گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با مسکو

سرفصل های مقاله

در این مقاله گروه مسافرتی گردشگران شیراز آشنایی با مسکو را برای شما آماده کرده است . در این مقاله همراه ما و تورهای مسکو ما باشید. بزرگترین شهر در قاره اروپا است. و همچنین پرجمعیت ترین. یکی از مراکز مهم در بخش های سیاسی مالی ، تاریخی ، مذهبی است. مسکو در کنار رودخانه ای در ناحیه مرکزی فدرالی روسیه قرار دارد و محل زندگی رئیس جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه نیز هست.

موقعیت جغرافیایی :

آشنایی با مسکو

گفتنی است که مسکو از نظر ورزشی و آموزشی و قسمت کلان شهرش جزء غنی ترین هاست. و همیشه بیشترین و مرفه ترین امکانات ورزشی دنیا را به خود اختصاص داده است.

شاید جالب باشد بدانید که مسکو 9 ایستگاه راه آهن و 4 فرودگاه و ایستگاه عمیق مترو را دارا میباشد که یکی از عمیق ترین تونل هاست.

تاریخچه شهر

آشنایی با مسکو

در حکومت هایی که مسکو به خود دید حکومت ایوان یکم و پسر اصلی اش نقش مهمی را در تاریخ مسکو بنا نهادند. در زمان پسرش دیوار کرملین بنا شد. این شهر طی حملات زیادی توسط مغلان دچار خرابی های شدیدی شد. اما در زمان ایوان سوم مجددا ترمیم گشته و به رشد بسیار خوبی رسید.

جاذبه های تاریخی :

میدان سرخ

آشنایی با مسکو

و میدان زیبایی که تقریبا تمامی حیابان های اصلی مسکو به این میدان متصل است.میدان سرخ قلب مسکو است و اتفاقات و وقایع مهم تاریخی زیادی را هم به خود دیده است.

کاخ های کرملین

آشنایی با مسکو

کاخی که 700 اتاق دارد و مربوط به قرن 19 میلادی است. عکاسی کردن در این کاخ ممنوع میباشد.

کلیسای جامع ینت باسیل

تصویر معروفی که همه از مسکو در سر داریم ، این گنبد زیبا در میدان سرخ است. کلیسای جامع مربوط به قرن 16 که به مناسبت پیروزی روسیه در مقابل لهستان ساخته شد. این کاخ سمبل مسکو است.

متروی مسکو

یکی از جاذبه های عجیب غریب و دیدنی در مسکو ایستگاه متروی آن است. مقداری از هنر روم شرقی را در این ایستگاه خواهید دید. و این ایستگاه مترو زیبا با کاشی های مرمر ، شیشه های رنگی و مجسمه های برنز ساخته شده است.

بنای فتح آسمان در مسکو | Monument to the Conquerors of Space

این بنای منحصر به فرد برای بزرگداشت برنامه های فضایی روسیه ساخته شده است که ۱۱۰ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است.

این ساختمان تماما از تیتانیوم ساخته شده است و در بالای آن می توان راکتی را دید که در سمت فضا قرار دارد، اگر به بنای فتح آسمان مسکو وارد شوید می توانید موزه ی فضایی روسیه را ببینید که البته به تازگی برای عموم باز شده است و تا همین چند وقت پیش نمی توانستید به آن بروید و این موزه مرمت شده است. علاوه بر این، موزه در نزدیکی پارک VDNK قرار دارد که در آن هم می توانید تعدادی از جاذبه های دیدنی مسکو را ببینید، علاوه بر این می توانید یک دوچرخه اجاره کنید و کل پارک را با فواره ی شگفت انگیزش خوب بگردید.

 

گالری ترتیاکوف

این موزه کلکسیونی که حاصل جمع آوری سالها از هنر روسیه است، در خانه ترتیاکوف قابل بازدید است و هر گردشگری را به شوق می آورد.

کیلومتر صفر مسکو

اینجا کیلومتر صفر این کشور زیبا را نشان میدهد. اهالی مسکو اعتقاد دارند که هرکسی در این نقطه بایستد و آرزو کند و سکه ای از روی شانه اش بیندازد، اگر سکه روی دایره های برنزی قرار بگیرد، شخص به آرزویش می رسد.

بهترین زمان ممکن برای سفر :

روسیه معمولا در ماه های شهریور و مهر مرغوب ترین هوا را دارد. در ماه های آگوست هم مرطوب است. اما بقیه طول سال سرد و یخ زده است.

رستوران ها :

رستوران ابلوموف

این رستوران شبیه خانه های اشرافی است. و جزء رستوران های قدیمی و با اصالت و همچنین یک بنای فرهنگی محسوب می شود. نقاشیهای گران قیمت و صندوقچه های قدیمی و قفسه های کنده کاری شده در این رستوران وجود دارد. و منوی اصلی آن، نگاهی دقیق به فرهنگ غذای روسیه از ابتدا تا به حال است

گرند کافه دکتر ژیواگو

در این کافه می توانید غذای روسی را در کنار صبحانه و یا دسرهای خوشمزه امتحان کنید. خامه ترش سالاد الویه از غذاهای محبوب است.

کافه ها :

کافه پوشکین | Cafe Pushkin
رستوران خرگوش سفید | White Rabbit Restaurant

از معروف ترین ها هستند.

هتل های برتر و لوکس :

اگر می خواهید هتل ارزان پیدا کنید خارج از های سیزن سفر کنید. هاستل ها وضعیت خیلی مناسب تری دارند. و هزینه هایشان بسیار خوب و ارزان است.

سوغات معروف :

شکلات

آشنایی با مسکو

شکلات در زمان ها و قرن های قدیم جزئی از پر طرفدارترین هدایا بوده که تنها در خانه های اشرافی سرو میشد.

خاویار

آشنایی با مسکو

خارج کردن خاویار از این کشور ممنوع است قیمت بالایی هم دارد . اما حتما بچشید و تجریه کنید

عروسک‌های ماتریوشکا

یکی از بهترین و مناسب ترین هدیه ها است.

و صحبت آخر گروه مسافرتی گردشگران شیراز:

برای رزرو هتل و بلیت می توانید بصورت کاملا آنلاین و فقط با چند کلیک رزرو هتل با کارت شتاب خود تکمیل کنید.با ما در تماس باشید.

www.holit.ir

www.gardeshgaranshiraz.com

برای اخذ ویزای شینگن هم با ما در تماس باشید

گروه مسافرتی گردشگران شیراز

07191009291

07191009293

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com