گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل

سرفصل های مقاله

رزرو هتل در هر یک از هتل ها و مراکز اقامتی در ایران نیازمند احراز هویت میهمان توسط کارمندان واحد پذیرش هتل ها و مراکز اقامتی می باشد. برای احراز هویت میهمان و تحویل اتاق با توجه به اینکه میهمان به تنهایی قصد اقامت در اتاق را دارد و یا اینکه بیش یک میهمان قصد اقامت در یک اتاق را دارند و نسبت آنها با هم، نوع مدارک درخواستی متفاوت می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

رزرو هتل

میهمانی که به تنهایی قصد اقامت در اتاق را دارد

میهمانی که به تنهایی قصد اقامت در اتاق را دارد برای احراز هویت و دریافت اتاق در هتل باید شناسنامه یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشد و پس از تحویل این مدارک به کارمند پذیرش هتل در صورتی که اتاق برای ایشان از قبل رزرو هتل شده باشد، اتاق را برای اقامت به ایشان تحویل خواهند داد.
دقت نمایید برخی از هتل ها از پذیرش خانم تنها خودداری می نمایند، بنابراین اگر خانمی به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارد لازم است قبل از رزرو هتل از واحد رزرواسیون این موضوع را سوال نماید. ما در رزرواسیون آریا در صفحه مربوط به هتل هایی که پذیرش خانم تنها را انجام نمیدهند این موضوع را اطلاع رسانی کرده ایم.

رزرو تور مسافرتی با بهترین قیمت

میهمانانی که به همراه خانواده قصد رزرو هتل را دارند

اگر قصد اقامت در هتل به همراه خانواده را دارید باید در هنگام رزرو اتاق دقت داشته باشید که فقط افراد محرم می توانند در یک اتاق باهم اقامت کنند و همچنین در هنگام ورود به هتل نیز باید مدارک محرمیت را به همراه داشته باشید که شامل شناسنامه و کارت ملی آقا و خانم و یا کارت ملی آقا و خانم به همراه عقد نامه معتبر می باشد.
توجه نمایید اگر فرزند خردسال و یا نوجوان به همراه شما می باشد ایشان نیز باید برای احراز هویت، مدارک خود اعم از شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشد.

رزرو هتل در استانبول

میهمانانی که از صیغه نامه استفاده مینمایند

میهمانانی که از صیغه نامه استفاده می نمایند برای رزرو هتل باید این مدارک را به همراه خود داشته باشند، کارت ملی آقا و خانم به همراه شناسنامه خانم (حتما) و صیغه نامه که در دفتر ازدواج ثبت شده باشد و دارای تاریخ معتبر به همراه مهر و امضا سر دفتر باشد.

میهمانان خارجی و رزرو هتل

مدرک احراز هویت برای میهمانان خارجی (مسافر با تابعیت غیر ایرانی) پاسپورت با تاریخ ویزای معتبر می باشد. همچنین موضوع محرمیت در مورد میهمان خارجی صدق نمیکند.
لازم به توضیح میباشد ایرانیانی که دارای پاسپورت خارجی میباشند (دارای تابعیت چند گانه) بر اساس قوانین کشور تابعیت دوم آنها مورد قبول نبوده و قوانین بر اساس میهمان ایرانی برای آنها اجرا میشود.
اهمیت این موضوع به دو جهت می باشد، اول اینکه در برخی از هتل ها نرخ اتاق برای میهمان خارجی گران تر از نرخ همان اتاق برای میهمان ایرانی میباشد و شما به عنوان میهمان ایرانی میتوانید هزینه کمتری برای رزرو هتل پرداخت نمایید و دوم اینکه در برخی موارد میهمان ایرانی با فرض اینکه دارای پاسپورت کشور دیگری می باشد و به عنوان یک خارجی محسوب می شود به همراه یک میهمان خارجی که به ایشان محرم نمی باشد اقدام به رزرو هتل می نماید، اما چون قوانین کشور فقط تابعیت ایرانی ایشان را به رسمیت میشناسد و ایشان را به عنوان یک ایرانی محسوب میکند در هنگام پذیرش در هتل در موضوع محرمیت به مشکل بر خواهد خورد و هتل تنها امکان پذیرش یکی از دو میهمان را در یک اتاق خواهد داشت.

در صورتی که مدارک شما توسط هتل مورد قبول قرار نگیرد

در صورت به همراه داشتن تمامی مدارک به هر دلیلی ( مثلا عدم همخوانی چهره میهمان با عکس مندرج در شناسنامه یا کارت ملی و …) ممکن است کارمند پذیرش هتل با توجه به اصول حرفه ای کار در رزرو هتل، به تشخیص خود از پذیرش میهمان به دلیل نقص در مدارک خود داری کند.
در صورتی که به این مشکل برخوردید کارمند پذیرش هتل شما را به نزدیک ترین اداره اماکن راهنمایی خواهد کرد، با مراجعه به اداره اماکن در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد اداره اماکن مربوطه برگه ای را جهت تایید مدارک در اختیار شما قرار خواهد داد که با آن برگه هتل شما را پذیرش کرده و اتاق جهت اقامت در اختیارتان قرار می گیرد.
همچنین در صورتی که مدارک خود را گم کرده باشید و یا به همراه نیاورده باشید با مراجعه به اداره اماکن و در صورت تایید اداره اماکن مانعی برای اقامت شما در هتل نخواهد بود.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com