گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

شکم گردی در مالزی

سرفصل های مقاله

 

غذ اهای معروف سنتی در مقاله شکم گردی در مالزی

ساتای

شکم گردی در مالزی - غذاهای معروف

خب دوست داشتیم شکم گردی را با بینظیرترین و محبوب ترین غذای مالزیایها شروع کنیم که دلتان هم حسابی برود. ساتای نوعی گوشت کباب شده روی چوب هست که بسیار خوشمزه و لذیذ است . این کباب روی زغال پخته میشود و حتما هم با سس مخصوص آن سرو میشود که بسیار خوشمزه است.

آیام پیرچیک یکی از غذاهای معروف شکم گردی در مالزی

شکم گردی در مالزی - آیام بیرچیک

این غذا هم محبوب ترین در مالزی است که در شیر نارگیل خوابانده شده و تفت داده شده و با ترکیبات پیاز سیر و زنجبیل لیمو و فلفل مزه دار شده و سپس کبابی و سرخ شده. حتما امتحان کنید . گردشگران این غذا را حتما پیشنهاد میکند.

ناسی کرابو در مقاله شکم گردی در مالزی

ناسی کرابو -شکم گردی در مالزی

و اما برسیم به یک غذای مالایی. برنج رنگ آبی . رنگ بامزه این غذا خیلی منحصر به فرد است و طرفداران زیادی دارد. مالاییها رنگ این غذا را از گل کلیتوریا میگیرند و آن را با لیمو ترکیب میکنند و در کنارش هم یا گوشت قرمز سرخ شده یا ماهی سرخ شده با تخم مرغ یا چیپس و سیب زمینی سرو میشود

ته تاریک

شکم گردی در مالزی

یک اشاره ایی هم به نوشیدنی معروف مالزیایی ها داشته باشیم. این نوشیدنی ترکیب غلیظی از شیر و چای است. شیر و چای چندین بار با دفعات متعدد جوشانده میشوند تا زمانی که هر دو به یک درجه از دما برسند. و همیشه در کنار روتی کانای همراه با صبحانه سرو میشود.

روتی کانای

شکم گردی در مالزی - صبحانه در مالزی

و اما یک صبحانه دلپذیر. روتی در واقع نام نان هندی است اما در مالزی بسیار طرفدار دارد. این نان درکنار کاری و سس های خوشمزه در وقت صبحانه سرو میشود.

لاکسا

شکم گردی در مالزی - لاکسا

درواقع سوپ بسیار تندی است که با ترکیب نودل فرنگی برنجی ، تکه های گوشت ، ماهی ، رشته های فرنگی ، همراه با ادویه های تند طبخ و سرو میشود و در واقع ترکیب آشپزی مالایی و چینی است.

نودل سرخ شده

شکم گردی در مالزی

حتما در مالزی این نودل را تجربه کنید. نودل سرخ شده با طعم تند درست میشود با موسیر کمی پیاز و سیر ترکیب میشود. و همراه آن گوشت هایی مثل ماهی گوشت قرمز هم سلیقه ایی ترکیب میشود. و در نهایت با سبزی های گوناگونی تزئین میشود.

ناسی لماک

Nasi lemak

این غذا به پادشاه غذای مالایی معروف است. و به معنای برنج چرب. این غذا شامل برنجی است که شب قبلش با شیر نارگیل خیس خورده است. از بادام زمینی سرخ شده و تخم مرغ آب پز ماهی کولی یا ماهی های خشک شده هم استفاده میشود.

 

آسام پداس

آسام پداس یک جور ماهی می باشد که مثل سایر غذاهای مالزیایی  با برنج سرو میشود و کلی هم طرفدار دارد و در ضمن آسام پداس به معنی ” تند و ترش ” در این کشور است و طعم بی نظیر آن حقیقتا با معنیش کاملا مترادف است و اینکه مواد تشکیل دهنده این غذا فلفل ، موسیر ، تمبر هندی است که با ماهی خالخالی اسپانیایی ترکیب شده و به این صورت سرو می شود .

 

رندانگ

ین غذا یکی از 50 غذای لذیذ دنیا نامبرده میشود و فهمیدن دلیلش هم زیاد سخت و مشکل نیست . روش درست کردن آن اینطور هست که برنج به آرومی در داخل ادویه جات پخته می شود و این غذا ، یک غذای پر ادویه و تند می باشد که معمولا در جشن ها و مناسبت ها طبخ میشود و اینکه انواع مختلفی دارد و هر کسی به ذائقه و سلیقه غذاییش در مدل های متنوعی میپزند و پیشنهاد می کنیم که شده یه بار امتحانش کنید .

 

رستوران های معروف در مالزی

فست فود کی جی بی

کوالا جی بی جی

در این فست فود گوشت خوک وجود ندارد.شما دراین فست فود مرغ های تازه ، گوشت های شامی و مرغ های گیاهی میتوانید میل کنید و این فست فود کاملا دارای غذاهای رژیمی و سالم است.

لیما پلاس نیونیا در کوالالامپور و در مقاله شکم گردی در مالزی

لیما پلاس

در اینجا غذاهایی با طعم رویایی و قیمت مناسب میل میکنید. و اینجا شبیه یک مغازه عتیقه فروشی حرفه ایی است. دکوراسیون این رستوران شبیه سمساری است که اصلا حوصله شما را به سر نمیبرد.

رستوران نوبو کوالالامپور در مقاله شکم گردی در مالزی

این رستوران به خاطر سرو سوشی و ساشیمی در دنیا بسیار شناخته شده است. و دارای 29 شعبه در جهان میباشد.

کافه رستوران آکمه کوالالامپور در مقاله شکم گردی در مالزی

در این کافه شما میتوانید غذاهای کلاسیک سفارش دهید. غذاهایی غربی با عطر و بوی آسیایی. اسپاگتی و میگوی تند این رستوران پیشنهاد گردشگرانیها به شماست

رستوران لا مکزیکانا

این رستوران یکی از بامزه ترنی رستوران هاست که در آن غذاهای سنتی مکزیکی طبخ میشود همراه با ذرت و سیب زمینی و نخود فرنگی. با بو و عطر مکزیکی

 

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com