گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

همه چیز درباره استانبول ؛ دانستنی های قبل از سفر

سرفصل های مقاله

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد استانبول و دیدن این شهر

به عنوان یکی از موفق ترین شهرها، افسانه های معمایی زیادی در مورد پایتخت سابق امپراطوری عثمانی وجود دارد. درواقع، اگر درباره بعضی از این داستان‌ها اطلاع دارید، به طور حتم بسیاری از حقایق و شگفتی ها در کوچه‌های این شهر زیبا و تاریخی وجود دارد که از آن‌ها بی خبرید. تقریباً استانبول در تمام طول تاریخ خود، ترکیبی فوق العاده از فرهنگ ها بوده است که قطعا قلب شما را مجذوب خود خواهد کرد. اگر شما هم خواستار تور استانبول هستید و قصد سفر به شهر زیبای استانبول را دارید، پیش از سفر خود با حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد استانبول آشنا شوید و برای دیگران تعریف کنید. بیشتر مردم اطلاعات کافی درباره ی جاذبه ها ی استانبول کسب می کنند، ولی، آیا تا کنون در رابطه با حقایق و تاریخ اسرار آمیز استانبول شنیده اید؟

استانبول، بهشت خرید

استانبول، بهشت خرید است. هر چیزی که بخواهید در این شهر تاریخی یافت می‌شود و قیمت‌های اجناس بسیار مناسب و ارزان است. استانبول از نظرِ داشتن بازار خرید فوق‌العاده چنان مقصد خوب و پرطرفداری است که بسیاری از کشورهای همسایه ترکیه، خریدهای خود را در شهر استانبول انجام می‌دهند.

استانبول پایتخت ترکیه نمیباشد

یکی از جالب ترین حقایق شگفت انگیز در باره ی استانبول این است که این شهر بر خلاف تصور همه پایتخت ترکیه نیست. استانبول در گذشته پایتخت سه امپراتوری بزرگ بود؛ روم، بیزانس و عثمانی. اما، پایتخت رسمی ترکیه امروزی آنکارا میباشد

شهر سرشار از لاله ها

یکی از حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد استانبول که شاید از آن بی خبر باشید، وجود این لقب و علت آن است. در حالی که هلند معروف به کشور لاله‌ها است، گل لاله در واقع از استانبول منشا می‌گیرد. نخستین پیاز گل لاله در سال ۱۵۵۴ از امپراطوری عثمانی به وین فرستاده شد و بعدها دوباره در هلند توزیع شد. مردم هلندی‌ آنقدر به این گل علاقه مند شدند که همه جا شروع به کاشت و پرورش گل لاله کردند که در نهایت این کشور به شهر گل لاله معروف شد. گردشگران می‌توانند برخی از بهترین لاله‌های استانبول را در اطراف چشمه بین ایاصوفیه و مسجد آبی (مسجد سلطان احمد) مشاهده کنند.

شهر میان دو قاره

استانبول تنها شهر میان قاره‌ای است و در دو قاره آسیا و اروپا گسترش یافته است. تنگه بسفر استانبول را بین دو قاره اروپا و آسیا جدا می‌کند. قسمت اروپایی آن شامل مرکز تاریخی، بسیاری از پارک‌ها و جاذبه‌های این شهر است و قسمت آسیایی بیشتر شامل محله‌های مسکونی است. اگر میخواهید به استانبول سفر کنید، حتما از قسمت اروپایی و به ویژه منطقه سلطان احمد بازدید کنید. اقامت کردن در قسمت تاریخی استانبول به شما امکان دسترسی به بیشتر مکان های دیدنی معروف را می‌دهد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود.

قیمت تور استانبول
تور استانبول

بازار بزرگ استانبول بزرگترین بازار جهان است

یکی از حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد استانبول، بازار بزرگ آن میباشد که به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان به ثبت رسیده است. بازار بزرگ استانبول که از سال ۱۴۶۱ فعالیت می‌کند، دارای ۶۱ خیابان و سه هزار مغازه است و روزانه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار مشتری را جذب خود می‌کند!

تور استانبول

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com