گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

غذاهای معروف عمان

سرفصل های مقاله

در این مقاله غذاهای معروف عمان ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز ، سعی دارد شما را با تمام غذاهای برتر و معروف ، سنتی عمان آشنا کند. چند سالی است که عمان، در بین مردم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در این مقاله جذاب با ما همراه باشید. و به سرزمین زیبای، عمان سفر کنید.

شاورما

Shawarma

غذای معروف عمان

شاورما در همه جای دنیا معروف است. و اگر طرفدار خوراکی های پر گوشت و چرب و چیلی هستید ، حتما شاورما برایتان گزینه بسیار مناسبی است. شارما گوشت بره یا گوسفند است که با حرارت ملایم آتش طبخ می شود. البته گوشت های دیگر هم مانند مرغ یا گوساله هم هستند. سپس این گوشتها را با نان مخصوصی به نام نان پیتا و سبزیجات مخلوط کرده و سپس میل میکنند.

مشوی

Mashuai

غذای معروف عمان

یکی از ماهی های معروف در جنوب کشور ما ، ماهی شیر است. که بسیار محبوبیت دارد. عمانی ها، غذای محبوبی دارند که با همین ماهی درست می شود. در واقع ماهی را با لیمو و ادویه جات های مخصوص خودشان، کباب میکنند که بسیار خوشمزه است و در بین مردم شهرت دارد.

مجبوس در مقاله غذاهای معروف عمان

Majboos

خوشمزه ها در عمان

این غذا که به مکبوس هم شهرت دارد از ترکیب گوشت با برنج درست می شود. گوشت را ابتدا با سیر و پیاز مغز پخت میکنند. سپس آن را در کنار برنجی خوش عطر، سرو میکنند. معمولا در کنار این غذا ماست یا سالاد هم سرو می شود که آن را بسیار خوشمزه و لذیذ می کند.

کباب شووا در مقاله غذاهای معروف عمان

Shuwa

جذابیتهای عمان

این غذای لذیذ و پر طرفدار عمانی را با برگ موز یا نخل میپیچند و در تنور سنگی قرار میدهند تا دو روز آرام آرام با گرمای تنور حسابی بپذد. این گوشت را با ادویه های مزه دار حسابی خوش طمع اش میکنند و شاید یکی از غذاهای پر صرفدار در عمان است که معمولا هم آن را در روز عید فطر یا یکی دور روز قبل تر و بعد تر میل می کنند.

نان عمان در مقاله غذاهای معروف عمان

Omani Bread

نان در عمان

اکثر عمانی ها نان خود را خودشان درست می کنند. و این نان گرد و دایره شکل و بزرگ است. این نان ها را در تنوبر درست میکنند. و بسیار خوشمزه است.

کباب مشکاک

Meshkak

غذای سنتی عمان

کباب مشکاک همان کباب خودمان است که با گوشت گوساله ، بره ، مرغ سر سیخ زده و روی آتیش درست می شود. تنها تفاوت در ادویه هایی است که مردم عمان برای خوشمزه کردن غذاهایشان استفاده میکنند. که معمولا هم ادویه های کاری است. برای مراسم هایی که بسیار برایشان مهم است مانند مراسم عروسی و کاملا برایشان قابل احترام است.

هریس

Harees

غذایی به نام هریس

یکی از غذاهایی که همانند حلیم ما می باشد و آن را با جوانه گندم و گوشت درست می کنند هریس است. هریس باید با حرارت ملایم روی آتش آرام آرام درست شود.

حلوای عمان

Omani Halwa

حلوای عمان

این حلوا با حلواهای ما ایرانی ها بسیار متفاوت است. ترکیبی از عسل و گلاب و ادویه جات با انواع مغزها است که بسیار خوشمزه و متفاوت است. حتما آن را تجربه کنید.

 قهوه

قهوه، بیشتر به خاطر مزه، طرز به عمل آوردن، خشک کردن و آماده کردنش معروف است. گاهی به قهوه‌ی عمانی، هِل نیز اضافه می‌کنند. قهوه هم مانند خرما، قسمت مهمی از مهمان‌نوازی مردم عمان به شمار می‌رود و معمولاً همراه با حلوا سرو می‌شود. مردم، چندین بار در روز قهوه می‌نوشند و گاهی اوقات، وقتی می‎خواهند به همسایه‌هاشان سر بزنند، یک قوری قهوه آماده می‌کنند و با خودشان به خانه‌ی میزبان می‌برند.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com