گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با بالی

سرفصل های مقاله

در این مقاله گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با جذابیتهای بالی آشنا می کند. یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان جزیره زیبای بالی است این جزیره در کشور اندونزی با مساحت حدودا 5600 کیلومتر مربع و جمعیت چهارصد هزار نفری واقع شده است. واحد پول این کشور روپیه می باشد و شغل اکثر مردم جزیره بالی به دلیل داشتن خاک بسیار حاصلخیز کشاورزی و کاشت برنج می باشد. مزارع زیبای برنج یکی از جذابیت های این جزیره کوچک محسوب می شود. این جزیره که به عنوان جزیره خدایان معروف است و به دو اقیانوس آرام و هند متصل است . بالی مقصدی مناسب برای گذرندان زمان سفر ماه عسل عشاق و زوج های جوان می تواند باشد.

موقعیت جغرافیایی در مقاله آشنایی با بالی

آشنایی با بالی

آب و هوا در مقاله آشنایی با بالی

بالی دارای آب و هوای استوایی می باشد که مانند دیگر مناطق استوایی تغییرات آب و هوایی اندکی دارد و در طول سال معمولا دمای یکنواختی(بین 20 تا 32 درجه سانتی گراد) دارد با درجه رطوبت های متفاوت که در ماه های دسامبر تا مارچ این رطوبت بیشتر می شود و همین موضوع باعث گرمتر شدن هوا و کمتر شدن تعداد توریست در این ماه ها می شود.

تاریخچه  جزیره  بالی

آشنایی با بالی

مردم جزیره زیبای بالی از نژاد ماقبل تاریخ اند که از خاک قارهٔ آسیا به مجمع الجزایر اندونزی مهاجرت نمودند. که در سال های اخیر با گذشتن از پستی ها بلندی های سیاسی این جزیره به یکی از قطب های جذاب گردشگری تبدیل شده و هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست می باشد.

جاذبه های گردشگری جزیره بالی

پارک آبی :

پارک آبی جزیره بالی با وسعت تقریبا 4 هکتار یکی از سرسبزترین پارک های آبی است که تفریحات و سرسره های آبی اش با داشتن بالاترین سطح ایمنی آماده استقبال از گردشگران و ساختن اوقات خوشی برای آنان می باشد. این پارک آبی در سال 2015 لقب بهترین پارک آبی آسیا را به خود اختصاص داد.

غواص و تفریحات زیر آبی :

در بالی مجموعه های وجود دارند که خدمات و تفریحات زیرآب را به گردشگران ارائه می دهند، استفاده از این تفریحات و تجربه غواصی در آب های مرجانی و زیبای این جزیره خاطراتی فراموش نشدنی را برا شما رقم خواهد زد.

از جمله این مجموعه ها می توان ‏Adventures Divers Bali, Adventure Scuba Diving Bali, Atlantis, ‎Euro Dive Bali, OK Divers Resort and Spa و … را نام برد.

معابد:

بالی نیز همانند دیگر کشورهای آسیای شرقی به دلیل داشتن مذاهبی چون بودایی معابد زیبایی را از سال های دور در دل خود جای داده است که از نظر معماری بسیار منحصر به فرد هستند که در ادامه چند معبد پر بازدید این جزیره را معرفی می کنیم

معبد Tanah Lo: این معبد در غرب بالی و در ساحل روستایی کوچک قرار گرفته است که تماشای غروب و طلوع خورشید از قاب پنجره این معبد منظره ای بی نظیر را رقم زده است.

معبد Goa Gajah: این معبد دارای معماری عجیب غریب و باستانی است و ورودی متفاوت آن گردشگران را حیرت زده می کند و حدودا در مرکز این جزیره واقع شده است

معبد Pura Taman Ayun: این معبد توسط شاه مینگیو بنا شده است و اگر قصد بازدید از معبدی سلطنتی را دارید اینجا بهترین گزینه می باشد. دورتا دور این معبد خندقی حفر شده که از دور اینچنین به نظر می رسد که معبد بر روی آب شناور است.

دوچرخه و موتور سواری در بالی:

خوشبختانه در بالی شرکت هایی هستند که با اجاره دادن دوچرخه و موتور به شما امکان بازدید از مناطق دیدنی این جزیره سرسبز و گشت و گذار در آن را خواهند داد.

رستوران ها در بالی

آشنایی با بالی

رستوران کوبوی

اگر به دنبال صرف غذایی با کیفیت در فضایی لوکس می گردید رستوران کوبوی انتخاب خوبی خواهد بود از مزایای این رستوران این است که می توانید فضای اختصاصی در میان طبیعت زیبای این رستوران برای خود داشته باشید.

رستوران کایوپوتی

این رستوران در مجتمع تفریحی در منطقه نوسادوآ قرار گرفته است، که امکان تست کردن غذاهایی با طعم سنتی و آسیایی به شما می دهد در حالی که در حین میل نمودن غذا از دیدن منظره دریا نیز می توانید لذت ببرید.

رستوران سلیل

اگر به خوردن غذاهای ارگانیک با طعم ترکیبی آسیایی و فرانسوی اهمیت می دهید رستوران سلیل در فضایی گرم و دلنشین این امکان را برای شما فراهم می کنید.

کافی شاپ های بالی :

کافه مون لایت: در این کافه لذت خوردن صبحانه در محیطی زیبا و آرام را تجربه کنید

کافه بنه لین: از دیگر کافه های خوب جزیره بالی بنه لین است که آبمیوه های تازه را سرو می کند

کافه سیکرت: اگر از جمله افرادی هستید که صبح خود را با فنجانی قهوه آغاز می کنید، قهوه ها و نوشیدنی های این کافه کم نظیر است و به شما پیشنهاد میکنیم این کافه را ازدست ندهید.

حمل و نقل :

در شهر بالی هزینه هایی که بابت حمل نقل باید پرداخت کنید چندان زیاد نیست. علاوه بر امکان گرفتن تاکسی با هزینه های معقول در این جزیره ، از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس نیز می توانید به راحتی در اکثر مسیرها استفاده کنید.

اطلاعات ضروری :

آب شیر یا لوله کشی در بالی قابل آشامیدن نیست

هنگام بازدید از میمون ها به آن ها آب یا غذا ندهید آن ها حیوانات خانگی نیستند.

خرید سوغات در بالی

حکاکی روی چوب و منبت‌کاری: هنرمندان بالی مجسمه های زیبایی را از چوب می تراشند و که برای ساخت آنها دقت، وقت و هنر بسیاری به کار می برند. در بازارچه های صنایع دستی بالی سوغات های خاص و جالب چوبی از تندیس تا وسایل آشپزخانه را می توانید تهیه کنید

کلاه و سبد حصیری: از جمله صنایع دستی مردم بالی بافتن اجناسی مانند سبد، جعبه و کلاه های حصیری است که مواد اولیه آن را از شاخ و برگ درختان نخل در جنگل های اندونزی تهیه می کنند.

زیورآلات دست ساز: اهالی هنرمند بالی با استفاده از سنگ های طبیعی مانند مرجان و مروارید تزئینات زیبایی را درست می کنند، این زیورآلات سنتی و دست سازگزینه خوبی برای سوغات می توانند باشند.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com