گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر کوش آداسی

سرفصل های مقاله

جزیره رویایی کوش آداسی

کوش آداسی یک شهر ساحلی است که گردشگران زیادی رو به خود جذب می کند که در استان آیدین قرار دارد. در این شهر بیشترین چیزی را که میتوانید تجربه کنید آفتاب، دریا و تعطیلات بی نظیر است.

راهنمای سفر به کوش آداسی

این شهر نسبت به شهرهای دیگر ترکیه، قیمت های مناسبی دارد و شما می توانید در اینجا خریدهای زیادی داشته باشید. کوش آداسی در بین مردم اروپایی خیلی محبوب است و زیاد به این شهر سفر می کنند. در این شهر آثار تاریخی زیادی وجود دارد که این آثار در کنار طبیعت بینظیر کوش آداسی واقعا زیباست.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

راهنماهای سفر به کوش آداسی معمولا تابستان را بهترین زمان سفر به این شهر و سواحل ترکیه معرفی می‌کنند. البته به دلیل وجود جاذبه‌های مختلف تاریخی و طبیعی در این شهر، کوش آداسی در سایر فصل‌ها و حتی زمستان هم میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف است.

آب و هوا

آب و هوای دریاهای اژه و مدیترانه، در زمستان ها معتدل و در تابستان ها بسیار داغ است. در طول تابستان بارندگی رخ نمیدهد ولی در زمستان بارش باران زیاد است. در تابستان میانگین دما تا بالای 30 درجه هم میرود و با اینکه کوش آداسی نزدیک شهر آیدین است ولی آب و هوایش بیشتر شبیه ازمیر می باشد.

راهنمای سفر به کوش آداسی

حمل و نقل

بین ساعت دوازده ظهر تا ساعت شش بعد از ظهر کرایه های تاکسی مترها دو برابر می شود و بهتر است که در این ساعات سوار تاکسی نشوید.

راهنمای سفر به کوش آداسی

از جمعه بازار خرید کنید در این مقاله راهنمای سفر به کوش آداسی

شما میتوایند با قیمت خیلی مناسب میوه ها و سبزیجات خود را از جمعه بازار خریداری کنید البته قیمت ها هنگام صبح بالا است ولی در ساعات پایانی روز قیمت ها کاهش پیدا می کند.

جاذبه‌ها د رمقاله راهنمای سفر به کوش آداسی

جزیره کبوتر

سفر

حد فاصل جزیره کبوتر تا کوش آداسی حدود 350 متر است. در این جزیره یک دژ قدیمی که قرن سیزده ساخته شده وجود دارد که در قرن نوزده میلادی به این قلعه اضافه شده است. دیواره های این قلعه مثل حصاری است که کل جزیره را در برگرفته است. در این جزیره شما میتوانید قدم بزنید و اگر خسته شدید میتوانید در کافه ای که در جزیره است استراحت کنید و چای خود را نوش جان کنید.

بندر گاه

راهنما

بندرگاه که در حال حاضر از آن به عنوان هتل باشگاهی کاروانسرا استفاده می کنند در دهه 60 میلادی بازسازی شده است و در آنجا بازاری دارد که میتوانید سوغاتی های خود را از آنجا خریداری کنید

غار کاراجا

غار کاراجا یکی از جاذبه‌های گردشگری معرفی شده در راهنمای سفر به کوش آداسی است که در حال حاضر یک غار غیرفعال محسوب می‌شود. اما قطرات آبی که از سقف این غار می‌چکد باعث به وجود آمدن انواع سنگ قطره‌ها می‌شود. همچنین در داخل این غار استخرهای تراوتن و چند حوضچه کوچک وجود دارد که رطوبت درون غار را تامین می‌کنند. هرچه بیشتر در غار جلو روید، رطوبت آن افزایش می‌یابد.

شهر تاریخی اِفِسوس

شهر باستانی اِفِسوس (Ephesus)، یکی از شهرهای آناتولی باستان (آسیای صغیر) است که امروزه ویرانه‌های باقی مانده از آن در نزدیکی شهر کوش آداسی، به جاذبه‌ای گردشگری تبدیل شده که  به عنوان یکی از بهترین مکان‌های باستانی قدیم در آسیای صغیر شناخته می‌شود. جالب اینجاست که «افسوس» میزبان یکی از هفت کلیسای آسیا در کتاب «مکاشفه یوحنا» در «عهد جدید» بوده و گفته می‌شود که شاید انجیل یوحنا نیز در این محل نوشته شده باشد. همچنین بسیاری بر این باورند که اصحاب کهف در این شهر زندگی می‌کردند و در غاری در نزدیکی شهر برای مدت طولانی به خواب رفتند. قدمت تاریخی افسوس به ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد و تا به حال آثار تاریخی متعدد متعلق به دوره‌های مختلف در آن کشف شده است. بنابراین تماشای افسوس را در سفر به کوش آداسی نباید از دست داد.

شهر باستانی پرین

اگر حدود ۴۰ کیلومتر از کوش آداسی دور شوید، به شهری باستانی می‌رسید که آن را با نام هلنیستیک پرین می‌شناسند. این شهر که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده، عظمت و زیبایی خاصی دارد. شهر پرین در گذشته بندری تجاری بوده که افراد در آن به داد و ستد می‌پرداختند. گفتنی است که قدمت این ناحیه به ۳۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد.

ساحل بانوان

یکی از محبو ترین ساحل های موجود در کوش آداسی، ساحل بانوان یا لیدیز است که در دو کیلومتری جنوب این جزیره واقع شده است.

پرینه

 کوش آداسی

پرینه در زمان یونان باستان ساخته شده است و منطقه ای بوده که در آن مردم سکونت داشتند. در بین سال های 300 تا 450 قبل از میلاد این بندر رونق بسیاری داشته است و تجارت از این بندر انجام می شده است. معبد آتنا ازدیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است که با سبک معماری کلاسیک یونانی ساخته شده است.

ملط

راهنمای سفر

بندر ملط در دوران باستانی هلنیستی ساخته شده است که در دوران سلجوقیان رونق فراوانی داشته است.

دیدیما

دیدیما در زمان گذشته یک مرکز مذهبی و دومین معبد بزرگ جهان بوده است. بخش اعظمی از معبد آپولو سالم مانده که هنوز می توان ستون های محکم این معبد را مشاهده کرد. این ستون ها 122 عدد بوده اند.  این معبد در 77 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است که در زمان های قدیم اهمیت زیادی داشته است.

نیرازلی

روستای نیرازلی در 10 کیلومتری کوش آداسی و بین باغ های انگور و مزارع سرسبز واقع شده است. اگر به قدم زدن و گشت و گذار در میان کوچه باغ ها و خانه های سنتی علاقه مند هستید، این روستای گزینه ی خوبی می تواند باشد. اگر روز شنبه به بازار کشاورزان این روستا بروید، میتوانید غذاهای بی نظیری رو تست کنید.

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک در 26 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد، در آن می توانید مناظر کوهستانی و چشم اندازهای ناهموار ساحلی ببینید.

ساحل آیدین لیک یکی از ساحل های شبه جزیره دیلک می باشد که بسیار دیدنی است. از دیگر جاذبه های این جزیره می توان غار زئوس را نام برد.

بندر دیلک

اگر به پیاده روی در کنار دریا علاقه دارید می توانید به این بندر بروید که انتهایش به جنگل ختم می شود و بسیار زیبا است.

مراکز خرید کوش آداسی

راهنمای سفر به کوش آداسی برای دوستداران خرید کردن، خبر خوشی دارد. در کوش آداسی فروشگاه‌ها و مراکز خرید کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد که از انواع پوشاک تا فرش‌های دستباف و جواهرات را عرضه می‌کنند. بازار بزرگ کوش آداسی یکی از بزرگترین مراکز خرید این شهر است که در نزدیکی بندر قرار دارد و با بیش از ۱۰۰۰ مغازه چرم فروشی، فرش فروشی، طلافروشی و… محبوبیت زیادی نزد گردشگران پیدا کرده است.

به طور کلی سه بازار قدیمی کوش آداسی، یعنی بازار بزرگ، اورینت بازار و بازار کوش آداسی از جمله مراکز خریدی هستند که حتی اگر قصد خرید هم ندارید، دیدن آنها را نباید از دست بدهید. در کنار این مراکز خرید قدیمی، در مرکز شهر کوش آداسی و در نزدیک ساحل مناطق مدرن‌تری نیز وجود دارد که می‌توانید برای خرید انواع سوغاتی به آنها مراجعه کنید. بهتر است بدانید که قالیچه‌های ترکیه‌ای، ژاکت‌های چرمی و زیورآلات و البته لباس‌های ترک از جمله سوغاتی‌های محبوب ترکیه و کوش آداسی هستند.

هزینه بلیط ارزان هواپیما

هزینه خرید بلیط هواپیما به مقاصد شهرهای ترکیه از 4.000.000 تومان شروع می شود به بالا و همچنین طیف هزینه های تور مسافرتی این مقصد برای 3 شب و 4 روز: 6,000,000

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com