قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش

قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش - جزیره کیش - تور کیش - تور کیش از شیراز - کیش

کیش، جزیره مرجانی زیبا و مروارید خلیج فارس یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران محسوب می‌شود و قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش به اندازه جذابیت‌های گردشگری آن جالب هستند. این جزیره که به‌خاطر سواحل خیره‌کننده، آب‌های شفاف و آب و هوای مطبوعش شناخته می‌شود، حدود 91.5 کیلومتر مربع وسعت دارد و ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعی و توسعه مدرن را به گردشگران ارائه می‌دهد.

در تورهای کیش گروه مسافرتی گردشگران شیراز نه تنها از برترین مکان‌های دیدنی این جزیره بازدید خواهید کرد بلکه با فرهنگ و سنت ها و قوانین عجیب مردم این شهر آشنا خواهید شد!

 

کیش بهشت تفریحی گردشگران

جزیره کیش به دلیل سیاست بدون ویزا برای بازدیدکنندگان خارجی، به عنوان یک مقصد گردشگری متمایز با دسترسی راحت و آسان محسوب می‌شود. تاریخ غنی این جزیره به عنوان یک مرکز تجاری باستانی به جذابیت آن می‌افزاید. امروزه کیش نه تنها یک منطقه آزاد تجاری است که گردشگران تجاری را به خود جذب می‌کند، بلکه بهشتی برای تفریح ​​گردشگران نیز می‌باشد.

گردشگران داخلی با تور کیش از شیراز گروه مسافرتی گردشگران شیراز در این جزیره می‌توانند از فعالیت‌های مختلفی لذت ببرند؛ از کاوش در خرابه‌های تاریخی مانند شهر باستانی حریره و شهر زیرزمینی کاریز تا خرید در مراکز تجاری مجلل و ورزش‌های آبی. تعهد این جزیره به حفظ محیط زیست و وجود صخره‌های مرجانی منحصربه فرد و حیات دریایی متنوع، آن را به مقصدی بی‌نظیر برای اکوتوریست‌ها (طبیعت گردی با حفظ محیط زیست) تبدیل کرده است.

 

14 قانون عجیب و غریب در جزیره کیش

جزیره کیش به عنوان یک تفرجگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس، دارای قوانین و مقررات خاصی است تا بتواند این جایگاه خود را حفظ کند. گرچه این جزیره مرجانی بی‌نظیر در مقایسه با دیگر نقاط ایران قوانین ملایم‌تر و ملاحظه‌کارانه‌تری دارد، اما گردشگران داخلی و خارجی باید در این برترین مقصد توریستی ایران متعهد به اجرای قوانین خاص آن باشند تا نظم و امنیت همواره در آن برقرار باشد.

البته مردم کیش نیز مانند سرزمین اصلی ایران مردمی مهربان و مهمان نواز هستند که بهترین خاطره‌ها را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم می‌زنند. در ادامه به چند قانون عجیب و جالب این جزیره اشاره می کنیم که قبل از سفر به کیش باید بدانید.

 

رانندگی با ماشین های کثیف ممنوع !

از آن جا که جزیره کیش به عنوان یک شهر توریستی و لوکس محسوب می شود، وجود ماشین‌های کثیف و یا فرسوده به زیبایی ظاهر شهر صدمه می‌زند. بنابراین یکی از قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی ممنوع بودن رانندگی با ماشین های کثیف است. در صورت رانندگی با چنین ماشین هایی راننده جریمه می‌شود.

قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش - جزیره کیش - تور کیش - تور کیش از شیراز - کیش

بوق زدن در معابر و خیابان ها ممنوع!

یکی از قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش ممنوع بودن بوق زدن در هر معبر و خیابانی است. در واقع هیچ راننده‌ای اجازه ندارد در خیابان های اصلی یا فرعی، کوچه ها و یا در اطراف این جزیره به هر دلیل موجه یا غیرموجه بوق بزند. علاوه بر این استفاده از راهنما یا فلاشر در زمان دور زدن، پارک کردن و یا توقف الزامی است، در غیر این صورت راننده جریمه می شود.

 

خروج کالاهای بالاتر از 80 دلار از کیش ممنوع!

از قوانین کیش در مورد خرید و فروش کالاها باید به این قانون اشاره کرد که گردشگران می توانند هر کالایی تا سقف 80 دلار را از این جزیره خارج کنند. اما در صورت بالاتر بودن ارزش کالاها باید عوارض گمرکی پرداخت کنند. به منظور خارج کردن کالا از گمرک گردشگران باید بلیط هواپیما و مدارک شناسایی خود را ارائه دهند.

 

خروج اشیاء عتیقه از کیش ممنوع!

یکی دیگر از قوانین این جزیره در مورد ممنوع بودن خروج هر گونه عقیقه و آثار ارزشمند تاریخی از کیش است. علاوه بر این گردشگران فقط مجاز به خروج یک کیلو خاویار می باشند، آن هم در صورتی که در بسته‌بندی پلمپ شده باشد.

 

پوشیدن شلوارک در خیابان ها ممنوع!

مردان در جزیره کیش یا دریای خزر بیشتر در کنار ساحل می توانند شلوارک بپوشند. پوشیدن دمپایی با شلوار جین/شلوار بلند به همراه تی شرت مشکلی ندارد. با وجود اینکه بسیاری از مردان جوان لباس راحتی می پوشند، اما به دلیل قوانین دولتی، حتی در فصل گرما پوشیدن شلوارک در این شهر غیرقانونی است و فقط در کنار سواحل مجاز می باشد. زنان نیز در کیش ملزم به رعایت قانون پوشش اسلامی هستند که شامل پوشاندن مو، بازو و پا می شود.

 

مصرف مشروبات الکلی ممنوع!

شاید تصور کنید که جزیره کیش به دلیل اینکه بندری آزاد است، پس قوانین خاصی در مورد مصرف مشروبات الکلی ندارد، اما در این جزیره مانند سرزمین اصلی ایران، مشروبات الکلی ممنوع است و سرو نمی‌شود. نوشیدنی محبوب مردم این جزیره چای سبک است که طعم خوبی دارد و در هر خانه، مغازه و کافه های خیابانی وجود دارد.

 

چادر زدن در خیابان و پارک ممنوع!

از قوانین عجیب در جزیره کیش چادر زدن در پارک ها و کنار ساحل را می توان نام برد. در واقع در این جزیره گردشگران و مسافران فقط مجاز به استفاده از چادر برای اسکان موقت در مکان‌های مشخصی هستند که توسط شهرداری تعیین شده است. بنابراین قبل از سفر به کیش رزرو هتل و یا اقامتگاه‌های مقرون به صرفه الزامی است.

 

تاکسی های سفید فقط برای دربستی!

برای حمل و نقل در جزیره کیش می توانید یا ماشین کرایه کنید و یا از تاکسی استفاده کنید. اما این نکته را به خاطر بسپارید که تاکسی‌های سفید برای کرایه دربستی هستند و نرخ کرایه آن ها بر اساس مسیر دربستی متفاوت است.

قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش - جزیره کیش - تور کیش - تور کیش از شیراز - کیش

دنده عقب رفتن ماشین ها ممنوع!

از دیگر قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش دنده عقب رفتن در خیابان های این شهر است. نه تنها ساکنان این جزیره بلکه مسافران و گردشگران در صورت دنده عقب رفتن در خیابان ها با جریمه سنگینی مواجه می شوند!

 

بیرون انداختن آشغال از ماشین ممنوع!

جزیره کیش همانند بسیاری از کشورهای جهان قانون ممنوع بودن انداختن زباله از ماشین در حال حرکت را اجرا می کند. در واقع انداختن زباله و آشغال از ماشین حتی اگر یک دستمال کاغذی کوچک باشد، ممنوع و خلاف قانون است و راننده جریمه می شود!

 

باز بودن مراکز خرید در همه ساعت ها ممنوع!

مراکز خرید و مال های مدرن و لوکس جزیره کیش بر اساس قوانین این شهر در ساعات مشخصی باز هستند. ساعت فعالیت این مراکز خرید از حدود 10 صبح تا 2 بعداظهر و از 5 عصر تا 10 شب می باشد. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که بیشتر برای خرید به این جزیره زیبا سفر می کنید، اطلاع از زمان فعالیت مراکز خرید الزامی است.

قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش - جزیره کیش - تور کیش - تور کیش از شیراز - کیش

خوردن آب های پارک و خیابان ممنوع!

در پارک ها و خیابان های جزیره کیش آب آشامیدنی وجود ندارد و باید از آب معدنی استفاده کنید. در واقع امکان پر کردن قمقمه یا بطری خود با شیر آب پارک در کیش وجود ندارد، چون این این آب ها برای نوشیدن مناسب نمی باشد.

 

شنا کردن در سواحل عمومی ممنوع!

از دیگر قوانین عجیب در جزیره کیش ممنوع بودن شنا در سواحل عمومی است. این قانون به دلیل حفظ ظاهر شهر، حفظ نظم عمومی و احترام به حریم خصوصی افراد وضع شده است. البته شنا در سواحل و پلاژهای مخصوص خانم ها و آقایان در این جزیره مجاز می باشد.

 

سرعت بالای 60 کیلومتر ممنوع!

یکی دیگر از قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش مربوط به حداکثر سرعت مجاز رانندگی می باشد. در همه بلوارها و جاده های اطراف این جزیره دوربین کنترل سرعت وجود دارد و اگر سرعت راننده ای بیشتر از میزان مشخص شده باشد، جریمه می شود. حداکثر سرعت مجاز رانندگی در خیابان های داخل جزیره 60 و در خیابان های اطراف و فرعی آن 80 کیلومتر می باشد.

 

 

نکات جالب و خواندنی در مورد جزیره کیش

علاوه بر قوانین عجیب و غریب، موارد جالب و خواندنی نیز در مورد جزیره کیش وجود دارد که ذکر آن ها در این جا خالی از لطف نیست:

 

قدمت کیش به 3000 سال قبل برمی گردد!

تاریخ جزیره کیش به اندازه چشم اندازهای آن غنی و ژرف و جالب است. یافته های باستان شناسی نشان می دهد که این جزیره بیش از 3000 سال مسکونی بوده است. کیش از لحاظ تاریخی یک مرکز تجاری شلوغ بود که به خاطر مروارید و ابریشم شهرت داشت. موقعیت استراتژیک آن در خلیج فارس، آن را به یک چهارراه کلیدی دریایی تبدیل کرده است که تمدن های باستانی بین النهرین و فراتر از آن را به هم پیوند می‌دهد.

اهمیت تاریخی جزیره در متون کلاسیک مانند «کتیبه‌های هخامنشی» در دوران سلطنت داریوش بزرگ نشان‌دهنده برجستگی آن در امپراتوری ایران است. در طول قرن ها، کیش شاهد ظهور و سقوط امپراطوری های فراوانی بوده و هر دوره اثر خود را بر فرهنگ و معماری جزیره بر جای گذاشته است.

 

عنوان “جزیره زیبای کیش” در همه جای این جزیره به چشم می خورد!

اول از همه این جزیره به نام “جزیره زیبای کیش” خوانده می شود. خلبانان برای خوشامدگویی به مسافران از عبارت “جزیره زیبای کیش” استفاده می کنند! همچنین این عبارت در نقاط مختلف این جزیره بر روی بیلبوردها نیز نوشته شده است.

قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش - جزیره کیش - تور کیش - تور کیش از شیراز - کیش

جمعیت کیش در حدود 40.000 نفر است!

تعداد افرادی که در جزیره کیش زندگی می کنند، به صورت ساکنان نیمه- دائمی در حدود 40.000 است که از این تعداد در حدود 5.000 نفر عرب هستند. اعراب در این جزیره در سواحل شمال غربی آن بر اساس آداب و رسوم خود زندگی می کنند.

خانه های تاریخی 200 ساله روستای سفین این جزیره دارای معماری سنتی منحصربه فرد و زیبایی هستند. این روستا قدیمی ترین آبادی باقی مانده از تاریخ کهن کیش محسوب می شود. با دیدن اتاق هایی پراکنده در اطراف 2 حیاط بزرگ و خوردن رطب و خرمای تازه و قهوه عربی با فرهنگ غنی آن ها آشنا خواهید شد.

 

اهالی کیش “کیشوند” نامیده می شوند!

در زبان فارسی به ساکنان یک شهر، شهروند گفته می شود، اما به ساکنان جزیره کیش “کیشوند” اطلاق می شود، چیزی که در مورد اهالی شهرهای دیگر مانند شیراز و تهران و اصفهان نمی گوییم!

با این حال اهالی این جزیره کارتی دارند که اقامت قانونی آن ها در این جزیره را نشان می دهد. در میان ساکنان جزیره کیش افرادی از بندرعباس، اهواز و سیستان و بلوچستان نیز هستند که برای کار به این جزیره آمده اند و کیشوند محسوب می شوند.

مردم جزیره کیش بسیار مهمان نوازند!

بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی از مهمان نوازی و رفتار گرم و صمیمی مردم کیش می گویند. آن ها دوست دارند با گردشگران داخلی و خارجی هم صحبت شوند، لطیفه تعریف کنند، به سوالات آن ها جواب دهند و به آن ها کمک کنند و از همه مهم تر لبخند بزنند!

البته این گرمی و صمیمیت در رفتار و گفتار در مردمی دیده می شود که در بخش های جنوبی و یا در کناره های سواحل دریاهای یک کشور زندگی می کنند. به عنوان یک قانون نانوشته در بیشتر کشورهای جهان مردم بخش های جنوب و ساکن بندرهای جنوبی بسیار دوستانه، گرم و صمیمی و جذاب هستند!

 

ماشین ایرانی در کیش وجود ندارد!

یکی از چیزهای عجیب در جزیره کیش عدم وجود ماشین های ایرانی و یا مونتاژ شده در ایران است. در این جزیره زیبا نه خبری از پراید و پژو است و نه سمند! به جای آن تا دلتان بخواهد ماشین های آخرین سیستم فورد، جیپ، کریسلر، موستانگ، تویوتا، نیسان و غیره می بینید.

وجود این ماشین های لوکس و زیبا در بزرگراه های پهن، آپارتمان های ساحلی رنگارنگ، درختان زیبای نخل، سواحل رویایی با شن های سفید و آسمان آبی لاجوردی این تصور را در شما ایجاد می کند که گویی در فلوریدای آمریکا هستید!

 

به معنی واقعی کلمه در کیش روی مرجان راه می روید!

به لطف مرجان های دریاست که آب های خلیج فارس این قدر شفاف و زیباست! اما مرجان ها فقط در دریا نیستند، آن ها در هر جایی از جزیره کیش که راه می روید وجود دارند. این مرجان های فسیل شده بر روی هر در و دیواری، روی هر جایی که پیاده روی می کنید و در کناره های سواحل هستند.

فقط خدا می داند که چه میزان مرجان های فسیل شده و صدف ها در این جزیره وجود دارد. فقط تصور اینکه همه این ها زمانی زیر آب بوده اند و همه جاهایی که قدم می گذارید زمانی بستر دریا بوده، برای شگفتی طبیعت زیبای این جزیره کافی است!

 

گونه های گیاهی و جانوری کیش بسیار زیبا هستند!

در حدود 2000 گونه بز کوهی و غزال آزادانه و البته حفاظت شده در میان درختان و بوته های بومی این جزیره پرسه می زنند. در سواحل جنوبی و غربی این جزیره در فصل های بهار و تابستان لاک پشت های منقاردار دریایی را می بینید که برای تخم گذاری به سواحل محافظت شده هجوم می آورند.

شکوفه های گل های کاغذی که همچون سیل کل جزیره را می پوشانند و رنگ زیبای آن ها در پس زمینه رنگ آبی زیبای دریای خلیج فارس منظره ای زیبا و بی نهایت خارق العاده می آفریند. دیگر از زیبایی درختان انجیر معابد این جزیره چیزی نمی گویم که در جای جای این جزیره پراکنده شده اند. کهن ترین درخت انجیر معابد در کیش 600 سال دارد!

 

کشتی یونانی نماد جزیره کیش است!

این کشتی که در ابتدا در اسکاتلند ساخته شد، سال ها صاحبان فراوانی داشت تا قبل از اینکه به صاحب یونانی آن برسد و به همین دلیل کشتی یونانی نامیده می شود. کشتی یونانی مکانی باصفا و رمانتیک برای دیدن غروب آفتاب از این جزیره زیباست. محال است گردشگران به کیش سفر کنند و یکی دو تا عکس در کنار این کشتی نگیرند!

قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش - جزیره کیش - تور کیش - تور کیش از شیراز - کیش

شهر زیرزمینی کاریز توسط یک ایرانی- آلمانی بازسازی شد!

ایران به واسطه ساخت قنات های هوشمندانه اش در جهان بسیار شناخته شده و معروف است و کاریز کیش یکی از قنات های 2000 ساله واقع در 50 متری زیر زمین از جذابیت های گردشگری این جزیره می باشد. این قنات با دیوار 7 متری و انواع مرجان ها و فسیل ها و صدف ها ( از جمله فسیل یک لاک پشت) با قدمت 500 میلیون سال قبل از جذابیت های گردشگری جزیره کیش محسوب می شود.

آقای منصور حاج حسینی سرمایه گذار ایرانی- آلمانی با صرف هزینه ای زیاد این اثر تاریخی ملی را بازسازی و برای بازدید گردشگران آماده کرده است، درود بر ایرانیان افتخارآفرین!

شهر زیرزمینی کاریز - کاریز کیش - تور کیش - تور کیش از شیراز

کیش دارای هتل های بسیار لاکچری است!

در سفر به کیش با تورهای کیش گروه مسافرتی گردشگران شیراز وقتی وارد هتل داریوش می شوید، گویی به تخت جمشید قدم می گذارید، این هتل از معماری تخت جمشید الهام گرفته است.

با رزرو هتل شایان از هتل های لوکس کیش که زمانی در دهه 70 میلادی به عنوان گرند کازینو استفاده می شده به فضایی وارد می شوید که به سبک قدیم دیوارهای بسیار براق و درخشان دارد.

دیگر از زیبایی هتل دریایی ترنج که اولین و تنها هتل در نوع خود در ایران است، چیزی نمی گوییم! خانه های ییلاقی و آلاچیق های ساخته شده بر روی آب با پنل های شیشه ای در کف آن که بسیار زیبا و بی نظیر است!

 

 

خرید تورهای کیش با گروه مسافرتی گردشگران شیراز

جزیره کیش به عنوان ترکیبی مسحورکننده از زیبایی های طبیعی، تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوش می باشد. این جواهر خلیج فارس، بازدیدکنندگان را به کشف سواحل بکر، بناهای تاریخی و مهمان نوازی گرم مردمش دعوت می کند. کیش برای هر نوع سلیقه چیزی برای ارائه دارد: جذابیت شگفتی های طبیعی، جذابیت میراث باستانی و راحتی امکانات مدرن که تجربه ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی برای هر گردشگری است.

ما کارشناسان گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را تشویق می کنیم تا به دنیای مسحور کننده جزیره کیش سفر کنید. این جزیره چیزی بیش از یک مقصد است. یک ماجراجویی در قلمرویی که در آن تاریخ و طبیعت در هم تنیده شده و نویدبخش آرامش و کشف جذابیت های شگفت انگیزی است. با تورهای کیش از شیراز این گروه مسافرتی هر لحظه فرصتی است برای خلق خاطراتی ماندگار.

 

سوالات متداول

 

  1. بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش چه ماهی است؟

مهر تا فروردین و اردیبهشت تا شهریور بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش است.

  1. آیا گردشگران مجاز به خارج کردن هر کالایی از جزیره کیش هستند؟

خیر. گردشگران فقط مجاز به خارج کردن کالاهایی با ارزش 80 دلار هستند.

  1. جالب ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش برای گردشگران چیست؟

بوق زدن ممنوع، چادر زدن ممنوع، دورزدن ممنوع و رانندگی با ماشین های کثیف ممنوع.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران