هزینه‌ سفر به دبی در سال 1403

هزینه های سفر به دبی در سال 1403 - هزینه های سفر به دبی - سفر به دبی - تور دبی - تور دبی از شیراز

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک سفر لاکچری و لوکس چقدر هزینه دارد و مثلاً هزینه سفر به دبی در سال 1403 چقدر است؟ مقصد گردشگری مجلل تر و لوکس تر از دبی وجود ندارد!

این شهر بهترین مکان برای لوکس ترین تفریحات و خرید است. دبی به عنوان مدرن‌ترین و مترقی‌ترین از هفت امارت در امارات متحده عربی، رونق اقتصادی و توریسم باورنکردنی را تجربه کرده است، یک شهر کویری با زیرساخت های شگفت انگیز و خارق العاده.

ما کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز در این مقاله به ارائه راهنمای کامل برای مدیریت هزینه ها و سفر اقتصادی به کلانشهر دبی می پردازیم و کمک می کنیم تا برای ارزانترین سفر به این شهر آماده شوید.

 

چرا مدیریت هزینه ها در سفر به دبی اهمیت دارد؟

اگر قصد دارید دبی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید، ممکن است این سوال ها ذهن شما را به خودش مشغول کند: آیا سفر به دبی گران است؟ آیا با بودجه و هزینه پایین هم می توان به دبی سفر کرد؟ هزینه اقامت در هتل های دبی چقدر است؟ و اصلاً چرا به دبی سفر کنیم؟

دبی شهری محبوب و پرتقاضا در امارات متحده عربی است و صادقانه بگویم، ارزان‌ترین مقصد برای سفرهای تفریحی و توریستی محسوب نمی شود!

دبی به دلیل گردشگری لوکس خود مشهور است و برج العرب، تنها هتل 7 ستاره جهان با گران ترین اتاق ها و امکانات در جهان در آن قرار دارد. این شهر اغلب به عنوان زمین بازی میلیونرها و شهر طلا شناخته می شود.

با این حال، این بدان معنا نیست که فقط میلیونرها می توانند به این کلانشهر گران سفر کنند. در واقع هزینه سفر به دبی به تصمیماتی که می گیرید و سبک سفر شما بستگی دارد. در دبی می توانید هزاران دلار در روز خرج کنید، اما با بودجه بسیار کمتر نیز می توانید از امکانات و تفریحات این شهر لذت ببرید. در واقع مدیریت هزینه ها و اطلاع از همه مخارج سفر به این شهر و تخمین هزینه های احتمالی می تواند با بودجه کم نیز این سفر را برای ما لذت بخش کند.

 

بررسی دلایل افزایش هزینه سفر به دبی

در بررسی دلایل افزایش هزینه ها می توان به هزینه های اقامت در هتل های لوکس به جای اقامتگاه های ارزان تر و اقتصادی، برنامه ریزی برای تفریحات لوکس به جای سرگرمی های رایگان و یا حتی نوع حمل و نقل در داخل این شهر اشاره کرد. از مهم ترین دلایل افزایش هزینه سفر به دبی عدم برنامه ریزی مالی و یا عدم اطلاع از مخارج این سفر می باشد.

هزینه های سفر به دبی در سال 1403 - هزینه های سفر به دبی - سفر به دبی - تور دبی - تور دبی از شیراز

اهمیت برنامه ریزی مالی قبل از سفر

برنامه ریزی مالی قبل از سفر به دبی آنقدر اهمیت دارد که گاهی با بودجه اندک می توانید خاطره انگیزترین سفر را به این شهر برای خودتان رقم بزنید.

مشاوره با کارشناسان آژانس های مسافرتی معتبر مانند گروه مسافرتی گردشگران شیراز این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا با انتخاب ارزانترین تور دبی از شیراز شامل بلیط های اقتصادی هواپیما، رزرو هتل های مقرون به صرفه و انتخاب تفریحات و سرگرمی های رایگان یک سفر لذت بخش با بودجه محدود به این شهر لوکس و گران قیمت داشته باشید.

در واقع برنامه ریزی مالی برای همه هزینه ها و مخارج و ریزهزینه ها به همراه مشاوره با کارشناسان آژانس های مسافرتی می تواند رویای سفر به این گران ترین شهر جهان را برای ما محقق کند.

 

مرور کلی بر هزینه های سفر به شهر دبی در سال 2024

چه بودجه محدودی داشته باشید و چه از لحاظ مالی دارای وضعیت بسیار مناسبی باشید، برنامه تورهای سفر به دبی برای انواع بودجه ها چیزی برای ارائه دارد. هزینه سفر به دبی بر اساس مدت زمان اقامت در این شهر، نوع هتل و اقامتگاه، نوع خدمات هتل، هزینه های خورد و خوراک، هزینه های گشت و گذار و غیره تعیین می شود. در جدول زیر هزینه های سفر به دبی بر اساس مدت زمان اقامت در سال 2024 ارائه شده است:

مدت زمان سفر هزینه خدمات هزینه مقرون به صرفه هزینه متوسط هزینه بالا
سفر یک روزه اقامت در هتل 40 تا 80 دلار 100 تا 250 دلار از 300 دلار به بالا
سفر یک روزه حمل و نقل 10 تا 35 دلار 7 تا 35 دلار 7 تا 35 دلار
سفر یک روزه غذا + تفریح و گردش 40 تا 50 دلار 30 تا 70 دلار 100 دلار
سفر 3 روزه اقامت در هتل 40 تا 80 دلار 300 تا 750 دلار 900 تا 3000 دلار به بالا
سفر 3 روزه حمل و نقل 15 تا 30 دلار 90 تا 300 دلار از 450 دلار به بالا
سفر 3 روزه غذا + تفریح و گردش 270 تا 390 دلار 420 تا 555 دلار از 540 دلار به بالا
سفر 5 روزه اقامت در هتل 200 تا 400 دلار 500 تا 1250 دلار از 1500 تا 5000 دلار به بالا
سفر 5 روزه حمل و نقل 25 تا 50 دلار 150 تا 350 دلار از 500 دلار به بالا
سفر 5 روزه غذا + تفریح و گردش 300 تا 500 دلار 700 تا 1750 دلار از 1500 دلار به بالا
سفر 7 روزه اقامت در هتل 280 تا 560 دلار 700 تا 1750 دلار از 2100 تا 7000 دلار به بالا
سفر 7 روزه حمل و نقل 35 تا 70 دلار 210 تا 490 دلار از 700 دلار به بالا
سفر 7 روزه غذا + تفریح و گردش 490 تا 1060 دلار 1125 تا 1700 دلار از 2250 دلار به بالا

 

 

هزینه های اصلی سفر به دبی

هزینه های اصلی برای سفر به دبی شامل هزینه های اقامت، حمل و نقل، خورد و خوراک و هزینه های فعالیت ها و برنامه های گشت و گذار می باشد. جدا از این هزینه ها نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، هزینه بلیط هواپیما برای رسیدن به دبی است.

حالا که حرف از بلیط هواپیما دبی شد، کمی در مورد فرودگاه بین‌المللی دبی نیز بگوییم که به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان شناخته می‌شود و به دلیل وسعت زیاد و خدمات گسترده‌ و امکانات رفاهی بی نظیر به مسافران مشهور است. چه به دنبال خریدهای لوکس، گزینه های متنوع برای خوردن غذا یا سالن های استراحت راحت باشید، این فرودگاه یک تجربه در سطح جهانی را به شما ارائه می دهد.

 

هزینه بلیط هواپیما به دبی: راهکارهایی برای خرید ارزان تر

هزینه بلیط هواپیما به دبی بر اساس نقطه عزیمت شما بسیار متفاوت است. در واقع به این بستگی دارد که از کجا پرواز می کنید، چقدر انعطاف پذیر هستید و چه زمانی بلیط خود را رزرو می کنید. از جمله راهکارهای مهم برای خرید ارزان تر بلیط هواپیما به دبی موارد زیر را می توان نام برد:

  • پروازهای فصل های شلوغ و تعطیلات جهانی مانند کریسمس گران تر هستند.
  • اگر سفر شما انعطاف‌پذیر است، می‌توانید در ارزان‌ترین روز هفته یا ماه پرواز کنید.
  • به خاطر داشته باشید که هزینه های پرواز بر اساس زمانی از سال که قصد سفر دارید می تواند بسیار متفاوت باشد.
  • بلیط لحظه آخری دبی در بسیاری از آژانس های مسافرتی با قیمت بسیار کمتری به فروش می رسد.
  • برخی از آژانس های مسافرتی در فصل های کم تقاضا بر روی بلیط های دبی خود تخفیف های خوبی می گذارند.

هزینه های سفر به دبی در سال 1403 - هزینه های سفر به دبی - سفر به دبی - تور دبی - تور دبی از شیراز

هزینه بلیط هواپیما دبی از ایران 2024

نوع پرواز هزینه بلیط هواپیما به دبی از ایران
پرواز یک طرفه (بلیط رفت به دبی) شروع از 299 دلار
پرواز رفت و برگشت شروع از 938 دلار

 

نکات مهم در رزرو بلیط

از مهم ترین نکات برای رزرو بلیط سفر به دبی موارد زیر را می توان نام برد:

  • زمان سفر به دبی را بررسی کنید: برای گشت و گذار در کنار ساحل و یا فعالیت های آبی بهترین زمان رزرو بلیط فصل گرم و تابستان است. گرچه بهترین زمان برای سفر به دبی ماه های پاییز و زمستان می باشد.
  • مدت زمان اقامت خود را مشخص کنید: قبل از رزرو بلیط هواپیما به دبی برای دیدن جذابیت های گردشگری، خرید از مال ها و تفریح در این شهر برنامه ریزی و مدت زمان اقامت خود را تعیین کنید.
  • هزینه های سفر خود را تعیین کنید: به دلیل گران بودن هزینه سفر به دبی قبل از رزرو بلیط هواپیما هزینه های سفر خود را تخمین بزنید تا بدون مشکل و با خیال راحت این سفر را پشت سر بگذارید.
  • نوع سفر خود به دبی را مشخص کنید: قبل از اینکه برای رزرو بلیط اقدام کنید، نوع سفر خود از لحاظ سفر تجاری، تفریحی، گردشگری و غیره را مشخص کنید و اینکه به بلیط یک طرفه نیاز دارید یا دو طرفه. رزرو بلیط رفت و برگشت به دبی را از یک آژانس معتبر مانند گروه مسافرتی گردشگران شیراز انجام دهید.

 

مقایسه قیمت ها بین ایرلاین های مختلف

خطوط هوایی و ایرلاین های مختلفی هر روز پروازهای دبی به ایران و بالعکس را انجام می دهند. از جمله ایرلاین های معتبر ماهان ایر، ایران ایر، قشم ایر، تابان ایرلاینز، آسمان ایرلاینز، امارات ایرلاینز و کاسپین ایرلاینز را می توان نام برد. قیمت کلی بلیط هواپیما در بین ایرلاین های مختلف متفاوت است، همان گونه که قیمت یک تاکسی معمولی با یک تاکسی لوکس لیموزین با هم فرق می کند!

هر ایرلاین یک شرکت هواپیمایی است که دارای هواپیماهای مخصوص به خود با قیمت های گران تا ارزان است. به طور مثال قیمت بلیط هواپیمای بوئینگ ایرلاین ها در رده گران ترین و هواپیمای فوکر در رده ارزان ترین هستند. به طور کلی عوامل زیر در تعیین قیمت بلیط هواپیماهای ایرلاین های مختلف موثر هستند:

  • نوع هواپیما و ناوگان هوایی هر ایرلاین
  • اندازه فاصله صندلی های هواپیما و راحتی پرواز
  • خدمات ارائه شده در ایرلاین
  • شهرت و خوشنامی ایرلاین
  • نداشتن تاخیر و سر وقت بودن پروازها
  • میزان بار مجاز برای هر مسافر
  • اجازه حمل حیوانات خانگی
  • نوع خدمات کترینگ و سیستم پذیرایی

 

هزینه اقامت در دبی: از هتل های 5 ستاره تا اقامتگاه های اقتصادی

در کلانشهر دبی همه نوع هتل از لاکچری ترین در جهان تا ارزانترین وجود دارد. همان گونه که برای اقامت در تنها هتل 7 ستاره در جهان در این شهر باید میلیون ها دلار هزینه کرد، با بودجه پایین نیز می توانید در اقامتگاه های مقرون به صرفه اقامت کنید.

 

انتخاب محل اقامت بر اساس بودجه

به مصداق ضرب المثل هر چه پول بدهی آش می خوری، هر چه بودجه شما بیشتر باشد، هتل بهتری را می توانید در دبی رزرو کنید. از آن جا که استانداردهای خدمات هتل ها در این شهر در مقایسه با دیگر مقاصد توریستی جهان بالاتر و لوکس تر است، هزینه های رزرو هتل نیز بالاتر می باشد.

در واقع امکانات یک هتل 2 ستاره در دبی با امکانات یک هتل 5 ستاره در یک کشور دیگر برابری می کند! اما  تقریباً در هر نقطه از شهر هتل های متعددی با قیمت های بین 50 تا 120 دلار در هر شب پیدا خواهید کرد. در جدول زیر هزینه های خدمات و انواع امکانات هتل های مختلف دبی در سال 2024 ارائه شده است:

نوع هتل های دبی هزینه های خدمات امکانات
هتل 3 ستاره برای بودجه مقرون به صرفه/ هزینه مناسب اتاق‌های مجهز با لوازم ضروری مانند تلویزیون، میز، استخر، مراکز تناسب اندام، و رستوران یا بار
هتل 4 ستاره بودجه بالاتر/ هزینه بالاتر واقع در مناطق توریستی با امکانات و خدمات پیشرفته
هتل 5 ستاره بودجه بسیار بالاتر/ هزینه های بسیار بالا تجربه ای مجلل با اتاق بخار، سونا، پارک‌های آبی، غذاخوری‌های لذیذ، سواحل خصوصی، و خدمات کرایه اتومبیل

هزینه های سفر به دبی در سال 1403 - هزینه های سفر به دبی - سفر به دبی - تور دبی - تور دبی از شیراز

قیمت هتل های دبی

با هر بودجه و محدودیت مالی می توانید در دبی اقامتگاه، آپارتمان و یا هتل های لوکس را پیدا کنید. در جدول زیر قیمت یک شب اقامت در بهترین هتل های 5 ستاره تا اقامتگاه های اقتصادی دبی و تنها هتل 7 ستاره جهان ارائه شده است:

نوع هتل قیمت و هزینه های اقامت
هتل 7 ستاره برج العرب دبی از حدود 1300 دلار به بالا (یک شب اقامت)
هتل 5 ستاره Atlantis The Palm از حدود 150 تا 500 دلار (یک شب اقامت)
هتل 5 ستاره Jumeirah Beach Hotel از حدود 150 تا 500 دلار (یک شب اقامت)
هتل 4 ستاره Novotel Dubai Al Barsha از حدود 100 تا 250 دلار (یک شب اقامت)
هتل 3 ستاره Ibis Al Rigga از حدود 50 تا 150 دلار (یک شب اقامت)

 

نکاتی برای رزرو هتل ارزان تر

برای رزرو هتل های ارزان تر در دبی و کاهش هزینه های سفر به این شهر لوکس و لاکچری جهان توجه به نکات زیر بسیار مفید و کمک کننده است:

  • دارا بودن آشپزخانه و یا امکانات آشپزی در اتاق هتل و اقامتگاه می تواند هزینه های خرید غذا و قیمت غذا در دبی را کاهش دهد.
  • هتل های نزدیک به سواحل دبی دارای هزینه های بالاتری هستند.
  • رزرو هتل قبل از سفر به شهر دبی می تواند تا حدودی هزینه های اقامت را کاهش دهد.
  • هتل های دور از مراکز خرید و یا سواحل زیبای دبی دارای قیمت های مناسب تر و پایین تری هستند.
  • علاوه بر هتل ها و آپارتمان ها، هاستل ها و پانسیون های مناسب در دبی با قیمت های پایین و مقرون به صرفه وجود دارد.
  • با انتخاب تورهای دبی از شیراز گروه مسافرتی گردشگران شیراز نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای رزرو هتل ندارید، چون کارشناسان این گروه مسافرتی مناسب ترین هتل را بر اساس شرایط مالی شما در دبی برای شما رزرو می کنند.

 

هزینه های حمل و نقل در شهر دبی

در حالی که سیستم حمل و نقل در شهر دبی مانند مترو، تراموا و اتوبوس یک سیستم عمومی بسیار قابل اعتماد و قدرتمند است، اما در بسیاری از نقاط این شهر مردم هنوز به شدت به خودروهای شخصی خود متکی هستند.

مهم نیست از چه نوع سیستم حمل و نقل در دبی استفاده می کنید، با استفاده از کارت نقدی Nol می توانید برای پرداخت هزینه های مترو، اتوبوس، اتوبوس آبی، پارکینگ پولی و تاکسی استفاده کنید. این کارت ها در ایستگاه های مترو و بیشتر ایستگاه های بزرگ اتوبوس در دسترس هستند.

 

گزینه های حمل و نقل عمومی: مترو، تاکسی و اجاره خودرو

ارزان‌ترین راه برای حمل و نقل در شهر دبی استفاده از مترو است. می توانید یک بلیط یک روزه را با 20 درهم (5.45 دلار آمریکا) تهیه کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که ممکن است هر از گاهی مجبور شوید تاکسی یا اوبر بگیرید که چندان ارزان نیستند.

 

هزینه استفاده از مترو و تاکسی

به طور کلی هزینه تاکسی در دبی گران است. بنابراین، توصیه می کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید یا برای رسیدن به شهر به دنبال ماشین اجاره ای باشید. هزینه یک تاکسی در دبی به ازای هر کیلومتر تقریباً 4 درهم است. هر سفر به هزینه تاکسی حداقل 20 تا 25 درهم نیاز دارد. بنابراین به گردشگران توصیه می شود به دنبال خدمات اجاره خودرو در دبی باشند. هزینه های استفاده از مترو و تاکسی و دیگر وسایل نقلیه در دبی در سال 2024 عبارت است از:

نوع وسیله حمل و نقل هزینه ها
مترو بلیط یکطرفه 6 درهم
اتوبوس بر اساس مسیر از حدود 5 تا 15 درهم
تاکسی سقف قرمز / تاکسی زنانه سقف صورتی هر کیلومتر از حدود 1.82 تا 1.95 درهم
تاکسی سقف آبی خانوادگی هر کیلومتر از حدود 1.82 درهم
تاکسی مشکی لوکس هر کیلومتر از حدود 2.78 درهم
تاکسی فرودگاه هر کیلومتر 1.97 درهم به همراه هزینه اضافی فرودگاه
اجاره خودرو متغیر بر اساس نوع خودرو

 

 

آیا اجاره خودرو به صرفه است؟

اگرچه مترو عالی است، اما اگر بودجه بیشتری دارید، می توانید اجاره ماشین در دبی را نیز انتخاب کنید. اجاره ماشین به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد و همچنین به شما کمک می کند در زمان خود صرفه جویی کنید. بر اساس بودجه خود می توانید یک خودرو مدل پایین و اقتصادی و یا یک خودرو لوکس و مدل بالا را کرایه کنید. هزینه های اجاره خودرو در دبی بر اساس فاکتورهای زیر متغیر است:

  • خودرو با راننده باشد یا بدون راننده
  • تعداد روزهای اجاره خودرو
  • نوع خودرو و سال تولید و کلاً مدل آن

میزان اجاره بهای یک خودروی مناسب حداقل 30 دلار برای یک روز می باشد. اگر تصمیم به اجاره خودرو دارید، شرکت‌های اجاره‌ای معتبر مانند Europcar، Saadatrent، یا Avis طیف وسیعی از گزینه‌ها را از خودروهای اقتصادی تا لوکس ارائه می‌دهند که پیدا کردن وسیله نقلیه متناسب با بودجه و علاقه شما را آسان می‌کند. اجاره ماشین به شما این امکان را می دهد که از یک سفر بدون استرس و کارآمد در دبی لذت ببرید و با سرعت و اختیار خود این شهر را بگردید. هزینه اجاره ماشین و دیگر جزئیات آن در دبی در سال 2024 عبارت است از:

نوع و مدل ماشین اجاره ای سال تولید مدت زمان اجاره از 2 تا 6 روز از 7 تا 20 روز
میتسوبیشیMitsubishi Attrage 2022-2023 روزانه 85 درهم 83 درهم
تویوتا یاریس Toyota Yaris 2022-2023 روزانه 99 درهم 97 درهم
سوزوکی Suzuki Ciaz 2022-2023 روزانه 125 درهم 115 درهم
تویوتا Toyota Raize 2022-2023 روزانه 137 درهم 135 درهم

 

هزینه های سفر به دبی در سال 1403 - هزینه های سفر به دبی - سفر به دبی - تور دبی - تور دبی از شیراز

هزینه های غذا و نوشیدنی در دبی

وقتی صحبت از غذا خوردن در دبی می شود، مکان های مختلفی وجود دارد که می توانید غذای خیابانی را با کمتر از 5 دلار دریافت کنید. یک غذاخوری ارزان قیمت معمولاً برای هر پرس غذا 12 دلار دریافت می کنند.

از آنجایی که صنعت گردشگری در دبی بسیار متنوع است، تقریباً هر غذایی که به دنبال آن هستید را می توانید در دبی پیدا کنید. رایج‌ترین وعده‌های غذایی که در همه جای دبی می‌توانید پیدا کنید، شاورما و فلافل هستند. شاورما معادل عربی برگر است: گوشت را روی سیخ می‌پزند، سپس به نوارهای نازک برش می‌دهند و در نان پیتا همراه با سبزیجات و سس قرار می‌دهند و سرو می کنند. هزینه های مواد غذایی در دبی در سال 2024 عبارت است از:

یک چهارم لیتر شیر 1.76 درهم
125 گرم نان سفید 1.75 درهم
برنج سفید 0.77 درهم
یک بطری 1.5 لیتری آب معدنی 2 تا 3 درهم
مرغ (یک کیلو) 25 تا 40 درهم
گوشت گاو (یک کیلو) 30 تا 40 درهم
یک کیلو سیب 8.50 تا 15 درهم
یک کیلو موز 7 تا 10 درهم
یک کیلو پیاز 4 تا 7 درهم
یک کیلو گوجه فرنگی 6 تا 8 درهم
یک کیلو سیب زمینی 4 تا 6 درهم

 

یک وعده صبحانه از 10 تا 25 درهم
یک وعده ناهار از 15 تا 30 درهم
یک وعده شام از 20 تا 40 درهم

 

رستوران های لوکس در مقابل غذاهای خیابانی: چگونه هزینه ها را کاهش دهیم

دبی کلانشهری جهانی با تنوع غذایی برای همه سلیقه ها گزینه هایی برای انتخاب دارد؛ از غذاهای لوکس و گران در رستوران های لوکس تا غذاهای خیابانی و خوش عطر و طعم. به منظور کاهش هزینه های خورد و خوراک در دبی می‌توانید در خیابان‌های مملو از رستوران‌های کوچک به دنبال غذاهایی با قیمت مناسب بگردید.

این رستوران‌ها همه چیز را سرو می‌کنند، از شاورما تا فلافل. در واقع در این شهر طعم‌های عالی همیشه در رستوران های لوکس نیستند، گاهی اوقات، آن ها در کاغذ پیچیده شده، با لبخند سرو می شوند و در زیر درخشش تابلوهای نئونی خیابان از خوردن آن ها لذت می برید.

غذاهای خیابانی معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند و بر اساس محل خرید غذا، قیمت‌ها می‌تواند از 5 تا 20 درهم متغیر باشد. محبوب ترین غذاهای خیابانی عبارت اند از:

  • شاورما، کباب، حمص، فلافل، سمبوسه، مناکیش (نان تخت) و شیرینی های سنتی مانند باقلوا و کنافه

 

بهترین رستوران های مقرون به صرفه در دبی

با وجود شهرت دبی در رستوران های گران قیمت، با بودجه کم نیز می توان به این شهر سفر کرد و در رستوران های ارزان آن غذا خورد و لذت برد. به خصوص در مورد غذا گزینه های مقرون به صرفه ای در این شهر در دسترس هستند که برخی از آن ها عبارت اند از:

ارزانترین رستوران های دبی نوع غذاها آدرس
رستوران فلسطینی zaroob-dine فلافل، ماناکیش، فتایر مرکز تجارت جاده شیخ زاید، طبقه همکف برج جمیرا
رستوران ایرانی کباب ویژه استاد Al Ustad Special Kabab غذاهای ایرانی منخول، جاده المسله، طبقه همکف بهوان پلازا
رستوران بو قطیر Bu Qtair غذاهای دریایی بندر ماهیگیری 2، خیابان قدیمی 32B
رستوران هندی Calicut Paragon غذاهای هندی خیابان 20 B، Al Karama – طبقه G ساختمان Mattar Al Tayer
رستوران تایلندی آیسان  Café Isan غذاهای تایلندی کلاستر P، JLT هتل خیابان آرمادا
رستوران هندی بودجه-رستوران-در-دبی-aappa-kadai غذاهای هندی دیره، خیابان شانزدهم
رستوران پاکستانی راوی Ravi Restaurant غذاهای پاکستانی Al Dhiyafa Rd, Opp.، فروشگاه 245

هزینه های سفر به دبی در سال 1403 - هزینه های سفر به دبی - سفر به دبی - تور دبی - تور دبی از شیراز

راه های صرفه جویی در هزینه غذا

به منظور کاهش هزینه های خورد و خوراک در دبی و لذت بردن از سفر به این شهر گران جهان توجه به نکات زیر می تواند بسیار به شما کمک کند:

  • می توانید برای محل اقامت هتل ها یا آپارتمان هایی را انتخاب کنید که دارای امکانات آشپزی و یا یک آشپزخانه باشند تا بتوانید با هزینه کمتر غذای خود را تهیه کنید.
  • خرید غذا از فست فودها به مراتب کم هزینه تر از خرید غذا در رستوران هاست. ذکر این نکته ضروری است که انتخاب فست فود بهداشتی با مواد غذایی سالم و باکیفیت نیز اهمیت زیادی دارد.
  • انواع غذاهای ارزان در دبی وجود دارد. اگر با ذائقه شما سازگار باشد، غذاهای خیابانی لبنانی، غذاهای سنتی اتیوپیایی و غذاهای اصیل هندی و هندی چینی از غذاهای ارزان در دبی می باشند.
  • گردشگران می‌توانند از غذاهای بین‌المللی مقرون به صرفه مانند غذاهای خیابانی تایلندی و غذاهای مکزیکی لذت ببرند.
  • رستوران های محله های معمولی و بافت قدیم دبی دارای قیمت های مقرون به صرفه تری هستند، ضمن اینکه با غذاهای سنتی عربی از شما پذیرایی می کنند.

 

هزینه های تفریح و بازدید از جذابیت های گردشگری دبی

تفریحات رایگان و ارزان آن هم در دبی؟! مگر می شود در گران ترین و لوکس ترین شهر جهان به رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای تفریح کرد؟ بله، با برنامه ریزی و البته آگاهی از تفریحات رایگان در دبی می توانید بدون پرداخت یک درهم از جذابیت های گردشگری دبی بازدید کنید! چند راهکار زیر در این مورد به شما کمک می کند:

  • هنگام برنامه ریزی برای سفر به شهر دبی مهم است که هزینه های تفریحی و گردشگری را در نظر بگیرید که شامل طیف وسیعی از فعالیت ها از غذاخوری و خرید تا بازدید از جاذبه های گردشگری است.
  • جاذبه های اصلی را در صورت امکان از قبل رزرو کنید تا از تخفیف های آنلاین استفاده کنید.
  • اگر قصد بازدید از جاذبه های متعدد را دارید، خرید یک گذرنامه توریستی را در نظر بگیرید که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود.
  • در طول فصول جشنواره یا رویدادهای خاص، ممکن است تخفیف‌ها یا پیشنهادات ویژه‌ای در مورد خرید کالاها وجود داشته باشد.
  • مشاوران گروه مسافرتی گردشگران شیراز پیشنهادهای خوبی در مورد تفریحات رایگان در دبی و بازدید از مکان های دیدنی رایگان این شهر دارند.

 

جاذبه های رایگان برای بازدید در دبی

در این بخش از مقاله به ارائه جذابیت های گردشگری و مکان هایی در دبی می پردازیم که می توانید بدون پرداخت هزینه از حضور در آن مکان ها لذت ببرید:

  • برج خلیفه Burj Khalifa و فواره‌های آن: تا زمانی که به سطوح بالای برج خلیفه نروید، می‌توانید بزرگترین ساختمان جهان را همراه با نمایش روزانه فواره‌ها به‌صورت رایگان ببینید. این یکی از معروف ترین مکان های دیدنی در آسیا است!
  • دبی مال Dubai Mall: مرکز خرید دبی که در داخل برج خلیفه واقع شده و بازدید از آن نیز رایگان است (البته تا زمانی که چیزی نخرید).
  • بازارهای طلای دبی Gold souks: همین امر در مورد بازارهای طلا نیز صدق می کند، تا زمانی که چیزی نخرید، بازدید از آنها رایگان است.
  • قاب دبی Dubai Frame: می توانید قاب دبی را به صورت رایگان مشاهده کنید، اما اگر می خواهید وارد این مکان دیدنی شوید، باید 50 درهم هزینه ورودی بپردازید.
  • برج العرب Burj Al Arab: می توانید تنها هتل 7 ستاره جهان را به صورت رایگان ببینید. اما اقامت در این برج یا خوردن غذا در آن هزینه های زیادی دارد.
  • مسجد جمیرا Jumeirah Mosque: یکی از معروف ترین مساجد دبی است و برای بازدید از آن هزینه ای دریافت نمی شود.
  • دبی مارینا Dubai Marina: یکی از محبوب ترین مناطق توریستی دبی است و قدم زدن در این مکان کاملا رایگان است.

 

تفریحات رایگان و ارزان دبی

جدا از بازدید رایگان از مکان های دیدنی و جذابیت های گردشگری دبی که در جهان منحصربه فرد هستند، در این شهر می توانید تفریحات رایگان و یا با اندک هزینه ای نیز داشته باشید. برخی از این تفریحات ارزان و رایگان در سفر به دبی عبارت اند از:

  • پیاده روی در سطح شهر: دیدن آسمان خراش های زیبا، ساختمان های مشهور و جذابیت های بصری از صبح تا شب و از شب تا صبح
  • دیدن آثار هنری در حوزه هنرهای تجسمی در خیابان السرکان: وجود 20 گالری هنری در 100.000 متر فضا از ساعت 10 صبح تا 7 عصر
  • عکس گرفتن از مجسمه بال های مکزیکی: عکس گرفتن از مجسمه بال های مکزیکی در حالی که جلوی مجسمه ایستاده اید و نمای جذابی از برج خلیفه در پشت سر شما خودنمایی می کند
  • قدم زدن در حاشیه نهر دبی: پیاده روی در مسیرهای پیاده روی نهر دبی (دبی کریک) تا مسافت 14 کیلومتر و دیدن قایق های شناور و ساختمان های مجلل اطراف آن
  • دیدن آبشار دبی: دیدن یکی از جاذبه های گردشگری دبی و از بی نظیرترین سازه های معماری در دبی که در شب بسیار دیدنی است
  • بازدید از موزه ها بدون پرداخت ورودی: بازدید از موزه و مرکز هندی جمیل از 10 صبح تا 8 شب، موزه سکه از 8 صبح تا 3 بعدازظهر، موزه قهوه از 9 صبح تا 5 بعدازظهر
  • رفتن به پناهگاه حیات وحش راس الخور: دیدن پرندگان مهاجر زیبا
  • رفتن به پارک البرشا پوند: استراحت در پارک ساخته شده به سبک انگلیسی
  • رفتن به پارک آبی آکواونچر: ورود به این پارک هزینه دارد ولی امکان استفاده رایگان در روز تولد هر فرد با همراهی دو مهمان با 20% تخفیف وجود دارد
  • گذراندن یک روز در سواحل خیره کننده: ساحل JBR با آب های شفاف، یک مسیر خوش منظره دویدن، و حتی شتر سواری. ساحل بادبادک: تماشای بادبادک‌بازهای هیجان‌انگیز و والیبال ساحلی. پارک ساحلی الممزار: دسترسی به چند ساحل، استخرها و مناطق پیک نیک با هزینه ای اندک

هزینه های سفر به دبی در سال 1403 - هزینه های سفر به دبی - سفر به دبی - تور دبی - تور دبی از شیراز

هزینه های ورودی مکان های دیدنی دبی

در جدول زیر هزینه های ورودی جذابیت های گردشگری دبی که در نوع خود در جهان بی نظیرند ارائه شده است:

مکان های دیدنی دبی مدت زمان بازدید هزینه ورودی
برج خلیفه Burj Khalifa (طبقه 124 و 125) 1 تا 2 ساعت 48.74 دلار آمریکا
باغ معجزه دبی Dubai Miracle Garden 3 ساعت 25.59 دلار آمریکا
آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب Dubai Aquarium & Underwater Zoo 5 ساعت 32.67 دلار آمریکا
دهکده جهانی دبی Global Village Dubai 5 تا 6 ساعت 6.12 دلار آمریکا

 

 

هزینه های ویزا و بیمه سفر به دبی

هزینه های ویزای رایج دبی برای ایرانی ها، ویزای توریستی دبی و هزینه های بیمه سفر به دبی در سال 2024 عبارت است از:

انواع ویزای دبی هزینه
ویزای توریستی 90 روزه 1655 درهم
ویزای توریستی 60 روزه 1000 درهم
ویزای توریستی 30 روزه 485 درهم
تمدید ویزای توریستی 30 روزه 600 درهم
ویزای توریستی 14 روزه 790 درهم
ویزای توریستی فوری 589 درهم
ویزای توریستی کودکان/ یک ماهه 170 درهم
ویزای توریستی بزرگسالان/ دو ماهه 550 درهم
ویزای توریستی کودکان/ دو ماهه 280 درهم
ویزای توریستی بزرگسالان/ یک ماهه چند بار ورود 550 درهم
ویزای توریستی کودکان/ یک ماهه چند بار ورود 280 درهم
تمدید ویزای یک ماهه چند بار ورود 1100 درهم
ویزای ترانزیت دو روزه رایگان
ویزای ترانزیت چهار روزه 50 درهم
عوارض خروج از امارات 30 درهم
هزینه کنسلی ویزا 150 تا 200 درهم

 

هزینه های بیمه سفر به دبی

هزینه های بیمه سفر به دبی بر اساس نوع شرکت ارائه دهنده پوشش بیمه ای و خدمات درخواستی مسافران تعیین می شود. علاوه بر این سن مسافر و مدت زمان اقامت در دبی نیز بر قیمت بیمه مسافرتی دبی تاثیر می گذارد. مدت زمان اعتبار بیمه مسافرتی دبی از تاریخ خروج از کشور تا 92 روز متوالی می باشد.

 

انواع و شرایط اخذ ویزای دبی

ویزاهای دبی در انواع ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای طلایی دبی، ویزای کاری دبی، ویزای خرید ملک و ویزای بازنشستگی وجود دارد که هر کدام دارای شرایط و مدارک خاصی می باشد.

ویزای توریستی دبی از متداول ترین ویزاهای دبی است. ذکر این نکته ضروری است که دختران زیر 18 سال مجاز به درخواست این ویزا نیستند. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی دبی از یک ماه تا 3 ماه می باشد. شرایط و مدارک عمومی برای دریافت انواع ویزاهای دبی از جمله ویزای توریستی دبی عبارت است از:

  • پاسپورت با اعتبار کافی

پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه یک کپی از صفحه داده های آن حاوی اطلاعات هویتی

  • عکس اخیراً گرفته شده

یک عکس شخصی جدید در اندازه های عکس پاسپورت در پس‌زمینه روشن

  • کارت ملی

کپی کارت شناسایی ملی به همراه پاسپورت

  • رسید پرداخت هزینه های ویزا

پرداخت هزینه های ویزا از یک روش پرداخت معتبر

 

انواع ویزای توریستی و کاری

ویزای توریستی دبی در لیست پرتقاضاترین و محبوب ترین ویزاهای دبی قرار دارد. این ویزا را می توانید از طریق آژانس های هواپیمایی، تورهای مسافرتی یا دوست یا یکی از اعضای خانواده خود که مقیم امارات است دریافت کنید.

ویزای کار دبی از سخت ترین ویزاهای دبی محسوب می شود و برای دریافت آن باید دارای شرایط خاص مانند سوابق کاری حرفه ای باشید. پس از اینکه وزارت کار دبی شرایط شما را تایید کرد و موافقت نامه را امضا کرد، می توانید مجوز اقامت کاری 2 ساله دبی را دریافت کنید. البته در ابتدا باید ویزای 30 روزه دریافت کنید.

 

اهمیت بیمه مسافرتی و هزینه های مرتبط

بیمه مسافرتی از این جهت حائز اهمیت است که وقتی شما به کشور خارجی مسافرت می کنید در صورت وقوع حادثه یا اتفاق های ناگوار که دسترسی به خانواده یا دوست و آشنا ندارید، احساس تنهایی نکنید و بتوانید هزینه های احتمالی را پرداخت کنید.

بیمه مسافرتی در این گونه مواقع همراه شماست و خسارت های مالی و هزینه های غیرقابل پیش بینی را جبران می کند، به نوعی خیالتان از بابت هر اتفاقی در کشور بیگانه راحت است!

پوشش های بیمه مسافرتی دبی بر اساس تعهدات شرکت های بیمه متفاوت است، در واقع بر اساس سقف پرداخت هزینه از طرف شما شرکت های بیمه دبی طرح های مختلفی را پوشش می دهند که متداول ترین آن ها عبارت اند از:

  • هزینه های پزشکی و دندانپزشکی
  • هزینه های گم شدن بار تحویل شده به هواپیما
  • هزینه های لغو سفر یا تاخیر در پرواز
  • هزینه های برگرداندن جسد در صورت فوت مسافر بیمه شده
  • هزینه های گم شدن اسناد و مدارک
  • هزینه های تحویل دارو
  • هزینه های ارسال پول نقد در صورت دزدیده شدن پول

 

 

چگونه هزینه سفر به دبی را کاهش دهیم؟ راهکارهای عملی

به منظور کاهش هزینه های سفر به کلانشهر دبی توجه به پیشنهادات ویژه و تخفیف های سفر در آژانس های مسافرتی بسیار مفید و کمک کننده است. بسیاری از آژانس های مسافرتی بلیط لحظه آخری دبی را با تخفیف ارائه می دهند و یا بر روی تورهای دبی خود تخفیف های باورنکردنی می گذارند!

برای راهنمایی به منظور رزرو بلیط های هواپیما و یا رزرو هتل های دبی با تخفیف با مشاوران گروه گردشگران شیراز تماس بگیرید. از مهم ترین نکات کاهش هزینه های خرید و تفریح و کلاً کاهش هزینه های سفر به شهر دبی موارد زیر را می توان نام برد:

  1. در هتل ها یا اقامتگاه های ارزان قیمت اقامت کنید

دبی به دلیل فراوانی هتل‌ها و اقامتگاه های مجلل شناخته شده است، اما به همان میزان هتل های مقرون به صرفه و اقتصادی نیز وجود دارد. یکی از ساده ترین راه ها برای سفر با بودجه کمتر، اقامت در هتل ها و اقامتگاه های ارزان قیمت و پانسیون ها است.

  1. مراقب هزینه های خورد و خوراک خود باشید

درست مانند محل اقامت، رستوران های لوکس و لاکچری زیادی در دبی وجود دارد، البته رستوران های مقرون به صرفه محلی و غذاهای خیابانی متنوع و ارزان قیمتی نیز در این شهر یافت می شود.

  1. از مترو استفاده کنید

دبی شهر چندان قابل پیاده‌روی نیست، زیرا مسافت‌ مراکز خرید و مراکز تفریحی از هم بسیار زیاد است. در خیابان های این شهر تاکسی ها و اوبرهای زیادی وجود دارد، اما ارزان ترین راه برای رفت و آمد در دبی استفاده از مترو است که از قضا متروی دبی از زیباترین و تمیزترین متروهای جهان نیز هست.

  1. در فصل های کم تقاضا به دبی سفر کنید

اگر در ماه های ژوئن، جولای یا آگوست (تیر، مرداد و شهریور) به دبی سفر کنید، می توانید از هزینه های سفر خود کم کنید. زیرا در این ماه ها به دلیل گرمی و رطوبت هوا سفر به این شهر کمتر می شود و قاعدتاً هزینه های اقامت و خورد و خوراک کاهش می یابد. خوب است بدانید که عملاً در همه جای دبی وسایل سرمایشی وجود دارد.

  1. در دبی الکل ننوشید

الکل در دبی بسیار گران است. بنابراین یک راه کارآمد برای صرفه جویی در هزینه ها، عدم استفاده از نوشیدنی های الکلی در طول اقامت خود در این شهر است.

  1. به دنبال مکان های رایگان برای تفریح باشید

از روش های تفریحات رایگان در دبی می توان به رفتن به ساحل عمومی، بازدید از پارک و قدم زدن در امتداد مارینا دبی و دیدن مراکز خرید اشاره کرد.

  1. در دبی چیزی نخرید

گرچه دبی بزرگترین مرکز خرید جهان را در خود جای داده است، اما اگر بودجه کمی دارید، بهتر است فقط به دیدن مراکز خرید و مال ها بروید و برای نخریدن کمی اراده داشته باشید!

  1. به مراکز خرید ارزان بروید

مراکز خرید دبی مانند Out let mall با تخفیف بر روی طیف وسیعی از کالاها و برخی از محصولات تا 70% تخفیف یکی از مقرون به صرفه ترین مراکز خرید دبی هستند.

  1. در فصل جشنواره ها به دبی بروید

در فصل جشنواره های مختلف دبی می توانید بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف خریداری کنید. علاوه بر این فروشگاه هایی مانند ابن بطوطه مال و یا دبی فستیوال سیتی مال تخفیف های فصلی و غیرفصلی دائمی دارند.

  1. رزرو بلیط هواپیما و بلیط ورودی مکان های دیدنی را فراموش نکنید

از بهترین روش های کاهش هزینه های سفر به شهر دبی رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، رزرو بلیط ورودی پارک ها و موزه ها و مکان های دیدنی این شهر قبل از سفر می باشد. کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز با رزرو تورهای دبی از شیراز و تهران همه این خدمات را برای شما رزرو می کنند.

 

مقایسه هزینه های سفر به دبی با دیگر مقاصد توریستی

دبی شهری ثروتمند است که در رتبه بیستم در میان ثروتمندترین شهرهای جهان ایستاده است. نیویورک، توکیو و لندن در صدر این فهرست قرار دارند. بنابراین دبی مقصد تفریحی بسیار لوکس و گرانی محسوب می شود. در واقع نه تنها هزینه های سفر به این شهر بالاست بلکه هزینه های تفریح و گردش و استفاده از امکانات تفریحی و گردشگری نیز در سطح بالایی می باشد.

گرچه با بودجه ای محدود نیز می توان به دبی سفر کرد و از تفریحات رایگان آن استفاده کرد. در مقایسه، دیگر مقاصد گردشگری و توریستی مانند استانبول و مالزی دارای هزینه های سفر، هزینه های تفریحی و گردشگری کمتری هستند. اما این را نیز در نظر بگیرید که جذابیت های منحصربه فرد دبی را در هیچ کشور دیگر جهان نخواهید دید!

 

دبی در مقابل ترکیه و مالزی: کدام مقصد به صرفه تر است؟

کلانشهر دبی به دلیل وجود تفریحات لوکس و مدرن خود در جهان بسیار شناخته شده است. در واقع سالانه میلیون ها گردشگر این کلانشهر را برای حس لوکس و لاکچری بودن که به آن ها می دهد، انتخاب می کنند. البته در دبی برای هر نوع بودجه و سلیقه چیزی برای ارائه وجود دارد. ولی در کل مقصدی لوکس و گران برای تفریح و گردشگری محسوب می شود.

سفر به شهرهای زیبای ترکیه مانند استانبول که از محبوب ترین تورهای مسافرتی ایرانی ها محسوب می شود نیز در بالاترین فهرست گردشگران ایرانی قرار دارد. هزینه های سفر به ترکیه و خرید و همچنین تفریحات در این شهر به مراتب از هزینه سفر به دبی کمتر است.

در مقابل کشور مالزی و جذابیت های گردشگری منحصربه فردش قرار دارد. در تور مالزی از شیراز و تهران و دیگر شهرهای ایران گردشگران فرصت بازید از جذاب ترین مکان های گردشگری مانند برج دوقلوی پتروناس و جزایر زیبای آن را دارند. علاوه بر این دیدن میراث تاریخی غنی این کشور و زندگی شهری مدرن و لوکس ساکنان آن بسیار جذاب است.

در خصوص مقرون به صرفه بودن مقصد گردشگری استانبول در جایگاه اول و مالزی و دبی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

 

بررسی تفاوت های هزینه ای

دبی، استانبول و کوالالامپور از برترین مقاصد توریستی جهان محسوب می شوند. دبی و استانبول در جایگاه برترین مقاصد گردشگری جهان در سال 2023 در رتبه دوم و سوم پس از لندن قرار دارند. این 3 مقصد جهانی دارای جذابیت های گردشگری منحصربه فردی هستند.

هزینه های سفر به استانبول، کوالالامپور و دبی بر اساس هزینه های محل اقامت، هزینه های خورد و خوراک و هزینه های گشت و گذار می تواند از مقرون به صرفه تا گران و لاکچری باشد. اما در این میان دبی شهری مدرن با تفریحات لوکس و هتل های بسیار لاکچری است که می توان گفت از دو مقصد گردشگری دیگر یعنی استانبول و کوالالامپور گران تر است.

هزینه های یک روز اقامت در دبی تقریبا با هزینه های 5 روز اقامت در استانبول برابری می کند! البته کوالالامپور نیز مقصد ارزانی نیست اما به گرانی دبی نیز نمی باشد!

 

مزایا و معایب هر مقصد

شهرهای ترکیه مانند استانبول دارای جذابیت های طبیعی و واقعی تر بیشتری است، اما در شهر دبی بیشتر با جذابیت های دست ساز بشر MAN MADE مواجه می شوید. اما اگر علاقمند به سبک زندگی لوکس و لاکچری LUXURY هستید، دبی مکانی برای لذت بردن از این جذابیت ها است. در صورتی که می‌خواهید به طبیعت نزدیک‌تر باشید، ترکیه و به خصوص شهر استانبول گزینه بهتری است.

کوالالامپور پایتخت مالزی به دلیل وجود مکان های دیدنی تاریخی خود یک مقصد گردشگری برتر در سطح جهانی محسوب می شود. دبی از این لحاظ و دارا بودن آثار تاریخی چندان محبوب نیست، اما شهر خوبی برای مکان های دیدنی منحصربه فرد و موزه هایش است. در حالی که کوالالامپور علاوه بر جاذبه های دیدنی و موزه های فراوان، مناظر طبیعی بسیار زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. در جدول زیر این 3 مقصد گردشگری جذاب در جهان را از جهات مختلف با هم مقایسه می کنیم:

دبی ترکیه (استانبول ) مالزی (کوالالامپور)
شهری لوکس با جذابیت های گردشگری منحصربه فرد شهری تاریخی با آثار تاریخی بی نظیر شهری شگفت انگیز با سازهای عجیب و طبیعت زیبا
دارای آب و هوای گرم دارای چهار فصل دارای آب و هوای استوایی
واقع در حاشیه خلیج فارس واقع در شمال غرب ایران واقع در جنوب شرقی آسیا
سفر از طریق هوایی، دریایی و زمینی سفر از طریق زمینی و هوایی سفر از طریق هوایی
فاصله دبی تا تهران با هواپیما در حدود 2 ساعت فاصله استانبول تا تهران با هواپیما در حدود 3 ساعت فاصله کوالالامپور تا تهران با هواپیما در حدود 7 ساعت و 50 دقیقه
قیمت های بالا و گران برای خرید قیمت های مقرون به صرفه و با هر بودجه ای قیمت های مناسب و با هر نوع بودجه ای
بهترین زمان سفر: فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر: بهار و پاییز بهترین زمان سفر: بهار و اوایل تابستان
دارای تفریحات لاکچری و خاص ترین سرگرمی ها دارای طبیعت زیبا و آثار تاریخی کهن دارای سازه های بلند و برج های زیبا و طبیعت جذاب
مناسب برای همه اعضای خانواده (پارک های آبی برای کودکان و شهر بازی های جذاب) مناسب برای همه اعضای خانواده (دارای جذابیت های گردشگری متنوع) مناسب برای همه اعضای خانواده (دارای جذابیت های گردشگری متنوع)
دارای لاکچری ترین هتل های جهان با قیمت های بسیار بالا دارای هتل های مناسب از لحاظ امکانات رفاهی با بودجه مقرون به صرفه دارای هتل های مناسب از لحاظ امکانات رفاهی با بودجه مقرون به صرفه
دارای سواحل لوکس با تفریحات لاکچری دارای سواحل زیبا با امکانات مناسب گردشگری دارای بکرترین و زیباترین سواحل با امکانات گردشگری
دارای نرخ امنیت بالا با درصد پایین جرم و جنایت دارای نرخ امنیت مناسب دارای نرخ امنیت بالا با درصد پایین جرم و جنایت
هزینه های بالا برای سفر هزینه های متوسط تا بالا برای سفر هزینه های متوسط تا بالا برای سفر
رتبه اول در پروازهای دبی با ایرلاین های امارات و ایرلاین فلای دبی بهترین ایرلاین ها در پروازهای استانبول با ترکیش ایرلاینز و پگاسوس ایرلاینزهای ایر آسیا، فایرفلای و مالزی ایرلاینز
با دریافت ویزای توریستی دبی بدون دریافت ویزای توریستی با دریافت ویزای توریستی مالزی
نامناسب برای پیاده روی مناسب برای پیاده روی و گشت و گذار مناسب برای پیاده روی و گشت و گذار

 

 

هزینه های پنهان در سفر به دبی: نکاتی که باید بدانید و هزینه های جانبی که باید در نظر بگیرید

هزینه سفر به دبی فقط شامل هزینه خرید یا رزرو بلیط هواپیما و هتل و خورد و خوراک نمی شود، هزینه های پنهانی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. از هزینه های پنهان در سفر به دبی موارد زیر را می توان نام برد:

  • هزینه های اخذ ویزای توریستی که بر اساس مدت زمان اقامت و سن گردشگران تعیین می شود.
  • دیگر هزینه های احتمالی برای سفر به دبی خرید سوغات و هزینه های حمل و نقل و هزینه های تهیه بلیط ورودی برای بازدید از بسیاری از مکان های دیدنی می باشد.
  • از دیگر هزینه های پنهان هزینه عوارض خروج از کشور را می توان نام برد. هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر به شهر دبی در سال 1403 برای اولین بار 520.000 تومان، برای بار دوم 780.000 تومان و برای بار سوم 1.040.000 تومان می باشد.
  • هزینه تمدید پاسپورت در صورت نداشتن اعتبار از دیگر هزینه های پنهان سفر به این شهر است.
  • گردشگرانی که قصد اقامت طولانی مدت در دبی را دارند، باید سیم کارت اماراتی را خریداری کنند. قیمت یک سیم کارت از اپراتور Etisalat از 25 تا 200 درهم در نوسان است. بنابراین هزینه خرید سیم کارت در دبی نیز از هزینه های پنهان سفر به شهر دبی محسوب می شود.

 

هزینه های غیرمنتظره در سفر به دبی

هزینه های غیرمنتظره از جمله هزینه هایی هستند که در برنامه سفر خود به دبی آن ها فکر نکرده اید و حدس هم نمی زدید که این هزینه ها برایتان پیش بیاید. هزینه های غیرمنتظره در سفر به کلانشهر دبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه های درمان بیماری های ویروسی یا واگیردار
  • هزینه های درمان گرمازدگی در فصل های گرم سال
  • هزینه های گم شدن کیف پول یا مدارک و اسناد
  • هزینه های گم شدن بار و چمدان تحویل داده شده به هواپیما
  • هزینه های پزشکی در صورت ابتلا به بیماری سخت
  • هزینه های درمانی در اثر تصادف و اتفاقات ناگوار
  • هزینه های شکستن یا گم شدن عینک و عصا

 

نکات مهم برای پیشگیری از هزینه های اضافی

یکی از مواردی که کمک می کند از هزینه های اضافی در سفر به شهر دبی جلوگیری کنیم، برنامه ریزی دقیق و نوشتن هر هزینه و مخارج این سفر است. نوشتن همه مخارج قبل از سفر کمک می کند تا جمع بندی از هزینه کلی این سفر داشته باشید و برای هر یک از برنامه های خود میزان دقیق هزینه را در نظر بگیرید.

وقتی بدانید که مثلاً هزینه یک وعده غذایی در دبی بر اساس گزینه های ارزان تا لوکس از حدود 80 دلار تا 150 دلار برای هر نفر می باشد و یا هزینه های بلیط ورودی برج خلیفه تا 600 درهم است، بهتر می توانید برای مخارج خود برنامه ریزی کنید.

علاوه بر این سپردن همه امور سفر به دبی به کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز با چندین سال سابقه درخشان به شما کمک می کند تا با بهترین خدمات تور دبی به این شهر سفر کنید و از بابت هزینه های اضافی و یا هزینه های احتمالی نگرانی نداشته باشید.

 

نتیجه گیری: چگونه با مدیریت هزینه ها سفری لذت بخش به دبی داشته باشیم

همان طور که گفته شد دبی به عنوان یک کانون توریستی مدرن در خاورمیانه می درخشد و سالانه گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. در حالی که این شهر به خاطر جاذبه ها و فعالیت های ممتاز خود شناخته شده است، راه های زیادی برای لذت بردن از دبی با بودجه کم وجود دارد. برخی از راهکارهای مهم برای داشتن سفری لذت بخش در دبی با وجود هزینه های پایین عبارت است از:

  • برنامه ریزی دقیق می تواند هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و سفری لذت بخش را برای شما فراهم کند.
  • هزینه های تورهای دبی در تعطیلات عید نوروز و یا تعطیلات کریسمس به دلیل برگزاری جشنواره های مختلف بالاتر از دیگر زمان ها است.
  • انتخاب و رزرو هتل های ارزان تر و با فاصله بیشتر از ساحل و یا مراکز خرید و در مناطق حاشیه ای هزینه های سفر به شهر دبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • سفر از طریق تورهای مناسب دبی و بر اساس شرایط مالی و اقتصادی و بر طبق نیازهای شما می تواند هزینه های سفر را کاهش دهد.
  • گروه مسافرتی گردشگران شیراز با ارائه آفرهای متنوع تورهای دبی از شیراز و تهران بر اساس شرایط مالی شما ارزانترین تورهای دبی را ارائه می دهند.

 

جمع بندی نکات مهم

در این مقاله جامع و راهنمای کامل برای مدیریت هزینه ها در سفر به کلانشهر دبی در مورد همه هزینه ها قبل از سفر و در حین سفر اطلاعات لازم را ارائه کردیم. به این پرسش نیز جواب دادیم که آیا دبی گران است؟ و گفتیم بله، دقیقا!

دبی به طور کلی یک مقصد گران قیمت برای گردشگران در نظر گرفته می شود. در حالی که دبی تفریحات و اقامتگاه های خود را متناسب با بودجه های مختلف ارائه می دهد، بسیاری از هزینه های سفر دبی بسیار بالاست. از ویزا و هتل گرفته تا بلیط هواپیما و سرگرمی و هزینه‌های احتمالی. این در حالی است که هزینه های سفر به این کلانشهر بر اساس شرایط مالی و سلایق شخصی می تواند بالا یا پایین باشد. در واقع هزینه های سفر به شهر دبی به نحوه انتخاب شما بستگی دارد.

 

توصیه های نهایی برای یک سفر اقتصادی و خاطره انگیز

دبی به عنوان مقصدی گران‌تر در مقایسه با بسیاری از دیگر مقاصد گردشگری شناخته شده است. اگرچه طیفی از اقامتگاه ها، تجربه تفریحات و فعالیت های مختلف را ارائه می دهد، مهم است که هزینه های خود را با دقت برنامه ریزی و بودجه بندی کنید. در آخر توصیه های نهایی برای یک سفر اقتصادی و خاطره انگیز به دبی را بخوانید و هرگز از سفر به این کلانشهر منحصربه فرد منصرف نشوید! با هر میزان بودجه راهی برای سفر به دبی و لذت از جذابیت های منحصربه فرد آن و تفریحات بی نظیر این کلانشهر گران جهان وجود دارد:

  • عواملی مانند سبک زندگی، هدف از سفر و حتی انتخاب هایی مانند اجاره ماشین می تواند هزینه های سفر را کاهش دهند. بنابراین اجازه ندهید هزینه ها شما را منصرف کند، زیرا دبی جایی است که رویاها به واقعیت تبدیل می شوند.
  • هنگام برنامه ریزی برای سفر به کلانشهر دبی، در نظر گرفتن هزینه اقامت، رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما به عنوان هزینه های اصلی کار عاقلانه و درستی است.
  • هزینه سفر به دبی از طریق تور دبی مقرون به صرفه تر از سفر شخصی به این شهر است، زیرا خدماتی مانند گشت و گذار در شهر، صبحانه رایگان و بیمه مسافرتی بر روی پکیج تور ارائه می شود و نیاز به درخواست و پرداخت هزینه جداگانه آن ها ندارید.
  • قیمت بلیط هواپیما دبی در روزهای شنبه تا چهارشنبه و همچنین فصل های پاییز و بهار کمتر از دیگر روزها و فصل هاست.
  • بر اساس سبک خرج کردن، هزینه متوسط ​​برای یک سفر 5 روزه به دبی ممکن است بین 2000 تا 4000 دلار باشد که می توان آن را نیز کاهش داد.
  • برای به حداکثر رساندن بودجه خود، برای سفر راحت تر و مقرون به صرفه تر در شهر، یک ماشین اجاره کنید.
  • اجاره آپارتمان و استفاده از امکانات آشپزخانه آن برای پخت و پز و شستن لباس ها به جای رفتن به رستوران یا خدمات خشکشویی هتل ها می تواند هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • قبل از برنامه ریزی برای سفر به دبی، عاقلانه است که در مورد هزینه های ورودی مکان های دیدنی و جاذبه های مختلف دبی کسب اطلاع کنید.
  • در فصل های حراج دبی مانند Dubai Shopping Festival از تخفیف های ویژه در مراکز خرید استفاده کنید.
  • با خرید کارت اعتباری قابل شارژ Nol برای سوار شدن به مترو، اتوبوس و تراموا از تخفیف های ویژه آن استفاده کنید.
  • تا حد امکان از فست فودها و یا غذاهای خیابانی استفاده کنید.
  • در پانسیون ها یا اقامتگاه های ارزان اقامت کنید.
  • در گشت و گذارهای روزانه خود تا آن جا که می توانید در مقابل وسوسه خرید کالاهای لوکس مقاومت کنید.
  • با خرید کارت Dubai Pass امکان ورود رایگان به بیش از 30 مکان دیدنی دبی را دارید.
  • لذت تفریحات رایگان و بدون پرداخت حتی یک درهم را بچشید.
  • در تورهای رایگان دوچرخه سواری یا پیاده روی در دبی شرکت کنید و علاوه بر این از دیدن زیبایی های این شهر بی نظیر در جهان لذت ببرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا سفر به دبی گران است؟

دبی یکی از مقاصد توریستی گران قیمت جهان است. با این حال، راه هایی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در هزینه وجود دارد.

  1. دبی از چه شهرهایی ارزانتر است؟

دبی در فهرست گران ترین شهرها برای زندگی و کار برای مهاجران در رتبه 31 قرار گرفته است. اما در مقایسه با شهرهایی مانند نیویورک، لندن و سنگاپور هزینه کمتری دارد.

  1. پرهزینه ترین فعالیت های لوکس در دبی کدامند؟

از چارترهای هوایی خصوصی گرفته تا سفرهای دریایی با قایق‌های تفریحی، سافاری‌های مجلل در صحرا، پرواز با بالون هوای گرم، اقامت در هتل های لاکچری و غذا خوردن در رستوران های فوق لوکس.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران