گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

شهرهای توریستی ترکیه

سرفصل های مقاله

چرا سفر به ترکیه برای اکثر گردشگران جذاب است؟

ترکیه یکی از محبوب نرین نقاط گردشگری است. تور ترکیه در اکثر مواقع، اولین انتخاب سفرخارجی به خصوص برای ایرانیان محسوب شود. جاذبه‌های گردشگری و تفریحات متنوع و هیجان انگیز، نزدیکی فرهنگ ترک ها با ایرانی ها، قیمت مناسب با امکانات رفاهی فراوان از مهم‌ترین عوامل محبوبیت تورهای ترکیه است. سفر به ترکیه به طورکلی انتخاب اول هر سنی میباشد. چه برای سفر خانوادگی چه سفر دوستانه، ترکیه میتواند بهترترین انتخاب برای یک سفر تفریحی باشد. مهمترین علت محبوبیت ترکیه امکانات رفاهی آن برای تمام سنین است. معروف‌ترین مقصد این کشور، آنتالیا و استانبول است. سالانه گردشگران زیادی از اروپا، روسیه و ایران به این شهر سفر میکنند. اما معروفیت تور ترکیه فقط به شهر استانبول محدود نمی‌شود. اما شهرهای توریستی ترکیه هرکدام زیبایی و جاذبه‌های خاص خودشان را دارند.

آنکارا

آنکارا پایتخت سیاسی کشور ترکیه میباشد. شهر بزرگ و مدرنی است که در خود ساختمان‌های دولتی، تجاری، دانشگاه‌های برتر و محبوب ترکیه و سفارت‌خانه‌ها را قرار داده است. آنکارا به طور تقریبی در مرکز این کشور واقع شده است. همچنین، از نظر حمل و نقل، منطقه بسیار مهم و حائز اهمیتی محسوب می‌شود. از مهمترین مقاصد گردشگری این شهر می‌توان به موزه‌ها، گالری‌های هنر و مراکز فرهنگی اشاره کرد.

قونیه

یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه، قونیه است. این شهر برای ایرانیان به علت وجود آرامگاه مولوی جذابیت خاصی دارد، این شهر با بناهای دوره سلجوقیان و مراسم درویش‌ها شهرت دارد. این شهر در قرن های ۱۲ و ۱۳ میلادی رونق گرفت و مسجد Alaeddin  هر سال همزمان با بزرگداشت مولانا، تورهای قونیه در این شهر برگزار می‌شود و مراسم خاصی در آن اجرا می‌شود.

آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای بسیار زیبا و پرطرفدار کشور ترکیه است. شهر آنتالیا، درغرب این کشور زیبا واقع شده است. یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای توریست های سراسر دنیا آنتالیا میباشد. سفر به آنتالیا یکی از پرطرقدارترین تفریح ها برای ایرانیان است. بسیاری از گرشگران برای تجربه یک تعطیلات خوب و به یاد ماندنی شهر آنتالیا را انتخاب می کنند. شهر آنتالیا به عنوان یکی از مراکز گردشگری و تفریحی کشور ترکیه است. به همین دلیل، سالانه نظر گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جلب میکند. سواحل زیبا و آرام، طبیعت بکر و سرسبز آنتالیا موجب محبوبیت این مقصد گردشگری در میان توریستهای جهان شده است.

تور آنتالیا
آنتالیا

مارماریس

ترکیه از سه طرف در دریا ختم میشود و همین باعث میشود که بهترین شهرهای ترکیه در کنار دریا باشند. مارماریس هم با  زیبایی دریا و کوه‌های اطراف خود دل هر گردشگری را میبرد. آب‌های آبی، ماسه‌های سفید و آثار تاریخی همه در مارماریس وجود دارند. تور مارماریس هم یکی از تورهای توریستی ترکیه است. مارماریس مکانی برای ورزش‌ و تفریحات آبی و گشت و گذار های شبانه است. اگر به مارماریس سفر کردید حتما دریاگردی با کشتی‌ها یا قایق‌های تفریحی را از دست ندهید.

تورترکیه ارزان
مارماریس

وان

وان یکی از شهر های هم مرز با ایران میباشد. همچنین، به سبب فاصله کمی که با ایران دارد در کانون توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. وان شهری تقریبا کوچک میباشد. به علت جاذبه‌های گردشگری خود همچون دریاچه وان ارزش سفر کردن دارد. همچنین، در این شهر مراکز خرید خوش قیمت و زیادی وجود دارد که باعث شده مرکز خرید پوشاک ترک باشد.

بودروم

شهر زیبا و ساحلی بدروم در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است و جزو شهرهای توریستی ترکیه میباشد که به‌صورت 24 ساعته باز است. شبه جزیره زیبای بدروم، مطابق با سلیقه گردشگرانی است که به یک فضای تسکین بخش و آرام علاقمند هستند. روستاهای اطراف آن به همراه میهمان‌سراها و هتل‌های کوچک واقع در یک خلیج آرام، لذت اقامت در این شهر را کامل می‌کنند!

کاپادوکیه

کاپادوکیه نام منطقه‌ای بین ترکیه یا همان سرزمین آناتولی میباشد. به خاطر مناظر زیبا، کوه‌های صخره‌ای و جنگل درختان مخروطی به شهرت رسیده است. فوران آتشفشان‌ها و فرسایش خاک، این منطقه زیبا را ساخته و انسان‌ها هم در طول سالیان دراز برای خود خانه‌هایی در بین سنگ‌ها تراشیده‌اند. هیتی‌ها اولین ساکنان متمدن کاپادوکیه بودند. آنها تونل‌های زیرزمینی را حفر کردند تا از حمله سونانیان در امان باشند. حال تعداد متعددی از این غارهای دست ساز تبدیل به هتل ها و محل اسکان گردشگران میباشند.

تور ترکیه
کاپادوکیه

استانبول

استانبول یکی از بزرگترین‌ شهرهای جهان است. سال‌های زیادی به عنوان پایتخت رسمی عثمانیان و امپراطوری بیزانس خدمت‌رسانی کرده است.شهر زیبای استانبول تنها شهر بزرگ در دنیا میباشد که در دو قاره قرار گرفته است. همچنین، فقط یک تنگه آب باریکی دو قسمت شهر را از هم جدا کرده است. مراکز خرید بزرگ، معماری زیبا با شکوه، زندگی پر جنب و جوش و بخش‌های سنتی آن، باعث شده استانبول شهر شماره یک در فهرست شهرهای توریستی ترکیه قرار گیرد.

جاهای دیدنی استانبول

شهرهای توریستی ترکیه
استانبول

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com