گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به کوالالامپور

سرفصل های مقاله

راهنمای سفر به کوالالامپور . کوالالامپور از لحاظ جغرافیایی در غرب بخش شبه ‌جزیره واقع شده و با ساحل غربی، تقریبا ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر، یکی از جاذبه های گردشگری و زیباترین و پر جاذبه تر از دیگر شهرهای کشور مالزی است اما به دلیل ترکیب فرهنگ های مختلف هندی، چینی، مالایی و غربی همواره جزء اولین انتخاب ها برای سفر به کشور مالزی به شمار می رود. با گردشگران شیراز همراه باشید

راهنمای سفر به کوالالامپور

مختصری از تاریخ شهر کوالالامپور

در سال‌های۱۸۵۰، تعدادی کارگر چینی برای پیدا کردن معادن جدید و بزرگ‌تر اجیر شدند. این کارگران در جریان جستجوی خود در محل تلاقی دو رود گومبک(Gombak) وکلانگ(Klang) لنگر انداختند تا به حفر معادن تازه مشغول شوند. این امر، باعث ایجاد شهر کوالالامپور شد. با گسترش معادن، این منطقه تبدیل به شهر و بندرگاهی تجاری شد که بلایای بسیار از جمله جنگ، بیماری، آتش‌سوزی و سیل را تجربه نمود. در حدود سال۱۸۷۰، فرمانده‌ای چینی مأمورشد کنترل اوضاع این شهر را به‌عهده بگیرد و در سال۱۸۸۰، مرکزیت ایالت سلانگور(Selangor) به این شهر اعطا شد. در سال ۱۸۸۱، پس از وقوع یک آتش‌سوزی عظیم، اکثر ساختمان‌های شهر که از چوب بودند، تخریب شدند و پس از آن، خانه‌ها با آجر و سفال بازسازی شدند؛ این امر باعث ایجاد سبکی خاص در معماری منطقه شد. با ایجاد خط ‌آهن، این شهر، توسعه‌ی بیشتری یافت و در سال ۱۸۹۶، کوالالامپور، مرکز«ایالت‌های فدرال مالای (Federated Malay States) شد. در سال ۱۹۷۴کوالالامپور و نواحی اطراف آن به یک ایالت مستقل تبدیل شد.در اول فوریه‌ی سال ۲۰۰۱، شهر پوتراجایا نیز به یک ایالت فدرال تبدیل شد و قوه‌های مجریه و قضاییه‌ی کشور، به این شهر منتقل شدند؛ ولی قوه‌ی مقننه درکوالالامپور باقی‌ماند.

راهنمای سفر به کوالالامپور

آب و هوای شهر کوالالامپور

کشور مالزی، در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، به همین علت در تمام طول سال هوا گرم و مرطوب است. خنک ترین ماه های سال در این شهر بهمن و اسفند بوده و گرم ترین ماه سال هم نیز مرداد است و گرما واقعا اذیت می کند. به همین خاطر سعی کنید در این ماه به کوالالامپور سفر نکنید. بهترین زمان سفر از لحاظ فرهنگی و تفریحی به این شهر ماه رمضان و سال نو چینی که در دوره ۱۵ روزه (در دی یا بهمن) است و فستیوال های گوناگونی در این زمان در شهر برگزار می شود.

راهنمای سفر به کوالالامپور و هزینه اقامت در مقاله راهنمای سفر به کوالالامپور

شهر کوالالامپور هتل های زیادی برای اقامت دارد که باید با توجه به بودجه ای که دارید باید مناسب ترین هتل را انتخاب کنید.

راهنمای سفر به کوالالامپور

هتل مندرین اورینتال کوالالامپور در مقاله راهنمای سفر به کوالالامپور

هتل مندرین اورینتال 5 ستاره است که  اتاق های آن کاملا مجهز و مدرن به همراه یک حمام مرمر می باشد. از امکانات این هتل می توان به رستوران مدرن آن که انواع خوراک های ژاپنی، بین المللی و محلی را سرو می کند اشاره نمود.

راهنمای سفر به کوالالامپور

هتل شانگری لا کوالالامپور

این هتل پنج ستاره نیز در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس واقع شده است. فاصله ی زمانی آن با فرودگاه تنها ۴۵ دقیقه می باشد. در این هتل زیبا، می توانید یک اقامت فوق العاده راحت را داشته باشید چراکه این هتل بسیار مجهز می باشد و امکانات زیادی دارد. راهنمای سفر به کوالالامپور

هتل کنکورد

هتل ۴ ستاره کنکورد نیز از جمله هتل های با کیفیت و پر طرفدار کوالالامپور می باشد. فاصله ی زمانی این هتل تا برج های دوقلوی پتروناس تنها 10 دقیقه می باشد. علاوه بر نزدیکی به برج های پتروناس، این هتل فاصله ی نزدیکی نیز به مراکز تجاری و فرودگاه بین المللی کوالالامپور دارد.  راهنمای سفر به کوالالامپور

رستوران های پیشنهادی در شهر کوالالامپور در مقاله راهنمای سفر به کوالالامپور

رستوران بیژن

بیژن یکی از بهترین رستوران های کوالالامپور است که با وجود داشتن فضای زیبا و دلنشین و همچنین غذاهای فوق العاده ای که دارد، می تواند بهترین انتخاب برای کسانی که از غذا خوردن در فضاهای دنج لذت می برند، باشد.

خانه استیک (The Steakhouse)

راهنمای سفر به کوالالامپور

استیک بازان حرفه ای می توانند خانه استیک، کوالالامپور را تجربه کنند و لذت ببرند.

جاذبه های کوالالامپور

مسجد جامیک (masjid jamik)

راهنمای سفر به کوالالامپور

قدیمی ترین مسجد شهر کوالالامپور، مسجد جامیک است. این بنای تاریخی یکی از اصلی ترین شاخص های هویت اسلامی مردم این شهر در کشور مالزی به شمار می رود.

موزه ملی مالزی (National Museum kuala lumpur)

راهنمای سفر به کوالالامپور

یکی از موزه های باشکوه و مجلل مالزی، موزه ملی است که در شهر کوالالامپور واقع شده است. در این موزه می توانید نقاشی هایی که نمادی از تاریخ و فرهنگ ملت مالزی است را تماشا کنید. این موزه دارای ۴ بخش موسیقی، اسلحه، میراث فرهنگی و تاریخ طبیعی می باشد.

میدان مردکا (Merdeka Square)

راهنمای سفر به کوالالامپور

این میدان از مهمترین و همچنین پر بازدید ترین جاذبه های کشور مالزی محسوب می شود، اهمیت این میدان از این رو می باشد که هنگام اعلام استقلال کشور مالزی، پرچم کشور انگلیس که در این میدان برافراشته بود، به پایین کشیده شد. به همین دلیل مردم مالزی برای این میدان اهمیت زیادی قائل می باشند.

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas)

راهنمای سفر به کوالالامپور

برج های دو قلوی پتروناس زیباترین نمای کوالالامپور میباشد. بزرگترین برج در جهان به شمار می آید. ساخت این برج ، که در لیست بزرگترین برج های جهان قرار گرفته است حدود 4 سال زمان بر بوده و اکنون یکی از زیباترینها و پر بازدید ترین مناطق گردشگری جهان به حساب می آید.

مراکز خرید در شهر کوالالامپور

  • محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور (Bukit Bintang)
  • مرکز خرید مید ولی (Mid Valley Megamall)
  • مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

باید ها و نباید ها در سفر به کوالالامپور

در کشور مالزی به هیچ عنوان از آب های لوله کشی شهری جهت آشامیدن استفاده نکنید و حتما جهت رفع تشنگی خود آب معدنی تهیه کنید و در طول سفر زیاد آب بنوشید.

مالزی کشور نسبتا امنی می باشد. اما همواره این را بدانید که باید مراقب خودتان و اشیای گرانبهایتان باشید. از حمل پول و اشیای گرانبها با خود خودداری کنید و در صورت بروز مشکل به پلیس مراجعه کنید.

حمل قرص های روان گردان در این کشور جرم محسوب می شود.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com