولگری یا سفارت بروید.

برای شما یک برگ موقت ورود و خروج صادر شده که بتوانید تا زمانی که وضعیت مدارک شما مشخص شود از آن استفاده کنید.

در لینک زیر می توانید لیست نمایندگی های وزارت امور خارجه در کشور های مختلف، همچنین سفارتخانه ها و نمایندگی های کشورهای خارجی مقیم ایران را مشاهده کنید.

(مشاهده سفارتخانه ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی)(مشاهده سفارتخانه ها و نمایندگی های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران)

افرادی که می توانند به شما کمک کنند چه کسانی هستند؟

در صورتی که پس از بررسی های اولیه نتوانستید اطلاعات مناسبی از شخص مورد نظر خود دریافت نمایید می توانید به اداره پلیس محل زندگی خود مراجعه نمایید و گزارشی مبنی بر مفقودی شخص مورد نظر را پر نمایید. در صورت اطلاع به پلیس، هماهنگی های لازم از طریق پلیس با پلیس آن کشور برای یافتن شخص مورد نظر انجام خواهد شد.

اطلاعاتی که می بایست در اختیار پلیس قرار دهید چه مواردی است؟

نام کامل

محل و تاریخ تولد

شماره گذرنامه

عکس، ترجیحا اخیرا گرفته شده باشد

جزئیات سفر، طرح ها و برنامه ریزی های آن

اطلاعات تماس با خارج از کشور (از جمله نام و اطلاعات تماس با کارفرمایان و اشخاصی که با آنها تماسی داشته است)

اطلاعات بیشتر در مورد آخرین تماس هایی که گرفته شده است.

در مرحله بعد از گزارش به پلیس می بایست چکار کرد؟

پس از اطلاع به پلیس لازم است تا با حفظ خونسردی نسبت به پیگیری های بعدی از پلیس اقدام نمایید. در روزها و ساعات بعدی در صورتی که اطلاعات جدیدی به دست شما رسید و یا آنرا به یاد آوردید لازم است تا آنرا در اختیار پلیس قرار دهید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com