گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

شهر بابا طاهر پایتخت گردشگری می شود

سرفصل های مقاله

شهر بابا طاهر پایتخت گردشگری می شود

پایتخت تاریخ تمدن میزبان وزرای گردشگری آسیا

شهر بابا طاهر پایتخت گردشگری می شود: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان خبرداد: همدان میزان وزیران گردشگری 34 کشور آسیایی، رویداد بزرگ و بین المللی 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه همدان اکنون روند احصای رویدادهای ملی و بین المللی برای برگزاری آنها در سال 2018 میلادی به میزبانی همدان در دستور کارقرار دارد گفت: پس از پیگیری ها در سطح ملی و هماهنگی با وزراتخانه های مربوطه، برگزاری تعدادی از این رویدادها قطعی می شود.

وی با بیان اینکه به پیگیری ها درخصوص برپایی جشنواره بین المللی صنایع دستی با محوریت سفال در شهر جهانی لالجین، افزود: چنانچه موفق به اجرای این رویداد بین المللی در سال 2018 شویم آن را می توان یکی از مهمترین رویدادهای همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا برقلمداد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در ادامه تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز می تواند در سال 2018 با اجرای رویدادهای مبتنی بر ورزش های زمستانی و مسابقات ورزشی همچون صخره نوردی نقش بسزایی در معرفی ظرفیت های ورزشی همدان ایفا کند.

مالمیر اضافه کرد: در حوزه گردشگری کشاورزی نیز با توجه به محصولات خاص و منحصر به فرد همدان همچون کشمش، گردو، سیر ، آلو و سیب زمینی می توان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در برگزاری رویدادهای متناسب با این ظرفیت ورود کند.

وی مشاهیر ادبی چون باباطاهر عریان و میر رضی الدین آرتیمانی را از مهمترین ظرفیت های استان همدان برشمرد و خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیزمی تواند با برگزاری برنامه های ملی همچون همایش باباطاهر در حوزه گردشگری ادبی استان همدان نقش آفرینی کرده و مهمترین رویدادهای همدان در سال 2018 را رقم بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان وی بر نقش شهرداری ها در میزبانی مطلوب رویدادهای سال 2018 همدان تاکید کرد و عنوان کرد: با انتخاب شهردار جدید، بخش اعظم کار را می توان از طریق این نهاد دنبال کرد و در قالب ستاد اجرایی با همکاری شهرداری رویدادی در شان همدان و کشور رقم زد.

مالمیربا اشاره به برگزاری نشست اعضای وابسته سازمان گردشگری در همدان افزود :این اتفاق‌‌ بسیار مهمی است که می‌تواند یکی از مهمترین رویدادهای همدان 2018 باشد که در گسترش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان موثر باشد‌.

وی اضافه کرد: ابتدا قرار بود افتتاحیه همدان 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا با افتتاحیه تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام همزمان برگزار شود اما همزمانی افتتاح این 2 رویداد بین المللی می توانست به دستاوردهای آنها آسیب بزند، لذا به دنبال تغییر در زمان مراسم افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا هستیم تا این 2 برنامه تحت الشعاع یکدیگر قرار نگیرد.

مالمیر بیان کرد: 2018 سالی است که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا معرفی شد و در طول سال 2018 فعالیت های ما مختص این عنوان خواهد بود و برای افتتاح این رویداد، وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی در همدان حضور به هم می‌ رسانند.

گفتنی است استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن بیش ازسه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است که به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.

این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.

منبع: سایت باشگاه خبرنگاران جوان

شهر بابا طاهر پایتخت گردشگری می شود

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com